BMI te hoog!

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: BMI te hoog!

Bericht door Chris » zo 7 apr 2019 13:44

@ Morgoth

Verschil in weegbruggen is er zeker.
Ik denk ook niet dat alle weegbruggen ge-eikt zijn, of goed gecalibreerd.
In mijn buurt zijn er 2.
Eentje waar grote dubbele opleggers op kunnen en de andere is een kleine, max 10 ton ofzo.
Die laatste was voor mij de gunstigste met wegen.. of was dat nou eigenlijk een nadeel.
Mijn conclusie was toen dat ik na 2 verschillende wegingen het helemaal niet meer wist,,,, welke was dan correct.... of de 3e of de 4e misschien.
Ook een Reigh wielweger gekocht en ook die is niet 100% betrouwbaar.
De meetconditie is belangrijk met de Reich.
Liefst op een totaal vlakke ondergrond, asfalt of een stelconplaat meten, en met nieuwe penlight batterijen.
Ik rij er op de mover een aantal malen overheen en heb dan meestal metingen binnen 10 kg..
En dan probeer ik natuurlijk links en rechts ook een beetje dicht bij elkaar te houden.
kortom... je hebt er wel wat aan maar ook niet 100% exact...
Gecalibreerde weegbruggen zijn denk ik het beste.
Dat is een specialiteit van Premium Discovery... die verteld je alles daarover.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: BMI te hoog!

Bericht door Michel1975 » zo 7 apr 2019 14:12

Een weegbrug voor levensmiddelen moet je hebben. Die worden meerdere keren per jaar gekalibreerd. Tolerantie is dan minder dan 10 kg. Het kalibreren is met name belangrijk om er zeker van te zijn dat de weegbrug op alle hoeken het zelfde registreert. Naar mate de tijd verstrijkt krijg je afwijkingen.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: BMI te hoog!

Bericht door Ab » zo 7 apr 2019 20:09

Dat heeft niks met levensmiddelen te maken hoor.
Iedereen die een product verkoopt per gram, kilo, of ton valt onder de ijkwet.
Anders gezegd: is verplicht zijn weegschaal te laten ijken.
Een tolerantie van 10 kg is bij een 50 tons weegbrug niet of nauwelijks haalbaar.
Bij een 10 tons weegbrug wel.
Grofweg is de toegelaten nauwkeurigheid 1 duizendste van het totaal.
Ik heb echter mijzelf wel eens gewogen op een zware weegbrug, en tot mijn stomme verbazing klopte het op de kilo.
Een caravan is eigenlijk te licht voor een 50 tons weegbrug.
Het gewogen gewicht kan best 50 kg afwijken van het werkelijk gewicht.
Dat weten de handhavers ook.
Vandaar ook dat er enige marge toegepast wordt.
Net als bij snelheidscontroles overigens.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: BMI te hoog!

Bericht door PD » zo 7 apr 2019 20:19

Michel1975 schreef:
zo 7 apr 2019 14:12
Een weegbrug voor levensmiddelen moet je hebben. Die worden meerdere keren per jaar gekalibreerd. Tolerantie is dan minder dan 10 kg.
Geen idee waar je deze "wijsheid" vandaan hebt, maar het is niet meer dan een fabeltje.......... Weegbruggen vallen onder Klasse III van de Metrologiewet (voorheen IJkwet) en hebben allemaal dezelfde tolerantie. Als voorbeeld een weegbrug met een weegvermogen van 60.000 kg:

1 schaaldeel ofwel +/- 20 kg tot 1.000 kg aanwijzing
2 schaaldelen ofwel +/- 40 kg in het bereik van 1000 tot 20.000 kg
3 schaaldelen ofwel +/- 60 kg in het bereik vanaf 20.000 kg

Een bedrijf kan ervoor kiezen om zijn weegbrug nauwkeuriger proberen te laten afstellen maar dit is in de praktijk slechts beperkt mogelijk. Vaker kalibreren leidt niet tot een kleinere afwijking; wel tot het eerder constateren van een toenemende afwijking knipoog.gif

