Ervaringen met het banden merk Gajah Tungal

Over banden, velgen, reservewiel, neuswiel, levellers, waterpas zetten, krik, enz.
Plaats reactie
vikingpirate
Berichten: 1074
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 15:54
Locatie: Ergens waar mijn huis staat

Ervaringen met het banden merk Gajah Tungal

Bericht door vikingpirate » ma 16 jul 2018 12:04

Zijn er mensen met ervaringen met dit voor mij onbekende merk band.

Gajah Tunggal kargomax st 6000

Heb nu Bridgstones er onder hangen en zijn altijd prima geweest, mijn banden boer geeft aan dat de Gajah Tunggal kargomax st 6000 beter zijn ??

Graag jullie mening
Trekker met sleurhut

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Ervaringen met het banden merk Gajah Tungal

Bericht door Jan Br » ma 16 jul 2018 12:24

Het blijft mij verbazen hoeveel invloed een opmerking van een "vertrouwde leverancier" heeft op ons koopgedrag. Wanneer hij zegt dat een band beter is, dan zijn we geneigd hem te geloven. Echter we hebben allebei, koper en verkoper, heel andere prioriteiten. De koper zoekt een goede betrouwbare band voor een nette prijs, de verkoper wil een band verkopen met voor hem een maximale winst.

Zie onderstaand review overzicht van genoemde band en dan kan het niet zo zijn dat de bandenleverancier het een heel goede band noemt.

https://www.autobandentest.com/web/page ... ax-st-6000
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

vikingpirate
Berichten: 1074
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 15:54
Locatie: Ergens waar mijn huis staat

Re: Ervaringen met het banden merk Gajah Tungal

Bericht door vikingpirate » ma 16 jul 2018 13:03

RE.gif
Kijk dat Idee had ik nu ook, denk vraag het hier en het zelfde gevoel, komt dus ook naar voren.
Wat vinden jullie als het ligt aan betrouwbaarheid en duurzaamheid van een band Het BESTE band merk

Ik zelf heb er nu Bridgestone DURAVIS 185R14C 8PR 102/100R banden onder liggen en bevallen prima alleen ze beginnen in leeftijd te komen.
Voor de rest geen scheurtjes of profiel problemen.

vriendelijke groet
Laatst gewijzigd door vikingpirate op ma 16 jul 2018 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Trekker met sleurhut

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Ervaringen met het banden merk Gajah Tungal

Bericht door Jan Br » ma 16 jul 2018 13:06

Ik heb zelf heel goede ervaringen gehad met Continental banden. Krijg nu net deze week een nieuwe caravan afgeleverd en heb de Aziatische kauwgombanden laten verwisselen, wilde graag Conti's, maar dat bleek lastig voor de dealer, maar Hankooks kon hij wel leveren en dankzij vele goede berichten hier op dit forum ben ik daar dan maar mee akkoord gegaan.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: Ervaringen met het banden merk Gajah Tungal

Bericht door p_vingerhoets » ma 16 jul 2018 13:14

De beste band is een beetje afhankelijk van wat je ervan verwacht

Wordt die preventief vervangen binnen 6 jaar of rijdt je zoveel km dat die na 3 jaar versleten is

Maar ga je binnen de gevestigde orde van merken kijken dan zul je geen grote kans hebben op een miskoop al heeft de ene een andere voorkeur dan een ander
Kort gezegt :
Banden voor de caravan moeten een goed draagvermogen hebben zonder te stug te worden en verder moeten ze een zekere mate van grip hebben t.b.v. de remwerking

Ga je voor een michelin of een goodyear e.d. dan zul je een goede band hebben ook hankook maakt goede banden en zo zijn er nog wel meer merken

Het is maar net wat je voorkeur heeft
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

vikingpirate
Berichten: 1074
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 15:54
Locatie: Ergens waar mijn huis staat

Re: Ervaringen met het banden merk Gajah Tungal

Bericht door vikingpirate » ma 16 jul 2018 13:30

Is de kwaliteit van de band van de buitenkant te zien voor een expert.
Of is dat altijd koffie dik kijken voor een ieder.

Het is ook maar net hoeveel kilometer rij je met de band en hoe zwaar belast je de band, overwaarde aan kilo's

Net even Allianz gebeld en die zeggen je moet gewoon zorg dragen dat je banden in orde zijn en worden door hun geen leeftijd aan de band verbonden.
Dus ik zal even langs de banden boer rijden om ze te laten zien en hun oordeel te horen.
Trekker met sleurhut

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ervaringen met het banden merk Gajah Tungal

Bericht door Micky » ma 16 jul 2018 15:00

RE.gif

het is bekent dat vanaf het 7de jaar de kans op een klapband toeneemt, er zijn er die gewoon doorrijden en dat kan ook gewoon goed gaan, ik loop het risico zelf liever niet en vervang ze na 6 jaar.
we hadden Vredestein C banden, die waren niet meer in onze maat, daarom nu de Hankook Vantra's eronder zitten, over beide banden was ik tevreden, na 6 jaar weinig slijtage bij de Vredestein, de Vantra's zitten er nog sinds 2016 onder.

