Theo, vooruit rijdend is de druk op je neuswiel ook 75 kg.thmeyer schreef: ↑do 17 okt 2019 13:36Praktijk ervaring,Ab schreef: ↑do 17 okt 2019 00:14Ergo..hoe groter en breder het wiel hoe minder zakt het in.
Nog even een misverstandje wegwerken..
Vooruit of achteruit rijden maakt geen enkel verschil voor een neuswiel.
De duw of trekkracht is even hoog. Tenminste..
Als je de kracht die de mover in vertikale richting op de band uitoefent buiten beschouwing laat.
Theoretisch zou bij een achter de wielen geplaatste mover achteruit iets beter gaan.
Bij een voor het wiel geplaatste iets beter vooruit.
Op een door en door nat grasveld van de camping heeft degelijk invloed om met je mover voor - of achteruit te rijden. Wanneer je vooruit rij, graaft het neuswiel met 75 kg zich volledig in de bagger. Bij het achteruit manoeuvreren totaal geen sporen, alleen wat plat gereden gras. Met de auto (gelukkig anderen) was het ook niet te doen, hele sporen en een boze campingbeheerder. Als ik de volgende keer dit weer mag meemaken zal ik er foto’s van maken.
Opmerking: Mijn mover zit voor het wiel (bewust voor gekozen)!!
Theo
De andere kant op rijdend niks minder.
Rij je vooruit in jouw geval, met de mover voor de wielen dan wordt de druk op het neuswiel een stuk verminderd, omdat de mover een naar beneden gerichte ( behoorlijke) kracht op de band uitoefent.
De reactie hiervan tilt je dissel op.
Velen denken net als jij.
Een mens kan beter trekken dan duwen bij een kruiwagen of alles wat wielen heeft Toch rijdt het beide kanten op even zwaar.
Daarom zit bij bijna iedereen tussen de oren dat trekken makkelijker gaat dan duwen.
In werkelijkheid is er geen verschil.
Afgezien van de reactiekrachten van movers dan.