Fietsendrager op trekhaak in Frankrijk.

Plaats reactie
magda
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 26 sep 2014 09:55

Fietsendrager op trekhaak in Frankrijk.

Bericht door magda » za 17 mar 2018 09:54

Zijn er in Frankrijk voorschriften voor het gebruik van een fietsendrager OP de trekhaak met name de snelheid.

Kan je de fietsen beschermen met een hoes, of komen daardoor er grote krachten te staan op de bevestiging van de fietsen/trekhaak.
Je zou kunnen stellen dat de wind door de fietsen heen moet kunnen blazen.

Wordt de (nederlandse) witte kentekenplaat op de trekhaak bij de tolpoorten gezien als een "auto met aanhangwagen" met daardoor een hoger tolbedrag.

Wie heeft ervaring met het rijden met twee fietsen OP de trekhaak dmv een fietsendrager?
Laatst gewijzigd door Hobby Linka op za 17 mar 2018 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast i.v.m. zoekfunctie

eurotrotter
Berichten: 6218
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Fietsendrager OP trekhaak in Frankrijk.

Bericht door eurotrotter » za 17 mar 2018 10:32

Het feit dat er fietsen op de kogel rusten maakt t nog geen auto met aanhanger.
En gezien de fietsen achterop de auto rusten zal de druk door de rijwind wel meevallen.
Verder word in Frankrijk het wel of niet meevoeren van een aanhanger beoordeeld door sensoren in het wegdek en aan de zijkant van de rijbaan en niet door een kentekenplaat achter op de auto.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
jeroen.25
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 10:46
Locatie: Betuwe

Re: Fietsendrager OP trekhaak in Frankrijk.

Bericht door jeroen.25 » za 17 mar 2018 11:14

Maakt inderdaad niets uit. Kost ook niet extra in de tol. Let er wel op dat de fabrikant van de fietsendrager vaak ook een maximale snelheid opgeeft. Veel 130km/u.

Een hoes zou ik niet doen. Gaat alleen maar klapperen en je zicht wordt ook slechter naar achteren.
Skoda Octavia 1.5tsi DSG met Adria Adora 482PS

AJ.Wijk

Re: Fietsendrager OP trekhaak in Frankrijk.

Bericht door AJ.Wijk » za 17 mar 2018 11:16

Af gezien van het klapperen zorgt een hoes ook voor een hoger brandstof verbruik

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19754
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Fietsendrager OP trekhaak in Frankrijk.

Bericht door Daphne » za 17 mar 2018 15:01

Een auto met aanhanger is nog steeds klasse 1, dus niks extra tol. Caravans, aanhangers hoger dan 2 meter worden pas aangeslagen voor klasse 2.

De snelheid met fietsdrager zal hetzelfde als de maximum snelheid met aanhangers en dat is in Frankrijk hetzelfde als zonder aanhanger rijden. :wink:


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18278
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Fietsendrager OP trekhaak in Frankrijk.

Bericht door deusjevo » za 17 mar 2018 17:23

De Fransen zijn echt niet moeilijk met fietsendrager.
Wankelend op de achterklep, op het dak, met een V drager op de trekhaak zonder verlichting en extra nummerplaat.

Lijkt wel of alles kan daar weenie.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

sicky
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 8 feb 2016 19:46

Re: Fietsendrager OP trekhaak in Frankrijk.

Bericht door sicky » za 17 mar 2018 19:08

RE.gif
Daphne schreef:Een auto met aanhanger is nog steeds klasse 1, dus niks extra tol. Caravans, aanhangers hoger dan 2 meter worden pas aangeslagen voor klasse 2.

De snelheid met fietsdrager zal hetzelfde als de maximum snelheid met aanhangers en dat is in Frankrijk hetzelfde als zonder aanhanger rijden. :wink:


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk[/quote]
Dit klopt niet helemaal daphne . Als het treingewicht van de combinatie boven de 3500 kg uitkomt dan is er in frankrijk een andere maximale toegestane snelheid zie : https://www.anwb.nl/vakantie/frankrijk/ ... umsnelheid

Vino
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 12 sep 2010 11:01

Re: Fietsendrager op trekhaak in Frankrijk.

Bericht door Vino » za 17 mar 2018 20:21

Waarom zouden er beperkingen zijn betreffende snelheid?
Er zijn toch ook geen beperkingen met een "oma"koffer?
Beschermen met een hoes,wat denk jezelf? Kan de wind er door, dus minder weerstand of niet?
Wit kenteken zit altijd aan de achterkant van het span.Je hebt dus al tol betaald via de voorkant.Denk je dat als de slagboom omhoog gaat er dan vlug een signaal ergens naar toe gaat dat het bedrag van de tol niet in orde is? en de Politie met loeiende sirene even achteraf komt cashen?

Van dit soort vragen zakt me werkelijk de broek af!

Met vriendelijke groet.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19754
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Fietsendrager op trekhaak in Frankrijk.

Bericht door Daphne » za 17 mar 2018 20:33

sicky schreef:RE.gif
Daphne schreef:Een auto met aanhanger is nog steeds klasse 1, dus niks extra tol. Caravans, aanhangers hoger dan 2 meter worden pas aangeslagen voor klasse 2.

De snelheid met fietsdrager zal hetzelfde als de maximum snelheid met aanhangers en dat is in Frankrijk hetzelfde als zonder aanhanger rijden. :wink:


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dit klopt niet helemaal daphne . Als het treingewicht van de combinatie boven de 3500 kg uitkomt dan is er in frankrijk een andere maximale toegestane snelheid zie : https://www.anwb.nl/vakantie/frankrijk/ ... umsnelheid

In het kader van dit onderwerp klopt het. Niet moeilijker maken dan het is...... :wink: Jouw aanvulling past prima in een vraag bij caravans.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18925
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Fietsendrager op trekhaak in Frankrijk.

Bericht door Hobby Linka » zo 18 mar 2018 07:59

Vino schreef:
Van dit soort vragen zakt me werkelijk de broek af!
Eerlijk gezegd zakt mijn broek van dit soort antwoorden af.

Dit is een gewone vraag en de vraagsteller krijgt een keurig antwoordt. Waarom dan jou reactie? Snap ik even niet hoor.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

magda
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 26 sep 2014 09:55

Re: Fietsendrager op trekhaak in Frankrijk.

Bericht door magda » zo 18 mar 2018 08:58

Over en uit

Vino
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 12 sep 2010 11:01

Re: Fietsendrager op trekhaak in Frankrijk.

Bericht door Vino » zo 18 mar 2018 09:31

Inderdaad,mijn reactie was erg impulsief.
Magda,mijn welgemeende excuses!

Met vriendelijke groet,

Vino.

Plaats reactie

Terug naar “Kogeldruk, Trekhaak, Belading, Koppeling, Oplooprem, Stabilisator”