Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
RE.gif
Had ik gezien, maar daar hadden ze nog geen ervaringen..... we hebben het er nog wel over
PS: Stel je eens voor hoeveel krachten er op die andere AS staan als je op een beetje schuin terrein staat niet bevorderlijk lijkt me...
Had ik gezien, maar daar hadden ze nog geen ervaringen..... we hebben het er nog wel over
PS: Stel je eens voor hoeveel krachten er op die andere AS staan als je op een beetje schuin terrein staat niet bevorderlijk lijkt me...
Porsche + Tabbert
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
Dat maakt ook niet uit.
De twee assen zitten beide gekoppeld aan het middelste chassisdeel.
Dat is zo goed als onvervormbaar.
De andere as gaat net zoveel omhoog.
De twee assen moet je als 1 geheel zien.
Daar zit onderling totaal geen beweging in.
De schommelarmen is een ander verhaal.
Die kunnen wel in een andere stand komen bij voor en achteras.
In een ( heel) extreem geval kan zelfs alle gewicht op 1 as komen, dus maar op 2 schommelarmen.
De twee assen zitten beide gekoppeld aan het middelste chassisdeel.
Dat is zo goed als onvervormbaar.
De andere as gaat net zoveel omhoog.
De twee assen moet je als 1 geheel zien.
Daar zit onderling totaal geen beweging in.
De schommelarmen is een ander verhaal.
Die kunnen wel in een andere stand komen bij voor en achteras.
In een ( heel) extreem geval kan zelfs alle gewicht op 1 as komen, dus maar op 2 schommelarmen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
Hmmm ... Dan mag je wel wat laadvermogen over hebben ... En een kooiaap op je caravan monteren :)VIP Premium schreef:
Voor wat betreft het wegzakken kun je ook een Stelcon plaat nemen
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
Hallo,
Ik gebruik van die Fiamma ronde plaatjes onder de vijzels en ik sta regelmatig op slappe kleigrond in Zoeterwoude. Ondanks zware caravan en belading (1850kg) zak ik niet weg. Mijn opstapje zakt wel weg.
Ik gebruik van die Fiamma ronde plaatjes onder de vijzels en ik sta regelmatig op slappe kleigrond in Zoeterwoude. Ondanks zware caravan en belading (1850kg) zak ik niet weg. Mijn opstapje zakt wel weg.
Kia Sorento 3.5 6 cyl, Hobby Excelsior 560 UFe, E&P levelsysteem. Sympark handmatic
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
Precies de uitleg die ik bij Linberg kreeg en als Ab het zegt... dan klopt hetAb schreef:Dat maakt ook niet uit.
De twee assen zitten beide gekoppeld aan het middelste chassisdeel.
Dat is zo goed als onvervormbaar.
De andere as gaat net zoveel omhoog.
De twee assen moet je als 1 geheel zien.
Daar zit onderling totaal geen beweging in.
De schommelarmen worden zelfs ontlast !
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
Zoals ik hierboven ROOD heb gemarkeerd denk ik er toch anders over, we praten hier niet over een aanhangwagen maar een doos op wielen waarvan de opbouw tordeert, maar de praktijk zal het uitwijzen bij PDAb schreef:Dat maakt ook niet uit.
De twee assen zitten beide gekoppeld aan het middelste chassisdeel.
Dat is zo goed als onvervormbaar.
De andere as gaat net zoveel omhoog.
De twee assen moet je als 1 geheel zien.
Daar zit onderling totaal geen beweging in.
De schommelarmen is een ander verhaal.
Die kunnen wel in een andere stand komen bij voor en achteras.
In een ( heel) extreem geval kan zelfs alle gewicht op 1 as komen, dus maar op 2 schommelarmen.
Porsche + Tabbert
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
RE.gif
Binnen 5 jaar inruilen, evt. probleem opgelost
Binnen 5 jaar inruilen, evt. probleem opgelost
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
Dat torderen hoef je echt niet bang voor te zijn.
Het chassis van een caravan is ter hoogte van de assen echt loeisterk.
Het allersterkste punt van de gehele caravan.
