Nieuwe Peugeot 3008: stekker-aansluiting aardig verstopt
Nieuwe Peugeot 3008: stekker-aansluiting aardig verstopt
Ik heb sinds 4 weken een nieuwe de auto: de Peugeot 3008 in Allure-trim met 1.2 PureTech-motor. Fijne auto en ik ben benieuwd hoe het komende zomer gaat met de caravan er achter; ik verwacht geen problemen.
Nou viel mij bij het afleveren wel op dat de stekker-aansluiting wel heel ver onder het chassis zit. Echt duidelijk meer naar voren dan de trekhaak zelf. Mijn specialist gaf aan dat dat wel vaker het geval is bij Peugeot's en waarschijnlijk geen probleem. Iemand ervaring mee? toch maar even ruim voordat ik op vakantie ga even de caravan uit de stalling halen om e.e.a. te testen?
Nou viel mij bij het afleveren wel op dat de stekker-aansluiting wel heel ver onder het chassis zit. Echt duidelijk meer naar voren dan de trekhaak zelf. Mijn specialist gaf aan dat dat wel vaker het geval is bij Peugeot's en waarschijnlijk geen probleem. Iemand ervaring mee? toch maar even ruim voordat ik op vakantie ga even de caravan uit de stalling halen om e.e.a. te testen?
Bürstner Fun Sportiv 435 TN / Peugeot 3008 Allure 1.2 PureTech
Re: Nieuwe Peugeot 3008: stekker-aansluiting aardig verstopt
Dat is 1300 kg (mijn caravan is max. 1100 kg). De vorige versie met de zelfde motor dacht ik iets meer. De nieuwe versie is ook een stuk lichter.
Bürstner Fun Sportiv 435 TN / Peugeot 3008 Allure 1.2 PureTech
Re: Nieuwe Peugeot 3008: stekker-aansluiting aardig verstopt
oops... volgens mij heb ik per ongeluk een bericht van een ander er uit gehaald... excuus!
Bürstner Fun Sportiv 435 TN / Peugeot 3008 Allure 1.2 PureTech
Re: Nieuwe Peugeot 3008: stekker-aansluiting aardig verstopt
"De stekker-aansluiting wel heel ver onder het chassis zit"
Klopt, dat is bij mijn Peugeot ook. Ik heb een 5008.
Je specialist heeft gelijk met zijn opmerking.
1) Je kunt de contactdoos meer naar voren brengen door een een paar cm dikke plastic plaat o.i.d.
Dat zie je de contactdoos en de stekker makkelijker plaatsen.
2) Geen Gefröbel, op de tast aanleren de stekker plaatsen. Doe ik ook. Gaat altijd goed.
Het oog voor de musketonhaak van de breekkabel, zit nog verder naar achteren, deze moet je ook op de tast vastmaken.
SUC6
Klopt, dat is bij mijn Peugeot ook. Ik heb een 5008.
Je specialist heeft gelijk met zijn opmerking.
1) Je kunt de contactdoos meer naar voren brengen door een een paar cm dikke plastic plaat o.i.d.
Dat zie je de contactdoos en de stekker makkelijker plaatsen.
2) Geen Gefröbel, op de tast aanleren de stekker plaatsen. Doe ik ook. Gaat altijd goed.
Het oog voor de musketonhaak van de breekkabel, zit nog verder naar achteren, deze moet je ook op de tast vastmaken.
SUC6
Re: Nieuwe Peugeot 3008: stekker-aansluiting aardig verstopt
Kan iemand uitleggen waarom Fransen dit steeds weer doen wat is er mis met een gebruikersvriendelijke locatie van de stekkerdoos?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Nieuwe Peugeot 3008: stekker-aansluiting aardig verstopt
Ik herken het probleem dat de contactdoos iets verder naar voren zit. Hetzelfde geldt dus ook voor het oog voor de muskatonhaak. Heb er in het begin nog al wat op gevloekt. Ondanks dat door mijn jarenlange werkzaamheden op Franse ingenieursbureaus een hoge dunk van Frans vernuft en technisch kunnen heb.
