Reich Easydriver Safetyre
Reich Easydriver Safetyre
Zijn er forumleden die opgemeld systeem van Reich al hebben gemonteerd?
Re: Reich Easydriver Safetyre
RE.gif
Dit systeem is een kopie van E-trailer.
Dit systeem is een kopie van E-trailer.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Reich Easydriver Safetyre
Ik heb hier naar geinformeerd via de dealer. De reactie was dat het nog niet beschikbaar was.Ik heb reich zelf aangeschreven hierover maar nooit een reactie ontvangen
Volvo XC40 T5 recharge, Knaus 550FSK Südwind 60Y
Re: Reich Easydriver Safetyre
Enige wat voor Reich spreekt is dat ze stalen ventielen aanbevelen als je de sensoren plaatst. Voor volgens E-Trailer zou dat niet nodig zijn.
Re: Reich Easydriver Safetyre
RE.gif
is ook niet nodig, ik heb zelf ik schat 5 jaar gereden met rubberen ventielen en sensoren, die buigen gewoon naar buiten en het dopje rust dan tegen de velg.
Als ik zie hoeveel moeite E-Trailer heeft moeten doen om dit project draaiend te krijgen en dan ook nog eens betrouwbaar, zou ik persoonlijk daarvoor kiezen, oh wacht, dat heb ik ook gedaan
is ook niet nodig, ik heb zelf ik schat 5 jaar gereden met rubberen ventielen en sensoren, die buigen gewoon naar buiten en het dopje rust dan tegen de velg.
Als ik zie hoeveel moeite E-Trailer heeft moeten doen om dit project draaiend te krijgen en dan ook nog eens betrouwbaar, zou ik persoonlijk daarvoor kiezen, oh wacht, dat heb ik ook gedaan
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Reich Easydriver Safetyre
Ben benieuwd, iemand inmiddels ervaring met Safetyre? Ik zie dat je voor €99 twee ventielen kan aanschaffen te gebruiken via een App. Qua aanschaf en installatiegemak wel anders dan de e-trailer.
2018 Burstner Averso Plus 520 TL
2008 Renault Grand Espace 3.5 V6 Initiale
1990 Citroen 2CV
2008 Renault Grand Espace 3.5 V6 Initiale
1990 Citroen 2CV
Re: Reich Easydriver Safetyre
Als er mensen reageren ben ik vooral benieuwd naar hoe de ervaring is met de verbinding tussen de sensoren en de mobiele telefoon in de auto.
Ik vind het voordeel van deze sensoren dat er geen extra schermpje in de auto hoeft geplaatst te worden. Wat ik het voordeel tegenover E-trailer vind is dat je geen extra modules hoeft aan te schaffen of in te bouwen in de caravan.
Maar ben daarom bang dat het signaal niet sterk genoeg is.
Ik vind het voordeel van deze sensoren dat er geen extra schermpje in de auto hoeft geplaatst te worden. Wat ik het voordeel tegenover E-trailer vind is dat je geen extra modules hoeft aan te schaffen of in te bouwen in de caravan.
Maar ben daarom bang dat het signaal niet sterk genoeg is.
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino
Re: Reich Easydriver Safetyre
Ik heb op internet gezocht en kan eigenlijk geen ervaringen vinden. Nu ben ik zeer tevreden met de Reich mover en accu die ik heb, maar goed, dat zegt niet zoveel over dit product.
Vanwege het gebrek aan ervaringen ben ik voor het vrijwel even dure en even simpele Tiremoni systeem gegaan. Ook met een app, zonder verdere toestand.
Vanwege het gebrek aan ervaringen ben ik voor het vrijwel even dure en even simpele Tiremoni systeem gegaan. Ook met een app, zonder verdere toestand.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
Re: Reich Easydriver Safetyre
moet je niet bij degene die je hebt nog iets aansluiten op een stroomvoorziening in de caravan?
Ook alleen dopjes opdraaien, app downloaden, koppelen en klaar?
Ook alleen dopjes opdraaien, app downloaden, koppelen en klaar?
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino
Re: Reich Easydriver Safetyre
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
Nu heb ik een caravan en een auto.
Re: Reich Easydriver Safetyre
Ik haal even dit item terug op.We zijn nu een jaar en een half verder en ik vraag mij af of er ondertussen al gebruikers zijn van het reich safetyre systeem.
Als we enkel naar het gebruiksgemak zien is dit een eenvoudig systeem. Ook het inleren van de sensoren gebeurt enkel door het inscannen van de QR code op de sensor.
Er is geen extra dongle nodig, dus ook geen extra stroomvoorziening. En dan ook de prijs ca 100€ voor 2 sensoren tot 6 BAR
Graag had ik van jullie geweten of dit systeem ook naar behoren werkt.
