Welk merk spiegels

Over alle soorten spiegels én
achteruitrijcamera's
Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Welk merk spiegels

Bericht door PD » do 28 jul 2016 20:53

De modelgebonden Emuk's zijn met afstand de beste spiegels maar zijn zoals hier al is geschreven, helaas niet voor alle automodellen beschikbaar.

Ook voor onze LandRover zijn ze er helaas niet en dan is Oppi (ook modelgebonden) een uitstekende 2e keuze thumbup.gif

Al die universeel passende spiegels leggen het tegen Emuk en Oppi af... Je betaalt iets meer maar krijgt veel meer mrgreen.gif Schroefklemmetjes of rubber bandjes aan de rand van je autospiegels, ik gruwel er inmiddels van...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Welk merk spiegels

Bericht door witjesm » do 28 jul 2016 21:04

RE.gif "Schroefklemmetjes of rubber bandjes aan de rand van je autospiegels, ik gruwel er inmiddels van...", gruwel is misschien wat sterk maar ik begin er ook niet meer aan. Ik had Milenco's maar heb reeds 2 maal mijn linker X5 en 1 maal mijn 435d spiegel kapot gedraaid. Kosten voor reparatie 160 Eur per spiegel boos.gif Dit komt overigens niet opdat ik ze te vast draai maar omdat de rand achter de spiegelkap hol is en deze dus breekt als je ze vast zet.
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

vikingpirate
Berichten: 1074
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 15:54
Locatie: Ergens waar mijn huis staat

Re: Welk merk spiegels

Bericht door vikingpirate » do 28 jul 2016 21:15

Voor mij is Emuk de beste, die ik gehad heb. Hiervoor van alles gehad maar nu Emuk nooit meer anders voor mij. thumbup.gif
Trekker met sleurhut

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Welk merk spiegels

Bericht door Conradi » do 28 jul 2016 22:28

Ook ik heb grote voorkeur voor een passende spiegel van Emuk, Oppi of Brunsgaard.

Helaas, ze zijn er niet voor mijn auto, dus heb ik nieuwe Repusels gekocht, met d extra zuignapstang omdat je bij een brede caravan de spiegels ver naar buiten hebt staan.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
Tramlijn16
Berichten: 228
Lid geworden op: di 14 mei 2013 19:39
Locatie: Almere

Re: Welk merk spiegels

Bericht door Tramlijn16 » vr 29 jul 2016 02:14

Mag ik een ieder bedanken voor de bijdragen.emuk heeft zo tezien de voorkeur ik ga op zoek
Renault scenic 2L met Chateau Chiara 400 + voortent (Brand Ostara)

vikingpirate
Berichten: 1074
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 15:54
Locatie: Ergens waar mijn huis staat

Re: Welk merk spiegels

Bericht door vikingpirate » vr 29 jul 2016 07:29

Trekker met sleurhut

Gebruikersavatar
HansHobby
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 08:26
Locatie: 't Kielegat
Contacteer:

Re: Welk merk spiegels

Bericht door HansHobby » vr 29 jul 2016 07:37

Hier 5 jaar gereden met een goedkope set van een vaag merk. Met bandjes. Uiteindelijk kwam ik er vorig jaar last minuten voor de vakantie achter dat ze niet op de nieuwe auto paste. (Die we een week voor de vakantie op konden halen) Dus rap naar de caravan shop waar ze alleen nog Milenco Aero's hadden. Maar dik tevreden er over ! Indien je ze netjes in hun tas bewaard en weet waar je ze moet plaatsen is opnieuw afstellen niet nodig.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Afbeelding
Subaru Forester 2.0 X Comfort(2007)Hobby 460T Prestige (1993)

Gebruikersavatar
Tramlijn16
Berichten: 228
Lid geworden op: di 14 mei 2013 19:39
Locatie: Almere

Re: Welk merk spiegels

Bericht door Tramlijn16 » vr 29 jul 2016 09:52

Bedankt voor de linkjes helaas bij emuk voor mijn scenic alleen hun universele spiegel :(
Renault scenic 2L met Chateau Chiara 400 + voortent (Brand Ostara)

Barreman
Berichten: 433
Lid geworden op: do 12 mei 2016 01:02

Re: Welk merk spiegels

Bericht door Barreman » vr 29 jul 2016 11:54

Ik heb nu een paar weken ervaring met de spielgels van Oppi op mijn outlander.
Die zijn op zich prima, makkelijk te monteren. Na het opbergen moet je wel vaak even stellen, maar als je ze alleen netjes neerlegt en weer precies hetzelfde over de spiegel schuift ( en aandraait ) hoeft dat niet. Bij mij zit het in het riedeltje vertrek-checks samen met de verlichting, de handrem, de mover, de koppeling, etc.

