Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?
Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?
@Ludens,
Er zijn positieve en negatieve ervaringen, zoals je leest.
Als de vorm van de spiegel voor jou geen probleem is dan gaat het er om of de spiegels van je auto geschikt zijn.
Je zou eens kunnen proberen een paar te lenen.
Anders blijft het gokken.
Succes!
Er zijn positieve en negatieve ervaringen, zoals je leest.
Als de vorm van de spiegel voor jou geen probleem is dan gaat het er om of de spiegels van je auto geschikt zijn.
Je zou eens kunnen proberen een paar te lenen.
Anders blijft het gokken.
Succes!
Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?
Ik heb dit jaar voor het eerst met de Milenco (vlak) gereden. Ik ben gematigd positief. Zicht vond ik niet echt super (misschien zijn die bolle beter?) maar ik vond ze behoorlijk trillen op mijn V60. Nou gebruik ik ook vooral mijn autospiegels maar toch zie je ooghoeken de hele tijd die dingen wiebelen.
Voor mijn V70 heb ik Emuk's en die zijn echt super stabiel.
Ze zijn uiteraard gunstig geprijsd, en voor die paar keer per jaar lig ik er niet zo wakker van.
Voor mijn V70 heb ik Emuk's en die zijn echt super stabiel.
Ze zijn uiteraard gunstig geprijsd, en voor die paar keer per jaar lig ik er niet zo wakker van.
Volvo V70R | Volvo 850 T-5R CY | Volvo V60D3+ summum R-design | Kip Greyline 48TRZ
Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?
Ik ben erg tevreden met deze spiegels. (vlak glas).
Wij rijden "met de punten omhoog" inderdaad, zoals eerder genoemd, om in sommige situaties iets beter de bovenste kant van de caravan in de gaten te kunnen houden. Tevens wordt de fysieke breedte van onze auto ietsje minder.
De bevestiging op de autospiegels van onze qashqai gaat nog steeds goed, alleen ben ik altijd een beetje huiverig om de schroeven erg hard aan te draaien omdat het kunststof van de autospiegels licht gebogen is. Ik bevestig de Milenco aan de onderkant van mijn autospiegel, omdat bevestiging aan de bovenkant, mijn electrische autospiegel tegen de Milencoklemmen aanloopt.
Het "zicht" van de spiegels is voldoende en voldoet volgens mij ruim aan de wettelijke eisen.
Wij rijden "met de punten omhoog" inderdaad, zoals eerder genoemd, om in sommige situaties iets beter de bovenste kant van de caravan in de gaten te kunnen houden. Tevens wordt de fysieke breedte van onze auto ietsje minder.
De bevestiging op de autospiegels van onze qashqai gaat nog steeds goed, alleen ben ik altijd een beetje huiverig om de schroeven erg hard aan te draaien omdat het kunststof van de autospiegels licht gebogen is. Ik bevestig de Milenco aan de onderkant van mijn autospiegel, omdat bevestiging aan de bovenkant, mijn electrische autospiegel tegen de Milencoklemmen aanloopt.
Het "zicht" van de spiegels is voldoende en voldoet volgens mij ruim aan de wettelijke eisen.
Hobby 450 excellent easy 2005 met mover. Trekkend voertuig is Nissan Qashqai.
Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?
Ik heb 2 jaar geleden de gewone Milenco spiegels ingeruild tegen Milenco GRAND Aero spiegels.
Ik vond bij de gewone het gezichtsveld altijd wat beperkt.
Omdat we een 2,5 m brede caravan hebben, heb ik er wel langere pijpjes bij gekocht.
Ik ben er erg tevreden over: ruim beeldveld, hele redelijke stabiliteit, en ik zie de caravan van dakrand tot weg.
Ik vond bij de gewone het gezichtsveld altijd wat beperkt.
Omdat we een 2,5 m brede caravan hebben, heb ik er wel langere pijpjes bij gekocht.
Ik ben er erg tevreden over: ruim beeldveld, hele redelijke stabiliteit, en ik zie de caravan van dakrand tot weg.
Volvo V90 D4 / Hobby 560 CFe Excellent
-
- Berichten: 6221
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?
Als ik jou was kocht ik de "Grand Aero,s van Milenco,zowel vlak als bol glas te verkrijgen._Jeroen_ schreef:Hallo allemaal,
Ik ben als nieuwkomer opzoek naar een paar caravan spiegels. Ik had op het forum al gelezen dat de Emuk spiegels erg goed waren, helaas is er voor onze auto geen passend model. Nu kwam ik ook de Milenco Aero 3 tegen. Heeft iemand van jullie ervaring met deze spiegels?
