krik voor onderweg

Over banden, velgen, reservewiel, neuswiel, levellers, waterpas zetten, krik, enz.
Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: krik voor onderweg

Bericht door Jaap van Duijn » ma 30 mar 2020 20:40

@Morgoth,

Waarom ik Uw verhaal vreemd vind:

Ik heb iemand onder een caravan met mijn materialen moeten halen
De man had 7 gebroken ribben en een klap long.
Wilt U nog meer weten, ook ik heb 7 kleuren geweren vet gescheten en me ook bescheten werkelijk.
Dus als ik Uw 5 minuten of 50 uur lees ga ik griezelen.
En probeer dat U uit het hoofd te praten.
Maar van mij is het goed hoor, doe voort en wees gelukkig, en zie mijn bericht een van een andere als Uw zonnige kant.
En zeker in deze tijd blijf gezond.

De groeten Jaap van Duijn.

Gebruikersavatar
Fred G
Berichten: 557
Lid geworden op: vr 13 mei 2016 22:26
Locatie: Zoetermeer

Re: krik voor onderweg

Bericht door Fred G » ma 30 mar 2020 20:57

eurotrotter schreef:
ma 30 mar 2020 13:36
Fred G schreef:
za 28 mar 2020 11:04
Heb zelf een 2tons garagekrik gehaald, zo'nbeetje dezelfde als PD eerder in dit topic op zolder heeft liggen. Echter nog nooit hoeven gebruiken. Wel altijd mee als we met de caravan weggaan. Zal toch een keer moeten gaan "oefenen".

Alleen zou ik denk ik langs de snelweg de ANWB bellen. Iemand daar ervaring mee?

Grt Fred
In Nederland werkt dat perfect (als je lid bent van de wegenwacht) in Duitsland ook wel denk ik.
Maar in Frankrijk b.v,en ook in italie, kent men het fenomeen wegenwacht niet,daar kun je een noodnummer bellen en dan word je geholpen door een "contract berger"een professionele instelling die een gedeelte van een autoweg onder contract heeft w.b. afslepen en repareren.
Uiteraard hangt er een ( flinke) prijskaart aan de diensten van zo een bedrijf en of de wegenwacht/ANWB dit in zijn polis heeft weet ik niet.

Verder is t zo dat,wanneer je zelf je wiel wisselt,je in 20 a 25 minuten(of minder) weer rijdt,als je moet wachten tot zo een bergingsbedrijf komt sta je veel langer met je gezinnetje op de vluchtstrook ,( zeker als je vanuit Frankrijk/Italie/Spanje de ANWB met bellen om hun te laten bemiddelen)en of je daar blij van word durf ik ook te betwijfelen.
Als ik dit zo lees, ga ik echt de volgende keer bij het halen van de caravan oefenen met het wiel, en vooral de reservewielhouder.
SUBARU FORESTER (SG) 2.0X AWD met Fendt Saphir 490Q 2006
Soms herken je de juiste weg aan de tegenliggers

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: krik voor onderweg

Bericht door Chris » ma 30 mar 2020 21:01

RE.gif

Morgoth...
Bij de meeste caravans zitten de steunen niet uitsluitend aan het chassis.
Soms ook gewoon "koud" tegen de bodemplaat aan.
De krachten die dan op die bodem en half chassis komen tijdens het door jou voorgestelde systeem van opkrikken zullen de caravan opbouw geen goed doen.
Leuk voorbeeld daarvan was het hele oude caravannetje van mijn broer vroeger.
Die had op een goed moment een bult in de zijkant... een metertje boven het wiel ongeveer.
Mag je raden waarom...
idd... hij krikte zijn caravannetje op de camping altijd waterpas met de steunpoten...
Spierballenwerk dus...en maar draaien...

