Levelplus of niveauplus als alternatief hulpveer

Plaats reactie
Ferdi

Levelplus of niveauplus als alternatief hulpveer

Bericht door Ferdi » za 3 mei 2014 19:55

Wie kent het product levelplus of niveauplus.
Het is een bedrijf wat oplossingen aanbied voor het op niveau of level houden van met name de achterzijde van de auto.
Ideaal voor een beladen auto met caravan en een alternatief voor hulpveren.
Heeft iemand ervaring hiermee?
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (25.68 KiB) 6229 keer bekeken

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18276
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Levelplus of niveauplus als alternatief hulpveer

Bericht door deusjevo » za 3 mei 2014 20:00

Nee, wel met http://www.carsupport.nl goede ervaringen.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

pd0bao40

Re: Levelplus of niveauplus als alternatief hulpveer

Bericht door pd0bao40 » za 3 mei 2014 20:12

@Ferdi geen ervaring met genoemd merk, wel met zgn Tigerballen die op dezelfde manier in de schroefveren werden geplaatst. Het nadeel van toen, het hele jaar door de stuggere vering voor lief nemen, lijkt me bij "levelplus" te hebben ondervangen.Als ik het goed zie hebben ze die dingen uitgerust met een ventiel en kun je ze naar behoefte oppompen. Dat kan net zo,n goede oplossing zijn als de oppompbare schokbrekers (foutieve benaming natuurlijk van veerdempers,maar ja de hele wereld noemt die dingen nou zo) van Boge die ik eens had. Dat was een Duits merk, weet niet meer of ze nog bestaat. Gr.Jaap.

Ferdi

Levelplus of niveauplus als alternatief hulpveer

Bericht door Ferdi » za 3 mei 2014 20:15

@ Deusjevo

Die ken ik, maar die hebben net als M.A.D. niet voor elk type auto een oplossing.


Groeten Ferdi

Ferdi

Re: Levelplus of niveauplus als alternatief hulpveer

Bericht door Ferdi » za 3 mei 2014 20:19

Schokdempersets met een ingebouwd levelsysteem zijn ook bijna niet meer aan te komen.


Groeten Ferdi

8yy6drkc

Re: Levelplus of niveauplus als alternatief hulpveer

Bericht door 8yy6drkc » wo 26 aug 2015 13:21

Die ballen van Levelplus uit Sassenheim zijn een voortzetting van de Tijgerballen; het zijn de Tijgerballen. Ze zitten onder mijn Focus Ghia 2L sinds 2006 samen met 1 Niveauplus ring per achterveer. Tussen de vóórveren zitten 2 ringen per veer. Afgeladen met o.a. een dakbak ben ik in juli via de Route Napoleon eerst naar de Rivièra gereden (Lyon zat vol) en daarna dwars door Frankrijk naar de Atlantische kust vlak boven Biaritz. Lag als een huis. Leeg meer stabiliteit en comfort winst door vlot over anders hinderlijke verkeersdrempels te rijden.
Met Niveauplus veel omvangrijker aanbod dan MAD en die anderen. Plus de enige volwaardige constante veerversteviging voor de vóórveren.
Henk de Groot o637172396

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Levelplus of niveauplus als alternatief hulpveer

Bericht door Conradi » wo 26 aug 2015 15:01

Ferdi schreef:Schokdempersets met een ingebouwd levelsysteem zijn ook bijna niet meer aan te komen.
Ik dacht dat nivomats nog goed verkrijgbaar zijn?

Afbeelding

Lang geleden dat ik ze gebruikt hebt :wink:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Sugar
Berichten: 361
Lid geworden op: di 24 jun 2014 15:52
Locatie: tussen Arnhem en Nijmegen

Re: Levelplus of niveauplus als alternatief hulpveer

Bericht door Sugar » wo 26 aug 2015 15:32

Ik vind Tijgerballen op één of andere manier minder elegant klinken dan HydrActive3+ van mijn Citroen, maar een inventieve en effectieve oplossing is het klaarblijkelijk wel. thumbup.gif
Toyota Auris TS 1.2T CVT uit 2017. Tot september 2017 met Hobby 400SF de luxe easy uit 2002. Nu even niks.

biodynamisch
Berichten: 5
Lid geworden op: do 28 jun 2018 14:11

Re: Levelplus of niveauplus als alternatief hulpveer

Bericht door biodynamisch » di 7 aug 2018 15:03

Deze bollen en kunststof ringen zijn nog steeds te koop. Ik heb ze gehad op een Saab met slappe veren en schokbrekers. Rijden met belading met de bollen achterin , onbelast opgepompt tot 1 bar, werd 100 procent verbeterd. Dit zonder in te leveren op comfort. Voorin de kunststof ringen in de veren voor de verkeersdrempels. Deze dingen zijn niet te vergelijken met steviger veren en schokbrekers, want als je een verkeersdrempel hard rijdend neemt, wat natuurlijk ook niet de bedoeling is, komt de voorkant met slappe veren nog steeds flink omhoog om daarna weer met een klap omlaag te komen. De klap wordt beter we veel beter gedempt.
Bij mijn huidige auto, met nog goede achterveren en schokbrekers en automatische niveauregeling, heb ik ze nu ook weer toegepast. De ervaring is sterk vergelijkbaar met pro veren van Carsupport. De pro veren vond ik bij onbeladen gebruik wel stugger, dus minder comfort.

Plaats reactie

Terug naar “Kogeldruk, Trekhaak, Belading, Koppeling, Oplooprem, Stabilisator”