Beweging van koppeling met oplooprem

Plaats reactie
RNASOLUTIONS88
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 8 sep 2019 17:56

Beweging van koppeling met oplooprem

Bericht door RNASOLUTIONS88 » zo 8 sep 2019 21:49

Hey allen,

Met oog op het opknappen en ombouwen van een oude caravan en al enkele weken rond te duinen op het forum leek het me wel gepast om me aan te sluiten.

Na gedurende een heel deel van de dag wat rond gezocht te hebben en her een der in posts wel een antwoord gevonden te hebben dat mijn vermoeden versterkt toch maar even de volgende vraag.

Daar dat de stang van onze oplooprem verbogen was hebben we een nieuwe besteld gehad. Echter na montage bleek dat deze maar enkel rechts om een aantal graden draaide maar niet links om. Na contact gezocht te hebben met de leverancier wimpelt die dit af als normale werking met de uitleg dat de koppeling om de kogel moet bewegen en deze niet enkele graden links en rechts om dient te gaan. Daar we zelf nog in het bezit zijn van enkel zwaardere aanhangwagens en deze dit allen wel doen ben ik er redelijk zeker van dat ik in mijn gelijk ben. Maar toch even voor de zekerheid.

Nieuwe oplooprem: https://youtu.be/Q2E7p4dYg9A

Oplooprem aanhangwagen: Https://Youtu.be/rReQsdg7t8M

Alvast bedankt,

Gebruikersavatar
Aernout
Berichten: 426
Lid geworden op: zo 24 feb 2008 19:00
Locatie: N-O Grunn

Re: Beweging van koppeling met oplooprem

Bericht door Aernout » zo 8 sep 2019 22:02

Merk en type oplooprem? Vraag de fabrikant of het zo hoort.

Verder:
Beeld je een koppeling van een ongeremde aanhanger in. Deze zit vast gebout aan de dissel. Die draait dus welgeteld 0 graden beide zijden op.

Je aanhanger zal bijzonder weinig zijdelings verdraaien ten opzichte van de auto. Bij het nemen van bochten draait de koppeling om de kogel, bij het veranderen van de hoek tussen dissel en auto (drempels) draait de koppeling om de kogel. Zijdelingse verdraaiingen komen weinig voor, en kunnen ook wel om de kogel thumbup.gif

Neemt niet weg dat ik toch zou zweren dat mijn koppelingen ook draaien in beide richtingen .......

RNASOLUTIONS88
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 8 sep 2019 17:56

Re: Beweging van koppeling met oplooprem

Bericht door RNASOLUTIONS88 » zo 8 sep 2019 22:12

Betreft een knott kf20a

Het is inderdaad een idee om de fabrikant even om verduidelijking te vragen indien we er niet uitkomen.

Plaats reactie

Terug naar “Kogeldruk, Trekhaak, Belading, Koppeling, Oplooprem, Stabilisator”