Wat hebben jullie zoal achter in de auto ?

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Wat hebben jullie zoal achter in de auto ?

Bericht door PD » za 30 apr 2016 11:35

PremiumDiscovery schreef:Omdat wij de caravan vaak verkassen, houden we de auto zo leeg mogelijk om herhaaldelijk laden/lossen te vermijden. In de laadruimte liggen dan ook alleen twee stoelen, een tafel, de accuschroever en de korte (10m) elektriciteitskabel zodat we tussen de weekendjes door ook nog boodschappenkratjes in de auto kunnen vervoeren.

Speciaal om dit mogelijk te maken, hebben we een caravan gekocht met extra aslast (lees: laadvermogen).

Zoals eerder geschreven: kogeldruk creëer je door belading van de caravan; bij ons ca. 100 kg.
Voor komende Hemelvaart 5-daagse zijn we auto aan het bijladen: 2 tentjes, luchtbedden en slaapmatjes, pomp, slaapzakken, extra stoelen en nog wat prullaria.... eigenlijk niks voor ons, een gevulde laadruimte :(
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Bart2
Berichten: 336
Lid geworden op: zo 18 mei 2014 16:16
Locatie: Regio Den Bosch

Re: Wat hebben jullie zoal achter in de auto ?

Bericht door Bart2 » za 30 apr 2016 11:39

RE.gif

Haha, kids mee en willen de spullen niet meenemen whistle.gif
Burstner Premio 485tk 2010 - Mercedes BS-AMG 2021

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Wat hebben jullie zoal achter in de auto ?

Bericht door PD » za 30 apr 2016 11:40

RE.gif
Gaat niet lukken in een Polo knipoog.gif
In de Disco blijft het vooralsnog gelukkig onder de rolhoes thumbup.gif maar wie weet waar ze nog mee komen whistle.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2820
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: Wat hebben jullie zoal achter in de auto ?

Bericht door AadB » za 30 apr 2016 12:40

RE.gif
Je kent de dames PD, komen op het laatst altijd nog met wat tassen....... [aschrik.gif]
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Wat hebben jullie zoal achter in de auto ?

Bericht door PD » za 30 apr 2016 13:32

RE.gif
Op schoot in de Polo awhoea.gif Ik ga ze echt niet vertellen dat we zonder de fietsen nog bijna 200 kg laadvermogen in de caravan over hebben knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Mstuniek
Berichten: 693
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 20:42
Locatie: In het westen des lands

Re: Wat hebben jullie zoal achter in de auto ?

Bericht door Mstuniek » za 30 apr 2016 14:24

RE.gif
Ze lezen niet toevallig mee. zwaaien.gif zwaaien.gif zwaaien.gif
Adria Altea 492 PU, mover EGO400 - Titanium, Enduro autosteady, Al-ko ATC Trailer Control + ATC-display
Ford Kuga Titanium X PHEV

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: Wat hebben jullie zoal achter in de auto ?

Bericht door Poldervrouwtje » za 30 apr 2016 19:42

[quote="karelV"]@ Poldervrouwtje

Je schrijft tafel en stoelen in de auto want dat is makkelijker met een overnachting i.v.m. dat alles op de vloer ligt in de caravan.


Nee dat schrijf ik niet. Er ligt niets op de grond. De stoelen staan samen met tafel in de toiletruimte (dus in de weg) Op de bedden (grote treinzit) ligt Beddengoed en de bijzetter. Kleden liggen in de banken. Stokken idem. Voortent ligt op kleine treinzit. Maar de kleine treinzit gebruiken we voor 1 van de kinderen tijdens overnachten (er passen geem 3 in bijzetter ) Dus we moesten vorig jaar eea aan de kant leggen. Die dingen leggen we dus in de auto Wat nu dus kan omdat er geen honden meegaan. Want er paste alleen maar een koelbox achterin.


Wij zijn met 5 en stonden vorig jaar in een half uur overigens. De spullen legden we dan in de auto en bij vertrek ging alles weer op plek (dus tafel stoelen en bijzetter )
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Ejs-Digipics
Berichten: 61
Lid geworden op: di 12 apr 2016 13:30

Re: Wat hebben jullie zoal achter in de auto ?

