Verschil in kwaliteit trekhaken
Verschil in kwaliteit trekhaken
Onze DS4 gaat ingeruild worden voor een andere auto.
Deze is trekhaakloos, dus ben zoekende naar een trekhaak.
Over de Bosal die onder onze DS4 zit ben ik best tevreden.
Nu heb ik een trekhaak gevonden van het merk Umbra Rimorchi.https://www.trekhaakland.nl/Trekhaak-ve ... -Bj.-04/12
Belangrijk is dat de trekhaak geheel onzichtbaar moet zijn als deze niet in gebruik is.
Heeft iemand ervaringen met andere trekhaken behalve Bosal? Het prijsverschil is namelijk best behoorlijk.
Deze is trekhaakloos, dus ben zoekende naar een trekhaak.
Over de Bosal die onder onze DS4 zit ben ik best tevreden.
Nu heb ik een trekhaak gevonden van het merk Umbra Rimorchi.https://www.trekhaakland.nl/Trekhaak-ve ... -Bj.-04/12
Belangrijk is dat de trekhaak geheel onzichtbaar moet zijn als deze niet in gebruik is.
Heeft iemand ervaringen met andere trekhaken behalve Bosal? Het prijsverschil is namelijk best behoorlijk.
- Monster900
- Berichten: 388
- Lid geworden op: di 7 jun 2016 17:30
Re: Verschil in kwaliteit trekhaken
Alle trekhaken die ik ooit zelf geplaatst heb, waren van Bosal, omdat ik daar 50% korting op krijg. In 2007 heb ik eens een Fiat Ulysse gehad, waar nog geen trekhaak onder zat. Vanwege heel de CAN-shit, heb ik toen hier en daar wat prijzen vergeleken en toen een afneembare WestFalia trekhaak LATEN plaatsen. Die WestFalia was incl. plaatsing 50 € duurder dan de Bosal met mijn korting.
Chateau Cantara 460 achter een Dodge RAM 2001 8.0 V10 op LPG of een VW Caddy 1.4 TSI op LPG
Re: Verschil in kwaliteit trekhaken
Toen Brink nog Brink was , gingen er bij ons altijd Brinks onder.
Sinds en jaar of 10 zijn dat Westfalia of Oris trekhaken.
Sinds en jaar of 10 zijn dat Westfalia of Oris trekhaken.
Porsche + Tabbert
Re: Verschil in kwaliteit trekhaken
Vragen aan de fabrikant zou ik zeggen, ik vind het ook lelijk als je nog wat trekhaak ziet zitten.kip-citroen schreef:Onze DS4 gaat ingeruild worden voor een andere auto.
Deze is trekhaakloos, dus ben zoekende naar een trekhaak.
Over de Bosal die onder onze DS4 zit ben ik best tevreden.
Nu heb ik een trekhaak gevonden van het merk Umbra Rimorchi.https://www.trekhaakland.nl/Trekhaak-ve ... -Bj.-04/12
Belangrijk is dat de trekhaak geheel onzichtbaar moet zijn als deze niet in gebruik is.
Heeft iemand ervaringen met andere trekhaken behalve Bosal? Het prijsverschil is namelijk best behoorlijk.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16221
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: Verschil in kwaliteit trekhaken
Idd das lelijk, hoewel m'n huidige traktor gewoon een vaste heeft....maar bij deze mag het van mij.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
- Monster900
- Berichten: 388
- Lid geworden op: di 7 jun 2016 17:30
Re: Verschil in kwaliteit trekhaken
Ik heb reeds verschillende auto's met een afneembare trekhaak gehad, maar na een maand of 6 werd ik toch steeds weer te lui om hem er af te halen, zelfs op mijn Audi Cabrio bleef hij uiteindelijk gewoon zitten. Daarom kies ik tegenwoordig gewoon voor een vaste trekhaak, als er nog geen afneembare op zit.
Chateau Cantara 460 achter een Dodge RAM 2001 8.0 V10 op LPG of een VW Caddy 1.4 TSI op LPG
- Kingpin1966
- Erelid
- Berichten: 5657
- Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
- Locatie: Heerhugowaard
Re: Verschil in kwaliteit trekhaken
Volgens mij heeft Brink ook zoiets dergelijks als wat kip-citroen bedoeld in zijn collectie zitten.Micky schreef:Vragen aan de fabrikant zou ik zeggen, ik vind het ook lelijk als je nog wat trekhaak ziet zitten.kip-citroen schreef:Onze DS4 gaat ingeruild worden voor een andere auto.