Als de bandenboer geen haarscheurtjes of beschadigingen ziet vinden zij het oké, tenzij ze je erg graag nieuwe banden willen verkopen mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: Ervaringen met het banden merk Gajah Tungal

Bericht door p_vingerhoets » ma 16 jul 2018 16:11

Hier kun je zelf ook op controleren
Kleine scheurtjes in de band overal dus ook in het profiel
Uitdroging van het rubber, wordt het rubber hard en korrelig van
Profieldiepte
Ook de aan de achterkant van de band controleren, dus de caravankant .

Best is om het wiel er even af te halen, dan kun je de hele band goed controleren
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

vikingpirate
Berichten: 1074
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 15:54
Locatie: Ergens waar mijn huis staat

Re: Ervaringen met het banden merk Gajah Tungal

Bericht door vikingpirate » ma 16 jul 2018 16:32

@Micky,
Had je toen na 6 jaar zichtbare afwijkingen ?



Ik ga even langs de bandenboer, en inderdaad ik check ze op die punten altijd.
Maar wat ik zo vreemd vind is dat iedereen maar roept max 6 jaar terwijl je autobanden toch ook niet om de 6 jaar vervangt.
Ik wil hier alleen maar mee zeggen dat alles wat je op internet leest ook onrust kan veroorzaken.
Je weet als leek gewoon niet meer wie wat of hoe je het moet doen, wel of niet na 6 jaar enz.
Ik begrijp dat veel andere mensen een andere mening hebben en dat mag ook.
En het inderdaad ook een soort verkoop techniek is, dat zijn de woorden van allianz.
Dit omdat de ANWB hier ooit mee begonnen is.
Trekker met sleurhut

BasSwift
Berichten: 108
Lid geworden op: do 6 mar 2014 14:27
Locatie: Schiedam

Re: Ervaringen met het banden merk Gajah Tungal

Bericht door BasSwift » ma 16 jul 2018 16:38

Ook mijn ervaring met Hankook is goed,is een prima band.

gr
Bas
Ford C-Max 1.6 Ecoboost 150 Pk 240Nm met Swift Toscane 490/2

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Ervaringen met het banden merk Gajah Tungal

Bericht door Jan Br » ma 16 jul 2018 16:39

Ik vind 6 jaar voor autobanden best lang.

Caravanbanden hebben best veel te lijden, vaak gebruikt op volle belasting, langdurig opgeslagen tijdens de winterstalling op 1 plek, soms tijdens het seizoen langdurig in de volle zon.

Als je ooit de gevolgen van een klapband hebt gezien dan ga je op zeker en wil je een goede band (en ventiel, staal) en vervang je ze na ongeveer 6 jaar. Tenslotte zij de banden nou ook weer niet onbetaalbaar.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ervaringen met het banden merk Gajah Tungal

Bericht door Micky » ma 16 jul 2018 16:55

Geen zichtbare afwijkingen, maar testen hebben aangetoond dat de kans na 7 jaar groter is, ik zie de besparing niet, als je terugrekent over 30 jaar rijden, heb je met 6 jaar 4 setjes nieuwe banden nodig, wil je 10 jaar rijden op de set, dan heb je 2 setjes nieuwe banden nodig nodig, neem 200 euro voor een set, dan bespaar je 400 euro in 30 jaar, is minder dan 14 euro per jaar, ik weet dat als je vaker wisselt van caravan enzo dat het allemaal iets anders wordt, maar ik zie de besparing niet opwegen tegen het grotere risico, maar vooral de gemoedsrust knipoog.gif

wat betreft autobanden, die gaan er gemiddeld wel in 6 jaar af denk ik, verder bewegen ze meer per jaar en worden ze minder zwaar belast, maar nog belangrijker, het gevolg van een klapband is niet te vergelijken met die van een caravan (tenzij je niet sturen kunt mrgreen.gif ).
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Ervaringen met het banden merk Gajah Tungal

Bericht door Nimma » ma 16 jul 2018 18:11

Bridgestone Duravis gehad: prima. Nu Hankook Vantra LT, al 2 jaar prima ervaring. Die onbekende Aziaten zou ik nooit kopen, eens met de 1ste reactie op jouw vraag.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Ervaringen met het banden merk Gajah Tungal

Bericht door deusjevo » ma 16 jul 2018 19:01

Voor de Hankook VANTRA banden die wij nu onder de hut hebben zaten er ook GT banden onder, type Maxmiler.

Deze hebben er 8 jaar onder gezeten en zijn op zich prima bevallen hoewel de rijeigenschappen van de Hankook VANTRA nog beter zijn, de VANTRA is echt een topband wat mij betreft.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: Ervaringen met het banden merk Gajah Tungal

Bericht door p_vingerhoets » ma 16 jul 2018 20:19

Tja leeftijd blijft een discussie.