Bericht door Ejs-Digipics » zo 1 mei 2016 00:29

Mary schreef:En dan hebben jullie het er nog niet eens over gehad over al het materiaal wat jullie meenenem in de auto wat los ligt, wat dan bij een noodstop door de auto vliegt als een los projectiel.
Hoe gevaarlijk is dat dan!!
Dan is mijn jerrycan die ik vastzet met een veiligheidsgordel achterin, en meeneem om niet droog kom te staan met de auto peanuts!! mrgreen.gif
Koffer en passagiers ruimtes zijn 2 aparte delen thumbup.gif
Ford Ranger Wildtrack 3.2 4x4 met een Dethleffs familie aan de haak

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Wat hebben jullie zoal achter in de auto ?

Bericht door PD » zo 1 mei 2016 00:31

Mstuniek schreef:Ze lezen niet toevallig mee. zwaaien.gif zwaaien.gif zwaaien.gif
Neuh :oops:
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Wat hebben jullie zoal achter in de auto ?

Bericht door eurotrotter » zo 1 mei 2016 19:04

Mary schreef: Dan is mijn jerrycan die ik vastzet met een veiligheidsgordel achterin, en meeneem om niet droog kom te staan met de auto peanuts!! mrgreen.gif
Je schreef wat anders,
Mary schreef: Kratje met 1 of 2 jerrycans om in Luxemburg goedkoop te tanken. .
Bij 1 of 2 jerrycans ga ik uit van 40 a 50 liter.
Wat noodvoorraad om niet droog te vallen is 5 of 10 liter.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Mariandel
Berichten: 436
Lid geworden op: wo 30 dec 2015 11:04
Locatie: Midden-Limburg

Re: Wat hebben jullie zoal achter in de auto ?

Bericht door Mariandel » zo 1 mei 2016 22:21

De jerry can is voor 10 liter die van ons! Dat zijn geen 40 of 50 liter...
Hyundai Tucson 2.0 | Burstner Belcanto 455TS 2007 | Hypercamp Prestige Mover 2015

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Wat hebben jullie zoal achter in de auto ?

Bericht door eurotrotter » zo 1 mei 2016 22:28

RE.gif

Laten we het er maar op houden dat ik je verkeerd begrepen heb dan. kus.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Wat hebben jullie zoal achter in de auto ?

Bericht door Micky » ma 2 mei 2016 15:35

Ejs-Digipics schreef:
Mary schreef:En dan hebben jullie het er nog niet eens over gehad over al het materiaal wat jullie meenenem in de auto wat los ligt, wat dan bij een noodstop door de auto vliegt als een los projectiel.
Hoe gevaarlijk is dat dan!!
Dan is mijn jerrycan die ik vastzet met een veiligheidsgordel achterin, en meeneem om niet droog kom te staan met de auto peanuts!! mrgreen.gif
Koffer en passagiers ruimtes zijn 2 aparte delen thumbup.gif
Bij een station achtige auto niet natuurlijk en laten de meesten met een caravan nou zo'n auto hebben......
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Pensionado
Berichten: 1157
Lid geworden op: zo 3 feb 2008 10:42
Locatie: Rotterdam

Re: Wat hebben jullie zoal achter in de auto ?

Bericht door Pensionado » ma 2 mei 2016 16:02

Bbrrrr ik moet niet aan denken, 10 liter brandstof op de achterbank. [aschrik.gif] Sorry hoor

Gebruikersavatar
Gumm
Berichten: 489
Lid geworden op: zo 17 aug 2008 22:31

Re: Wat hebben jullie zoal achter in de auto ?

Bericht door Gumm » ma 2 mei 2016 21:36

Onze vorige auto had met een tank van 40ltr zoveel dorst dat we maar "krap" de tankstations in Luxemburg konden halen.
Ook ik heb ik wel eens staan klooien en knoeien in de regen met een reserve kannetje diesel.
Het extra gewicht aan extra brandstof buiten beschouwing gelaten was ik er snel van genezen..
Het ging over vakantie, er zijn tankstations genoeg en de huidige auto's zijn stukken zuiniger.
Tsja, en als we dan de beer van de Skoda reclame thuis laten... knipoog.gif , past er toch heel wat in de achterbak van onze auto.
Vooral de zaken die het eerst nodig zijn bij aankomst, gelet op gezinsleden die dan alvast hun eigen tent op zetten, liggen bij ons achterin.
Knaus Sudwind 450QU(1050-1500) ...Skoda Superb 1.6TDI/ 120Pk /250Nm

Gebruikersavatar
Theo de Man
Berichten: 421
Lid geworden op: zo 4 jan 2015 12:22
Locatie: Thuvine

Re: Wat hebben jullie zoal achter in de auto ?