Het langzaam optillen (statische belasting) staat totaal niet in verhouding met de krachten die hetzelfde punt van het chassis te verwerken krijgt als je met 50 kmu over een drempel rijdt.(dynamische belasting)
Die krachten zijn vele malen hoger.
En ook dan blijft het nog wel heel als het niet al teveel tegen zit.
Het chassis van een caravan is ter hoogte van de assen echt loeisterk.
Het allersterkste punt van de gehele caravan.
Het langzaam optillen (statische belasting) staat totaal niet in verhouding met de krachten die hetzelfde punt van het chassis te verwerken krijgt als je met 50 kmu over een drempel rijdt.(dynamische belasting)
Die krachten zijn vele malen hoger.
En ook dan blijft het nog wel heel als het niet al teveel tegen zit.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16296
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
Hoe wissel je een wiel? Met één krik neem ik, dat is toch het zelfde?
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
van jaar laten monteren, super systeem .
naar Griekenland geweest dit jaar via Albanie en Montenegro , zeer slechte wegen .
met diepe putten , nergens geen last van gehad.
het is niet storings gevoelig en doet wat het moet doen, we staan altijd waterpas , en geen
beweging in de caravan , en 1 keer aangeschaft overzetbaar op een andere caravan kost 400 euro
Als je vergelijkt met wat een camper kost , waar de meeste staan te tobben om ze op een keg te rijden
en ze in de verste verte niet waterpas staan , is dit voor een caravan een mooie investering .wat je
in de toekomst meer zal gaan zien ,
naar Griekenland geweest dit jaar via Albanie en Montenegro , zeer slechte wegen .
met diepe putten , nergens geen last van gehad.
het is niet storings gevoelig en doet wat het moet doen, we staan altijd waterpas , en geen
beweging in de caravan , en 1 keer aangeschaft overzetbaar op een andere caravan kost 400 euro
Als je vergelijkt met wat een camper kost , waar de meeste staan te tobben om ze op een keg te rijden
en ze in de verste verte niet waterpas staan , is dit voor een caravan een mooie investering .wat je
in de toekomst meer zal gaan zien ,
Kabe Imperial 560 xl ks 2024…. Mercedes GLC coupe AMG 400 e 2024 …met luchtvering , thule 6300 , en EP levelsysteem , .en ATC.
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16296
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
Voor een camper vind ik het meer een must dan voor een caravan omdat je bij een caravan voor en achter makkelijk met je neuswiel kunt corrigeren.
Ik denk dat PD daarom ook de "simpele" versie wil, o.a. omdat hij minder ruimte heeft om op de keg(gen) te rijden. Wij hebben daar geen last van met onze mini caravan, dus voor ons niet nodig.
Ik denk dat PD daarom ook de "simpele" versie wil, o.a. omdat hij minder ruimte heeft om op de keg(gen) te rijden. Wij hebben daar geen last van met onze mini caravan, dus voor ons niet nodig.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
Nee dat is niet hetzelfde.Jan van Vijven schreef:Hoe wissel je een wiel? Met één krik neem ik, dat is toch het zelfde?
Bij een tandem krik ik tussen de wielen op dus in het midden en dan gaan beide de lucht in.
Dat is dus anders dan 2 hydraulische steunen op/aan/naast 1 vande 2 assen te monteren.
Vandaar eerst zien op een tandem bij PD en dan kunnen we pas oordelen op basis van feiten.
Porsche + Tabbert
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16296
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
Ok, duidelijk.
Kan die piston dan niet op die zelfde plaats gemonteerd worden?
Kan die piston dan niet op die zelfde plaats gemonteerd worden?
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
Klopt, dat is de enige reden voor ons; bovendien wil ik de bestaande handbediende uitdraaisteunen niet kwijt omdat ik dan te afhankelijk word van het systeem Voor het op de gekoppelde keggen rijden, heb je 1,2 m lengte nodig met een tandemasser (bij een kortere enkelasser slechts ca. 50 cm). Met het E&P systeem blijf ik binnen de 9,5 m incl. luifelpoot.Jan van Vijven schreef:Ik denk dat PD daarom ook de "simpele" versie wil, o.a. omdat hij minder ruimte heeft om op de keg(gen) te rijden.