Verder nog tips? Ze zijn erg welkom want ik heb de ballen verstand ervan
https://www.dewitschijndel.nl/milenco-a ... oCTp7w_wcB
Iets meer glas,dus iets meer zicht.
IK heb ze ook,en als ik er zaterdags in kijk zie ik waar ik maandag voorbij gekomen ben.
.
DE spiegelkap is behoorlijk gestroomlijnt en ondanks t vrij grote oppervlak weinig of geen last van trillingen en ook geen last dat de spiegel spontaan inklapt als er een vrachtwagen of bus tegemoet komt.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?
RE.gif
De Milenco's waar ik best tevreden over was, heb ik weer verkocht ivm aanschaf andere auto. Ik kon voor de Passat wel passende Emuk's kopen.
De Milenco's waar ik best tevreden over was, heb ik weer verkocht ivm aanschaf andere auto. Ik kon voor de Passat wel passende Emuk's kopen.
Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?
RE.gif
Emuk's !!
Die heb ik nu ook Jeroen.
Voor mijn vorige auto geen Emuk's te koop.
Toen heb ik Milenco Aero 3 gekocht, en samen met een vriend die ook een set kocht.
We waren slim, hij de bolle en ik de vlakke.... en toen eentje geruild met elkaar.
Dus ik heb een vlakke aan de bestuurderskant en een bolle aan de bijrijderskant. ( mijn vriend ook zo hoor... effe omgebouwd, kan)
Exact kijken aan mijn kant en veel zien aan de bermkant.
Maar... voor mijn huidige auto waren wel Emuk's....
Die heb ik gekocht, en mijn Milenco's heb ik nu over.
In de hut ligt al een reserve speigel, 3 is wel veel...
Ze gaan in de marktkraam als ik ze uit de hut heb gehaald ( stalling nu)
Emuk's !!
Die heb ik nu ook Jeroen.
Voor mijn vorige auto geen Emuk's te koop.
Toen heb ik Milenco Aero 3 gekocht, en samen met een vriend die ook een set kocht.
We waren slim, hij de bolle en ik de vlakke.... en toen eentje geruild met elkaar.
Dus ik heb een vlakke aan de bestuurderskant en een bolle aan de bijrijderskant. ( mijn vriend ook zo hoor... effe omgebouwd, kan)
Exact kijken aan mijn kant en veel zien aan de bermkant.
Maar... voor mijn huidige auto waren wel Emuk's....
Die heb ik gekocht, en mijn Milenco's heb ik nu over.
In de hut ligt al een reserve speigel, 3 is wel veel...
Ze gaan in de marktkraam als ik ze uit de hut heb gehaald ( stalling nu)
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
- hartenboer
- Berichten: 9
- Lid geworden op: vr 21 aug 2015 19:06
Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?
Zit ook aan de Grand Aero's te denken. Net wat meer zicht. Hebben nu trouwens de druppelvorm spiegels.
Om het trillen tegen te gaan later de lange buisjes genomen. De klemmetjes kunnen dan verder uit elkaar op de spiegel. Is wat stabieler dan.
De punt van de druppel hebben wij naar beneden. Aan de bijrijderskant kan ik dan het caravanwiel zien. Greppeltjes of drempeltjes zijn dan goed te zien.
Bestuurders kant kijkt prima langs de caravan. Gewone spiegel staat dan iets verder naar buiten.
Hebben de bolle variant. Prima spiegels!
Om het trillen tegen te gaan later de lange buisjes genomen. De klemmetjes kunnen dan verder uit elkaar op de spiegel. Is wat stabieler dan.
De punt van de druppel hebben wij naar beneden. Aan de bijrijderskant kan ik dan het caravanwiel zien. Greppeltjes of drempeltjes zijn dan goed te zien.
Bestuurders kant kijkt prima langs de caravan. Gewone spiegel staat dan iets verder naar buiten.
Hebben de bolle variant. Prima spiegels!
Subaru Forester 2.0 (2011) + Sterckeman Starlett 470 PE kids
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: ma 1 jan 2018 20:56
Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?
Gisteren, na het terugbrengen van de caravan, 140 gereden. De Milencospiegels trilden niet veel meer dan bij 80, dus ik denk dat het trillen van de auto zelf komt in plaats van de wind.
