Elektrisch probleem

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daan Dhondt
Berichten: 15
Lid geworden op: za 10 dec 2016 13:22
Locatie: Brugge, Belgie

Elektrisch probleem

Bericht door Daan Dhondt » di 27 feb 2018 13:04

Bij het rijden krijg ik in mn koffer een aanhoudende hoge pieptoon. Ik rij met een 13polige stekker waarbij het aankoppelen de automatische achterklep niet meer automatische opengaat. Tot daar volgens mij normaal. Maar na een 15tal min rijden plots een aanhoudende hoge pieptoon in de koffer. Stopt enkel bij contact afleggen of caravan afkoppelen. Verder heb ik geen defect aan lichten of iets dergelijks. Wat denken jullie? De kofferklep en de stekkerdoos van de trekhaak zitten op het zelfde stroomcircuit.
Opel Insignia 2.0 CDTI

Knaus Südwind Silver Selection 580QS 2017

Peter 1969
Berichten: 700
Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:22

Re: Elektrisch probleem

Bericht door Peter 1969 » di 27 feb 2018 13:14

Lijkt me dat je dat typisch beter eerst kunt (laten) uitlezen uit de auto computer. Die zal vast wel storingscodes hebben in dit geval.

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Elektrisch probleem

Bericht door witjesm » di 27 feb 2018 13:26

Is de trekhaak zo af fabriek geleverd of achteraf door de dealer geplaatst? Als je het ergens anders heb laten doen door een niet dealer kunnen er intersante problemen ontstaan!

Zo zou dit probleem bijvoorbeeld met parkeer sensoren te maken kunnen hebben (als die er op zitten)
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Elektrisch probleem

Bericht door Micky » di 27 feb 2018 14:12

Daan Dhondt schreef:Bij het rijden krijg ik in mn koffer een aanhoudende hoge pieptoon. Ik rij met een 13polige stekker waarbij het aankoppelen de automatische achterklep niet meer automatische opengaat. Tot daar volgens mij normaal. Maar na een 15tal min rijden plots een aanhoudende hoge pieptoon in de koffer. Stopt enkel bij contact afleggen of caravan afkoppelen. Verder heb ik geen defect aan lichten of iets dergelijks. Wat denken jullie? De kofferklep en de stekkerdoos van de trekhaak zitten op het zelfde stroomcircuit.
Het feit dat je klep niet meer opengaat vanzelf is een teken dat ze de uitgebreide kabelboom hebben gebruikt, dit hoort zo ma,elijk, om te voorkomen dat je klep bijv. tegen fietsen of je zwenkwiel komen, hij gaat wel automatisch als je hem zelf een de klep greep opent.
de hoge piep, kun je die plaatsen, is dat geluid van de parkeersensoren?
wat gebeurd er als je wel verlichting aan hebt? krijg je dan ook de piep?
werkt alle verlichting goed van de caravan?

het lijkt erop dat er foutje zit in de activering van de trekhaak, er gebeurt best veel tegenwoordig met de auto als je de stekker insteekt, dat de piep later komt is ook niet raar, kan goed zijn dat de auto na verloop van tijd een check doet en de fout constateert.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Daan Dhondt
Berichten: 15
Lid geworden op: za 10 dec 2016 13:22
Locatie: Brugge, Belgie

Re: Elektrisch probleem

Bericht door Daan Dhondt » ma 5 mar 2018 20:39

Beste allen,

Probleem opgelost. De campus was geprogrammeerd op het herkennen van halogeenlampen. Nu heb ik led op de caravan. Nu vlekkeloos als een pijl achter de nieuwe opel insiginia 2.0 cdti
Opel Insignia 2.0 CDTI

Knaus Südwind Silver Selection 580QS 2017

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Elektrisch probleem

Bericht door Micky » ma 5 mar 2018 21:45

RE.gif

kijk dat lag in de verwachting, goed dat het opgelost is thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Kogeldruk, Trekhaak, Belading, Koppeling, Oplooprem, Stabilisator”