Daarmee bedoel ik vooral de betrouwbaarheid.
Het al dan niet wegvallen van de verbinding tussen smartphone en sensoren.
De refreshmode (hoe snel worden er nieuwe waarden doorgestuurd)en de tijd die nodig is voor de eerste meting verschijnt na vertrek.
Als we enkel naar het gebruiksgemak zien is dit een eenvoudig systeem. Ook het inleren van de sensoren gebeurt enkel door het inscannen van de QR code op de sensor.
Er is geen extra dongle nodig, dus ook geen extra stroomvoorziening. En dan ook de prijs ca 100€ voor 2 sensoren tot 6 BAR
Graag had ik van jullie geweten of dit systeem ook naar behoren werkt.
Daarmee bedoel ik vooral de betrouwbaarheid.
Het al dan niet wegvallen van de verbinding tussen smartphone en sensoren.
De refreshmode (hoe snel worden er nieuwe waarden doorgestuurd)en de tijd die nodig is voor de eerste meting verschijnt na vertrek.
Toyota Avensis 1.8 cvt (2015) met Fendt Saphir 465 SQ (2015) aan de haak
Re: Reich Easydriver Safetyre
Sensoren tot 6 bar is krap
Mijn bandendruk is 4.5 bar.
Ik was wat verbaast dat het in de hitte zo snel op 5.5 bar zat
Dan rijden we wel door..
Mijn bandendruk is 4.5 bar.
Ik was wat verbaast dat het in de hitte zo snel op 5.5 bar zat
Dan rijden we wel door..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Reich Easydriver Safetyre
5,5 bar is heel normaal als je een koude druk van 4'5 bar hebt.
6 bar is voldoende. Hoger als 5,5 bar heb ik nooit gezien.
Ook nooit een heet lopend lager of remtrommel gehad, dus ook nooit een alarm wat afging voor te hoge druk of temperatuur.
Zeker als je met een lagere koude druk rijdt, wat velen doen, is 6 bar max prima.
Het max alarm instellen op 5'8 Bar volstaat.
Dat ga je niet halen denk ik.
6 bar al helemaal niet.
Je bent wel heel erg voorzichtig Chris..
Dat snap ik, maar een caravan is geen vliegtuig hé..
6 bar is voldoende. Hoger als 5,5 bar heb ik nooit gezien.
Ook nooit een heet lopend lager of remtrommel gehad, dus ook nooit een alarm wat afging voor te hoge druk of temperatuur.
Zeker als je met een lagere koude druk rijdt, wat velen doen, is 6 bar max prima.
Het max alarm instellen op 5'8 Bar volstaat.
Dat ga je niet halen denk ik.
6 bar al helemaal niet.
Je bent wel heel erg voorzichtig Chris..
Dat snap ik, maar een caravan is geen vliegtuig hé..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Reich Easydriver Safetyre
Wij hebben de Reich. Voldoet ons goed. Terugweg vanuit Italië viel het zo nu en dan even weg. Dat had denk ik te maken dat ik de batterijen niet gewisseld had.. Afgelopen jaar ruim 8140 km en het jaar ervoor ook 5000 km gereden Dit jaar komt er een vers setje in
Temperatuur van de banden is bij ons vanwege temperatuur nooit boven de 5,0 bar geweest. Ook wij hebben gereden rond de 40 gr +. Temperstuur is tevens af te lezen Geen problemen gehad en vooral niet in paniek raken.
Juiste banden met voldoende loadindex, voldoende bandendruk en kuilen en gaten een beetje weet te omzeilen scheelt een heleboel. Maar ook de brandende zon afschermen op de camping of bij huis vermijden.
Temperatuur van de banden is bij ons vanwege temperatuur nooit boven de 5,0 bar geweest. Ook wij hebben gereden rond de 40 gr +. Temperstuur is tevens af te lezen Geen problemen gehad en vooral niet in paniek raken.
Juiste banden met voldoende loadindex, voldoende bandendruk en kuilen en gaten een beetje weet te omzeilen scheelt een heleboel. Maar ook de brandende zon afschermen op de camping of bij huis vermijden.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL
Re: Reich Easydriver Safetyre
Een extra vraagje. Moet de band (terug) gebalanceerd worden na montage? Al denk ik dat mijn caravanwielen/banden niet gebalanceerd werden bij montage van de nieuwe banden enkele jaren geleden.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)
- dieseltijger
- Berichten: 10951
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Reich Easydriver Safetyre
Ja, want een sensor heeft een massa die je niet kan verwaarlozen. En gebruik stalen ventielen.ik heb ooit uitgerekend dat de middelpunt zoekende kracht vergelijkbaar is met zo'n 3,5 kg bij tachtig tot negentig km/u bij mijn velgdiameter - ik dacht 13 inch.
