Welke spiegels trillen het minste?

Over alle soorten spiegels én
achteruitrijcamera's
sanger

Welke spiegels trillen het minste?

Bericht door sanger » wo 15 sep 2010 16:49

Ik heb momenteel een setje spiegels die je met een plastic beugel en bevestigingsrubbers aan de bestaande spiegels monteert. Op zich prima, totdat je gaat rijden. De spiegels trillen zo erg dat je er tuureluurs van wordt of zeeziek. ook is het lastiog om te zien als er iemand achter je loopt te seinen, want door de trillingen lijkt iedere auto met lichten dat te doen....

Ik ben dus op zoek naar een nieuw setje spiegels. En het liefst spiegels die zo min mogelijk trillen. Ze zijn voor op een Dacia Logan MCV. Iemand suggesties?

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18349
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Welke spiegels trillen het minste?

Bericht door deusjevo » wo 15 sep 2010 16:54

Zoekfuntie al geprobeerd?
Kwam zomaar aan 903 resultaten whistle.gif
search.php?st=0&sk=t&sd=d&keywords=%2Bspiegels++
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

RogerS
Berichten: 1036
Lid geworden op: zo 1 aug 2010 21:02

Re: Welke spiegels trillen het minste?

Bericht door RogerS » wo 15 sep 2010 20:42

Zoeken wat is dat?
Caravanloos. :(

LekensMark
Berichten: 1036
Lid geworden op: za 5 feb 2005 19:38
Locatie: Ekeren-Antwerpen

Re: Welke spiegels trillen het minste?

Bericht door LekensMark » wo 15 sep 2010 21:03

Op de Dacia mcv kun je probleemloos spatbordspiegels gebruiken, kieren tussen spatbord en moterkap zijn groot genoeg. Veel zicht en haast trillingsvrij.
Volkswagen Caddy+ Dethleffs Family

Gebruikersavatar
RogerB
Berichten: 572
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 20:32

Re: Welke spiegels trillen het minste?

Bericht door RogerB » wo 15 sep 2010 21:22

Sinds kort gebruik ik, naar alle tevredenheid, de "stavast" op mijn "Special Mirror"-spiegels. Dit is een extra stang die wordt bevestigd aan de spiegel en middels een zuignap aan de deur van je auto. De spiegel beweegt een stuk minder en klapt niet meer om op de Route-National, wat bij mij dikwijls gebeurde.
Groeten, Roger

Gebruikersavatar
dms2992
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 18 jul 2010 20:18
Locatie: Barendrecht

Re: Welke spiegels trillen het minste?

Bericht door dms2992 » wo 15 sep 2010 21:29

Ik heb dit weekend EMUK spiegels op mijn passat gezet.
Deze spiegel worden special per type/model auto gemaakt.
Dit is nagenoeg stabiel, ik moest spiegels op het einde van de stok plaatsen omdat de caravan 2500 breed is.
Met één vleugelmoer vast zetten, en losdraaien. Gewelding.
Alleen de prijs :(
Dat is een rib uit je lijf.

Gr.
Passat variant, 2015, 125kW, HOBBY DE EXCELLENT 540UFE, UNICO BOLOGNA 320, TRUMA SE mover, TRUMA Comfort airco, tempo 100.

Nordicman
Berichten: 867
Lid geworden op: vr 25 mar 2005 12:10
Locatie: Dichtbij Dordt

Re: Welke spiegels trillen het minste?

Bericht door Nordicman » wo 15 sep 2010 23:14

DMS,
Bij zo'n mooie combinatie zijn de spiegels geen sluitpost denk ik.

Als spiegels trillen kan je ook een bindbandje om de spiegel houder ( scharnierpunt) doen met een oud stukje zeemleer er tussen.
Renault Clio Zonder caravan
Meten is Weten, Gissen is Missen.

sanger

Re: Welke spiegels trillen het minste?

Bericht door sanger » do 16 sep 2010 09:02

deusjevo schreef:Zoekfuntie al geprobeerd?
Kwam zomaar aan 903 resultaten whistle.gif
search.php?st=0&sk=t&sd=d&keywords=%2Bspiegels++
Ja, maar daar maakte ik niet uit op wat de beste spiegels voor een Dacia MCV zijn. Jij wel dan?

