Yokohama banden

Over banden, velgen, reservewiel, neuswiel, levellers, waterpas zetten, krik, enz.
Dottie
Berichten: 259
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 19:44

Yokohama banden

Bericht door Dottie » ma 26 nov 2018 19:02

Ik moet volgend seizoen nieuwe banden plaatsen. Nu liggen er continental vanco2 185R14C 103/100Q op. Nu raad mijn caravandealer yokohama banden aan. Deze zouden mij 110 euro per band kosten montage inbegrepen. Wat vinden jullie hiervan ? Wat zouden jullie kiezen. Voor ons is het de eerste maal dat wij nieuwe banden moeten plaatsen! Dus alle info is welkom. Heb al een zoekactie gedaan op het forum maar over deze banden spreken ze alleen om onder een 4x4 te plaatsen.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38548
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Yokohama banden

Bericht door Micky » ma 26 nov 2018 19:14

RE.gif

ik vind ze erg duur, ik was met de Hankook Vantra iets van 180 kwijt incl. montage, die bevallen me heel goed.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7811
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Yokohama banden

Bericht door Nimma » ma 26 nov 2018 19:16

Ik heb Yokohama op mijn auto, prima. Maar voor de caravan Yokohama in die maat voor €110 p.st vind ik rijkelijk veel.
Heb Hankooks in dezelfde maat voor €75 p.st en dat bevalt mij én anderen hier ook prima.
Da's ongeveer hetzelfde antwoord als hierboven thumbup.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36118
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Yokohama banden

Bericht door Chris » ma 26 nov 2018 19:23

Geen verkeerde bandenkeuze... gewoon goed.
Prijs... mmmmm...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2824
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: Yokohama banden

Bericht door AadB » ma 26 nov 2018 20:27

Ik heb, net als velen hier, Hankook Vantra LT. Deze bevallen uitstekend.
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Yokohama banden

Bericht door Jan Br » ma 26 nov 2018 20:33

Je huidige banden of Hankook's, ik zou geen Yokodrama banden onder mijn caravan willen en vind de prijs ook redelijk fors.Je hoeft tenslotte je banden niet perse bij een caravandealer te laten vervangen, je kunt ook naar een grote bandenhandel rijden, vaak flink voordeliger.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

eurotrotter
Berichten: 6220
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Yokohama banden

Bericht door eurotrotter » ma 26 nov 2018 20:44

Chris schreef:
ma 26 nov 2018 19:23
Geen verkeerde bandenkeuze... gewoon goed.
Prijs... mmmmm...
Yokohama is een band uit het hogere prijssegment,
Even shoppen op het internet i.p.v gelijk bij mrgreen.gif de caravanhandel te kopen kan wel eens verrassend goedkoper zijn.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6220
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Yokohama banden

Bericht door eurotrotter » ma 26 nov 2018 20:46

Jan Br schreef:
ma 26 nov 2018 20:33
Je huidige banden of Hankook's, ik zou geen Yokodrama banden onder mijn caravan willen


Is er wat mis met deze banden?
Eigen ervaring?of weer een vooroordeel?
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Yokohama banden

Bericht door Jan Br » ma 26 nov 2018 21:01

RE.gif

Ja misschien is het een vooroordeel?

Ik heb onder mijn voorlaatste auto gereden op Yokohama banden en daar bevielen ze redelijk, daarna Conti's en die bevielen beter.

Maar een autoband is geen caravanband. Het is meer dat ik me het afgelopen jaar best eens heb ingelezen in de caravanbandenmaterie. In Nederland kom je dan niet zo heel ver, want onafhankelijke info is er niet veel te verkrijgen. Ga je echter op Duitse sites op zoek dan kom je best wel wat testrapporten tegen van caravanbanden.

Dan kom je Conti's en Hankooks regelmatig tegen met goede resultaten en ook hier op dit Forum worden deze namen veel genoemd. Dus op basis van veel goede reviews van beide merken op dit Forum zou ik liever voor één van deze merken kiezen, mede omdat de prijs die TS noemt nou ook weer niet zo aantrekkelijk is.

Zoals je onder dit bericht kunt lezen hebben we sinds dit jaar een nieuwe LMC caravan en ook daar heb ik de fabrieksbanden aten vervangen voor Hankooks
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

eurotrotter
Berichten: 6220
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Yokohama banden

Bericht door eurotrotter » ma 26 nov 2018 21:31

Jan Br schreef:
ma 26 nov 2018 21:01
RE.gif



Maar een autoband is geen caravanband.
"caravanbanden"zijn er niet,de meeste (de zwaardere)caravans hebben meestal "C "banden,ontworpen voor bestelwagens en omarmt door de "caravan wereld"

Als je in Duitse reviews leest kom je ook nogal eens de uitdrukking"rund erneuert "tegen,rondom vernieuwd, een band waar op het karkas een nieuw loopvlak gelegd is ,en in Duitse ogen uitermate geschikt voor aanhangwagens en caravans.

