Navigatie in het Buitenland.

Systemen en aanverwante zaken.
Jaas

Re: Navigatie in het Buitenland.

Bericht door Jaas » do 7 jan 2010 19:44

Dan is het toch niet moeilijk. Je laat het er gewoon uithalen.

LekensMark
Berichten: 1030
Lid geworden op: za 5 feb 2005 19:38
Locatie: Ekeren-Antwerpen

Re: Navigatie in het Buitenland.

Bericht door LekensMark » zo 7 feb 2010 20:33

Mijn TT werk ook zonder SD kaart, en vermits ik al 1 TT om zeep heb geholpen door aan te sluiten op de computer ga ik dat geen 2 de keer proberen. Ik heb op de TT gekeken en je kunt de speedtraps wel uitschakelen maar niet definitief verwijderen, dat ga enkel via de computer en daar begin ik dus niet meer aan. Ik heb hier gelukkig nog een oudje liggen en als dit niet lukt nemen we net als vroeger de wegenkaart er maar bij.
Volkswagen Caddy+ Dethleffs Family

Swagmanneke

Re: Navigatie in het Buitenland.

Bericht door Swagmanneke » zo 7 feb 2010 22:30

Als je er niet zeker van bent. leg het aparaat dan gewoon ergens in een kast van de caravan. dat is immers een prive woning en is niet toegankelijk voor de politie en of douane, zonder huiszoekingsbevel. en neen dit is geen vermoeden . dit is reeds meermaals bevestigd door bevoegde personen. en zelfs de zwitserse douane is heel voorzichtig met het doorzoeken van bagageruimte van de auto( zelf gezien aan de grens).
dus bij twijfel in de caravan.

caspar
Berichten: 630
Lid geworden op: za 24 jan 2009 19:28

Re: Navigatie in het Buitenland.

Bericht door caspar » zo 7 feb 2010 22:39

maar is het niet zo met een vermoede van mogen ze wel sommige dingen doorzoeken want ze zijn niet gek heeeee als ze een tt zien is er de mogelijkheid dat het bewuste progamma er in zit
maar ik weet het voor de rest ook niet hoor
gr caspar
burstner amara 520 ts

Jaas

Re: Navigatie in het Buitenland.

Bericht door Jaas » zo 7 feb 2010 23:02

Het lijkt wel of hier over drugs wordt gesproken.

caspar
Berichten: 630
Lid geworden op: za 24 jan 2009 19:28

Re: Navigatie in het Buitenland.

Bericht door caspar » zo 7 feb 2010 23:07

nier verder vertellen hoor maar weet je hoe moeilijk het is om zo veel mogelijk drugs in je tt te krijgen knipoog.gif
maar lees eens terug kan je zien hoe happig ze zijn op zo,n progammatje in je tt en dat daar redelijke boetes voor zijn
mv caspar
burstner amara 520 ts

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Navigatie in het Buitenland.

Bericht door Ab » ma 8 feb 2010 09:54

Niet overdrijven.. ik heb er nooit naar gekeken. Nooit last gehad ook.
Is dat geluk ? Of interesseert het de politie eigenlijk niet zoveel ?
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

JJ

Re: Navigatie in het Buitenland.

Bericht door JJ » ma 8 feb 2010 11:57

Van Zwitserland wist ik het al (volgens mij levert TT al jaren geen [nieuwe] flits info meer over Zw). Van de andere landen niet :oops: maar inderdaad nog nooit "last" van gehad. Lijkt me ook ondoenlijk om te controleren, van al het verkeer heeft een zeer hoog percentage een navigatie systeem. Dat op zich is volkomen legaal. Ik denk alleen dat als je toch al ergens voor wordt aangehouden (met name hard rijden ...), dat ze dan evt een kijkje kijkje nemen.

Dat het ook strafbaar is als die in de kofferbak ligt, is wel ver gezocht. Maarja, wie legt zijn TT met flitscontrole nou in de kofferbak?

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Navigatie in het Buitenland.

Bericht door Kingpin1966 » ma 8 feb 2010 11:59

Ik denk het laatste Ab.
Ik heb 2 jaar geleden, alvorens een reis naar Duitsland te ondernemen, bij een Duits navigatieforum eens gevraagd of het noodzakelijk was om de flitspalen te verwijderen.
Omdat men er daar ook moeilijk over zou doen.

Toen kreeg ik te horen dat men (de polizei en instanties) er zelf ook nog niet helemaal uit waren.
En ik heb de hele vakantie in Duitsland gewoon de flitspalen geactiveerd gehad, en geen problemen er mee gehad.

Voor Zwitserland gelden er natuurlijk andere regels en ik zou dan ook adviseren om deze er Wel wel af te halen als het kan.
En anders even bij een forum van het betreffende navigatiesysteem te informeren hoe te handelen.
Sommige flitspalen zijn nl. heel simpel weer terug te zetten in het navigatiesysteem.


Tevens nog even een punt van aandacht:
Het schijnt in Zwitserland verboden te zijn om een Navigatiesysteem in het gezichtsveld op het raam te hebben.

Ik werd in een Duits forum op deze bijdrage gewezen: http://www.hr-online.de/website/fernseh ... ubrik=2964 scroll naar onderen "Gefahr durch das Navi".