Overigens vond ik ze toch een tikkie aan de korte kant; een Kia Ceed met een Hobby (2,30m breed) erachter en ik kon nét langs de zijkant kijken. De klemmen zitten dan wel bijna tegen elkaar aan. Ik heb het buisje dus vervangen door een aluminium buisje van 13mm dikte (paar euro bij de bouwmarkt). Nu zitten de klemmen verder uit elkaar én kan ik de spiegel wat verder naar buiten zetten. Aardig detail; de dopjes van het originele (stalen) buisje past precies op het aluminium buisje. Dat het buisje niet gebogen is lijkt me geen probleem maar ik moet het nog ervaren. Het kan ook zijn dat het aluminium gaat glimmen in de zon, dus een rolletje zwarte tape gaat mee :-)
Overigens vond ik ze toch een tikkie aan de korte kant; een Kia Ceed met een Hobby (2,30m breed) erachter en ik kon nét langs de zijkant kijken. De klemmen zitten dan wel bijna tegen elkaar aan. Ik heb het buisje dus vervangen door een aluminium buisje van 13mm dikte (paar euro bij de bouwmarkt). Nu zitten de klemmen verder uit elkaar én kan ik de spiegel wat verder naar buiten zetten. Aardig detail; de dopjes van het originele (stalen) buisje past precies op het aluminium buisje. Dat het buisje niet gebogen is lijkt me geen probleem maar ik moet het nog ervaren. Het kan ook zijn dat het aluminium gaat glimmen in de zon, dus een rolletje zwarte tape gaat mee :-)
-
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: do 19 sep 2013 09:47
Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?
RE.gif
Goed idee!
Ik heb zelf ook Milenco's (Grand aero) en vind de std buizen net iets te kort. De klemmen zitten daardoor dicht bij elkaar op de spiegelkap waardoor de kleine trillingen weleens zou kunnen ontstaan.
Goed idee!
Ik heb zelf ook Milenco's (Grand aero) en vind de std buizen net iets te kort. De klemmen zitten daardoor dicht bij elkaar op de spiegelkap waardoor de kleine trillingen weleens zou kunnen ontstaan.
V60, Fendt Saphir 510 TFK
Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?
Aan de onderzijde van de spiegelkap is bij sommige spiegels meer ruimte beschikbaar.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?
Een Passat met vlakke spiegels? Lijkt me niet. Voor het overzicht heeft iedere auto tegenwoordig bolle spiegels. Aan de uiteinden zelfs nog iets boller om de dode hoek te voorkomen.
Ik begrijp daarom ook nooit zo goed waarom mensen vlakke spiegels willen. Dan kun je beter afstanden inschatten, zeggen ze. Maar dat probleem heb je toch met (bolle) autospiegels ook, en daar hoor ik niemand over...
Edit: ik zie dat ik op een wat ouder bericht reageer. Dus die opmerking over 'een Passat met vlakke spiegels' vervalt. Maar mijn verdere verbazing blijft.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: ma 1 jan 2018 20:56
Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?
Die buis is bij een grote bouwmarkt te koop. Let erop dat je 13 mm (en geen tiende mm meer) kiest. Aan het einde van het buisje moet een gaatje van 3,5mm geboord worden. Een halve mm meer of minder zal niet veel uitmaken.
Of het aluminium gevoeliger is voor doorbreken/trillen moet nog blijken.
bevestiging aan de onderkant kan ook, maar dan kan de spiegel misschien onder het raam komen zodat er niet ingekeken kan worden. Eventueel kan geprobeerd worden het buisje te buigen (eerst vullen met zand zodat het niet kan knikken).
Of het aluminium gevoeliger is voor doorbreken/trillen moet nog blijken.
bevestiging aan de onderkant kan ook, maar dan kan de spiegel misschien onder het raam komen zodat er niet ingekeken kan worden. Eventueel kan geprobeerd worden het buisje te buigen (eerst vullen met zand zodat het niet kan knikken).
Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?
Hallo,
Heb de spiegels gekocht met grotere en vierkante spiegels omdat deze bijna nietsweergeven.Heb al een gat in de caravan gereden met deze spiegels en heb nu de andere en die bevallen prima.
NIET DOEN DUS
Heb de spiegels gekocht met grotere en vierkante spiegels omdat deze bijna nietsweergeven.Heb al een gat in de caravan gereden met deze spiegels en heb nu de andere en die bevallen prima.
NIET DOEN DUS
Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?