Deze is trekhaakloos, dus ben zoekende naar een trekhaak.
Over de Bosal die onder onze DS4 zit ben ik best tevreden.
Nu heb ik een trekhaak gevonden van het merk Umbra Rimorchi.https://www.trekhaakland.nl/Trekhaak-ve ... -Bj.-04/12
Belangrijk is dat de trekhaak geheel onzichtbaar moet zijn als deze niet in gebruik is.
Heeft iemand ervaringen met andere trekhaken behalve Bosal? Het prijsverschil is namelijk best behoorlijk.
Vind ik ook wel iets hebben, alleen zal je op de knietjes moeten om de stekkerdoos vanonder de auto te halen.
In ieder geval door de knietjes.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover
Re: Verschil in kwaliteit trekhaken
Verschil in kwaliteit..Geloof ik niet.
Maar voor mij is een trekhaak een ding wat goed vast moet zitten en waar ik als het moet een boom mee uit de grond kan trekken.
Hoe de trekhaak eruit ziet boeit me niet.
Afneembare trekhaken wil ik niet.
Die gaan kapot met de dingen die ik er mee wil kunnen doen.
Mijn huidige trekhaak heb ik gedeeltelijk zelf gemaakt.
Het belangrijkste deel zit er af fabriek onder.
Mag 4800 kg achter vlgs Dodge.
Bij 5000 kg blijft het ook nog heel is afgelopen jaren gebleken.. Was wel lichtelijk illegaal, maar soms moet je wat. De heftruck effe meenemen bijvoorbeeld.
Maar een trekhaak is een stalen ding waar een kogel aan zit.
Of je die van de ene firma of de andere koopt maakt niks uit.
De bevestiging van het ding is veel belangrijker dat dat goed gebeurt.
Elke trekhaak kan wel 3 of 4 keer meer aan dan als wat op het plaatje staat.
Dat moet ook, er moet een heel ruime veiligheidsmarge op zitten.
Je kunt elke auto met een strop om de trekhaak in noodgeval (of bij sloop) optillen en weghijsen.
Of zelfs uit het water tillen, met een plons water in de auto.
Niet aan te raden bij afneembare trekhaken, tenzij je aan het vaste deel hijst.
Maar voor mij is een trekhaak een ding wat goed vast moet zitten en waar ik als het moet een boom mee uit de grond kan trekken.
Hoe de trekhaak eruit ziet boeit me niet.
Afneembare trekhaken wil ik niet.
Die gaan kapot met de dingen die ik er mee wil kunnen doen.
Mijn huidige trekhaak heb ik gedeeltelijk zelf gemaakt.
Het belangrijkste deel zit er af fabriek onder.
Mag 4800 kg achter vlgs Dodge.
Bij 5000 kg blijft het ook nog heel is afgelopen jaren gebleken.. Was wel lichtelijk illegaal, maar soms moet je wat. De heftruck effe meenemen bijvoorbeeld.
Maar een trekhaak is een stalen ding waar een kogel aan zit.
Of je die van de ene firma of de andere koopt maakt niks uit.
De bevestiging van het ding is veel belangrijker dat dat goed gebeurt.
Elke trekhaak kan wel 3 of 4 keer meer aan dan als wat op het plaatje staat.
Dat moet ook, er moet een heel ruime veiligheidsmarge op zitten.
Je kunt elke auto met een strop om de trekhaak in noodgeval (of bij sloop) optillen en weghijsen.
Of zelfs uit het water tillen, met een plons water in de auto.
Niet aan te raden bij afneembare trekhaken, tenzij je aan het vaste deel hijst.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Verschil in kwaliteit trekhaken
RE.gif Ik wilde ook net opschrijven dat er ws geen slechte trekhaken zijn; wat hier verkocht wordt heeft iig een Europees keurmerk.