Lijkt mij niet verstandig om zonder krik je hut op te krikken... tenzij je er vanaf wilt.. whistle.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: krik voor onderweg

Bericht door Ab » ma 30 mar 2020 21:20

De reden dat er wel een reservewiel maar geen krik bij een caravan geleverd wordt, is dat de krik vaak overbodig is.
Er zit er immers al een in de auto.
In veel gevallen voldoet die krik ook.
Of is er met een kleine aanpassing aan caravan of krik gebruik van te maken.
2 kriks meeslepen is wat onzinnig.
Geen goede krik? Bij de meeste auto's op de sloop zit er een in.
Soms nog nooit gebruikt.
Er is geen vraag naar ook. Voor 5 of 10 euro mag je een prima schaarkrik uitzoeken.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5742
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: krik voor onderweg

Bericht door Morgoth » ma 30 mar 2020 23:06

Jaap van Duijn schreef:
ma 30 mar 2020 20:40
@Morgoth,

Waarom ik Uw verhaal vreemd vind:

Ik heb iemand onder een caravan met mijn materialen moeten halen
De man had 7 gebroken ribben en een klap long.
Wilt U nog meer weten, ook ik heb 7 kleuren geweren vet gescheten en me ook bescheten werkelijk.
Dus als ik Uw 5 minuten of 50 uur lees ga ik griezelen.
En probeer dat U uit het hoofd te praten.
Maar van mij is het goed hoor, doe voort en wees gelukkig, en zie mijn bericht een van een andere als Uw zonnige kant.
En zeker in deze tijd blijf gezond.

De groeten Jaap van Duijn.
Sorry, het zal aan mijn intelligentie liggen maar ik snap het nog niet. Hoe kun je nou 7 ribben breken bij het wisselen van een wiel? En wat heeft het met mijn geschatte 5 minuten te maken?
Ik vroeg mij af of een kleine caravan niet op de uitdraaisteunen een wieltje kan optillen. Technisch gezien. Nee dus. Beter van niet. Dus zal ik in geval van een lekke band gewoon de krik gebruiken.
Ik zou natuurlijk nooit onveilig gaan werken. Ik zal nooit onder de caravan gaan liggen zonder alles op assteunen te zetten. Zelfs de garagekrik vertrouw ik niet.
Veiligheid is mijn werk.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: krik voor onderweg

Bericht door eurotrotter » ma 30 mar 2020 23:16

Fred G schreef:
ma 30 mar 2020 20:57

Als ik dit zo lees, ga ik echt de volgende keer bij het halen van de caravan oefenen met het wiel, en vooral de reservewielhouder.
Niet alleen een slimme meid is op haar toekomst voorbereid,,,,,,,,,,,,, mrgreen.gif
Ook een verstandige caravanner,,,,,,,,,,, caravan.gif C forum3.gif
Laatst gewijzigd door Hobby Linka op di 31 mar 2020 00:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote aangepast
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

krik voor onderweg

Bericht door Erwin1987 » ma 30 mar 2020 23:19

Re:

Ik heb een keer geprobeerd dat reserve wiel eronder vandaan te halen op de oprit, viel me
Vies tegen, heb daarna alles gangbaar gemaakt. Blij dat ik daar thuis achter kwam.


Erwin

Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk
Home-car racer 48

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: krik voor onderweg

Bericht door eurotrotter » di 31 mar 2020 00:28

Chris schreef:
wo 18 dec 2019 20:59
RE.gif
Rolkrik en garagekrik zijn toch dezelfde dingen??
Als jij hem ook hebt zal hij wel door Knaus zelf meegeleverd zijn dan.
Bij mij nog netjes in het plastic... lekker zwaar voorin..
Anders heb ik niet voldoende kogeldruk zonder fiets(en)
Ik had ooit een potkrik gekocht maar die krijg je met een platte band niet onder het chassis, dus de rol/garagekrik blijft.
Ik heb ook al n paar jaar zo een rolkrik bij me,naar volle tevredenheid.
Was zo een setje bij de ALDI,in een koffer,de twee assteunen en de voorleg keilen,die bij de set horen, blijven thuis.

Omdat zo n rolkrik moet kunnen rollen heb ik een multiplex plaatje op maat gemaakt en dit bekleed met een ,door mijn vrouw afgekeurde ,snijplank uit de keuken.
Het ding weegt dan 10 kg ( een pot krikje 4,5 kg)inclusief het multiplex plankje.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: krik voor onderweg

Bericht door Ab » di 31 mar 2020 00:30

Ik weet dat velen een reservewiel onder de caravan hebben.
Ik zou dat nooit willen, maar dat is alleen maar mijn mening.