Vorig jaar andere velgen met banden op mijn smart gelegt de banden op de oude velgen hadden een andere maat dus passen niet meer 3 van de 4 waren banden van de eerste montage dus toen 14 jaar oud ong. Profiel was ondertussen toch nog een 2,5 mm en de auto heeft 90 k gelopen verder geen problemen mee
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

vikingpirate
Berichten: 1074
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 15:54
Locatie: Ergens waar mijn huis staat

Re: Ervaringen met het banden merk Gajah Tungal

Bericht door vikingpirate » ma 16 jul 2018 20:38

Net de caravan opgehaald en even bekeken naar de dot code deze geeft aan 1611 dus week 16 2011 jaartal, Morgen naar de banden boer en denk dat ik voor mij eigen gemoedsrust lekkere verse banden voor 200 euro incl montage.

De zelfde banden komen er op Bridgstone 185 R14 C 8PR 102/100R R630 Duravis.

Dit omdat ik de mover dan niet hoef te verplaatsen, en de caravan ligt als een huis op deze banden.
Je hebt toch wel 7.15 meter en 1350 kilo achter je auto hangen en ga niet moeilijk doen, om 200 euro.
Dus voor mij een beter gevoel en hoop weer veilige kilometers te gaan maken.

Mijn dank aan jullie en soms moet je luisteren naar ervaringen van andere en niet de eigenwijs uit hangen.

Fijne Vakantie allemaal.
Trekker met sleurhut

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ervaringen met het banden merk Gajah Tungal

Bericht door Micky » ma 16 jul 2018 22:03

RE.gif

goede beslissing, ik heb dezelfde maat trouwens en was 185,- kwijt incl. montage en stalen ventielen, als je die niet hebt zou ik die ook gewoon nemen voor de paar (4?) euro per stuk.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

vikingpirate
Berichten: 1074
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 15:54
Locatie: Ergens waar mijn huis staat

Re: Ervaringen met het banden merk Gajah Tungal

Bericht door vikingpirate » ma 16 jul 2018 22:27

Wat is het voordeel van stalen ventielen, tegenover rubbere indruk ventielen.
Trekker met sleurhut

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Ervaringen met het banden merk Gajah Tungal

Bericht door Jan Br » ma 16 jul 2018 22:30

Beter bestand tegen de hoge bandendruk van > 4 bar en minder gevoelig voor veroudering door oa UV
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Abve

Re: Ervaringen met het banden merk Gajah Tungal

Bericht door Abve » ma 16 jul 2018 22:48

Triorep Scherpenzeel adviseert de Hankook Vantra als zijnde één van de betere caravanbanden.
En daar komt van alles langs...

vikingpirate
Berichten: 1074
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 15:54
Locatie: Ergens waar mijn huis staat

Re: Ervaringen met het banden merk Gajah Tungal

Bericht door vikingpirate » do 19 jul 2018 14:42

Zo ik heb weer verse Banden en met een dot code van 1118 ( Maart 2018 )nou verser kan bijna niet.
Ben er erg blij mee en de 200 euro is het waard, zeker voor de gemoedsrust.
Ik dank jullie allemaal voor de hulp en overtuigings-waarde.
Wij kunnen weer veilig met deze banden op weg.
En de zaak Brouwer banden zeer netjes gedaan topper.


BRIDGESTONE_R630_L.jpg
Trekker met sleurhut

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ervaringen met het banden merk Gajah Tungal

Bericht door Micky » do 19 jul 2018 14:53

RE.gif thumbup.gif

veel veilige km met de banden!
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

vikingpirate
Berichten: 1074
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 15:54
Locatie: Ergens waar mijn huis staat

Re: Ervaringen met het banden merk Gajah Tungal

Bericht door vikingpirate » do 19 jul 2018 15:23

RE.gif
Dank je wel en jullie natuurlijk ook fijne vakantie en veilige kilomters. thumbup.gif thumbup.gif
Trekker met sleurhut

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ervaringen met het banden merk Gajah Tungal

Bericht door Micky » do 19 jul 2018 15:33

RE.gif thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Senior Be
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 1 mei 2016 10:03

Re: Ervaringen met het banden merk Gajah Tungal

Bericht door Senior Be » zo 29 jul 2018 08:50

Gajah Tungal banden worden meestal weergegeven en zijn te vinden als GT Radial banden.
Een veelgebruikt type is de Maxmiler.
Mijn dealer raadde ze echter af vanwege een verhoogde kans op blazen en scheuren, dus op klapbanden.
Ik was enthousiast lid van de Hankook Vantra LT bandenclub. Deze gaven de caravan een zeer stabiele wegligging. Hankook is tegenwoordig te beschouwen als een A-merk.
Ik schrijf in de verleden tijd, omdat wij helaas - na dertig jaar - gestopt zijn met caravannen.

Plaats reactie

Terug naar “Banden, Velgen, Levellers, Uitdraaisteunen”