@ Micky. Ik ben weliswaar van plan de contactdoos een paar cm naar achter te plaatsen Daar zijn kunststof ophoog-ringen voor met een kleine uitsparing aan een zijde zodat je de bekabeling niet los hoeft te halen. Gewoon de 3 boutjes vervangen door 3 langere als je die ophoog ring er tussen schuift.
MAAR. Ik heb dus inmiddels gezien waarom die doos zo ver naar voren zit. Door de rand van de kunststof bumper kan het klepje er maar net langs naar boven. Dus dan dien ik met een multitool een klein randje van die bumper af te halen voor wat ruimte voor het klepje (je ziet daar niets van want de bumper loopt daar horizontaal naar voren)
@ Micky. Ik ben weliswaar van plan de contactdoos een paar cm naar achter te plaatsen Daar zijn kunststof ophoog-ringen voor met een kleine uitsparing aan een zijde zodat je de bekabeling niet los hoeft te halen. Gewoon de 3 boutjes vervangen door 3 langere als je die ophoog ring er tussen schuift.
MAAR. Ik heb dus inmiddels gezien waarom die doos zo ver naar voren zit. Door de rand van de kunststof bumper kan het klepje er maar net langs naar boven. Dus dan dien ik met een multitool een klein randje van die bumper af te halen voor wat ruimte voor het klepje (je ziet daar niets van want de bumper loopt daar horizontaal naar voren)
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive
- Hobby Linka
- Beheerder
- Berichten: 18978
- Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
- Locatie: Het kan in ......
Re: Nieuwe Peugeot 3008: stekker-aansluiting aardig verstopt
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Re: Nieuwe Peugeot 3008: stekker-aansluiting aardig verstopt
Bedankt voor de reacties. Het gaat mij niet zo zeer om het ongemak (maar inderdaad: goed punt), maar met name om de vraag of de kabel lang genoeg is. Heb een berichtje gestuurd naar de stalling of ik binnenkort even kan testen. Ik zal hier mijn ervaringen wel delen...
Bürstner Fun Sportiv 435 TN / Peugeot 3008 Allure 1.2 PureTech
Re: Nieuwe Peugeot 3008: stekker-aansluiting aardig verstopt
micky,
Onze Duitser heeft dat ook hoor, moet op de knieën om de stekker er in te kunnen stoppen.
Ik begrijp ook niet waarom de aansluitingen zo verstopt moeten zitten!
Onze Duitser heeft dat ook hoor, moet op de knieën om de stekker er in te kunnen stoppen.
Ik begrijp ook niet waarom de aansluitingen zo verstopt moeten zitten!
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.
Re: Nieuwe Peugeot 3008: stekker-aansluiting aardig verstopt
@Dennis, moet je het onderschrift niet aanpassen?
Overigens zijn er in de handel ook "auto stekker tester" van 15 euro te koop, misschien altijd handig om te hebben?
Zelf heb ik de "Carpoint trekhaak stopcontact tester" tot volle tevredenheid (mijn toenmalige aanschafprijs in 2015 was lager, viel erg mee).
Overigens zijn er in de handel ook "auto stekker tester" van 15 euro te koop, misschien altijd handig om te hebben?
Zelf heb ik de "Carpoint trekhaak stopcontact tester" tot volle tevredenheid (mijn toenmalige aanschafprijs in 2015 was lager, viel erg mee).
Adria Altea 492 PU, mover EGO400 - Titanium, Enduro autosteady, Al-ko ATC Trailer Control + ATC-display
Ford Kuga Titanium X PHEV
Ford Kuga Titanium X PHEV
Re: Nieuwe Peugeot 3008: stekker-aansluiting aardig verstopt
RE.gif
die nieuwe auto geeft zelf netjes aan als er een lampje niet werkt, een tester is daarvoor niet nodig, je krijgt zelfs te zien welk lampje stuk is.
die nieuwe auto geeft zelf netjes aan als er een lampje niet werkt, een tester is daarvoor niet nodig, je krijgt zelfs te zien welk lampje stuk is.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Nieuwe Peugeot 3008: stekker-aansluiting aardig verstopt
Onderschrift aangepast! Ik ga binnenkort maar eens een proefritje maken met de nieuwe combi. Kan ik gelijk eens kijken wat zo'n 1.2 PureTech lust bij 90 km/h...
