Alko ATC systeem Trailer Control is een anti-slingersysteem

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19758
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Alko ATC systeem Trailer Control is een anti-slingersyst

Bericht door Daphne » za 21 mei 2016 14:11

RE.gif

Ach dat wil de media ons doen geloven. Zijn vast wel mensen die veel meenemen maar het merendeel vindt het leuk om naar de grote buitenlandse supermarkten te gaan.


Verzonden met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7100
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Alko ATC systeem Trailer Control is een anti-slingersyst

Bericht door karelV » za 21 mei 2016 19:14

meeder schreef:Die nemen we gelukkig toch niet mee ;) Eten kopen we in de supermarkten in het land van bestemming :) Snap niet dat mensen een halve supermarkt aan zooi meeslepen. ;-)
Dan komt dat ATC anti-slingersysteem toch van pas. mrgreen.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Abve

Re: Alko ATC systeem Trailer Control is een anti-slingersyst

Bericht door Abve » za 21 mei 2016 23:47

WillyL schreef:Er is reeds melding gemaakt van iTBS dat niet alleen een antislinger functie heft maar ook beschermt tegen oververhitte remmen.

Ik zou opteren voor zulk een system en dit kiezen boven het system van ALKO dat dus enkel een antislinger is.
Dat de remmen niet overhit raken op bergafs is mijn inziens minstens even belangrijk als het niet-in-slinger gaan.

Informeer dus ook eens naar de andere systemen (er zijn hier draadjes op dit forum over).
In het draadje ' ACR versus iTBS' wordt de werking van deze 2 systemen duidelijk beschreven.
Ik heb het iTBS enkele weken geleden laten monteren. Het systeem weegt inderdaad 14 kg.
Binnenkort vertrek ik naar Noorwegen waarbij we de bergpassen niet schuwen en o.a. de beroemde ( beruchte?) Trollstigen op het programma staat.
Na thuiskomst zal ik mijn ervaringen op dit forum delen. Ik heb er overigens veel vertrouwen in.

Gebruikersavatar
Ruudfr
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 3 dec 2007 22:47
Locatie: Oss
Contacteer:

Re: Alko ATC systeem Trailer Control is een anti-slingersyst

Bericht door Ruudfr » zo 22 mei 2016 00:42

Zou het gewoon doen . wij hebben het ook en de caravan licht altijd strak achter onze bus , en hij doet wat hij doen moet als je hem nodig hebt , en geloof me met meer dan 30.000 km per jaar mat de caravan erachter , kunnen we wel zeggen dat we wat ervaring hebben .
veiligheid kan kost , maar een leven is onbetaalbaar .
Dat doe ik later wel ! Pas op later kan wel eens te laat zijn ;Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab/Mercedes Sprinter 519 /Dethleffs Exclusieve 760 DR zilver metallic, Alde Snow ,enz,compleet dus.

Plaats reactie

Terug naar “Kogeldruk, Trekhaak, Belading, Koppeling, Oplooprem, Stabilisator”