wederom kogeldruk
Geplaatst: di 24 apr 2018 10:56
ik weet het, er is al heeeel veel over geschreven.
wij zijn in het bezit van een Beyerland 495 quartz van 1997.
en een dacia mcv 1.5 diesel. (ter info)
vorig jaar viel mij al op dat de kogeldruk erg hoog was, zo rond de 100 kg.
dus disselbak leeg, niets voorin onder de banken, watertank geheel leeg etc.
het enige wat nog voorin zit is het naar vaste bed omgebouwde treinzit. maar die verplaats je niet zo snel.
nu kreeg ik een nieuwe kogeldruk meter en wilde deze vergelijken met mijn oude. want misschien was de meter wel niet lekker.
helaas pindakaas, zelfs met de gasfles (5ltr flesje ) achterin onder de bank blijft de kogeldruk dik 90 kg.
wat ik nog er af kan halen is het neuswiel, maar dat is lastig denk ik.
de vraag is: zijn er meer mensen met zo,n Beyerland die ook zo,n hoge kogeldruk hebben? en wat er aan te doen?
de Dacia mag 75 kg hebben. kogeldruk caravan mag 100 kg.
groetjes Sjaak
wij zijn in het bezit van een Beyerland 495 quartz van 1997.
en een dacia mcv 1.5 diesel. (ter info)
vorig jaar viel mij al op dat de kogeldruk erg hoog was, zo rond de 100 kg.
dus disselbak leeg, niets voorin onder de banken, watertank geheel leeg etc.
het enige wat nog voorin zit is het naar vaste bed omgebouwde treinzit. maar die verplaats je niet zo snel.
nu kreeg ik een nieuwe kogeldruk meter en wilde deze vergelijken met mijn oude. want misschien was de meter wel niet lekker.
helaas pindakaas, zelfs met de gasfles (5ltr flesje ) achterin onder de bank blijft de kogeldruk dik 90 kg.
wat ik nog er af kan halen is het neuswiel, maar dat is lastig denk ik.
de vraag is: zijn er meer mensen met zo,n Beyerland die ook zo,n hoge kogeldruk hebben? en wat er aan te doen?
de Dacia mag 75 kg hebben. kogeldruk caravan mag 100 kg.
groetjes Sjaak