Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
RE.gif
Er zijn hier op het forum genoeg gebruikers die gewoon eerlijk toegeven dat hun auto van achter 3-5 cm omhoog is gekomen, het is een fabel dat de kont niet omhoog komt, vervangingsveren is dan een betere optie, als je tenminste niet op het gedrag wilt inleveren. Uiteraard zijn er ook genoeg die zeggen geen verschil te voelen, voor die mensen maakt het niet uit. Ik rij er niet meer mee en adviseer dan liever een sportonderstel zoals bijv. Eibach veren. Maar goed, ieder zijn ding, als jij tevreden bent is dat toch goed?
Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Er zijn hier op het forum genoeg gebruikers die gewoon eerlijk toegeven dat hun auto van achter 3-5 cm omhoog is gekomen, het is een fabel dat de kont niet omhoog komt, vervangingsveren is dan een betere optie, als je tenminste niet op het gedrag wilt inleveren. Uiteraard zijn er ook genoeg die zeggen geen verschil te voelen, voor die mensen maakt het niet uit. Ik rij er niet meer mee en adviseer dan liever een sportonderstel zoals bijv. Eibach veren. Maar goed, ieder zijn ding, als jij tevreden bent is dat toch goed?
Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
-
- Berichten: 1453
- Lid geworden op: do 19 sep 2013 09:47
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
Exact.
Als vervangende auto een keer Skoda O3 gehad en de zachte vering/demping aan de voorkant en de stugge vering/demping vond ik irritant. Als dit ook geldt voor hulpveren..... Aan de andere kant in een Franse auto, zoals een Megane wat ik hier nogal eens lees heb je hulpveren eerder nodig. Het sportonderstel bij de Passat is mooi in balans qua vering/demping tussen voor- en achterkant
V60, Fendt Saphir 510 TFK
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
Zal dan maar roepen: jullie hebben gelijk hoor, niet doen.
Auto wordt veel stijver van achteren en komen centimeters omhoog.
Ik vindt het allemaal prima, ik vindt het een stuk prettiger rijden als de auto niet zo in zijn veren hangt, ik heb geen sportonderstel.
Auto wordt veel stijver van achteren en komen centimeters omhoog.
Ik vindt het allemaal prima, ik vindt het een stuk prettiger rijden als de auto niet zo in zijn veren hangt, ik heb geen sportonderstel.
RAV4 Hybride 4WD + Knaus 500FU "Exclusive"
-
- Berichten: 1453
- Lid geworden op: do 19 sep 2013 09:47
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
Ik had hiervoor geen sportonderstel en het rijden was onrustiger, meer gewiebel. Nu niet meer, snaarstrak. Dat zal ongetwijfeld, immers geen ervaring, met hulpveren ook zo zijn. Maar als daardoor de achterkant stugger wordt, heb ik liever een sportonderstel. Maar je hebt niet altijd deze keuze, dus is het goed om alternatieven te hebben.
V60, Fendt Saphir 510 TFK
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
Ik heb een passat variant met hulpveren.
de achterkant komt met die hulpveren wel wat omhoog.
Stugheid daar merk ik niets van.
Wel een tippie van flippie.
De passats type 3C hebben vaak last van een gebroken veer aan de achterkant.
Dus toen ik hulpveren wilde monteren, en de hoofdveer er even uit moet, zag ik dat er 1,5 wikkeling was afgebroken.
Daardoor staat ook natuurlijk ook lager en veert wat meer in.
Voor de hulpveren was en niet fatsoenlijk over een heuvel te rijden (met caravan dan, 85 kilo kogeldruk en volle belading en 4 personen in de auto).
Wat ook meetelt is wat voor wielen er onder zitten, de mijne 19" een 235 breed ging de band aanlopen in de wielkast.
de achterkant komt met die hulpveren wel wat omhoog.
Stugheid daar merk ik niets van.
Wel een tippie van flippie.
