GPS

Systemen en aanverwante zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nachtuil
Berichten: 557
Lid geworden op: za 29 nov 2003 23:26
Locatie: Sint-Niklaas

GPS

Bericht door Nachtuil » zo 4 sep 2005 21:33

Ik heb zo een zakcomputer met navigatieset uit de ALDI. Dit werkt prima, alleen is het spijtig dat je niet kunt instellen dat je met een caravan achter u rijd, en dat ze u daarmee niet in kleine straten moeten sturen of laten omkeren. Nu heb ik wel eens gelezen dat je er ook Tom Tom kunt opzetten. Weet iemand of je daarmee kunt instellen waarmee je rijd?

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19763
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Bericht door Daphne » zo 4 sep 2005 22:39

Kun je 'm dan niet op vrachtwagen zetten. Dat is dan vergelijkbaar. Bij Tom Tom en Route 66 gaat dat in ieder geval wel. Daar heb je de keuze uit Auto, Vrachtauto, Fietser, Voetganger. Of Tom Tom ook op de zakcomputer van de Aldi werkt is mij niet bekend.

Groetjes Daphne

Stef

Re: GPS

Bericht door Stef » ma 5 sep 2005 02:51

nachtuil schreef:Ik heb zo een zakcomputer met navigatieset uit de ALDI. Dit werkt prima, alleen is het spijtig dat je niet kunt instellen dat je met een caravan achter u rijd, en dat ze u daarmee niet in kleine straten moeten sturen of laten omkeren. Nu heb ik wel eens gelezen dat je er ook Tom Tom kunt opzetten. Weet iemand of je daarmee kunt instellen waarmee je rijd?
Ik heb TomTom 5 op mijn PDA. Daarmee kun je de volgende routevoorkeuren instellen:
- snelste route
- kortste route
- vermijd snelwegen
- wandelroute
- fietsroute
- beperkte snelheid
Bij die laatste kun je de gewenste maximale snelheid invoeren, bijvoorbeeld 80 of 90.

zandvoorta

Bericht door zandvoorta » ma 5 sep 2005 07:56

Gebruik ook TT5 op een pda maar idd, ben wel eens een zandpad opgestuurd met caravan. Dat zou dan de snelste route zijn. Denk niet dat TT voor PDA zo is in te stellen dat ie alleen de grotere wegen pakt. Wat je kunt doen is MROE kaart gebruiken, dan heb je alleen de hoofdwegen.

Etab

Bericht door Etab » ma 5 sep 2005 11:35

zandvoorta schreef:Gebruik ook TT5 op een pda maar idd, ben wel eens een zandpad opgestuurd met caravan.
Die TT5 wist dat je citroen reed? :twisted: :twisted:



:wink: :wink:

zandvoorta

Bericht door zandvoorta » ma 5 sep 2005 12:51

etab schreef:
zandvoorta schreef:Gebruik ook TT5 op een pda maar idd, ben wel eens een zandpad opgestuurd met caravan.
Die TT5 wist dat je citroen reed? :twisted: :twisted:



:wink: :wink:
Vast wel, die weet dat je de auto op een hooge stand kunt zetten in ruw terrein zodat je niet vast komt te zitten 8)

Bob1976

Bericht door Bob1976 » ma 5 sep 2005 14:51

zandvoorta schreef:
etab schreef:
zandvoorta schreef:Gebruik ook TT5 op een pda maar idd, ben wel eens een zandpad opgestuurd met caravan.
Die TT5 wist dat je citroen reed? :twisted: :twisted:



:wink: :wink:
Vast wel, die weet dat je de auto op een hooge stand kunt zetten in ruw terrein zodat je niet vast komt te zitten 8)
ja, maar dan schuurt wel de achterkant van je caravan over de grond, Andre.... :roll: :wink: :lol: :lol:

Etab

Bericht door Etab » di 6 sep 2005 10:21

Daar is ie toch voor verzekerd :lol: :lol: :wink:

Citrorob

Bericht door Citrorob » di 6 sep 2005 11:10

Bob1976 schreef:ja, maar dan schuurt wel de achterkant van je caravan over de grond, Andre.... :roll: :wink: :lol: :lol:
Het spelen met de hoogte van de auto zorgt er wel voor dat ik de enige in de straat ben die geen last heeft van de verkeersdrempels en hem achteruit de oprit op duw zonder dat of de caravan of de trekhaak over de stoep krast. 8) 8) 8)

zandvoorta

Bericht door zandvoorta » di 6 sep 2005 13:04

b38.gif En daarom rijden we citroen :D

Bob1976

Bericht door Bob1976 » di 6 sep 2005 14:47

zandvoorta schreef:b38.gif En daarom rijden we citroen :D
aha, dus níet omdat je hem mooi vindt?!? nee, dan snap ik dat ook tenminste.... :? :wink: :lol: :lol: hahahahaha :wink: :lol: :lol:

gr, Bob.

