hulpveren onder Mazda 6

Over banden, velgen, reservewiel, neuswiel, levellers, waterpas zetten, krik, enz.
Plaats reactie
cees2
Berichten: 94
Lid geworden op: za 15 okt 2016 17:25

hulpveren onder Mazda 6

Bericht door cees2 » di 25 sep 2018 12:02

L.S.
Ik rijd met Mazda 6 sportbreak 2.2 d bouwjaar 2015 en trek hiermee een LMC Musica 730e bouwjaar 2016. Deze weegt plm 1550 kg en een kogeldruk van plm 80 kg.
De combinatie rijdt prima en strak en met gemak rond de 100 km/per uur op de autobahn geen enkel probleem. Alleen binnen de bebouwde kom wil hij wel eens een drempel raken en over wat mindere binnenwegen deint hij na zou de oplossing zijn om er hulpveren onder de Mazda te monteren ? En wat zijn de kosten hiervan plm.
groet
Cees2

Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: hulpveren onder Mazda 6

Bericht door Vadervan3 » di 25 sep 2018 12:05

Je zou eens kunnen kijken naar veren van MAD. Het verschilt wel per auto of je hulpveren kunt gebruiken of dat het vervangende veren worden. Voor mijn megane waren de kosten van het setje zelf 160 euro. Onderzetten kost 1/2 uurtjes? Dus voor een goede 250/300 euro ben je denk ik wel klaar.

Meeste sites kun je je kenteken invoeren dan kun je zo zien wat ze kosten voor je auto.

erichendri
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: hulpveren onder Mazda 6

Bericht door erichendri » di 25 sep 2018 21:55

Mazda6 zijn vervangende veren.
Mad veren is een heel goed product is mijn ervaring.

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

soldier
Berichten: 214
Lid geworden op: vr 1 jan 2010 21:43

Re: hulpveren onder Mazda 6

Bericht door soldier » di 25 sep 2018 22:07

Zoals je in mijn onderschrift kunt lezen rijden wij ook in de Mazda6 van hetzelfde bouwjaar en met dezelfde dieselmotor. Wij rijden de sedan versie die zelfs nog iets langer is dan de Sportbreak (langere overhang).
Inmiddels een aantal vakantietripjes ervaring opgedaan met zowel een Knaus 500 als de huidige Fendt 465. Heb geleerd dat de bandenspanning op max moet worden gezet. Dit is volgens de aanwijzigingen van Mazda maar liefst 3.2 voor de achterbanden, Veel hoger dan ik met mijn ex Volvo V70 D5 gewend was, maar het leverde wel direct een betere wegligging op.

Overigens heb ik wel het gevoel dat jij achter de relatief lichte 6 een zware caravan hebt hangen waardoor de combinatie niet voldoet aan de geadviseerde 75% regel. Weliswaar mag de 6 1600 kg trekken, maar is de auto niet veel zwaarder dan jullie caravan. Geen bemoeizucht overigens, maar rij zelf met 1420 kg aan de haak met de max geadviseerde kogeldruk van 75 kg voor dit type Mazda. De auto is geladen tot ca. 1800 /1900 kg (mag een slordige 2060 kg max zijn) incl. belading, vloeistoffen en 4 (bijna) volwassenen. Bij ons geen deinende auto en geen vluchtheuvel schampende trekhaak.
Mazda CX-5 2.0 "Sportive" AT 2021 met Fendt Bianco Selection 465 SFB 2015

soldier
Berichten: 214
Lid geworden op: vr 1 jan 2010 21:43

Re: hulpveren onder Mazda 6

Bericht door soldier » di 25 sep 2018 22:23

Kan het zijn dat de LMC een 470E is? Je schrijft over een LMC 730E....?
Mazda CX-5 2.0 "Sportive" AT 2021 met Fendt Bianco Selection 465 SFB 2015

cees2
Berichten: 94
Lid geworden op: za 15 okt 2016 17:25

Re: hulpveren onder Mazda 6

Bericht door cees2 » wo 26 sep 2018 00:52

Even correctie,het is inderdaad een 470 e dus bij deze.
gr Cees

Plaats reactie

Terug naar “Banden, Velgen, Levellers, Uitdraaisteunen”