Weegbruggen voor levensmiddelen hebben géén kleinere tolerantie dan bijv. weegbruggen voor oud-ijzer, hoe vreemd dit mogelijk ook klinkt; wel kan men proberen de afwijking te voorkomen of eerder te corrigeren, bijv. door de selectie van krachtopnemers (kon's) waarvan er veelal 6 onder één weegdek zitten of deze softwarematig te justeren. Het vaker kalibreren incl. justeren en dus voorkomen van afwijkingen is een economische afweging.... hoe duurder het product wat gewogen wordt, hoe eerder dit loont.... bijv. voor de petrochemische en chemische industrie en heeft dan ook niets met voedselveiligheid oid te maken !
De kalibratie van een weegbrug kost ca. 2k en dit moet terugverdiend worden in de besparing van het "weggegeven" product.

Op de foto een weegbrugkalibratie in uitvoering; de massastukken wegen 1.000 kg per stuk. Deze foto heb ik zelf gemaakt in de tijd dat ik bij dit bedrijf werkte en eindverantwoordelijk was voor o.a. weegbrugkalibraties. Deze weegwagens wegen zelf ca. 80 ton en rijden met een speciale ontheffing; er zitten ca. 40 massastukken van elk 1.000 kg in en de weegwagen zelf dient ook als ballast tijdens de kalibratie.
Bijlagen
Weegbrugkalibratie.jpg
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: BMI te hoog!

Bericht door PD » zo 7 apr 2019 20:48

Ab schreef:
zo 7 apr 2019 20:09
Een tolerantie van 10 kg is bij een 50 tons weegbrug niet of nauwelijks haalbaar.
Bij een 10 tons weegbrug wel.
Een 10 tons weegbrug is eigenlijk geen weegbrug maar een vloerweger knipoog.gif Omdat deze ook onder Klasse III van de Metrologiewet valt, is hier vanwege het beperkte weegvermogen van 10.000 kg gedeeld door 2.000 een schaaldeel van 5 kg mogelijk.

In dit geval zijn de toegestane afwijkingen:
1 schaaldeel ofwel +/- 5 kg in het weegbereik tot 2.500 kg
2 schaaldelen ofwel +/- 10 kg in het weegbereik van 2.500 kg tot 5.000 kg
3 schaaldelen ofwel +/- 15 kg in het weegbereik vanaf 5.000 kg

Een weeginstallatie met een weegvermogen van 10.000 kg is vanzelfsprekend doelgeschikter om een caravan op te wegen dan een weegbrug van 60.000 kg.... je weegt een pakje boter ook niet op een personenweegschaal aflower.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: BMI te hoog!

Bericht door PD » zo 7 apr 2019 21:06

PremiumDiscovery schreef:
zo 7 apr 2019 20:19
2 schaaldelen ofwel +/- 40 kg in het bereik van 1000 tot 20.000 kg
Een correct onderhouden weegbrug mag voor de meeste caravans dus een afwijking van +/- 40 kg hebben; dit betekent dus 40 kg teveel en 40 kg te weinig is binnen de lijntjes.... In de praktijk wijken de weegbruggen echter bij een dergelijke geringe belasting (minimale beweging van het weegdek) nogal eens meer af, o.a. vanwege vervuiling van de oplegpunten, bewegingsbuffers etc.

Daarnaast zijn er nog steeds oude weegbruggen die zgn. hybride zijn uitgevoerd; dit zijn oude mechanische weegbruggen waar op één centraal punt middels een kon een conversie van analoog naar digitaal is gemaakt. Dergelijke mechanische weegbruggen kunnen nog veel meer mechanische "hang" hebben met een grotere afwijking tot gevolg.

Maarrrr… het kan ook goed gaan en dan kan de afwijking van de brug minder dan 10 kg zijn, al kun je dat niet aflezen mrgreen.gif RDW-weegbruggen kunnen wel een verkleinde resolutie bij geringere belasting hebben. Multirange komt bij bedrijven niet vaak voor.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: BMI te hoog!

Bericht door Morgoth » zo 7 apr 2019 21:15

Dank voor alle informatie.
Ik had hem morgen bij een ander willen laten wegen maar ik lees op internet dat zij een 60 tons weegbrug hebben. Die valt dus af.

