(Te) hoge disseldruk
Re: (Te) hoge disseldruk
RE.gif
de voor- en achterbenen van het paard zitten hoe dan ook net voor en net op de as ook al verplaatst hij zich een beetje, dus het gevolg aan de koppeling is niet zo heel groot.
de voor- en achterbenen van het paard zitten hoe dan ook net voor en net op de as ook al verplaatst hij zich een beetje, dus het gevolg aan de koppeling is niet zo heel groot.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: (Te) hoge disseldruk
Toch merk je het wel degelijk. Een onrustig paard in de trailer rijdt niet prettig.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16221
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: (Te) hoge disseldruk
Dit wordt ook, en vooral, geadviseerd door instanties die dit onderzocht hebben.
Grofweg wordt er beweerd om de maximale van de fabrikant aan te houden, dus niet echt andere gewichten!
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: (Te) hoge disseldruk
pffff, je merkt het wel, maar het GEVOLG is niet zo groot, waarmee ik wil zeggen dat je geen slingerende combi krijgt zoals bij een caravan, uiteraard voel je het wel, je voelt met de caravan al een passerend busje, dus een bewegend paard voel je zeker, helemaal als het zo'n log beest is waar ik lang mee rond heb gereden met mijn ex naar de Friese paardenballet en weer terug.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: (Te) hoge disseldruk
RE.gif
Dat krijg je ervan wanneer je je ex-(partner) in een paardentrailer vervoert [sinthaphop.gif]
Dat krijg je ervan wanneer je je ex-(partner) in een paardentrailer vervoert [sinthaphop.gif]
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: (Te) hoge disseldruk
Wij hebben Tinkers, die zijn nog zwaarder. Daar rijden we overigens niet de wedstrijden mee.
Voor degenen die de sport niet kennen:
PXin5AzVM3c
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: (Te) hoge disseldruk
Google is geen expert. Gewoon een robot die alles onthoudt en opslaat wat geleerde en minder geleerde heren en dames op het WWW willen delen.
Ook effe goed lezen..
Het gaat wel degelijk over aanhangers.
Het gewicht doet niet ter zake.
2260 kg is overigens maar een licht aanhangertje met nog geen 2000 kg laadvermogen.
Ik heb ze van 3500 kg.
Dat daar een truck of andere 4WD voor staat is normaal.
Met een gewone sedan mag je dat niet trekken.
Maar zo denken experts in het grootste deel van deze wereld er dus over.
Ga maar effe Googlen op kogeldruk (tongue weight) in het Engels.
In Europa wordt daar de hand mee gelicht omdat anders er geen grote markt meer zou zijn voor met name caravans.
Hier mag ik (officieel) niet meer dan 3500 kg trekken met mijn truck.
In het land van herkomst 5500 kg.
Met de daarbij horende kogeldruk van ca 500 kg minimaal.
Nu weet ik ook best dat het normaal gesproken niet haalbaar is in ons landje met overwegend personenauto's die een caravan moeten trekken.
Maar hou in ieder geval zo veel mogelijk kogeldruk aan.
En bij voorkeur alle gewicht in de auto in plaats van in de caravan.
In de caravan als het effe kan alle lading op of voor de as.
Alles achter de as verhoogt de kans op een slinger.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: (Te) hoge disseldruk
Jan van Vijven schreef: ↑ma 26 nov 2018 10:13.....
Neem gewoon aan wat er al jaren onderbouwd over geschreven wordt en ga niet het wiel opnieuw uitvinden!
Btw: de vraag van de TS gaat over iets heel anders: hoeveel kun je over de maximaal aangegeven gewichten gaan alvorens de boel uit elkaar dondert, ik weet het niet maar het komt niet op een kilo of tien aan, dat weet ik uit ervaring!!
En zo is het kringetje weer rond.
Een ieder bedankt voor zijn bijdrage [sintduim.gif]
Mod: wat mij betreft kan er een slotje op.