Dus de Duitse reviews neem ik ook met n korrel zout.
IK zelf heb onder mijn LMC Maxmilers( Koreaans dacht ik) liggen,ook "C"banden,en die bevallen prima.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Ralf
Berichten: 1265
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 10:37
Locatie: Marum

Re: Yokohama banden

Bericht door Ralf » ma 26 nov 2018 21:54

ja gewoon de autobanden boer is voordeliger
vraag als je een mover hebt ook gelijk even of de afstelling nog klopt dan kan de banden boer dat gelijk ook even regelen .
heb je geen mover dan is bovenstand niet van toepassing . caravan.gif
over het merk is alles al gezegd
gr ralf
Toch maar een gebruiker geworden i.p.v Leverancier knipoog.gif

Senior Be
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 1 mei 2016 10:03

Re: Yokohama banden

Bericht door Senior Be » wo 5 dec 2018 12:04

Wat betreft de prijs:
Soms moet je je dealer ook wat gunnen ter versterking van een goede relatie.
Wat betreft het merk:
Voor de caravan lijkt mij Yokohama acceptabel.
Het is een gevestigd merk.
Dat geldt overigens niet altijd voor hun autobanden. De Yokohama Geolander banden bijvoorbeeld zijn volgens de ANWB gewoon een ramp.
Zelf ben ik een fan van de Hankook Vantra LT banden. De caravan ligt daarmee zeer stabiel achter de auto.
Continental is altijd goed, zowel met C-banden, zomerbanden voor de auto, winterbanden voor de auto en all seasonbanden voor de auto.
De GT Radial Maxmilerbanden werden mij sterk door mijn dealer afgeraden wegens een verhoogde kans op scheuren, bulten en dus klapbanden.

Rbossie
Berichten: 2
Lid geworden op: za 27 okt 2018 16:41

Re: Yokohama banden

Bericht door Rbossie » wo 5 dec 2018 12:14

Vind 110 euro per band erg duur. Ik was de laatste keer 70 euro kwijt gemonteerd er onder per band. Ik heb vantra banden..

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7811
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Yokohama banden

Bericht door Nimma » wo 5 dec 2018 13:02

Senior Be schreef:
wo 5 dec 2018 12:04
Wat betreft de prijs:
Soms moet je je dealer ook wat gunnen ter versterking van een goede relatie.
Wat betreft het merk:
Voor de caravan lijkt mij Yokohama acceptabel.
Het is een gevestigd merk.
Dat geldt overigens niet altijd voor hun autobanden. De Yokohama Geolander banden bijvoorbeeld zijn volgens de ANWB gewoon een ramp.
Zelf ben ik een fan van de Hankook Vantra LT banden. De caravan ligt daarmee zeer stabiel achter de auto.
Continental is altijd goed, zowel met C-banden, zomerbanden voor de auto, winterbanden voor de auto en all seasonbanden voor de auto.
De GT Radial Maxmilerbanden werden mij sterk door mijn dealer afgeraden wegens een verhoogde kans op scheuren, bulten en dus klapbanden.
Vertel, die Geolanders een ramp volgens de ANWB???? Waar hoorde/lees je dat? Moet ik me zorgen maken, ga volgend jaar met het 3de setje verder [sintduim.gif]
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

vikingpirate
Berichten: 1074
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 15:54
Locatie: Ergens waar mijn huis staat

Re: Yokohama banden

Bericht door vikingpirate » wo 5 dec 2018 15:00

Heb Yokohama banden gehad onde mijn Mazda cx5 nou echt zeer slechte banden uitdroging en scheur vorming echt nooit weer. Liggen nu mooie Michelins onder geen centje pijn.
Onder de caravan Bridgestones banden eronder laten zetten was 199,- klaar incl alles plus eronder zetten.
Bij Brouwer banden in Zaandam
Trekker met sleurhut

Dottie
Berichten: 259
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 19:44

Re: Yokohama banden

Bericht door Dottie » wo 5 dec 2018 15:33

Ik ga eens horen bij de bandencetrale in ons dorp. Bij caravandealer kan ik niet kiezen. Misschien wel logisch omdat hij niet een uitgebreide stock kan aanleggen. We hebben wel een mover zou dat een probleem zijn bij de bandencentrale ? Belgie is niet zo een caravanland als Nederland en denk dat het eerder uitzondering is dat er bij de bandencentrale wordt gegaan of heb ik het verkeerd ?