Mondiaan

Re: Welke spiegels trillen het minste?

Bericht door Mondiaan » do 16 sep 2010 11:17

Ik wil nooit meer iets anders dan EMUK spiegels, ik gebruik ze sinds 2008!
De prijs weegt in mijn ogen niet op tegen het gebruiksgemak en stabiliteit van de constructie. thumbup.gif

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7834
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Welke spiegels trillen het minste?

Bericht door Nimma » do 16 sep 2010 13:06

EMUK is topspul maar past maar op een beperkt aantal auto's en dan nog per type speciaal gemaakt; voor de Dacia ws niet beschikbaar dus daar heeft TS niks aan.

Ik ben door aanschaf van een andere auto overgestapt van Emuk op Milenco Aero; bevalt goed aflower.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

janlies
Berichten: 24
Lid geworden op: do 28 jan 2010 19:38

Re: Welke spiegels trillen het minste?

Bericht door janlies » zo 19 sep 2010 12:27

emuk/per auto merk/type te krijgen
Ik heb zelf ford Mondeo model 4/2008 voldoen beter als, /plak /deur/spatbord spiegels
janlies. ford Mondeo mk 4 2008 automaat diesel 170 pk ( 2000 kg trekken)
Hobby 650 ul 2016

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7834
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Welke spiegels trillen het minste?

Bericht door Nimma » zo 19 sep 2010 12:42

RE.gif Encore: niet voor de auto van TS :oops:
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Pensionado
Berichten: 1157
Lid geworden op: zo 3 feb 2008 10:42
Locatie: Rotterdam

Re: Welke spiegels trillen het minste?

Bericht door Pensionado » zo 19 sep 2010 16:02

Ik heb de Repusels op mijn MB. Ook deze spiegels trillen, dit heeft verschillende oorzaken.
1 Het trillen van de autospiegel zelf, bij mij minimaal maar mocht dit bij een Dacia anders zijn kies dan voor een andere bevestiging, spatbord of deurpost;
2 de lengte van de stang hou deze zo kort als mogelijk en gebruik zonodig een extra stang met zuignap of id.
3 de vergrotingsfactor van de spiegel zelf, neem een bolle spiegel de vlakke spiegels vergroten alles inclusief de trilling en wijken veelal teveel af van de observatie in de autospiegel.

Wat merk betreft, een spiegel is geen hi-tech en behoudens die dingen van onbestemde makelij zijn de bekende merken altijd goed maar past het ene merk beter op een bepaalde auto dan een ander. Laat je door de dealer dus goed voorlichten en probeer ze even op de auto uit in een kwartiertje weet je genoeg whistle.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38611
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Welke spiegels trillen het minste?

Bericht door Micky » di 4 jan 2011 20:17

ik ben vorig jaar ook overgestapt op repusel, en dan met die extra stangen en zuignap op de deur, ik ben voor het eerst tevreden alhoewel het nog steeds beter kan, de hoek waaronder je de stang op de deur vastzuigt is van grote invloed op het trillingsresultaat, dus daar moet je wel op letten. het resultaat gaat met de bolle lensen behoorlijk richting trillingsvrij bij mijn auto, maar het is nog steeds niet 100%.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Hobby Max

Re: Welke spiegels trillen het minste?

Bericht door Hobby Max » wo 5 jan 2011 16:26

Wij gebruiken sinds een paar jaar ook de Milenco Aero spiegels, bevallen goed en nagenoeg geen trillingen.

DIDIER
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 5 dec 2010 08:57

Re: Welke spiegels trillen het minste?

Bericht door DIDIER » za 8 jan 2011 15:16

Wij gebruiken ook de milenco aero towing mirror. zijn zeer goed, trillingvrij en kunnen zeer goed aangepast worden aan de breedte van de caravan.
zijn ook bekroond met een award voor beste caravan accescoire.
meer info zie www.milenco.com
groetjes

Blondi

Re: Welke spiegels trillen het minste?