Bürstner Fun Sportiv 435 TN / Peugeot 3008 Allure 1.2 PureTech
Re: Nieuwe Peugeot 3008: stekker-aansluiting aardig verstopt
Onze vorige auto was een Peugeot 3008 van 2010. De locatie van de stekker was een grote ergernis van mijn man. Hij moest half onder de auto liggen om de stekker er in te krijgen. Altijd goed voor gevloek en getier. Even snel aankoppelen was er nooit bij. Raar idd. zo'n onhandige constructie.
Re: Nieuwe Peugeot 3008: stekker-aansluiting aardig verstopt
@Micky, klopt maar niet iedere auto heeft een controlesysteem of zoals Ford dit heeft een canbus systeem die dat aangeeft. Maar als je caravan in de stalling staat of je wil je auto checken of daar alles correct werkt is het een bijzonder handig stukje techniek. Bijvoorbeeld als een deel van je caravanverlichting niet werkt kun je dat op deze wijze checken of er een zekering defect is zoals mij eerder overkomen is.
Fijne jaarwisseling allen.
Fijne jaarwisseling allen.
Adria Altea 492 PU, mover EGO400 - Titanium, Enduro autosteady, Al-ko ATC Trailer Control + ATC-display
Ford Kuga Titanium X PHEV
Ford Kuga Titanium X PHEV
Re: Nieuwe Peugeot 3008: stekker-aansluiting aardig verstopt
Op mijn Espace zat de stekkerdoos met één bout in rubber vast.
Hierdoor kan deze eenvoudig omhoog en naar beneden zwenken.
Zonder trekhaak duwde je hem weer omhoog en was deze weer onzichtbaar achter de bumper.
Hierdoor kan deze eenvoudig omhoog en naar beneden zwenken.
Zonder trekhaak duwde je hem weer omhoog en was deze weer onzichtbaar achter de bumper.
Re: Nieuwe Peugeot 3008: stekker-aansluiting aardig verstopt
Dat weet ik, maar je reageerde specifiek op Dennis, vandaar mijn advies dat het niet nodig is, en met een moderne auto hoef je ook echt niet van te voren te gaan testen, het werkt doorgaans gewoonMstuniek schreef:@Micky, klopt maar niet iedere auto heeft een controlesysteem of zoals Ford dit heeft een canbus systeem die dat aangeeft. Maar als je caravan in de stalling staat of je wil je auto checken of daar alles correct werkt is het een bijzonder handig stukje techniek.
Dit stukje techniek met LED werkt waarschijnlijk niet eens met een CANBUS auto, want je kunt bijv. bij mijn auto ook niet met een multimeter de trekhaak testen, omdat de auto geen aanhanger signaleer werken de aansluitingen in de stekker niet, dan moet je waarschijnlijk een volledige lichtbalk hebben ipv die kleine LEDjes
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
-
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: Nieuwe Peugeot 3008: stekker-aansluiting aardig verstopt
Sowieso is zo'n ledtester niks.
Zelfs bij veel overgangsweerstand brand het al.
Terwijl gloeilampen niks doen.
Zo'n lichtbalk waar Mickey het over heeft is veel beter.
Eric
Zelfs bij veel overgangsweerstand brand het al.
Terwijl gloeilampen niks doen.
Zo'n lichtbalk waar Mickey het over heeft is veel beter.
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Re: Nieuwe Peugeot 3008: stekker-aansluiting aardig verstopt
Wij hadden dat probleem ook met onze Audi met afneembare trekhaak.
We hebben dit 'opgelost' door een verlengkabeltje te kopen van zo'n 30 cm (eigenlijk bedoeld voor boedelbakken). De aansluiting voor de caravan met n tie-rap vastgemaakt aan de trekhaak en klaar is het. Geen gekruip meer onder de auto. Voldoet uitstekend!
We hebben dit 'opgelost' door een verlengkabeltje te kopen van zo'n 30 cm (eigenlijk bedoeld voor boedelbakken). De aansluiting voor de caravan met n tie-rap vastgemaakt aan de trekhaak en klaar is het. Geen gekruip meer onder de auto. Voldoet uitstekend!
Saab 9-3 cabrio en Kip+Mover