Tip voor de mindere hobbyisten onder ons: Milenco verkoopt de originele stangetjes ook los in de langere uitvoering voor bredere caravans (bv 2,5). Ik had deze stangetjes er ook tussen met de vorige trekker en onze caravan van 2,3 m breed.Re di Coppi schreef: ↑di 22 mei 2018 10:25RE.gif
Goed idee!
Ik heb zelf ook Milenco's (Grand aero) en vind de std buizen net iets te kort. De klemmen zitten daardoor dicht bij elkaar op de spiegelkap waardoor de kleine trillingen weleens zou kunnen ontstaan.
Burstner Premio 485tk 2010 - Mercedes BS-AMG 2021
Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?
Ik ben ook sinds kort aan de Aero 3. Dacht er al een tijdje over, omdat ik wat meer zicht wilde. Afgelopen weekend donderde op de A2 één van de oude spiegels eraf en die viel in heel veel stukken, dus toen was de keuze snel gemaakt. Eergisteren een uurtje mee gereden.
De bevestiging van de Aero 3 viel me erg mee. Ik dacht verder dat ze groot en lelijk zouden uitvallen naast de spiegels op de Jeep GC, maar ze bleken ongeveer even groot dus dat viel mee. Het zicht is behoorlijk, met name als je de spiegel rechtop draait. Zeker meer zicht dan met de oude spiegels (merk weet ik niet meer), bij manoeuvreren een meerwaarde. Echter valt mij ook op dat er veel trilling is, veel meer dan bij de vorige spiegels. Ik ben er nog niet uit of ik het "meer beeld" de "meer trilling" waard vind.
De bevestiging van de Aero 3 viel me erg mee. Ik dacht verder dat ze groot en lelijk zouden uitvallen naast de spiegels op de Jeep GC, maar ze bleken ongeveer even groot dus dat viel mee. Het zicht is behoorlijk, met name als je de spiegel rechtop draait. Zeker meer zicht dan met de oude spiegels (merk weet ik niet meer), bij manoeuvreren een meerwaarde. Echter valt mij ook op dat er veel trilling is, veel meer dan bij de vorige spiegels. Ik ben er nog niet uit of ik het "meer beeld" de "meer trilling" waard vind.
Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?
Ik snap niet zo waarom iedereen zo klaagt over trillingen. Ik heb al jaren goedkope(re) spiegels en de laatste 3-4 jaar de Milenco's. Ja, ze trillen wat, maar ik hoef mijn haar er niet in te kammen
Ik heb nog nooit last gehad dat ik tijdens bijvoorbeeld inhalen iets niet goed kon zien of beoordelen door die trillingen. Want zo erg is het nu ook weer niet.
Als ik zal bijvoorbeeld Emuk spiegels zou overwegen, dan zou dat zijn om het gemak van het bevestigen. Ik denk dat het hele verhaal van die trillingen ook te maken heeft met de autospiegels waar ze op zitten. En daar heb ik ook al verschillende van gehad.....
Ik heb nog nooit last gehad dat ik tijdens bijvoorbeeld inhalen iets niet goed kon zien of beoordelen door die trillingen. Want zo erg is het nu ook weer niet.
Als ik zal bijvoorbeeld Emuk spiegels zou overwegen, dan zou dat zijn om het gemak van het bevestigen. Ik denk dat het hele verhaal van die trillingen ook te maken heeft met de autospiegels waar ze op zitten. En daar heb ik ook al verschillende van gehad.....
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk
-
- Berichten: 6221
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?
Het is essentieel dat je de dopjes over zet,zeker aan de kant waar het buisje op de spiegel word gemonteerd.Yaros vader schreef: ↑di 22 mei 2018 09:09. Aardig detail; de dopjes van het originele (stalen) buisje past precies op het aluminium buisje.
Doe je dat niet gaat de rijwind een enorm fluitconcert veroorzaken bij een wat hogere snelheid.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?
eurotrotter schreef: ↑za 27 jan 2018 17:45ik rij er nu ook alweer 3 jaar mee en het zijn top spiegels..!_Jeroen_ schreef:Hallo allemaal,
Als ik jou was kocht ik de "Grand Aero,s van Milenco,zowel vlak als bol glas te verkrijgen.
Iets meer glas,dus iets meer zicht.
IK heb ze ook,en als ik er zaterdags in kijk zie ik waar ik maandag voorbij gekomen ben.
spiegel.jpg
.