De passats type 3C hebben vaak last van een gebroken veer aan de achterkant.
Dus toen ik hulpveren wilde monteren, en de hoofdveer er even uit moet, zag ik dat er 1,5 wikkeling was afgebroken.
Daardoor staat ook natuurlijk ook lager en veert wat meer in.
Voor de hulpveren was en niet fatsoenlijk over een heuvel te rijden (met caravan dan, 85 kilo kogeldruk en volle belading en 4 personen in de auto).
Wat ook meetelt is wat voor wielen er onder zitten, de mijne 19" een 235 breed ging de band aanlopen in de wielkast.
-
- Berichten: 1453
- Lid geworden op: do 19 sep 2013 09:47
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
RE.gif RE.gif
De Passat die jij hebt had ik ook nieuw in 2006, de sportline, dus met sportonderstel, ik meen 1,5cm lager dan standaard met de standaard 16" velgen met 205? banden denk ik, ging perfect met de caravan, geen drempelvrees
Als jouw Passat geen gebroken veren had gehad, was het misschien ook wel goed gegaan zonder de hulpveren.
RE.gif die heeft helemaal geen veren
De Passat die jij hebt had ik ook nieuw in 2006, de sportline, dus met sportonderstel, ik meen 1,5cm lager dan standaard met de standaard 16" velgen met 205? banden denk ik, ging perfect met de caravan, geen drempelvrees
Als jouw Passat geen gebroken veren had gehad, was het misschien ook wel goed gegaan zonder de hulpveren.
RE.gif die heeft helemaal geen veren
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
Had ook een 2006 Sportline, zat 225-45-17 als zomervelg (Le Mans) en een 205-55-16 als winterband.
Is inderdaad 1.5cm verlaagd vanaf fabriek.
Is inderdaad 1.5cm verlaagd vanaf fabriek.
RAV4 Hybride 4WD + Knaus 500FU "Exclusive"
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
RE.gif
Ik had geen leasebudget meer voor grotere wielen
Ik had geen leasebudget meer voor grotere wielen
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
RE.gif
Zelf betalen heeft dan toch een voordeel, op dat betalen na dan......
Zelf betalen heeft dan toch een voordeel, op dat betalen na dan......
RAV4 Hybride 4WD + Knaus 500FU "Exclusive"
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
RE.gif
Klopt vaak, hangt ook van het moment af, toen was ik net 30, nu wel 20" van de baas
Klopt vaak, hangt ook van het moment af, toen was ik net 30, nu wel 20" van de baas
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
- deemster07
- Berichten: 947
- Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
- Locatie: Ooststellingwerf
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
Zo even creatief gedaan. ;-)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank ), Dethleffs 460T 1999
-
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
Aan veren mag je niet lassen.
Je hebt ook rubbers die hetzelfde doen en gewoon hiervoor te koop zijn.
Eric.
Je hebt ook rubbers die hetzelfde doen en gewoon hiervoor te koop zijn.
Eric.
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
Denk dat die foto met een "sarcastische ondertoon" geplaatst is........
RAV4 Hybride 4WD + Knaus 500FU "Exclusive"
- deemster07
- Berichten: 947
- Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
- Locatie: Ooststellingwerf
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
Zoals Nitro al aangeeft is deze foto natuurlijk met een enorme knipoog geplaatst. Kon het niet laten. ;-)erichendri schreef:Aan veren mag je niet lassen.
Je hebt ook rubbers die hetzelfde doen en gewoon hiervoor te koop zijn.
Eric.
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank ), Dethleffs 460T 1999
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
Ik zou de lasplekken even inspuiten met zinkspray anders gaat het snel roesten. Dat is zonde.
-
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
Dat snapte ik ook wel.
Eric.
Eric.
