RE.gif
een stalen ventiel kost ongeveer hetzelfde hier bij mijn bandenboer, hij heeft niets meer berekend dan wat ik moest betalen met de standaard ventielen.
offerte was met standaard ventielen en ter plekke heb ik hem tijdens het omleggen stalen gevraagd.
Kant-en-klare band met velg een goede optie?
Re: Kant-en-klare band met velg een goede optie?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Kant-en-klare band met velg een goede optie?
Stalen ventiel heeft zeker voordelen als je ook nog een bandenspanningsensor erop plaatst!
Caravanloos.
- Hobby Linka
- Beheerder
- Berichten: 18818
- Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
- Locatie: Het kan in ......
Re: Kant-en-klare band met velg een goede optie?
Zoals eerder aangegeven heb ik een lek ventiel gehad. Was geen pretje om je linker caravanwiel te wisselen op de Peage waar de auto's met 130 km/h achter je langs rijden.
Nu je toch de velgen gaat opknappen gewoon doen.
En sindsdien ook bandenspanning controle op stalen ventielen.
Nu je toch de velgen gaat opknappen gewoon doen.
En sindsdien ook bandenspanning controle op stalen ventielen.
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Re: Kant-en-klare band met velg een goede optie?
Wat ik mij nu steeds afvraag?
Geeft iedereen ook zoveel aandacht aan de wielen/banden van zijn auto???
Dus ook bandenspanningcontrolesystemen etc etc.
Lijkt mij dat als je dit alleen bij de caravan doet, je het niet 100% doet.
Sorry voor het of topic
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geeft iedereen ook zoveel aandacht aan de wielen/banden van zijn auto???
Dus ook bandenspanningcontrolesystemen etc etc.
Lijkt mij dat als je dit alleen bij de caravan doet, je het niet 100% doet.
Sorry voor het of topic
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Hobby Linka
- Beheerder
- Berichten: 18818
- Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
- Locatie: Het kan in ......
Re: Kant-en-klare band met velg een goede optie?
RE.gif
Geeft niet, veiligheid boven alles.
Tegenwoordig worden nieuwe auto's standaard voorzien van een bandenspanninscontrolesysteem. Bij mij nu al de derde leaseauto op rij.
Maar je hebt gelijk, er rijden nog genoeg auto's rond zonder.
Geeft niet, veiligheid boven alles.
Tegenwoordig worden nieuwe auto's standaard voorzien van een bandenspanninscontrolesysteem. Bij mij nu al de derde leaseauto op rij.
Maar je hebt gelijk, er rijden nog genoeg auto's rond zonder.
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Re: Kant-en-klare band met velg een goede optie?
Klopt mijn auto heeft dat ook.
Alleen wordt dat gemeten met rolomtrek als ik mij niet vergis
Ik bedoel meer die systemen die ook temperaturen aangeven dmv een app.
En die stalen ventielen?
Heb jij die ook in de velgen van je auto?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Alleen wordt dat gemeten met rolomtrek als ik mij niet vergis
Ik bedoel meer die systemen die ook temperaturen aangeven dmv een app.
En die stalen ventielen?
Heb jij die ook in de velgen van je auto?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Kant-en-klare band met velg een goede optie?
Stalen ventielen worden geadviseerd voor toepassingen waarbij de koudedruk tenminste 4,5 Bar is; daaronder voldoet rubber (en dus ook op je autobanden).
Caravanfabrikanten rusten caravans veelal standaard uit met rubber ventielen, simpelweg omdat dit nog net kan... maar wanneer je de ventielen extra gaat belasten met bijv. opschroef TPMS-sensoren, dan zijn stalen ventielen aan te bevelen.
Onder onze enkelasser (koudedruk 4,5 Bar) had ik stalen ventielen vanwege de TPMS sensoren en ook nu onder de tandemasser (koudedruk 4,0 Bar) heb ik stalen ventielen laten monteren. Niet omdat het moet, maar omdat het kan
Caravanfabrikanten rusten caravans veelal standaard uit met rubber ventielen, simpelweg omdat dit nog net kan... maar wanneer je de ventielen extra gaat belasten met bijv. opschroef TPMS-sensoren, dan zijn stalen ventielen aan te bevelen.
Onder onze enkelasser (koudedruk 4,5 Bar) had ik stalen ventielen vanwege de TPMS sensoren en ook nu onder de tandemasser (koudedruk 4,0 Bar) heb ik stalen ventielen laten monteren. Niet omdat het moet, maar omdat het kan
Laatst gewijzigd door PD op ma 5 nov 2018 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
- Hobby Linka
- Beheerder
- Berichten: 18818
- Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
- Locatie: Het kan in ......
Re: Kant-en-klare band met velg een goede optie?
RE.gif RE.gif
Nee, geen stalen ventielen.
Maar dat is ook niet nodig, de druk in de banden van de auto zijn 2,2 bar terwijl een rubberventiel tot 4,5 bar belast mag worden. Vandaar.
Edit: PD was me net voor.
Nee, geen stalen ventielen.
Maar dat is ook niet nodig, de druk in de banden van de auto zijn 2,2 bar terwijl een rubberventiel tot 4,5 bar belast mag worden. Vandaar.
Edit: PD was me net voor.
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.