Bericht door Theo de Man » di 3 mei 2016 14:06

Onze achterbank is gevuld met 50kg Franse herdershond helemaal voor hem alleen, de achterbak zit in : een gereedschapskist en de extra boodschappen & mijn eigen merk bier want er ligt voor de eerste tijd ook genoeg in de koelkast, verder nog wat kleinspul voor de hond zoals een drinkbak voor onderweg en een fles water + een paar handdoeken en de zelfgemaakte leveler die je als eerste nodig hebt dus bovenop.
In de dissel 2 flessen gas á 10kg ,reservewiel, kist met haringen ,kistje met stormbanden en een grote spanbanden & nog wat toebehoren en een kist met kunststof en houten planken voor onder de bigfoots en evt. onder het neuswiel, Kogeldruk ca. 100kg.
Sorento 3.3 & Adria Adora 572ut met Fortex Aronde luifel , E&P 6 steuns levelsysteem.
"" keep your friends close but your enemies closer ""

Gebruikersavatar
yarrah
Berichten: 511
Lid geworden op: za 25 feb 2012 21:39

Re: Wat hebben jullie zoal achter in de auto ?

Bericht door yarrah » di 3 mei 2016 15:24

Aangezien we geen luxe auto meer hebben, maar een pick-up met een 1.5 cabine.
Afbeelding
Wordt het wel een beetje anders. De hond moet het doen met de ruimte achter de stoelen. En dat vind ze goed scratch.gif . In de bak van de pick-up ligt een enorme metalen gereedschap kist en daarin gaan de 3 vouwstoelen en de luifel en vuilwatertank. We zitten er nog over te denken om de fietsen mee te nemen en die gaan in de bak (netje er overheen. We hebben er al zo meegereden en dat ging goed).
We zitten er ook over te denken om een truck Bed bag http://www.tufftruckbag.com/outdoor-kha ... truck-bag/ te kopen . Maar dan kunnen de fietsen niet mee...... zucht...moet je weer keuzes maken knipoog.gif
You only live once! Nope,… you only die once….live every day!!

Ejs-Digipics
Berichten: 61
Lid geworden op: di 12 apr 2016 13:30

Re: Wat hebben jullie zoal achter in de auto ?

Bericht door Ejs-Digipics » wo 4 mei 2016 10:07

Micky schreef:
Ejs-Digipics schreef:
Mary schreef:En dan hebben jullie het er nog niet eens over gehad over al het materiaal wat jullie meenenem in de auto wat los ligt, wat dan bij een noodstop door de auto vliegt als een los projectiel.
Hoe gevaarlijk is dat dan!!
Dan is mijn jerrycan die ik vastzet met een veiligheidsgordel achterin, en meeneem om niet droog kom te staan met de auto peanuts!! mrgreen.gif
Koffer en passagiers ruimtes zijn 2 aparte delen thumbup.gif
Bij een station achtige auto niet natuurlijk en laten de meesten met een caravan nou zo'n auto hebben......
Onze 2de wagen is ook een stationwagen, maar door het kijken naar caravan ' en 1 te kopen hebben we een pick-up aangeschaft blij.gif
Ford Ranger Wildtrack 3.2 4x4 met een Dethleffs familie aan de haak

Gebruikersavatar
margrietvo
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 2 mei 2016 09:45
Locatie: Wildervank
Contacteer:

Re: Wat hebben jullie zoal achter in de auto ?

Bericht door margrietvo » wo 4 mei 2016 10:54

Wij hebben een Golf Plus, voldoende om onze caravan te trekken maar voor een gezin met drie kinderen aan de kleine kant.
Er gaat een station komen hoor.
Maar nu achterin eten en drinken voor onderweg, visspullen, extra schoenen, voetbal en wat reservekleding voor de jongens.

Groetjes, Margriet
Fendt 490 TKM Saphir (2005)

Gebruikersavatar
Loesje
Berichten: 119
Lid geworden op: zo 7 sep 2008 23:16
Locatie: Baarle-nassau

Re: Wat hebben jullie zoal achter in de auto ?