Als je het wiel in een houder onder de caravan hebt, haal het er dan minimaal 1 keer, beter 2 keer per jaar onderuit.
Controleer de bandspanning en vul bij indien nodig.
Spuit rijkelijk smeermiddel op de draaiende/bewegende delen van de drager.
Doe je dit een paar jaar niet ( en die zijn in no time voorbij) haal het hele zaakje er dan maar onderuit.
Je hebt er dan toch al zo goed als niks meer aan..

Schrik... [aschrik.gif]
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: krik voor onderweg

Bericht door Ab » di 31 mar 2020 00:33

Dat laatste was voor al degenen die er al jaren niet aan gedacht hebben. knipoog.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

SaRa7069
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 25 dec 2019 12:26

Re: krik voor onderweg

Bericht door SaRa7069 » di 31 mar 2020 09:19

RE.gif RE.gif , maar goed dat het reservewiel en houder er bij mij onder uit gaan.
Na het eerste weekendje toch maar besloten een mover en een levelsysteem te laten monteren, om het gewicht enigszins te compenseren (de caravan woog bij vertrek al ruim 2500kg scratch.gif ) gaat het reservewiel mee achter in de bus... knipoog.gif
Mercedes Sprinter 318 met aan de haak een Hobby 720WLC

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10954
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: krik voor onderweg

Bericht door dieseltijger » di 31 mar 2020 09:46

Verhip inderdaad. Ga voor de lol eens het reservewiel er onder uit halen: het begint met het verwijderen van de splitpen. Uiteraard zit de benodigde tang verstopt. Losdraaien gaat prima. Het laten zakken van de rail ook. Huh? De chassis balken verhinderen dat de band er onder uit geschoven kan worden. Dus: caravan losgooien, dissel laten zakken, enz Enz. En nu maar hopen dat er een gram lucht in de band zit. Jaja..
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: krik voor onderweg

Bericht door Chris » di 31 mar 2020 10:02

RE.gif

Je vergeet nog wat Diesel...
De beugel moet uitgetrokken worden, dus die pijpen moeten uit elkaar glijden.
Oei... dat is er zo eentje..
Want... als de beugel een keertje een duw of knauw heeft gekregen op een stoeprandje of zo, zie dan dei pijpen maar eens uit elkaar te trekken.
Weer wat Ab ook zegt...
Hopen dat het nog goed is en er geen deuk of deuken in die pijp zitten...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: krik voor onderweg

Bericht door RDDR » di 31 mar 2020 11:25

Na er lang over nagedacht te hebben, heb ik besloten bij onze nieuwe caravan geen reservewiel en dus ook geen krik te kopen.,
In al die jaren auto rijden heb ik 3 keer een lekke band gehad bij onze 2 (en 5 jaar lang 3) auto's in ons gezien en 0 met de caravan en vouwwagen. Alle drie de keren waren die te fixen met zo'n banden reparatie kitje

Ik ze mezelf nog niet langs de autosnelweg een band vervangen. Voor mij te veel risico met een klus waar ik te lang mee bezig zou zijn. Zeker gezien dit voor het eerst in mijn leven zou zijn dat ik een band zou wisselen. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om op een vluchtstrook achter de caravan zo'n band eronderuit proberen te halen. Dus ik neem zo'n kitje mee. Als het daarmee voldoende opgelost kan worden om bij een dealer te komen: erin spuiten en rijden naar een dealer. Zoniet: de pechulp service van de caravan verzekering inschakelen en veilig achter de vangrail gaan staan.

Additioneel voordeel is de gewichtsbesparing van zo'n 20kg.

In de ogen van velen waarschijnlijk een vreemde oplossing.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18188
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: krik voor onderweg

Bericht door deusjevo » di 31 mar 2020 11:38

Bij gevaarlijke locatie zou ik gewoon zachtjes over de vluchtstrook doorrijden naar een veilige lokatie.
Daar je wiel wisselen voor je reservewiel, wellicht is je oude band dan aan baklappen gereden maar dat is dan maar zo.