@PD: eigenlijk wel een logisch verhaal. Had ik zelf ook kunnen bedenken stom.gif

@Deu: goeie tip, de vuilstort. Ik zal ze morgen eens bellen om te vragen wat voor een brug ze hebben. Ze wegen er aanhangertjes van particulieren op. Dat zal wellicht beter passen.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: BMI te hoog!

Bericht door PD » zo 7 apr 2019 21:16

Morgoth schreef:
zo 7 apr 2019 21:15
Dank voor alle informatie.
Ik had hem morgen bij een ander willen laten wegen maar ik lees op internet dat zij een 60 tons weegbrug hebben. Die valt dus af.
Op een goed onderhouden weegbrug krijg je dan een betrouwbaar resultaat binnen 40 kg; dat lijkt me acceptabel thumbup.gif

Leuke en eenvoudige check: ga eens bij je caravan op de weegbrug staan en kijk of deze naar verwachting reageert knipoog.gif dit zegt alvast iets over de gevoeligheid van de brug.

Zelf neem ik massastukken van 10 kg en 20 kg mee wanneer ik de caravan op een weegbrug weeg; kantelpuntmethode voor een nauwkeuriger resultaat; eens een metroloog, altijd een metroloog :lol: Ik heb onze tandem bij een RDW keuringsstation laten wegen, samen met de weegmeester mrgreen.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: BMI te hoog!

Bericht door Morgoth » zo 7 apr 2019 21:27

Die extra gewichten is op zich een goede tip maar ik weet niet of ik daar de tijd voor krijg. Vaak staat er een rij.

Is zo'n Reich weger nauwkeurig genoeg om zeg maar binnen 50kg nauwkeurig te wegen? Ik kan hem bij mij thuis in de loods wegen, op een gladde betonvloer.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: BMI te hoog!

Bericht door PD » zo 7 apr 2019 21:29

RE.gif
De resultaten van de gele Reich wegers zijn nogal wisselend, zo lees ik.
Veel hangt af van de omstandigheden (vlakke vloer) en eenduidig er overheen rijden. Ook of de batterijtjes vers zijn, schijnt verschil te maken.
Ik heb er zelf geen ervaring mee; niet meer dan van "gelezen" dus...

Al met al een prima indicatie wanneer de omstandigheden goed zijn en 50 kg lijkt me geen uitdaging. Het geeft alvast een duidelijker beeld dan wat je nu hebt.
Hopelijk leidt het niet tot de bevestiging van je eerdere weging aflower.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: BMI te hoog!

Bericht door Michel1975 » zo 7 apr 2019 23:10

PremiumDiscovery schreef:
zo 7 apr 2019 20:19
Michel1975 schreef:
zo 7 apr 2019 14:12
Een weegbrug voor levensmiddelen moet je hebben. Die worden meerdere keren per jaar gekalibreerd. Tolerantie is dan minder dan 10 kg.
Geen idee waar je deze "wijsheid" vandaan hebt, maar het is niet meer dan een fabeltje.......... Weegbruggen vallen onder Klasse III van de Metrologiewet (voorheen IJkwet) en hebben allemaal dezelfde tolerantie. Als voorbeeld een weegbrug met een weegvermogen van 60.000 kg:

1 schaaldeel ofwel +/- 20 kg tot 1.000 kg aanwijzing
2 schaaldelen ofwel +/- 40 kg in het bereik van 1000 tot 20.000 kg
3 schaaldelen ofwel +/- 60 kg in het bereik vanaf 20.000 kg

Een bedrijf kan ervoor kiezen om zijn weegbrug nauwkeuriger proberen te laten afstellen maar dit is in de praktijk slechts beperkt mogelijk. Vaker kalibreren leidt niet tot een kleinere afwijking; wel tot het eerder constateren van een toenemende afwijking knipoog.gif

Weegbruggen voor levensmiddelen hebben géén kleinere tolerantie dan bijv. weegbruggen voor oud-ijzer, hoe vreemd dit mogelijk ook klinkt; wel kan men proberen de afwijking te voorkomen of eerder te corrigeren, bijv. door de selectie van krachtopnemers (kon's) waarvan er veelal 6 onder één weegdek zitten of deze softwarematig te justeren. Het vaker kalibreren incl. justeren en dus voorkomen van afwijkingen is een economische afweging.... hoe duurder het product wat gewogen wordt, hoe eerder dit loont.... bijv. voor de petrochemische en chemische industrie en heeft dan ook niets met voedselveiligheid oid te maken !
De kalibratie van een weegbrug kost ca. 2k en dit moet terugverdiend worden in de besparing van het "weggegeven" product.