DE spiegelkap is behoorlijk gestroomlijnd en ondanks t vrij grote oppervlak weinig of geen last van trillingen en ook geen last dat de spiegel spontaan inklapt als er een vrachtwagen of bus tegemoet komt.
caravan: Fendt 560 SF Saphir 2017, Truma SER Mover, Omnistor 6200 450 luifel.
auto:Landrover Al-New Discovery 2.0 SD4 HSE 240
auto:Landrover Al-New Discovery 2.0 SD4 HSE 240
Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?
Vandaag op advies van een vriend van me de Aero 3 gekocht. Bolle variant genomen.
Zaterdag testen met ophalen van de caravan.
Zaterdag testen met ophalen van de caravan.
Fendt Saphir 470TF bj.2003 met een BMW 525iA Touring bj.2006
Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?
Ik heb ze nu twee keer gebruikt en ik vind ze tegen vallen. Ze zijn voor het mooie net te smal om goed langs de caravan te kunnen kijken. Inhalen wordt dan best een spannende actie zeg maar
Ik twijfel of ik langere stangetjes koop of dat ik overstap naar universele Emuk’s. Daar moet ik eens wat reviews van lezen.
Ik twijfel of ik langere stangetjes koop of dat ik overstap naar universele Emuk’s. Daar moet ik eens wat reviews van lezen.
Fendt Saphir 470TF bj.2003 met een BMW 525iA Touring bj.2006
Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?
Ik gebruik de Brunsgaard spiegels en ben daar zeer tevreden over. Volgens mij zijn de brunsgaard en de Emuks bijna van hetzelfde principe. De brunsgaard spiegels zijn iets goedkoper. De spiegels zijn makkelijk en snel te monteren. En het belangrijkste voordeel is dat de Brunsgaard spiegels nagenoeg trillingsvrij zijn tov. de Aero's. De Aero's heb ik ook in de caravan liggen als reserve spiegels. Succes met de keuze.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.
Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?
Voor een tientje verschil ga ik dan toch voor de Emuk’s. Die zien er net wat mooier uit.
Fendt Saphir 470TF bj.2003 met een BMW 525iA Touring bj.2006
Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?
RE.gif RE.gif
Even een rectificatie op mijn bericht hierboven. Ik was even in de war met de Oppi's. De Oppi's lijken veel Brunsgaard. Emuk heeft een andere bevestiging.
Even een rectificatie op mijn bericht hierboven. Ik was even in de war met de Oppi's. De Oppi's lijken veel Brunsgaard. Emuk heeft een andere bevestiging.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.
Re: Ervaring met de Milenco Aero 3 caravanspiegel?
Ik gebruik deze spiegels ook, bevallen prima.Abve schreef: ↑vr 6 jan 2017 13:44Het valt mij op dat op bovenstaande opmerking/ waarschuwing van Eurotrotter, niet gereageerd wordt.eurotrotter schreef:Ze zien er gelikt uit,maar ik zou ze nog niet op mijn auto willen hebben al zou ik ze gratis krijgen:_Jeroen_ schreef:Hallo allemaal,
Ik ben als nieuwkomer opzoek naar een paar caravan spiegels. Ik had op het forum al gelezen dat de Emuk spiegels erg goed waren, helaas is er voor onze auto geen passend model. Nu kwam ik ook de Milenco Aero 3 tegen. Heeft iemand van jullie ervaring met deze spiegels?
Verder nog tips? Ze zijn erg welkom want ik heb de ballen verstand ervan
https://www.dewitschijndel.nl/milenco-a ... oCTp7w_wcB
De druppelvorm,aan de buitenzijde van de spiegel word t weer te geven beeld steeds kleiner,immers waar geen glas zit kun je niks weergeven.
een paar rechthoekige spiegels is t beste,daar zie je t meest in,en neem dan gelijk "bol"glas,t is effe wennen maar dan heb je ook wat.
Ik zou Jeroen willen adviseren goed af te wegen of je voor de 'looks' wilt gaan (Milenco-druppelvorm) of een spiegel met veel glasoppervlak.
Ik heb nog nooit een vrachtauto/ bus zien rijden met spiegels á la een Milenco.... ( dode hoek?)
En bol of vlak glas... allebei proberen en dan kiezen...
Enne...............je hoeft dat puntje niet naar buiten te laten wijzen, bij mij staat het puntje naar beneden! Of naar boven, dat kan ook.
Een beetje meer creatief met caravanspiegels, en dan is er nix mis mee.
RAV4 Hybride 4WD + Knaus 500FU "Exclusive"