Citrorob

Bericht door Citrorob » di 6 sep 2005 17:26

Bob1976 schreef:
zandvoorta schreef:b38.gif En daarom rijden we citroen :D
aha, dus níet omdat je hem mooi vindt?!? nee, dan snap ik dat ook tenminste.... :? :wink: :lol: :lol: hahahahaha :wink: :lol: :lol:

gr, Bob.
Inderdaad niet omdat ik ik hem mooi vind. Ik geef dit echter gewoon toe. 8) Maar jij durft toch niet te zeggen dat je die Mondeo gekocht hebt omdat je hem mooi vindt. :wink:

Bob1976

Bericht door Bob1976 » di 6 sep 2005 18:54

Citrorob schreef:
Bob1976 schreef:
zandvoorta schreef:b38.gif En daarom rijden we citroen :D
aha, dus níet omdat je hem mooi vindt?!? nee, dan snap ik dat ook tenminste.... :? :wink: :lol: :lol: hahahahaha :wink: :lol: :lol:

gr, Bob.
Inderdaad niet omdat ik ik hem mooi vind. Ik geef dit echter gewoon toe. 8) Maar jij durft toch niet te zeggen dat je die Mondeo gekocht hebt omdat je hem mooi vindt. :wink:
hahahaha, nou ik vind hem ook niet lelijk hoor! :wink: maar inderdaad de belangrijkste factor voor deze auto was dat het in de tweedehands aankoop een relatief goedkope auto is........ :wink: :lol:

gr, Bob.

zandvoorta

Bericht door zandvoorta » di 6 sep 2005 19:02

Xantia heb ik idd gekocht omdat ik het een pracht van een auto vind met een heerlijk veersysteem.

benscheelings

Bericht door benscheelings » zo 2 okt 2005 21:43

Het spelen met de hoogte van de auto zorgt er wel voor dat ik de enige in de straat ben die geen last heeft van de verkeersdrempels en hem achteruit de oprit op duw zonder dat of de caravan of de trekhaak over de stoep krast
Wat bedoel je met dat spelen met de hoogte, André? Dat je hem voor een verkeersdrempel in de hogere stand zet? Is dat dan nodig?

Vr.Gr.
Ben

zandvoorta

Bericht door zandvoorta » ma 3 okt 2005 07:48

benscheelings schreef:
Het spelen met de hoogte van de auto zorgt er wel voor dat ik de enige in de straat ben die geen last heeft van de verkeersdrempels en hem achteruit de oprit op duw zonder dat of de caravan of de trekhaak over de stoep krast
Wat bedoel je met dat spelen met de hoogte, André? Dat je hem voor een verkeersdrempel in de hogere stand zet? Is dat dan nodig?

Vr.Gr.
Ben
Die quote is niet van mij :wink:
en wat betreft drempels: GAS!! :lol: :lol:

LekensMark
Berichten: 1036
Lid geworden op: za 5 feb 2005 19:38
Locatie: Ekeren-Antwerpen

Bericht door LekensMark » zo 30 okt 2005 12:53

Ik heb een Becker als co-piloot in de wagen, dat is een GPS en autoradio te samen.
Werkt prima, moet alleen vertrouwen in dat ding leren hebben.
Trouwens als ik in de GPS de kortste route aanduid moet ik ook opletten waar hij mij doorstuurd, vooral in de ardennen krijg ik soms dan echt een veldweg voorgeschoteld waar zelfs geen ford doorkan.
Hij neemt gewoon de weg in een rechte lijn van punt a naar b.
Verkeersdrempels zijn een plaag, zeker met een caravan erachter.
Kan er slechts stapvoets over, zelfs met hoogteregeling die de wagen vlak moet houden, als hij beladen is kan de vering toch nog doorslaan met het gevolg dat er dingen over het asfalt gaan schuren die er niet horen over te schuren.
Volkswagen Caddy+ Dethleffs Family

Eifelholiday

Bericht door Eifelholiday » zo 30 okt 2005 17:54

GPS gebruik ik allen bij mijn werk of een lekkere wandeling met mijn honden, als ik verplaats met de caravan of gewoon met de auto gebruik ik een navigatie set van MIO, werkt uitstekend.
wel ff opletten dat je niet de kortste route probeerd want dan kan je nog wel eens op plaatsten eindigen waar je niet blij mee bent.
gewoon, langzaam verkeer en optimale route, werkt bij ons iedere keer en we zijn er zeer blij mee, scheeld heel veel ellende en tijd.
gewoon doen.....

Hans

Bericht door Hans » zo 30 okt 2005 18:42

Ik ben bijzonder tevreden over mijn Garmin 2610 GPS navigatiesysteem. Veel mogelijkheden en je komt altijd aan :D :D

Hans

Plaats reactie

Terug naar “Navigatie”