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
- deemster07
- Berichten: 947
- Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
- Locatie: Ooststellingwerf
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
Goed, toch maar hulpveren van Mad aangeschaft al rijden we misschien nog maar een jaartje in deze Passat. Veel kosten die dingen niet meer voor een Passat B7.
We gaan het beleven.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
We gaan het beleven.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank ), Dethleffs 460T 1999
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
Mmm, nog nooit aan gedacht om te doen...bij volle belading hangt hij wel beetje door maar rijdt verder prima.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
Onze Passat B8 is voorzien van MAD hulpveren, reden de (oude) Hobby had een kogeldruk tegen de 95kg, alle spullen onder het bed, en airco en mover voor de as. De Passat staat niet al te best bekend met een caravan erachter, week in de kont, reden voor ons om de veren te plaatsen.
Nadeel leeg staat hij een 3 cm hoger op de veren achter dan zonder MAD hulpveren.
Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
Hier ook niet, maar wij hebben (ik had) beide R-line (verlaagd sport) onderstel en telkens komt het daar op terug, kijk maar weer naar mijn nieuwe combi, weer bijna 90kg op de kogel en de kofferbak vol met spul uit de loods, de bank zelfs ingeklapt
Foto 2 voor vertrek naar de voorseizoen plaats, dus bepakt en bezakt, ik kan ook niet anders concluderen dat zelfs bij de verschillende merken het sport onderstel gewoon heel veel doet, bij de standaard geveerde auto snap ik dat de behoefte er voor sommigen is..
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
- deemster07
- Berichten: 947
- Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
- Locatie: Ooststellingwerf
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
We gaan het gewoon ondervinden strijders. Ik vond de Passat beter rijden met caravan toen hij nog verlaagd was. Ook de Touran reed beter met de caravan al had die ook bijna geen ‘overhang’.
Ach ik probeer het gewoon. Mocht de Passat optisch veel te hoog komen te staan dan gooi ik er wel wat trottoirbandjes in ;-) haha
Trouwens aan de voorzijde is gewoon een veer gesprongen vanmiddag pfffff hoe dan...
Onze Fiesta had dat afgelopen Woensdag ook al pfff sneu geld noemen ze dat in onze regio.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ach ik probeer het gewoon. Mocht de Passat optisch veel te hoog komen te staan dan gooi ik er wel wat trottoirbandjes in ;-) haha
Trouwens aan de voorzijde is gewoon een veer gesprongen vanmiddag pfffff hoe dan...
Onze Fiesta had dat afgelopen Woensdag ook al pfff sneu geld noemen ze dat in onze regio.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank ), Dethleffs 460T 1999
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
Dat gebeurd bij alle merken, ik zou zeggen (weer) verlagen die hap
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
- deemster07
- Berichten: 947
- Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
- Locatie: Ooststellingwerf
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
Nou idd.
Wel bijzonder is dat ik het nu twee keer heb gehad met een VW en dat je gewoon door kunt rijden zonder dat de auto zichtbaar inzakt of iets anders.
De Ford Fiesta zakte gelijk in en moest door de ANWB op blokjes gezet worden om naar de garage te rijden. De veer van de fiesta valt gelijk over het “schoteltje” heen als er een ring afbreekt.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wel bijzonder is dat ik het nu twee keer heb gehad met een VW en dat je gewoon door kunt rijden zonder dat de auto zichtbaar inzakt of iets anders.
De Ford Fiesta zakte gelijk in en moest door de ANWB op blokjes gezet worden om naar de garage te rijden. De veer van de fiesta valt gelijk over het “schoteltje” heen als er een ring afbreekt.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank ), Dethleffs 460T 1999
- deemster07
- Berichten: 947
- Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
- Locatie: Ooststellingwerf
Re: Hulpveren nodig bij een Passat Varriant?
Rline toch EricEricS schreef:Mmm, nog nooit aan gedacht om te doen...bij volle belading hangt hij wel beetje door maar rijdt verder prima.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank ), Dethleffs 460T 1999