Ik heb nooit andere gehad op deze auto. Ze trillen wel een beetje, vooral de linker, maar ik denk dat dat komt doordat het effect daar groter lijkt door de rechte spiegel, de rechter is sferisch en verkleint alles, dus ook het gezwabber denk ik.
Audi A8 4.2 V8 uit 2002 met een Hobby 495 UL DeLuxe Edition 2016

fam stok
Berichten: 138
Lid geworden op: ma 19 jul 2010 20:49

Re: Welk merk spiegels

Bericht door fam stok » vr 5 aug 2016 20:11

Wij hebben voor onze Mazda CX5 een setje EMUK spiegels gekocht super spiegels thumbup.gif

het gemak van het opzetten van deze spiegels en het trilvrij niveau echt een dikke 8,5
Mazda CX-5 + Fendt 445 TFB Bianco Selection b.j. 2016 + Simpark easymatic
- Fortex tent - Isabella Shadow 4 mtr, Nemisis Ultra

mischa72
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 17 dec 2014 22:31
Locatie: Munstergeleen

Re: Welk merk spiegels

Bericht door mischa72 » zo 7 aug 2016 16:58

Wat is er gebeurd met Milenco? Volgens mij genoten die hier een tijdje geleden toch ook grote voorkeur? Op basis daarvan heb ik een setje aangeschaft en ben er zeer happy mee blij.gif

Helaas was de weg naar de camping waar we nu staan erg smal en werd mijn linkerspiegel er 300m voor de camping (Molecaten Ginkelduin) af gereden, vandaar dat ik nu op zoek ben naar een vervangende kap met glas. Ik zie deze in sommige webwinkels wel aangeboden, maar zie daar alleen maar spiegelglas bij staan, dus ik twijfel of ik dan alleen het glas krijg of ook de kap (die heb ik namelijk ook nodig, want hij is zo goed als door midden gescheurd).
Weet iemand misschien een echte winkel tussen Utrecht en Ede waar ik een kap met glas zou kunnen kopen?

Sorry voor het kapen van dit topic, als je je er heel erg aan stoort, haal ik mijn post wel weg :oops: .

Groeten,
Mischa
Happy is the man who has never faced what he is truly capable off.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Welk merk spiegels

Bericht door PMT » zo 7 aug 2016 18:28

Even de berg naar Leersum af rijden en rechts bij de rotonde vind je caravancentrum de Heuvelrug. Die verkopen ook Milenco en misschien ook wel een losse kap. Vragen staat vrij. Op maandagen zijn ze gesloten.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

mischa72
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 17 dec 2014 22:31
Locatie: Munstergeleen

Re: Welk merk spiegels

Bericht door mischa72 » zo 7 aug 2016 18:40

Toppie, bedankt voor de tip! Gaan we dinsdag even doen. Tijd zat, we hoeven pas volgende week zaterdag terug.

Groeten,
Mischa
Happy is the man who has never faced what he is truly capable off.

eikemar

Re: Welk merk spiegels

Bericht door eikemar » zo 7 aug 2016 18:47

Emuk, 1 keer goed afstellen en klaar ben je voor een hele tijd of er moet iemand aan hebben gezeten.

Gerhard N

Re: Welk merk spiegels

Bericht door Gerhard N » ma 8 aug 2016 09:29

ook de greeff in Veenendaal heeft milenco spiegels.

mischa72
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 17 dec 2014 22:31
Locatie: Munstergeleen

Re: Welk merk spiegels

Bericht door mischa72 » ma 8 aug 2016 10:29

Bedankt voor de tip!
Happy is the man who has never faced what he is truly capable off.

Gebruikersavatar
Theo de Man
Berichten: 421
Lid geworden op: zo 4 jan 2015 12:22
Locatie: Thuvine

Re: Welk merk spiegels

Bericht door Theo de Man » ma 8 aug 2016 11:02

De Brunsgaard en de Oppi's zien er een enigzins gelijkwaardig uit qua constructie, iemand ervaring met beide??
Sorento 3.3 & Adria Adora 572ut met Fortex Aronde luifel , E&P 6 steuns levelsysteem.
"" keep your friends close but your enemies closer ""

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Welk merk spiegels

Bericht door Nimma » ma 8 aug 2016 11:21

"Wat is er gebeurd met Milenco? Volgens mij genoten die hier een tijdje geleden toch ook grote voorkeur? Op basis daarvan heb ik een setje aangeschaft en ben er zeer happy mee"

schreef Misha.
Daar is niks mis mee. Ik kocht ze na jaren Emuks omdat er een andere auto kwam waar geen Emuks voor gemaakt worden. Nu weer een andere auto waar de Milenco's niet heel goed blijven zitten. Ze gaan nu mee als reserve en ben nu tevreden met zeer goede Oppi's.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Welk merk spiegels

Bericht door janoniem » ma 8 aug 2016 12:14

fam stok schreef:Wij hebben voor onze Mazda CX5 een setje EMUK spiegels gekocht.....
Prima tip, we rijden ook in een CX-5 (vóór de 2015 upgrade).
Ik zie op een afbeelding dat ze met een kap over de bestaande spiegel worden geplaatst.
Blijft dat echt stevig zitten, óók wanneer je even een hobbel over het hoofd ziet?