Wie het monteert is wél van belang; [ga niet naar Geldermalsen ] ik heb ze van Brink, Bosal en nog andere gehad; allemaal prima en niet afneembaar; dat scheelt gedoe bij parkeren als iemand te dicht achter je gaat parkeren, iig is mij gebleken dat met een 'aanwezige' trekhaak de parkeerschade aan mijn achterkant beperkt blijft; ff opduwen bij een afgeslagen motor zoals ooit in Parijs is mij daarna mét trekhaak niet meer overkomen [sintduim.gif] .
Wie het monteert is wél van belang; [ga niet naar Geldermalsen ] ik heb ze van Brink, Bosal en nog andere gehad; allemaal prima en niet afneembaar; dat scheelt gedoe bij parkeren als iemand te dicht achter je gaat parkeren, iig is mij gebleken dat met een 'aanwezige' trekhaak de parkeerschade aan mijn achterkant beperkt blijft; ff opduwen bij een afgeslagen motor zoals ooit in Parijs is mij daarna mét trekhaak niet meer overkomen [sintduim.gif] .
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
Re: Verschil in kwaliteit trekhaken
Ab, niet alles is een trekhaak kogel met schroefdraad verschil in kwaliteit is er wel degelijk, sommige trekhaken roesten al na 1 jaar, stekkerdozen vallen uit elkaar of er mist gewoon een punt om de breekkabel aan te monteren, bij afneembare trekhaken willen de sloten wel eens slecht functioneren of speling ontstaan, nog niet te spreken van de electronica box die bij sommige trekhaken geleverd wordt, net als bij caravans en auto's heb je wel degelijk kwaliteitsverschil bij een trekhaakAb schreef:Verschil in kwaliteit..Geloof ik niet.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Verschil in kwaliteit trekhaken
Mja. Ik doel eigenlijk ook op conventionele vaste trekhaken.
Daar maakt het niet veel tot niks uit.
Daar maakt het niet veel tot niks uit.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Verschil in kwaliteit trekhaken
Hoi Kip-Citroen.
Ik denk net als alle eerdere schrijvers dat de trekhaak niet veel uitmaakt.
Maar je nieuwe auto zal ook wel een Canbus systeem hebben.
Daar hebben verschillende fabrikanten een verschillende uitvoering voor.
Vrienden van mij hebben een gelijke auto als ik, echter hun canbus systeem werkt niet voor de caravan, bij mij wel.
Ik zie op mijn dashboard of de achterlichten van de caravan branden, nou.. eigenlijk andersom..ik zie dan niets.. geen melding als alles werkt achterop de caravan.
De richtingaanwijzer van de caravan wordt wel apart gemeld, ik heb dan 2 groene pijltjes op de dash, i.p.v. 1 met een solo auto.
Vrienden met een gelijke auto hebben dit allemaal niet verwerkt in het canbus systeem..
Verschil tussen origineel Volvo en Bosal in dit geval.
Doe er je voordeel mee..
Chris
Ik denk net als alle eerdere schrijvers dat de trekhaak niet veel uitmaakt.
Maar je nieuwe auto zal ook wel een Canbus systeem hebben.
Daar hebben verschillende fabrikanten een verschillende uitvoering voor.
Vrienden van mij hebben een gelijke auto als ik, echter hun canbus systeem werkt niet voor de caravan, bij mij wel.
Ik zie op mijn dashboard of de achterlichten van de caravan branden, nou.. eigenlijk andersom..ik zie dan niets.. geen melding als alles werkt achterop de caravan.
De richtingaanwijzer van de caravan wordt wel apart gemeld, ik heb dan 2 groene pijltjes op de dash, i.p.v. 1 met een solo auto.
Vrienden met een gelijke auto hebben dit allemaal niet verwerkt in het canbus systeem..
Verschil tussen origineel Volvo en Bosal in dit geval.
Doe er je voordeel mee..
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Verschil in kwaliteit trekhaken
bedankt allenvoor de reacties.
met wat Chris zei had nog niet echt stilgestaan, de kabelset als aandachtspunt. Dacht dat die wel overeenkomstig zouden zijn aan de specificaties van de auto.
Bij de trekhaken die ik zag op internet zijn de meeste kabelsets als losse te kiezen extra aangemerkt, dus zal ik deze gaan regelen voor de DS5 via de officiële kanalen van Citroën. Zal wel wat meer kosten maar heb absoluut geen zin in geknoei met de canbus van de auto. Moet gewoon werken. Na controle zojuist heb ik een originele kabelset bij de DS4 aangetroffen.