Denk je dat zo’n kitje zo handig werkt?
Stel het is een linkerwiel, zie je jezelf dan wel op de vluchtstrook een gaatje zoeken, prop inpluggen of wellicht van dat schuim in je band spuiten.
Vervolgens zal je je band op moeten pompen met een compressor waarvan dat verrekte 12V draadje dan natuurlijk weer te kort is omdat dat compressortje wellicht bedoeld is voor de auto. knipoog.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: krik voor onderweg

Bericht door Daphne » di 31 mar 2020 11:39

RDDR schreef:
di 31 mar 2020 11:25
Na er lang over nagedacht te hebben, heb ik besloten bij onze nieuwe caravan geen reservewiel en dus ook geen krik te kopen.,
--------------
In de ogen van velen waarschijnlijk een vreemde oplossing.

in mijn ogen wel ja weenie.gif Living on the edge!

Caravanbanden raken zelden lek, een klapband is eerder het geval. Dan helpt zo'n kitje ook niet meer..... whistle.gif En als je een lekke band in the middle of nowhere krijgt? Dan wil je toch graag snel verder kunnen? Ook al vervang je het niet zelf, als je een reservewiel hebt dan ben je sneller op weg dan wanneer je afhankelijk bent of de hulpdienst het juiste wiel bij zich heeft. Ik zou nog iets langer nadenken als ik jou was mrgreen.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: krik voor onderweg

Bericht door RDDR » di 31 mar 2020 11:45

RE.gif

Mij krijg je niet overtuigd op dit punt mrgreen.gif mrgreen.gif Wellicht een beetje eigenwijs.
1) Het komt zelden voor
2) Meeste km is autosnelweg, waar ik geen band zelf ga wisselen
3) met mijn rugklachten toch al een zware klus

Dus de ene keer in mijn leven dat dat zou voorkomen en een kitje niet werkt, wacht ik wel 2 uurtjes op een hulpdienst. Bij mijn beide auto's inmiddels ook geen reserve band meer. De auto waarmee we op vakantie gaan staat wel op runflat banden.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: krik voor onderweg

Bericht door Chris » di 31 mar 2020 11:49

RE.gif
Nog eentje..
Een reservewiel bij je hebben voor zowel de auto als de caravan is in sommige landen verplicht...(meen ik voor 99,9% te weten..)
Spanje b.v.

Ik ga niet zonder beide op pad.... die financiele besparing moet ik dan maar ergens anders vinden en het gewicht...ala.. hoort erbij gewoon.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: krik voor onderweg

Bericht door RDDR » di 31 mar 2020 12:02

RE.gif

Voor de duidelijkheid: financien is totaal geen punt hierin. Maar wel een ding van 20 kg meeslepen terwijl ik niet van plan ben er ooit iets mee te gaan doen.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18188
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: krik voor onderweg

Bericht door deusjevo » di 31 mar 2020 12:16

RDDR schreef:
di 31 mar 2020 11:45
RE.gif

Mij krijg je niet overtuigd op dit punt mrgreen.gif mrgreen.gif Wellicht een beetje eigenwijs.
1) Het komt zelden voor
2) Meeste km is autosnelweg, waar ik geen band zelf ga wisselen
3) met mijn rugklachten toch al een zware klus

Dus de ene keer in mijn leven dat dat zou voorkomen en een kitje niet werkt, wacht ik wel 2 uurtjes op een hulpdienst. Bij mijn beide auto's inmiddels ook geen reserve band meer. De auto waarmee we op vakantie gaan staat wel op runflat banden.
Runflat tyres zijn leuk maar als je daarmee lek rijdt kun je nog met gematigde snelheid een kleine afstand overbruggen.
Stel dat gebeurd op een zaterdagmiddag, dan ben je echt niet binnen 2 uur weer weg denk ik?
Die runflat tyres liggen niet ruim op voorraad in allerlei maten en merken maar wellicht kun je ook een “normale” autoband eronder frotten?

Datzelfde geldt voor onze caravanbanden die een hogere loadindex hebben.

Ik zou het risico niet nemen maar je doet het weloverwogen dus thumbup.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: krik voor onderweg

Bericht door Jaap van Duijn » di 31 mar 2020 12:22

@morgoth,

De goede man had zijn poten gebruikt om de caravan op te krikken,
Het wiel er af, in 5 minuten, maar helaas reserve wiel zat onder de caravan vast. zitten die krengen altijd trouwens tenzij je jaarlijks na de winter stop een en ander uit elkaar neemt, smeren gaat en zelf oefenen zal.
Hij ging er onder en de poot ging door de bodem, caravan chassis viel op zijn borst kas.
Zo duidelijk en sorry dat Ik U aangaf fout te maken.
Ik zal de fout niet meer maken U er op te wijzen

Blijf rustig en gezond Jaap van Duijn.