vikingpirate
Berichten: 1074
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 15:54
Locatie: Ergens waar mijn huis staat

Re: Yokohama banden

Bericht door vikingpirate » wo 5 dec 2018 15:45

nee geen probleem als je maar de zelfde maat banden neemt, maar pas op elke bandenboer heeft zijn eigen merk die hij veel verkoopt, dus kan maar zo zijn dat hij bijvoorbeeld een deal heeft met Pirelli bv dan gaat hij je die proberen te verkopen.
Trekker met sleurhut

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36118
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Yokohama banden

Bericht door Chris » wo 5 dec 2018 16:47

@ Dottie..

Als je nieuwe banden laat monteren bij een caravan MET MOVER !!
Laat dan ook de mover afstelling controleren.
Lang niet elke band is exact gelijk in diameter, en zo kan het makkelijk gebeuren dat de mover afstelling fout zal zijn.
Weet vooraf hoeveel millimeter dat moet zijn en vraag aan de betreffende bandenboer om de mover even af te stelen.
Afstellen MOET wel als de caravan op z'n wielen staat... een veel gemaakt foutje is op de brug afstellen... da's helemaal simpel n.l.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Senior Be
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 1 mei 2016 10:03

Re: Yokohama banden

Bericht door Senior Be » wo 5 dec 2018 21:17

Wat betreft de testresultaten van de Yokohama Geolandar banden:
Google naar zomerbandentest 2017 ANWB en maak je inderdaad zorgen.
Ook kun je de testresultaten terugvinden op www.adac.de.

eurotrotter
Berichten: 6220
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Yokohama banden

Bericht door eurotrotter » wo 5 dec 2018 21:22

Senior Be schreef:
wo 5 dec 2018 12:04

De GT Radial Maxmilerbanden werden mij sterk door mijn dealer afgeraden wegens een verhoogde kans op scheuren, bulten en dus klapbanden.
Deze banden werden mij door mijn bandenboer,dus niet mijn caravandealer juist aangeraden.'Hij had t volste vertrouwen in de Maxmilers,mede door het feit dat ze bij hem over de toonbank gingen als zoete broodjes.Hij had n.l nogal wat klanten die ze onder hun bestelwagens hadden liggen.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Yokohama banden

Bericht door Jan Br » wo 5 dec 2018 21:30

Het blijft gevaarlijk om af te gaan op het advies van caravandealer en/of bandenboer, beide denken commercieel en kijken eerst naar hun marge en eenvoud van levering.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

eurotrotter
Berichten: 6220
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Yokohama banden

Bericht door eurotrotter » wo 5 dec 2018 21:32

Senior Be schreef:
wo 5 dec 2018 21:17
Wat betreft de testresultaten van de Yokohama Geolandar banden:
Google naar zomerbandentest 2017 ANWB en maak je inderdaad zorgen.
Ook kun je de testresultaten terugvinden op www.adac.de.
IK zie in de ANWB test maar twee banden maten,caravan banden C banden,staan daar niet bij.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Senior Be
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 1 mei 2016 10:03

Re: Yokohama banden

Bericht door Senior Be » wo 5 dec 2018 22:02

Yokohama Geolandar zijn “gewone” autobanden, speciaal voor SUV’s. Zeer slecht helaas. Zie test zomerbanden 2017 van de ANWB.
Yokohama maakt ook wel enigszins acceptabele banden. Over het gebruik van Yokohama C-banden voor de caravan ken ik geen slechte pers.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7811
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Yokohama banden

Bericht door Nimma » wo 5 dec 2018 23:32

RE.gif wat je misschien niet weet is dat waar in een test vd ANWB het ene jaar de ene maat banden van een type/merk wordt afgekeurd, in een ander jaar een andere maat prima uit de test komt. Bij de ADAC zie ik helemaal geen test van mijn banden. Mijn banden hebben een heel andere maat nl 225-65-17 ipv 195-65-16. Ik ben er nu ruim 60.000km mee onderweg en maak me geen zorgen hoor. Kijk eens naar tests in opeenvolgende jaren, elke keer weer andere toppertjes [sintduim.gif]
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38548
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Yokohama banden

Bericht door Micky » wo 5 dec 2018 23:41

225-65-17 heb ik nog nooit in een test gezien scratch.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Banden, Velgen, Levellers, Uitdraaisteunen”