Op de foto een weegbrugkalibratie in uitvoering; de massastukken wegen 1.000 kg per stuk. Deze foto heb ik zelf gemaakt in de tijd dat ik bij dit bedrijf werkte en eindverantwoordelijk was voor o.a. weegbrugkalibraties. Deze weegwagens wegen zelf ca. 80 ton en rijden met een speciale ontheffing; er zitten ca. 40 massastukken van elk 1.000 kg in en de weegwagen zelf dient ook als ballast tijdens de kalibratie.
Dit 'fabeltje' komt nergens vandaan. Slechts mijn eigen ervaring dat ik tijdens mijn studie bij een Cacao fabriek werkte. Onze bruggen werden ieder kwartaal gekalibreerd door Reek. De tolerantie was minder dan 10 kg. Reden voor het vele kalibreren was als eis van de leveranciers en het feit dat de weegbrug in de open lucht stond en de daarbij mogelijke vervuiling. Van dat laatste overigens erg weinig last.

Edit: Ik lees nu trouwens mijn bericht terug en er staat wel heel stellig dat alsof alle levensmiddelen weegbruggen zo precies zijn.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: BMI te hoog!

Bericht door Niels83 » ma 8 apr 2019 01:17

cacao is natuurlijk een dure grondstof. kan me voorstellen dat de economische overweging ook een rol speelde.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7066
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: BMI te hoog!

Bericht door karelV » ma 8 apr 2019 09:38

Over het BMI gewicht van de caravan whistle.gif
TS heeft volgens mij daar een groot probleem mee en krijgt dat gewicht volgens mij nooit naar de beoogde massa toe mocht de weegbrug het goed aangeven.
Heb wel eens ergens gelezen (volgens mij op dit forum) dat er 1 caravan van een type/model gewogen wordt in de fabriek en dat dan alle caravans van dat type/model die stempel krijgen vwb gewicht, echter wat ook beschreven werd is/was dat een caravan gewogen word zonder......bankkussens....bedmatrassen en de rest van de stoffering.
Dus dan kom je al bedrogen uit vanaf levering caravan incl. de stoffering. scratch.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Philmar
Berichten: 835
Lid geworden op: zo 11 dec 2016 16:12

Re: BMI te hoog!

Bericht door Philmar » ma 8 apr 2019 10:37

Toen ik vrijdag tijdens de weging van onze caravan ook op de weeg(schaal)brug ging staan was het resultaat 75 kg extra.
Ik weeg ( blootje ) 71 kg, daar was ik uiteraard aangekleed. Heb me bij thuiskomst, binnen het uur, gewogen: 73,7 kg.
Dus ik denk dat de 980 kg wel een realistische indicatie is, > 20 of < 20 kg.

Philmar

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: BMI te hoog!

Bericht door Michel1975 » ma 8 apr 2019 13:19

Ik heb het nog even nagevraagd. Voor mij weer een tijd geleden. De brug is een 60 tons brug met een tolerantie van 20 kg.
De tolerantie is lager dan toegestaan. Dit heeft alles te maken met de leveranciers en de waarde van het goed. Cacao en cacaoboter.

Met ijken slechts kleine afwijkingen geconstateerd in de loop der jaren. Deze waren minder dan 10 kg. In mijn herinnering was dit de tolerantie maar dat bleek dus 20 kg te zijn wat het mocht bedragen.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: BMI te hoog!

Bericht door deusjevo » ma 8 apr 2019 14:53

Ik heb ooit in 2007 eens geïnformeerd bij het NMi.
Kreeg het volgende antwoord:
De maximaal toelaatbare fout van een weegbrug wordt niet uitgedrukt in procenten.