En met 3,5 bar druk in koude toestand volstaat een 6 bar sensor prima zo is mijn ervaring. Ook de bandentemperatuur blijft in de zomer binnen de grenzen. Het is allemaal niet spannend eerlijk gezegd.
Mocht de Reich nog niet zijn aangeschaft: Ik heb voor 4 tientjes op marktplaats een tiremoni gekocht met een aflees unit, inclusief 4 sensoren. Geen patches of smartphone nodig.
Klik op de knop en het werkt. Simpeler kan het niet.
En met 3,5 bar druk in koude toestand volstaat een 6 bar sensor prima zo is mijn ervaring. Ook de bandentemperatuur blijft in de zomer binnen de grenzen. Het is allemaal niet spannend eerlijk gezegd.
Mocht de Reich nog niet zijn aangeschaft: Ik heb voor 4 tientjes op marktplaats een tiremoni gekocht met een aflees unit, inclusief 4 sensoren. Geen patches of smartphone nodig.
Klik op de knop en het werkt. Simpeler kan het niet.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
-
- Berichten: 113
- Lid geworden op: do 17 aug 2017 15:30
Re: Reich Easydriver Safetyre
Ik heb dit systeem gemonteerd, juist ook omdat je alleen de twee wielsensoren nodig hebt en verder alleen de telefoon met Bluetooth.
Stilstaand werkt het niet, rijdend na ongeveer 10 meter prima.
Soms duurt het even - schat zo 15 tot 30 seconden - en dan is de waarde per kant met de bandentemperatuur duidelijk aangegeven.
Heb op mijn telefoon de easydriver Safetyre app geïnstalleerd.
Minimum en maximumwaardes kunnen worden ingesteld waarbij in geval van overschrijding de app een signaal geeft.
Zeker geen spijt van.
Stilstaand werkt het niet, rijdend na ongeveer 10 meter prima.
Soms duurt het even - schat zo 15 tot 30 seconden - en dan is de waarde per kant met de bandentemperatuur duidelijk aangegeven.
Heb op mijn telefoon de easydriver Safetyre app geïnstalleerd.
Minimum en maximumwaardes kunnen worden ingesteld waarbij in geval van overschrijding de app een signaal geeft.
Zeker geen spijt van.
Volvo XC60 T6 Recharge MY2022 met een Tabbert Vivaldi 480 TD Finest Edition 2018.
Re: Reich Easydriver Safetyre
Vanmorgen ff een persoonlijke mail behandeld. Maar ook maar even hier. Wij hebben de Reich dit najaar alleen op een oudere GSM gebruikt met alleen de Bluetooth voor de Reich. De GSM had ik in onze Volvo tegen de knoppenpartij staan achter de versnellingspook. Mijn andere GSM werkt via de Bluetooth op de boordcomputer. Werkt echt goed. Heel snel en totaal geen verstoringen.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL
- Ducati 900
- Berichten: 154
- Lid geworden op: zo 13 aug 2023 12:17
Re: Reich Easydriver Safetyre
@zilvergrijs, dat werkt met de Tiremoni ook zo, na een aantal meters te hebben gereden gaat hij uit de ruststand en geeft de juiste waardes.
Ik vind het voordeel van een apart scherm dat je kunt zien wat er gebeurt net als bijvoorbeeld een temperatuur of oliedrukmeter in plaats van een alarm of lampje wat aangaat als er iets niet in orde is met de motor, vaak is het dan al te laat.
Ben.
Ik vind het voordeel van een apart scherm dat je kunt zien wat er gebeurt net als bijvoorbeeld een temperatuur of oliedrukmeter in plaats van een alarm of lampje wat aangaat als er iets niet in orde is met de motor, vaak is het dan al te laat.
Ben.
Re: Reich Easydriver Safetyre
Zolang wij geen F1 banden,velgen, sensoren en een medewerker met scherm klaar hebben zitten om het te monitoren blijven wij in aantal gevallen te laat. Maar het kan wel helpen om alles veilig en evt op tijd aan de kant te zetten.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL
Re: Reich Easydriver Safetyre
Het is altijd beter dan niks!
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)
Re: Reich Easydriver Safetyre
Wij hebben het systeem ook op onze caravan. Opzich best tevreden over, alleen de refreshrate is mij nog onduidelijk. Het komt ook wel is voor dat een sensor niet gevonden kan worden tijdens het rijden. Deze instabiliteit van het signaal was in het begin erger, maar afgelopen zomer was het systeem behoorlijk betrouwbaar. Of ze laten minder snel zien wanneer een sensor niet (meer) gevonden is .