Bij de DS4 heeft de bekabeling geen enkel probleem gegeven en werden inderdaad ook meldingen van kapotte lampjes op de caravan doorgegeven.
Ook merkt deze of er afname is op de 12v voor bijvoorbeeld de koelkast. Indien er geen verbruik is wordt de spanning van de pinnen afgehaald.
Als het voor de haken dus qua sterkte en kwaliteit weinig tot niets zal uitmaken investeer ik liever extra in een betrouwbare kabelset + correcte canbus aansluiting. Het uiterlijk (ofwel het totaal verbergen) van de haak zal het belangrijkste zijn bij aanschaf daarvan.
Verder ga ik behalve het trekken van een caravan of een karretje geen rare capriolen uithalen met de auto dus alles wat betreft mogelijke overbelasting is niet van toepassing.
Wessel.
met wat Chris zei had nog niet echt stilgestaan, de kabelset als aandachtspunt. Dacht dat die wel overeenkomstig zouden zijn aan de specificaties van de auto.
Bij de trekhaken die ik zag op internet zijn de meeste kabelsets als losse te kiezen extra aangemerkt, dus zal ik deze gaan regelen voor de DS5 via de officiële kanalen van Citroën. Zal wel wat meer kosten maar heb absoluut geen zin in geknoei met de canbus van de auto. Moet gewoon werken. Na controle zojuist heb ik een originele kabelset bij de DS4 aangetroffen.
Bij de DS4 heeft de bekabeling geen enkel probleem gegeven en werden inderdaad ook meldingen van kapotte lampjes op de caravan doorgegeven.
Ook merkt deze of er afname is op de 12v voor bijvoorbeeld de koelkast. Indien er geen verbruik is wordt de spanning van de pinnen afgehaald.
Als het voor de haken dus qua sterkte en kwaliteit weinig tot niets zal uitmaken investeer ik liever extra in een betrouwbare kabelset + correcte canbus aansluiting. Het uiterlijk (ofwel het totaal verbergen) van de haak zal het belangrijkste zijn bij aanschaf daarvan.
Verder ga ik behalve het trekken van een caravan of een karretje geen rare capriolen uithalen met de auto dus alles wat betreft mogelijke overbelasting is niet van toepassing.
Wessel.
Re: Verschil in kwaliteit trekhaken
Bij ons is van de afneembare trekhaak ook niets te zien als we niets te trekken hebben en ook stekkerdoos is weg geklapt. Vind een afneembare wel zo handig de rest van het jaar als je geen aanhanger hoeft te trekken i.v.m. bewegingsvrijheid naar de kofferbak toe en we hebben daarbij ook zo'n auto daar het niet netjes staat vind ik om het gehele jaar met zo'n haak achter de auto te rijden. Er zijn natuurlijk wel (trek) auto's daar het niet misstaat en dan heb je niets aan een afneembare trekhaak.
Zie trouwens wel een goede tip voorbij komen wat betreft de kabelboom om daar goed aandacht aan te geven bij de volgende trekker. [sintduim.gif] [sintduim.gif] [sintduim.gif]
Zie trouwens wel een goede tip voorbij komen wat betreft de kabelboom om daar goed aandacht aan te geven bij de volgende trekker. [sintduim.gif] [sintduim.gif] [sintduim.gif]
Caravan die getrokken wordt door een auto
-
- Berichten: 1260
- Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
- Locatie: Best
Re: Verschil in kwaliteit trekhaken
Achter onder de focus een vaste wegdraaibare zitten van dichtbij niets van te zien. Van een afstand kun je wa't onder de auto kijken en kun je de haak net zien zitten de contactdoos draaid ook netjes mee weg
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007
Re: Verschil in kwaliteit trekhaken
Wat ik in de loop der jaren wel gemerkt heb is het verschil in ontgrendel systemen. Laat je een Bosal trekhaak een half jaar zitten gaat ie nog steeds makkelijk los. Bij een collega waren we laatst een hamer nodig om de trekhaak er af te halen. Was een GDW trekhaak.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Waar de zon schijnt draai ik de pootjes uit!
