Boeken vast zetten

Stoelen, tafels, kasten enz. voor in de voortent of onder de luifel.
Amber
Berichten: 818
Lid geworden op: di 28 aug 2007 14:23
Locatie: Regio Emmen

Re: Boeken vast zetten

Bericht door Amber » ma 8 jul 2019 20:24

Wij hebben 2 bakken met boeken bij ons, die staan in de caravan onder de eettafel of bij het toilet (ivm kogeldruk) of achter in de auto. Soms laten we boeken achter op een camping. Wij vinden het gewicht van de boeken te zwaar om deze in een kastje te plaatsen.
Vakantie, ik kan er geen genoeg van krijgen.

Gebruikersavatar
Duckati
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 5 jul 2019 10:00

Re: Boeken vast zetten

Bericht door Duckati » ma 8 jul 2019 22:35

Boeken zijn zwaar, voor de gewichtsverdeling in de caravan kun je ze heb beste zo laag mogelijk en op of bij de as opbergen.

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Boeken vast zetten

Bericht door WillyL » ma 8 jul 2019 23:03

Het is vriendelijk een ereader aan t,e raden. Kwestie van gewicht en plaats idd ideaal. Echter wil niet iedereen daarop lezen...

Mijn ega, een ferfente lezeres, maar niet op een ereader, neemt niet al te veel boeken mee, wel voldoende om enkele dagen 'toe te komen'. Maar onderweg, oh weee, bij elk boekenstandje of -marktje doet ze een voorraadje in. Dikwijls Franse boeken die hier moeilijker te krijgen zijn...
Na verloop van enkele dagen steken er dus wat in de auto en onder slaapplaats, boven de as van de caravan.

Naast de voordeur zat ook een schoenenkast, zo een met 2 openvallende deurtjes waar je dan de schoenen verticaal kon insteken.
We waren daar nooit echt tevreden over en deze winter zijn de plastieken steuntjes van de deurtjes gehaald en heb ik er 2 inlegplankjes gemaakt in het kastje (plankjes waren van een stuk laminaatparketstrook dat ik nog over had). Ideaal. De boeken liggen daar nu mooi in, net voor de as. De plankjes liggen gewoon op kleine houdertjes, maar in het midden heb ik de met een klein L-stukje vastgevezen tgen de achterwand zodat ze onder het rijden zeker niet omhoog en losschokken. Om verschuiven van de boeken tijdens het rijden te beletten zitten ze aanvankelijk in open dozen. Gaandeweg tijdens het verlof zijn die dozen niet meer nodig zucht.gif
Het was wel wat gepruts om de juiste scharnieren te vinden, onderaan zat er reeds een correcte die scharniert op de onderkant van het deurtje, maat bovenaan was het er eentje dat om een asje draaide en dus ook gedeeltelijk naar binnen scharnierde, niet geschkt om daar boeken te leggen. Daar heb ik een scharniet gemonteerd dat het volledig openklpaapen van het deurtje toelaat.
Indien ik eraan denk maar ik eens wat fotos.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Plaats reactie

Terug naar “Meubilair”