Wij hebben het er echt niet op zitten om alles maar in de gaten te houden, we willen alleen tijdig te onderkennen wanneer we een lekke band zouden hebben zodat we evt nog een afslag halen en hopelijk ook schade op de caravan voorkomen.
Telefoon staat bij ons ook achter de pook van de automaat terwijl deze is verbonden is met de auto voor Android auto en Flitsmeister. Scherm met de app van SafeTyre wel aan.
Als ik nu nog is zou kiezen, dan zou ik toch zeker uitwijken naar Tyremoni of E-Trailer. Helaas had Tyremoni leveringsissues en E-trailer is voor alleen TPMS behoorlijk prijzig. Reden voor het uitwijken is toch dat zowel bij Tyremoni en E trailer er een versterker mogelijk is voor het signaal.
Wij hebben het er echt niet op zitten om alles maar in de gaten te houden, we willen alleen tijdig te onderkennen wanneer we een lekke band zouden hebben zodat we evt nog een afslag halen en hopelijk ook schade op de caravan voorkomen.
Telefoon staat bij ons ook achter de pook van de automaat terwijl deze is verbonden is met de auto voor Android auto en Flitsmeister. Scherm met de app van SafeTyre wel aan.
Als ik nu nog is zou kiezen, dan zou ik toch zeker uitwijken naar Tyremoni of E-Trailer. Helaas had Tyremoni leveringsissues en E-trailer is voor alleen TPMS behoorlijk prijzig. Reden voor het uitwijken is toch dat zowel bij Tyremoni en E trailer er een versterker mogelijk is voor het signaal.
'17 Renault Talisman Initiale Paris 200PK 7EDC & '22 Knaus Sport 540 FDK..
Re: Reich Easydriver Safetyre
Xiaomi heeft ook een dergelijk systeem met losse monitor.
Hoef je ook geen oude telefoon meer te hebben.
Of het functioneerd ?
Geen idee , maar ik vermoed van wel.
https://www.techpunt.nl/nl/xiaomi-70mai ... nitor.html
Ook via andere sites te koop.
Hoef je ook geen oude telefoon meer te hebben.
Of het functioneerd ?
Geen idee , maar ik vermoed van wel.
https://www.techpunt.nl/nl/xiaomi-70mai ... nitor.html
Ook via andere sites te koop.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750
Re: Reich Easydriver Safetyre
Toch maar even door in dit topic in plaats van weer een nieuw maken over TPMS. Ik wil mijn hutje voorzien van TPMS en dan kom je eigenlijk op 3 opties uit:
1) Tiremoni
2) Recih Safetyre
3) E-trailer
Mijn voorkeur ging in eerste instantie uit naar E-trailer en dan ook een paar andere dingen van hun erbij. Maar ik loop daar tegen een probleem aan: om gebruik te maken van level indicatie dient de e-trailer op de accu aangesloten te zijn. Echter: tijdens het rijden staat bij mij de accu uit. Ik gebruik een Victron PPP20, die niet autoark is aangesloten, maar alleen voor de mover gebruikt wordt. De accu uit zetten is ook de methode om de mover van spanning af te krijgen.
Als ik hem echter aansluit op het 12V boordnet, dan heb ik weer niets aan sommige andere functies (level, accu spanning) en is het een hele dure en complexe oplossing voor TPMS. Ook de plaats van inbouw is mijn hut een dingentje gezien de accu op een plek zit, die zij niet adviseren.
Dus toch maar naar optie 1 of 2: ik lees weinig over de Reich versie. Dus dan maar weer Tiremoni? Of zijn er inmiddels meer ervaringen?
1) Tiremoni
2) Recih Safetyre
3) E-trailer
Mijn voorkeur ging in eerste instantie uit naar E-trailer en dan ook een paar andere dingen van hun erbij. Maar ik loop daar tegen een probleem aan: om gebruik te maken van level indicatie dient de e-trailer op de accu aangesloten te zijn. Echter: tijdens het rijden staat bij mij de accu uit. Ik gebruik een Victron PPP20, die niet autoark is aangesloten, maar alleen voor de mover gebruikt wordt. De accu uit zetten is ook de methode om de mover van spanning af te krijgen.
Als ik hem echter aansluit op het 12V boordnet, dan heb ik weer niets aan sommige andere functies (level, accu spanning) en is het een hele dure en complexe oplossing voor TPMS. Ook de plaats van inbouw is mijn hut een dingentje gezien de accu op een plek zit, die zij niet adviseren.
Dus toch maar naar optie 1 of 2: ik lees weinig over de Reich versie. Dus dan maar weer Tiremoni? Of zijn er inmiddels meer ervaringen?
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60