Mazda 3 Sedan 2.2 Skyactiv-D met aan de haak een Burstner Averso 430 TS
Mazda 3 Sedan 2.2 Skyactiv-D met aan de haak een Burstner Averso 430 TS
Re: Verschil in kwaliteit trekhaken
RE.gif
Tja, ik heb al vaker hier geschreven, een afneembare trekhaak is bedoelt om "af" te nemen en niet om het hele jaar buiten te laten zitten, de kwaliteit van het slotje en de bediening is veel minder dan van bijv. de buitenzittende sloten van de auto zelf, dat is geen rocket science.
de oplossing is idd de wegdraaibare trekhaak, die heb ik nu ook, heerlijk is dat [sintblij.gif]
Tja, ik heb al vaker hier geschreven, een afneembare trekhaak is bedoelt om "af" te nemen en niet om het hele jaar buiten te laten zitten, de kwaliteit van het slotje en de bediening is veel minder dan van bijv. de buitenzittende sloten van de auto zelf, dat is geen rocket science.
de oplossing is idd de wegdraaibare trekhaak, die heb ik nu ook, heerlijk is dat [sintblij.gif]
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
- Monster900
- Berichten: 388
- Lid geworden op: di 7 jun 2016 17:30
Re: Verschil in kwaliteit trekhaken
Het hangt ook sterk af van welk soort systeem er gebruikt wordt.
Mijn ervaring met GDW is super, de WestFalia leek me wèl een exemplaar dat eventueel voor problemen zou kunnen zorgen, en de originele Mercedes trekhaak had een gelijkaardig sluitsysteem als de WestFalia...
GDW: http://img.goudengids.be/mysite/media/1 ... _LARGE.png
Westfalia: http://www.trekhaken.com/images/westfal ... al_pic.jpg
Mijn ervaring met GDW is super, de WestFalia leek me wèl een exemplaar dat eventueel voor problemen zou kunnen zorgen, en de originele Mercedes trekhaak had een gelijkaardig sluitsysteem als de WestFalia...
GDW: http://img.goudengids.be/mysite/media/1 ... _LARGE.png
Westfalia: http://www.trekhaken.com/images/westfal ... al_pic.jpg
Chateau Cantara 460 achter een Dodge RAM 2001 8.0 V10 op LPG of een VW Caddy 1.4 TSI op LPG
Re: Verschil in kwaliteit trekhaken
RE.gif
Je hebt geen ervaring hebt met een Westfalia maar weet wel te melden dat je denkt dat een Westfalia eventueel voor probleem kan zorgen, sorry hoor maar zo'n uitspraak slaat nergens op.
(Daarom plaatsen Duitse Autofabrikanten af fabriek ook Westfalia Trekhaken).
Je hebt geen ervaring hebt met een Westfalia maar weet wel te melden dat je denkt dat een Westfalia eventueel voor probleem kan zorgen, sorry hoor maar zo'n uitspraak slaat nergens op.
(Daarom plaatsen Duitse Autofabrikanten af fabriek ook Westfalia Trekhaken).
Porsche + Tabbert
- Monster900
- Berichten: 388
- Lid geworden op: di 7 jun 2016 17:30
Re: Verschil in kwaliteit trekhaken
RE.gif
Wie zegt er dat ik er geen ervaring mee heb?
Ik heb steeds een trekhaak op minstens 1 van mijn auto's gehad. Meestal een vaste BOSAL, maar op mijn Audi Carbio een afneembare van GDW (zoals in het voorbeeld van mijn vorige bericht) en op mijn Fiat Ulysse een WestFalia, ook zoals in het voorbeeld hierboven.
Op de Benz zat een originele afneembare trekhaak, met een gelijkaardig systeem als de WestFalia. Kijk op de vorige pagina, en je zult zien dat ik de Cabrio en Ulysse reeds aangehaald had ;-)
Wie zegt er dat ik er geen ervaring mee heb?
Ik heb steeds een trekhaak op minstens 1 van mijn auto's gehad. Meestal een vaste BOSAL, maar op mijn Audi Carbio een afneembare van GDW (zoals in het voorbeeld van mijn vorige bericht) en op mijn Fiat Ulysse een WestFalia, ook zoals in het voorbeeld hierboven.