Weliswaar in het Duits, maar toch de moeite waard om even te bekijken.
Hierin wordt ook het systeem van de Duitse fabrikant ARAT getoond dat ik voor mijn Mazda Premacy en Navigon 8410 heb besteld.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Fred N
Berichten: 1873
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
Contacteer:

Re: Navigatie in het Buitenland.

Bericht door Fred N » ma 8 feb 2010 13:35

Hier zitten wel hele brave burgers op dit forum zucht.gif
Het enige wat ze interesseren zijn de autobahn vignetten in Oostenrijk en Zwitserland dat deze zichtbaar aanwezig zijn.
Noem mij nu eens een voorbeeld wie dit heeft meegemaakt waar ik het ook kan teruglezen van een aanhouding.
Je moet niet overal beren op de weg zien.

Denk je nu echt dat al die Nederlanders die op wintersport gaan en de Nederlanders die in de grensstreek wonen van België en Duitsland hier rekening mee houden.

Kom op zeg, caravan aanhaken en rijden met de TT met alle opties geactiveerd. haphop.gif

Op onderstaand forum wordt er ook over gesproken, maar er is er nog niet een staande gehouden door de politie.
http://forum.gps.nl/

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Navigatie in het Buitenland.

Bericht door JPGeetje » ma 8 feb 2010 13:40

Zit er tegenwoordig dan een sensor in de TT; een stukje hardware dus? scratch.gif Als dat zo is, istie in Nederland ook verboden want daar mag je ook al weer een tijdje geen radardetector meer hebben.
Ik dacht dat het hier puur om software gaat die a.d.h.v. een database met flitslokaties aangeeft als je in de buurt van een flitser komt. Het in het app. opgeslagen hebben van deze data van het betreffende land is in meerdere Europese landen verboden. In mijn Medion-miep heb je een "noodknop" die bij een onverhoopte controle de mogelijkheid bied om met een druk op dat knopje alle relevante gegevens te wissen.

Groetjes,
Jan
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Navigatie in het Buitenland.

Bericht door Kingpin1966 » ma 8 feb 2010 16:26

Fred ML320 schreef:Hier zitten wel hele brave burgers op dit forum zucht.gif

Op onderstaand forum wordt er ook over gesproken, maar er is er nog niet een staande gehouden door de politie.
http://forum.gps.nl/
Zal je altijd zien, ben jij de eerste. awhoea.gif awhoea.gif blij.gif

Gewoon geen risico nemen en eraf gooien als je ze hebt.
En moeten ze er weer op?? Forums genoeg die je daar mee helpen kunnen.

Vond trouwens op dat zelfde forum dit bericht uit de Schaffhauser Nachrichten:

14.05.2008

Radarwarnung mitunter erlaubt

Schaffhausen. Ein 38-jähriger Mann ist gestern vom Kantonsgericht freigesprochen worden. Er war gebüsst worden, weil er sein Navigationsgerät als Radarwarner verwendet hatte. Da Navigationsgeräte im Gegensatz zu konventionellen Radarwarnern nur festinstallierte Blitzkästen erkennen, sind sie laut Kantonsgericht nicht verboten.

Wat ik hier zie staan?

Een 38-jarige man is 13-5-2008 vrijgesproken. Het vergrijp waarvoor hij was opgepakt, een navigatiesysteem gebruiken als Radar Waarschuw Apparatuur. In tegenstelling tot Radar Waarschuw Apparatuur herkent het navigatiesysteem alleen Stationaire Flitskasten, en dat is volgens het kantongerecht niet verboden.


Ik vind die hele "flitspaal detectie in navigatiesysteem" discussie sowieso een beetje bezopen.
Als je nou een Quintezz in je auto hebt, dus een apparaat dat wel een signaal uitzend om snelheidscontroles op te sporen, dan kan ik me er nog wel wat bij voorstellen.
Echter werkt een flitspaaldetectie in een navigatiesysteem alleen maar met de co-ordinaten van de plaats waar een flitspaal staat, dus van echte "detectie" is geen sprake.
Haal je namelijk fysiek de flitspaal weg maar laat je de co-ordinaten ongemoeid, dan zal je Navi altijd aangeven dat er een flitspaal staat, zelfs als deze is weggehaald.

Alleen bij de zgn. Live diensten die TT, en sinds kort ook Navigon aanbieden kan ik wel snappen dat dit niet mag, zij waarschuwen immers ook voor mobiele flitsers.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Navigatie in het Buitenland.

Bericht door Ab » ma 8 feb 2010 17:18

Conclusie: Geen probleem in Duitsland. aflower.gif
Oostenrijk waarschijnlijk ook niet. knipoog.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

caspar
Berichten: 630
Lid geworden op: za 24 jan 2009 19:28

Re: Navigatie in het Buitenland.

Bericht door caspar » ma 8 feb 2010 18:46

voor de geene die het aan durven ze zijn weer te downloaden Tomtom Flitspalen Update van 08-02-2010 (west europa) awhoea.gif whistle.gif whistle.gif
burstner amara 520 ts

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Navigatie in het Buitenland.

Bericht door Kingpin1966 » za 13 feb 2010 15:51

Maar daar zullen de Zwitserse flitspalen helaas niet in staan.
Tomtom bied deze nl. al standaard niet meer aan, en drie maal raden waarom. thumbup.gif

Van de Tomtom site:
203877d23e17994b57287b07bb3a9c60b1465cd9404d2158f4bc99195256.jpg
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Plaats reactie

Terug naar “Navigatie”