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: krik voor onderweg

Bericht door RDDR » di 31 mar 2020 12:30

@Deusjevo: de velg is bij een RunFlat niet anders, dus je kan er inderdaad ook een normale niet run-flat op leggen in geval van nood. En je kan op een runflat nog 80km afleggen, dus op een zaterdagmiddag voldoende om een camping te halen. Wellicht niet de camping van je voorkeur, maar dat moet dan maar. Bij de BMW zit overigens een pechservice die ook banden dekken en binnen 24 uur zorgen voor een band of vervangend vervoer. Dat laatste zal niet snel gebeuren bij een kapotte band denk ik.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: krik voor onderweg

Bericht door eurotrotter » di 31 mar 2020 13:14

deusjevo schreef:
di 31 mar 2020 11:38

Vervolgens zal je je band op moeten pompen met een compressor waarvan dat verrekte 12V draadje dan natuurlijk weer te kort is omdat dat compressortje wellicht bedoeld is voor de auto. knipoog.gif
Daar kun je je op voorbereiden door er thuis,voor vertrek , een kabeltje aan te zetten wat wel lang genoeg is.
Overigens is het een noodoplossing als je met een slappe band,door m even op te pompen ,naar een veilige plaats kunt komen.
Laatst gewijzigd door eurotrotter op di 31 mar 2020 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: krik voor onderweg

Bericht door Daphne » di 31 mar 2020 13:15

RDDR schreef:
di 31 mar 2020 11:45
RE.gif

Mij krijg je niet overtuigd op dit punt mrgreen.gif mrgreen.gif Wellicht een beetje eigenwijs.
1) Het komt zelden voor
2) Meeste km is autosnelweg, waar ik geen band zelf ga wisselen
3) met mijn rugklachten toch al een zware klus

Dus de ene keer in mijn leven dat dat zou voorkomen en een kitje niet werkt, wacht ik wel 2 uurtjes op een hulpdienst. Bij mijn beide auto's inmiddels ook geen reserve band meer. De auto waarmee we op vakantie gaan staat wel op runflat banden.
Natuurlijk heel veel 'wat als' en uiteindelijk gebeurt het nooit, zeker niet als je wel een reservewiel bij je hebt.
En dan is het nu maar hopen dat je niet net voor het weekend in het buitenland (bijvoorbeeld Frankrijk) staat, vlak voor een feestdag met een weekend erachteraan. Dan wordt je naar een verlaten industrieterrein afgesleept en dan is het au revoir monsieur :(

Vorig jaar stonden we nog thuis op de oprit en hadden we nieuwe banden voor de caravan nodig. Vrijdag alle bandenbedrijven in de omgeving gebeld maar niemand die de juiste maat met de juiste loadindex had. Wel te bestellen en dan dinsdag pas erop laten leggen. Die 2 uurtjes op de hulpdienst wachten zijn dan het ergste nog niet, maar wat erop volgt wellicht wel. Het is zo maar iets om over na te denken.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18188
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: krik voor onderweg

Bericht door deusjevo » di 31 mar 2020 13:21

RE.gif

Precies!

Dat vervangend vervoer is meestal aan allerlei voorwaarden gebonden, wel waard om eens na te kijken.

Een vriend had eens een motorisch probleem in Frankrijk, dat trad op op donderdagavond, gelukkig op de camping.
Vrijdag was het 14 juli en dat telt niet al niet mee als werkdag, daarop zaterdag en zondag, ook geen werkdagen.

In voorwaarden stond recht op vervangend vervoer na 3 werkdagen, die gaan dus tellen op maandagmorgen, op donderdagmorgen gaan ze een auto zoeken en op vrijdagmiddag hadden ze een blommige gevonden die hij zelf in Toulouse (200 km verderop) kon gaan halen.
Als ze hem moesten komen brengen zou het na het weekend worden.
Laatst gewijzigd door deusjevo op di 31 mar 2020 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Plaats reactie

Terug naar “Banden, Velgen, Levellers, Uitdraaisteunen”