Op de Benz zat een originele afneembare trekhaak, met een gelijkaardig systeem als de WestFalia. Kijk op de vorige pagina, en je zult zien dat ik de Cabrio en Ulysse reeds aangehaald had ;-)
Chateau Cantara 460 achter een Dodge RAM 2001 8.0 V10 op LPG of een VW Caddy 1.4 TSI op LPG
Re: Verschil in kwaliteit trekhaken
Precies dat was ook mijn reactie toen ik het las, Westfalia is top kan ik uit eigen ervaring vertellen en niet alleen vwb trekhaken..VIP Premium schreef:RE.gif
Je hebt geen ervaring hebt met een Westfalia maar weet wel te melden dat je denkt dat een Westfalia eventueel voor probleem kan zorgen, sorry hoor maar zo'n uitspraak slaat nergens op.
(Daarom plaatsen Duitse Autofabrikanten af fabriek ook Westfalia Trekhaken).
RE.gif
Wellicht omdat je dit schreef: "Mijn ervaring met GDW is super, de WestFalia leek me wèl een exemplaar dat eventueel voor problemen zou kunnen zorgen"
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
-
- Berichten: 589
- Lid geworden op: wo 10 jun 2009 21:52
Re: Verschil in kwaliteit trekhaken
Ik vind een vrijetijdsknobbel mooi. Maar dat zal wel een soort geuzennaam-reflex zijn.
Ach ja, een afneembare is handig omdat je dan je schenen niet kan stoten. (spreekwoord ezel steen twee keer stoten).
Een vaste is dan weer handig voor als iemand met zijn auto een klein zoentje wil geven met zijn voorbumper op jouw achterbumper. Bijvoorbeeld tijdens het parkeren.
Ach ja, een afneembare is handig omdat je dan je schenen niet kan stoten. (spreekwoord ezel steen twee keer stoten).
Een vaste is dan weer handig voor als iemand met zijn auto een klein zoentje wil geven met zijn voorbumper op jouw achterbumper. Bijvoorbeeld tijdens het parkeren.
- Michel1975
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
- Locatie: Hensbroek
Re: Verschil in kwaliteit trekhaken
Hier haal ik de oris er ook altijd af. Aansluiting blijft wel zichtbaar.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.
Re: Verschil in kwaliteit trekhaken
En zichtbare trekhaak op een "gewone" auto is als een skibox op een Porsche Targa, dus gruwelijk lelijk, dat "zoentje" lost de spuiter dan maar weer op...de reiziger schreef:Ik vind een vrijetijdsknobbel mooi. Maar dat zal wel een soort geuzennaam-reflex zijn.
Ach ja, een afneembare is handig omdat je dan je schenen niet kan stoten. (spreekwoord ezel steen twee keer stoten).
Een vaste is dan weer handig voor als iemand met zijn auto een klein zoentje wil geven met zijn voorbumper op jouw achterbumper. Bijvoorbeeld tijdens het parkeren.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
- Monster900
- Berichten: 388
- Lid geworden op: di 7 jun 2016 17:30
Re: Verschil in kwaliteit trekhaken
Micky schreef:Precies dat was ook mijn reactie toen ik het las, Westfalia is top kan ik uit eigen ervaring vertellen en niet alleen vwb trekhaken..VIP Premium schreef:RE.gif
Je hebt geen ervaring hebt met een Westfalia maar weet wel te melden dat je denkt dat een Westfalia eventueel voor probleem kan zorgen, sorry hoor maar zo'n uitspraak slaat nergens op.
(Daarom plaatsen Duitse Autofabrikanten af fabriek ook Westfalia Trekhaken).
RE.gif
Wellicht omdat je dit schreef: "Mijn ervaring met GDW is super, de WestFalia leek me wèl een exemplaar dat eventueel voor problemen zou kunnen zorgen"
Ik bedoelde ermee dat ik geen problemen heb gehad met de WestFalia of met de GDW, maar als je de verschillende soorten van bevestiging bekijkt, lijkt het mij dat zo'n WestFalia-achtige aansluiting sneller problemen kan ondervinden dan die van GDW, gewoon vanwege het gebruik van lager-kogeltjes, waar imho sneller speling op kan komen.
Chateau Cantara 460 achter een Dodge RAM 2001 8.0 V10 op LPG of een VW Caddy 1.4 TSI op LPG