Op de opschriftenplaat van de weegbrug staat een "e = .... kg" vermeld.
De maximale fout is gerelateerd aan deze "e"

Voor in gebruik zijnde weegbruggen geldt:
0 - 500 e, is de maximaal toelaatbare fout 1 e
500 e - 2000 e, is de maximaal toelaatbare fout 2 e
2000 e - Max, is de maximaal toelaatbare fout 3 e
Als je de e waarde weet die op de opschriftenplaat staat weet je dus ook de maximale afwijking.
Als e waarde 10 kilo is, is de maximale afwijking 3 x 10 = 30 kilo.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: BMI te hoog!

Bericht door Morgoth » ma 8 apr 2019 16:08

Vanmiddag op de remmen testbank gestaan. Die geeft ook gewicht aan. Incl gasfles van 20kg en 20kg aan bagage woog hij volgens de remmenbank 1000kg.
Ik blijf het apart vinden.

Naja. Remmen werken iig goed. Gelijk vochtmeting gedaan. Kurkdroog. Slingerkoppeling voorzien van nieuwe cupjes en gasveer.

Conclusie van het geheel:
Fietsen erop een gaan. Vaak ben je te bang.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Jeffr
Berichten: 852
Lid geworden op: do 18 feb 2016 15:42

Re: BMI te hoog!

Bericht door Jeffr » ma 8 apr 2019 16:30

Toch apart, ik heb zelf een kip uit 97 die zou leeg 880kg moeten wegen en max 1150kg het geeft je te denken wat hij dan echt weegt.
thumbup.gif
Geen Caravan.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: BMI te hoog!

Bericht door Micky » ma 8 apr 2019 16:37

Een remmenbank kun je echt niet vertrouwen, ik dat niet als referentie nemen


Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Jeffr
Berichten: 852
Lid geworden op: do 18 feb 2016 15:42

Re: BMI te hoog!

Bericht door Jeffr » ma 8 apr 2019 17:12

Als ik alle commentaren zo lees. Lijkt het alsof het een lastig klusje is om een betrouwbare uitslag te krijgen elke manier vanwege heeft zo zijn nadelen.
thumbup.gif
Geen Caravan.

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: BMI te hoog!

Bericht door eurotrotter » ma 8 apr 2019 17:50

Morgoth schreef:
ma 8 apr 2019 16:08
. Vaak ben je te bang.

mrgreen.gif mrgreen.gif mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Re: BMI te hoog!

Bericht door Erwin1987 » ma 8 apr 2019 18:09

Micky schreef:Een remmenbank kun je echt niet vertrouwen, ik dat niet als referentie nemen


Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Wat is er niet goed aan dan? Gewoon ter info. overigens is onze caravan gewogen bij de dealer met halfvolle watertank, voortent en frame en cee snoer 30m. En hij was 3kg lichter als op papier.


Erwin
Home-car racer 48

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: BMI te hoog!

Bericht door Micky » ma 8 apr 2019 18:15

RE.gif

Het is een niet gecontroleerd systeem, wij hebben jaren lang bij de dealer een afwijking gehad van bijna 200kg, dit gaven ze zelf wel eerlijk aan, maar toch.
Als je wilt weten wat je caravan echt weegt zou ik naar een gecontroleerd systeem gaan en dan bijv. wat wij doen elke keer voor vertrek ter indicatie wegen met de Reichweger.
Dus als je 1 keer echt weet wat je caravan weegt, heb je dat als "redelijk" betrouwbaar uitgangspunt thumbup.gif

wat er bij jouw inzat is niet niks en dan nog lichter dan op papier, dat is dus eigenlijk wat ik bedoel mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Re: BMI te hoog!

Bericht door Erwin1987 » ma 8 apr 2019 18:48

Duidelijk zit hier een zand en grind bedrijf met weegbrug daar is de Volvo al een keer op geweest die was met mij erin 190kg zwaarder als rijklaar, dat valt mee aangezien ik 110kg weeg. Als ik daar maxi cosi basis enz bij optel klopt die wel aardig, denk dat ik daar er keer met de caravan over heen rijdt.


Erwin
Home-car racer 48

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: BMI te hoog!

Bericht door Morgoth » ma 8 apr 2019 18:50

Inmiddels ook een Reich weger gekocht. Vanavond maar ff proberen.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Plaats reactie

Terug naar “Kogeldruk, Trekhaak, Belading, Koppeling, Oplooprem, Stabilisator”