Bericht door Blondi » di 12 apr 2011 16:43

micky schreef:ik ben vorig jaar ook overgestapt op repusel, en dan met die extra stangen en zuignap op de deur, ik ben voor het eerst tevreden alhoewel het nog steeds beter kan, de hoek waaronder je de stang op de deur vastzuigt is van grote invloed op het trillingsresultaat, dus daar moet je wel op letten. het resultaat gaat met de bolle lensen behoorlijk richting trillingsvrij bij mijn auto, maar het is nog steeds niet 100%.
Deze heb ik ook en met zuignap stang, ben er zeer tevreden over,mag ook wel voor 180€ mrgreen.gif schrik.gif
Wat ik zeer belangrijk vindt dat wanneer je in de nacht rijdt, dat de spiegels niet trillen en zodoende van de achter opkomede autolichten niet stekkende blind wordt.
Maar moet eerlijk bekennen dat wanneer wij bijvoobeeld maar enkele 100kms rijden en niet in de nacht,ik ook wel die als reserve goedkopere gebruik die met rekriempje rond de spiegel die voldoen ook maar trille,maar in de dag valt dat allemaal wel mij en deze heb ik nog sneller juist dan repusel spiegels whistle.gif

JannekeIvo

Re: Welke spiegels trillen het minste?

Bericht door JannekeIvo » wo 20 apr 2011 21:57

Hello,
Wij gebruIken Repusels-spiegels en zijn mèèr dan tevreden wat het trillen aangaat. Quasi zero.
Ik dien echter wel op te merken dat ik deze spiegels enkel visueel écht gebruik bij manoeuvreren, bij péages, ronde punten en wegversmallingen.
Op autostrades en gewone wegen hebben wij het geluk dat de spiegels vd wagen vrij groot zijn waardoor wij de Repusels niet gebruiken.
Ik kan me best de ergernis van trillende caravanspiegels voorstellen.
Mvg,

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38611
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Welke spiegels trillen het minste?

Bericht door Micky » wo 20 apr 2011 22:58

RE.gif

Dan haal je zeker niet vaak in, want juist door de extra spiegels kun je echt naar achteren kijken of er verkeer aan komt, met de gewone auto spiegels zie je de vangrail misschien 100 meter achter de auto, als je dan geen verkeer ziet ga je naar links en moet een achterop komende auto vol in de ankers........ gewoon omdat je niet recht langs de caravan naar achteren kunt kijken (je behoort de hele zijwand van de caravan, dus van voor tot achter te kunnen zien in de spiegels), het is niet voor niets dat de wet voorschrijft dat de afstand van de binnenzijde van de ene naar de andere spiegel minimaal net zo groot moet zijn als de breedte van de caravan.
Onze caravan is 210cm breed en dan heb ik zelfs niet voldoende aan de standaard spiegels van de Range Rover (en geloof me, die is breeeed mrgreen.gif ).
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
fs1986
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 4 feb 2011 15:29

Re: Welke spiegels trillen het minste?

Bericht door fs1986 » wo 20 apr 2011 23:41

Je zou toch inderdaad verwachten dat de standaard Range Rover spiegels er wel langs kijken, wij hebben de caravanspiegels zo'n tien jaar geleden weggegooid, sinds we met busjes zijn gaan rijden die nagenoeg net zo breed zijn als de caravan zelf werden de opzetspiegels redelijk zinloos. Ik geloof dat de caravan slechts vijf centimeter per kant uitsteekt t.o.v. de auto.

JannekeIvo

Re: Welke spiegels trillen het minste?

Bericht door JannekeIvo » do 21 apr 2011 21:19

@ micky
Wat het inhalen en het invoegen betreft en correct zichtveld in de buitenspiegels vd trekker wil ik nogmaals benadrukken dat ik een vèèl beter en ruimer zicht heb met de standard autospiegels vd wagen in vergelijking met de Repusels opbouwspiegels.
Hoogstwaarschijnlijk zijn de spiegels van uw Range Rover V8 4.6 HSE minder of meer bol dan de spiegels van bij onze Vitara, en die zijn ook supergroot.
Ik bol tss. de 100 & 110 km/u op autostrades en ga continue vrachtwagens en trager_rijders voorbij én dit met perfect zicht in de standard buitenspiegels vd wagen.
Ivo,

Gebruikersavatar
Rob450
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 6 feb 2005 11:24

Re: Welke spiegels trillen het minste?

