Klaptafeltje caravankeuken Caravelair

Stoelen, tafels, kasten enz. voor in de voortent of onder de luifel.
Plaats reactie
Hinke Douma
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 6 mar 2016 15:23

Klaptafeltje caravankeuken Caravelair

Bericht door Hinke Douma » za 26 mei 2018 17:55

Beste caravanners, wij hebben zojuist voor het eerst een caravan gekocht: een tweedehand Caravelair 390. Helaas bevat dit model geen klaptafeltje aan de zijkant van de keuken. Toch zou ik nog graag wat extra ruimte hebben voor b.v. een waterkoker en ev. een koffie-apparaatje. Hij hoeft eigenlijk maar 30 cm. breed te zijn. Heeft iemand een suggestie waar je dit (ev. tweedehands) kunt kopen of laten maken. Misschien een bouwtekeningetje? Zo ingewikkeld hoeft het niet te zijn.
Vr. groet, Hinke

Gerrie
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Klaptafeltje caravankeuken Caravelair

Bericht door Gerrie » za 26 mei 2018 20:34

De caravelair dealer kan je verder helpen want een nieuwe heeft dit tegenwoordig standaard. In onze vorige (2017) hebben wij deze als extra laten plaatsen omdat hij er toen nog niet in zat. De vraag is alleen of de kleur bij het interieur zal passen.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Heijmans
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 11 sep 2017 08:02
Locatie: Tilburg

Re: Klaptafeltje caravankeuken Caravelair

Bericht door Heijmans » za 26 mei 2018 23:30

Je kan bij de praxis 2 opklapbare plankendragers kopen en een plankje op maat laten zagen en daaromheen strijkband doen. Ben je voor nog geen 30 euro klaar.

Zie link voor de plankendrager. Er is tevens ook nog een ander type maar wel iets duurder maar heb deze al vaker bij caravan accessoires gezien.

https://www.praxis.nl/verf-laminaat-dec ... ar/6462271
Skoda Octavia Combi 1.6 TDi DSG Style Business line 2017 + Caravelair Antares Luxe 445 2005

Hinke Douma
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 6 mar 2016 15:23

Re: Klaptafeltje caravankeuken Caravelair

Bericht door Hinke Douma » zo 27 mei 2018 17:37

Dank jullie wel voor de snelle reacties. Ik ga er maar geen nieuwe caravan voor kopen. Hoe duur is het laten inbouwen door de dealer?
De opklapbare plankendragen lijkt precies wat nodig is. Kun je dat zomaar aan de zijkant van het koelkastje schroeven? Beetje eng op daar zomaar in te schroeven? Ik ben nog wel benieuwd naar de andere opklapbare plankendrager trouwens.

Gerrie
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Klaptafeltje caravankeuken Caravelair

Bericht door Gerrie » zo 27 mei 2018 21:41

Schrik niet. het plankje koste 138 euro geplaatst. Ik weet niet of het bij jullie ook zo is maar wij hadden daar twee schakelaars zitten en het plankje schakelde steeds de buitenlamp in. De oplossing was de schakelaars verticaal te plaatsen en om een gat te voorkomen, de schakelaar die onder het plankje kwam wel te laten zitten maar afsluiten. De kleur van het blad was precies hetzelfde als het keukenblad. M.a.w. , het kost wel wat maar dan is het ook mooi origineel.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Heijmans
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 11 sep 2017 08:02
Locatie: Tilburg

Re: Klaptafeltje caravankeuken Caravelair

Bericht door Heijmans » zo 27 mei 2018 21:50

Met de doorgegeven plankendragers zouden deze de schakelaren (mits deze ook op die plek zitten) niet kunnen aan of uitzetten.
Volgens mij is de dikte van het hout naast de koelkast 1.5 cm of 1 cm dik. Daar dien je evt rekening mee te houden. Als deze permanent blijft en nooit hoeft te worden verwijderd kan je evt wat high tack lijm en schroeven gebruiken aan de zijde van de koelkast.
Het hout wat is gebruikt is multiplex met een kunstof folie houtfineer maar schroefjes van 1 cm blijven daar uitstekend in vast zitten
Skoda Octavia Combi 1.6 TDi DSG Style Business line 2017 + Caravelair Antares Luxe 445 2005

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Klaptafeltje caravankeuken Caravelair

Bericht door Daphne » ma 28 mei 2018 06:53

Misschien heb je iets aan deze tip: viewtopic.php?f=149&t=19701

Multifunctioneel en mooi, zeker als je toch niet hetzelfde materiaal kunt vinden dat al in de caravan wordt gebruikt.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Hinke Douma
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 6 mar 2016 15:23

Re: Klaptafeltje caravankeuken Caravelair

Bericht door Hinke Douma » ma 28 mei 2018 10:04

Wat geweldig, zo'n forum met meedenkers. Wij willen het klaptafeltje aan de linkerkant van het keukentje (dus niet voor de ingangsdeur) en gelukkig zitten er op de zijkant geen schakelaartjes. Ik wacht nog even op de offerte van de Caravelair-dealer, anders ga ik zelf aan de slag met die handige opvouwbare plankendragers. Ik ga rekening houden met max. 1 cm. schroefjes. Misschien lijm ik eerst een dun latje op de zijkant van het koelkastje voor beter houvast. Ik denk aan de dunste mdf-plaat (lekker licht), die ik dan wel een verfje geef.
De link naar de snijplank in de Kip Kompakt vond ik een mooie oplossing, maar technisch gezien snapte ik niet helemaal hoe het werkt. Geen idee wat voor ophangsysteem er gebruikt is.
Nogmaals hartelijk dank allemaal. Ik moet nog een beetje zoeken hoe dit forum precies werkt, maar het is wel erg leuk.

Plaats reactie

Terug naar “Meubilair”