Bericht door Loesje » wo 18 mei 2016 21:33

Tafel ,2 stoelen ..1 lichte fiets .skottelbraai..al onze schoenen ..jassen..en een krat met wat eten/drinken..fototas that's it...

peter stupers
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 14 feb 2011 21:18

Re: Wat hebben jullie zoal achter in de auto ?

Bericht door peter stupers » vr 8 jul 2016 22:00

Onze Duster mag maar een kogeldruk hebben van 50 kg en mag 1200 kg trekken. 1 fiets achterop de caravan en 1 fiets op de dissel.
We hebben een Dethleffs Go 470 dus laad ik in de auto 1 gasfles (1 in de caravan) 1 kratje met drank en 1 kratje met eetwaar. De voortent met zijn stokken op de achterbank, fietstassen en de accu's op de grond
tussen de stoelen. Kussens en jassen ook op de achterbank. Zo probeer ik het totaalgewicht van de caravan aan de lage kant te houden en de trekkende auto wat meer gewicht te geven.
De rest van de kleding en tafel met een paar stoelen liggen in de caravan. caravan.gif Da tuft voor ons met onze Daas het fijnst.
Groeten uit Tilburg. Peter.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Wat hebben jullie zoal achter in de auto ?

Bericht door Chris » vr 8 jul 2016 22:40

Ik ?? achterin de auto???
Nou... ga er maar gemakkelijk voor zitten effe....

De geleende Eurom 2400 split airco staat achter mijn stoel en op de achterbank ( 2 delen met slang ertussen)
Ik de kofferbak:
Tafel met 3 stoelen, complete voortent met luifel en bijbehorende stokken ( Alu) , haringen en scheerlijnen, strandstoel, 2 klapkrukjes, windscherm en de parasol
En als laatste maar niet te missen,..... mijn complete dochter met alle gadgets die je maar kan bedenken om 1500 km te rijden ook op de achterbank... andere kant dan de airco.
dus... genoeg druk op de achteras, en de kogeldruk van de caravan is nu ( bijna geladen) 85 kg... heel mooi dus want 75 kg is voorgeschreven... :lol: beetje meer is lekker.
Wat ben ik blij met mijn sport onderstel.... lekker stevig... wat zal dat morgen weer lekker stevig op de weg liggen...

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: Wat hebben jullie zoal achter in de auto ?

Bericht door Poldervrouwtje » za 9 jul 2016 00:27

zoals het er nu uitziet, gaat er in de kofferbak

- koelkast (we hebben een smal tafelmodel koelkast vorig jaar aangeschaft omdat de caravankoelkast het niet meer deed ), die gaat dit jaar gewoon weer mee.. is best praktisch ;-)
- tent (of eigenlijk luifel , we hebben niet een echte voortent)
- kleed voor onder luifel
- ik denk de tafel (die is vrij zwaar)
- en de koelbox.

Plus 3 pubers op de achterbank.

Ik denk dat dat wel genoeg is.

Ik denk dat de Mondeo 75/80 kilo kogeldruk nodig heeft. Nog niet naar gekeken eigenlijk.
Ruimte zat iig achterin.. Jeemig.. wat een kofferbak zeg!
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Gebruikersavatar
HansHobby
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 08:26
Locatie: 't Kielegat
Contacteer:

Re: Wat hebben jullie zoal achter in de auto ?

Bericht door HansHobby » za 9 jul 2016 09:42

Op de achterbank twee kinderen met hun telefoons, opladers, boeken en noem het maar op wat ze allemaal onderweg gebruiken. In de 'kofferbak' ligt de voortent, luifel en aanbouw plus alle grondkleden. Stokken gaan allemaal in de dakkoffer. Verder nog een koelbox voor de nodige versnaperingen onderweg. Dat was het wel zo'n beetje.
Afbeelding
Subaru Forester 2.0 X Comfort(2007)Hobby 460T Prestige (1993)

Gebruikersavatar
verpro
Berichten: 240
Lid geworden op: zo 16 mei 2010 11:37
Locatie: Westervoort

Re: Wat hebben jullie zoal achter in de auto ?

Bericht door verpro » za 9 jul 2016 12:27

Zo zag onze achterbak er vorige jaar uit nu helaas minder ruimte in de asx dus wordt opnieuw alles passen en meten.
Bijlagen
test.jpg
Volvo V60 T5 2019 / Weinsberg CaraOne 450 FU 2015

Plaats reactie

Terug naar “Kogeldruk, Trekhaak, Belading, Koppeling, Oplooprem, Stabilisator”