Bericht door Rob450 » do 21 apr 2011 22:53

RE.gif

Jullie caravan is 230 cm breed ALS ik me niet vergis en de auto is 181 cm breed. Dus aan Beide zijde van de auto hebben jullie een spiegel hangen van +/- 35 cm. ((49+10+10 )/2) Dus zeg maar vrachtwagen breedte.

Ik denk van niet, dus het zicht na achteren voldoet niet aan de wettelijke eisen en is daarmee onvoldoende.

Rob
Knaus Sudwind 450 TF => Camper: Malibu 640 LE

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38611
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Welke spiegels trillen het minste?

Bericht door Micky » do 21 apr 2011 23:21

JannekeIvo schreef:@ micky
Wat het inhalen en het invoegen betreft en correct zichtveld in de buitenspiegels vd trekker wil ik nogmaals benadrukken dat ik een vèèl beter en ruimer zicht heb met de standard autospiegels vd wagen in vergelijking met de Repusels opbouwspiegels.
Hoogstwaarschijnlijk zijn de spiegels van uw Range Rover V8 4.6 HSE minder of meer bol dan de spiegels van bij onze Vitara, en die zijn ook supergroot.
Ik bol tss. de 100 & 110 km/u op autostrades en ga continue vrachtwagens en trager_rijders voorbij én dit met perfect zicht in de standard buitenspiegels vd wagen.
Ivo,
Lees ook het bericht onder je laatste post, als zijn je spiegels zo groot als die van een kledingkast als ze niet buiten de caravan uitsteken (met de binnenzijde) heb je niet voldoende zicht naar achter, (daar heeft de bolheid dus helemaal NIETS me te maken) das niet alleen onhandig maar ook nog illegaal whistle.gif

(waarom schrijf je mijn auto in vet gedrukte letters en cursief? toch niet een beetje frustratie?? en voor jouw informatie, de 4.0 V8 en de diesel hebben de zelfde breedte en zijn dus ook te smal voor een caravan whistle.gif )
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4329
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Welke spiegels trillen het minste?

Bericht door WillyL » vr 22 apr 2011 16:06

Het merk van mijn spiegels is me niet bekend (heb de doos niet meer). Zowel deze als voorgaande speigels moest ik vastmaken aan de autospiegels met 2 bandjes. Beide trilden een beetje maar bij wat snelheid hadden ze vooral de neiging een beetje in te klappen en naar beneden de plooien door de zijwind. Héél vervelend.
Dit loste ik op door de onderste houder (waarin de staaf aan de spiegel schuift) aan mijn autospiegels vast te vijzen. De kleine gaatjes zie je nauwelijks wanneer de caravanspiegels niet gemonteerd zijn en de spiegels staan nu vrij vast. Het trillen is bijna tot nihil herleid en het 'wegplooien' eveneens.
Nu laat ik die onderste houder zelfs gewoon zitten (vastgevezen) tijdens het ganse jaar.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Sea Breeze

Re: Welke spiegels trillen het minste?

Bericht door Sea Breeze » za 10 sep 2011 23:46

Heb de Repusel gekocht omdat ze werkelijk muurvast aan het spiegelhuis van de Lancia zaten maar naar nu blijkt trillen ze verschrikkelijk.
Vind het geen fijne spiegels, zicht naar achteren is prima maar van het trillen word je niet blij.
Ondanks dat laten we het maar zo, mega afstanden zullen we toch niet rijden omdat we de caravan weg willen zetten in het voorseizoen om er dan in het weekend steeds naartoe te rijden. Maar vind het wel een tegenvaller want dacht echt prima spiegels te hebben aangeschaft.

Plaats reactie

Terug naar “Spiegels”