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Welk merk spiegels

Bericht door Ad » ma 8 aug 2016 12:32

vikingpirate schreef:Voor mij is Emuk de beste, die ik gehad heb. Hiervoor van alles gehad maar nu Emuk nooit meer anders voor mij. thumbup.gif
Geldt ook voor mij.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Gebruikersavatar
Taan
Berichten: 724
Lid geworden op: do 19 jun 2014 16:36

Re: Welk merk spiegels

Bericht door Taan » ma 8 aug 2016 13:34

Mijn universele deurspiegels hoef ik ook niet meer af te stellen. in 10 seconden zitten ze er op en geven een prima beeld.
Kostten maarliefst 10 euro op marktplaats.
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.

mischa72
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 17 dec 2014 22:31
Locatie: Munstergeleen

Re: Welk merk spiegels

Bericht door mischa72 » ma 8 aug 2016 19:56

janoniem schreef: Blijft dat echt stevig zitten, óók wanneer je even een hobbel over het hoofd ziet?
Je vraag gaat over de EMUK's denk ik, maar om even beter te spreken over de Milenco's: Nadat er afgelopen zaterdag een brommobiel tegen mijn linker Milenco aangeklapt is, waarbij de kap scheurde en het spiegelglas een flink stuk wegslingerde, heb ik mijn autospiegel teruggedraaid en kwam ik tot de conclusie dat als het spiegelglas er nog in had gezeten, de spiegel goed had gestaan.

Groeten,
Mischa
Happy is the man who has never faced what he is truly capable off.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Welk merk spiegels

Bericht door Micky » di 9 aug 2016 00:07

Jakkemeiner schreef:"Wat is er gebeurd met Milenco? Volgens mij genoten die hier een tijdje geleden toch ook grote voorkeur? Op basis daarvan heb ik een setje aangeschaft en ben er zeer happy mee"

schreef Misha.
Daar is niks mis mee. Ik kocht ze na jaren Emuks omdat er een andere auto kwam waar geen Emuks voor gemaakt worden. Nu weer een andere auto waar de Milenco's niet heel goed blijven zitten. Ze gaan nu mee als reserve en ben nu tevreden met zeer goede Oppi's.
Tja, veel mensen willen niet graag een mindere koop toegeven en blijven het promoten, totdat er een betere optie is mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Ferdi

Welk merk spiegels

Bericht door Ferdi » di 9 aug 2016 07:52

Milenco is bij ons altijd goed bevallen, alleen ze paste bij een nieuwe auto niet meer met de "spietjes" tussen de spiegel en het spiegelhuis. Deze ruimte is bij de nieuwe generatie auto's kleiner geworden is mijn ervaring.


Groeten Ferdi

Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 656
Lid geworden op: wo 31 jul 2013 18:51
Locatie: Enschede (NL)

Re: Welk merk spiegels

Bericht door Wim Corduwener » di 9 aug 2016 11:31

Mijn ervaring met de aankoop van caravanspiegels is dat je ze eigenlijk eerst op je auto moet kunnen passen voordat je ze koopt. Niet elke verkoper staat te juichen om een setje caravanspiegels uit de verpakking te halen, maar volgens mij is dat wel de beste manier. Ik heb nu Milenco caravanspiegels, maar zoals eerder vermeld; als je ze te vast aandraait mol je de holle randen van je autospiegel. Bovendien zit die spiegel alleen aan de bovenste rand van je autospiegel vast en ik weet niet of dat nou zo stevig zit. De veel goedkopere caravanspiegels die je met met een rubber band om de kap van je autospiegels vastmaakt, hebben misschien een meer gelijkmatig houvast, maar die rubber banden drogen op een gegeven moment uit.
Overigens heb ik bij de rechter Milenco spiegel, de spiegel vervangen voor een spiegel waarmee ik de hoogte van m’n caravan kan zien plus het rechter caravanwiel.
Caravanspiegels, het blijft een gedoe. Soms denk ik wel eens dat als ik een camera op de achterzijde van mijn caravan zou zetten en die op de monitor zou omschakelen naar spiegelbeeld, ik een prima achteruitkijkspiegel zou hebben. Maar ja, zou een agent dat ook vinden?
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk

Plaats reactie

Terug naar “Spiegels”