Montage van het E&P systeem kan/mag helaas niet direct aan het chassis; dat had ik zelf ook liever gehad maar ik ben inmiddels overtuigd dat het aan één as (de achterste) ook goed komt
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
RE.gif
Ik durf het wel aan op 1 as, maar mooier zou toch zijn tussen de 2 assen in, kunnen ze het systeem niet op maat gemaakt plaatsen tussen de assen?
Dit systeem voor een camper wordt niet aan de as maar aan het chassis bevestigt, wie weet heb je wat aan de info op de site: https://www.hydrauliek24.nl/Powerpacks/ ... 2EQAvD_BwE
Is EPS eigenlijk dezelfde als E&P?
Ik vond dit oude filmpje van een tandemasser https://www.youtube.com/watch?v=UJmLy3ShCFQ
Ik durf het wel aan op 1 as, maar mooier zou toch zijn tussen de 2 assen in, kunnen ze het systeem niet op maat gemaakt plaatsen tussen de assen?
Dit systeem voor een camper wordt niet aan de as maar aan het chassis bevestigt, wie weet heb je wat aan de info op de site: https://www.hydrauliek24.nl/Powerpacks/ ... 2EQAvD_BwE
Is EPS eigenlijk dezelfde als E&P?
Ik vond dit oude filmpje van een tandemasser https://www.youtube.com/watch?v=UJmLy3ShCFQ
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
RE.gif
Wat je ook via Google zoekt, je komt altijd op E&P uit
Inmiddels een 3e partij gesproken die ik via Stef heb gekregen... zelfde verhaal Voordeel van dit bedrijf is dat ze het op lokatie (voor ons dus
op de oprit) komen plaatsen.
Wat je ook via Google zoekt, je komt altijd op E&P uit
Inmiddels een 3e partij gesproken die ik via Stef heb gekregen... zelfde verhaal Voordeel van dit bedrijf is dat ze het op lokatie (voor ons dus
op de oprit) komen plaatsen.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
RE.gif
is dat een voordeel? ik heb zelf best wat voor de deur lopen sleutelen en het is regelmatig echt behelpen gebleken, iets dergelijks zou ik op de brug willen laten monteren ipv buiten voor de deur om eerlijk te zijn
is dat een voordeel? ik heb zelf best wat voor de deur lopen sleutelen en het is regelmatig echt behelpen gebleken, iets dergelijks zou ik op de brug willen laten monteren ipv buiten voor de deur om eerlijk te zijn
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
E&P is ook verreweg het beste systeem in mijn ogen.
Vorig jaar ben ik nog aan een camper aan het plooien geweest.
Daar zat een systeem onder met 4 zware elektrische schaarkrikken.
1 daarvan was kapot.
De draadspindel en de bijbehorende moer kapot gelopen. Een heel geklooi om dat weer in orde te krijgen. Origineel was er niks meer van te koop...
Alles wat draait slijt.
Een hydraulisch systeem slijt vele malen minder.
Voor de deur zou ik ook niet doen.
Het kan..maar is erg behelpen.
Het wordt dan alleen al een crime om de hydraulische leidingen netjes eronder te krijgen.
Vorig jaar ben ik nog aan een camper aan het plooien geweest.
Daar zat een systeem onder met 4 zware elektrische schaarkrikken.
1 daarvan was kapot.
De draadspindel en de bijbehorende moer kapot gelopen. Een heel geklooi om dat weer in orde te krijgen. Origineel was er niks meer van te koop...
Alles wat draait slijt.
Een hydraulisch systeem slijt vele malen minder.
Voor de deur zou ik ook niet doen.
Het kan..maar is erg behelpen.
Het wordt dan alleen al een crime om de hydraulische leidingen netjes eronder te krijgen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
Op lokatie monteren ?PremiumDiscovery schreef:RE.gif
Wat je ook via Google zoekt, je komt altijd op E&P uit
Inmiddels een 3e partij gesproken die ik via Stef heb gekregen... zelfde verhaal Voordeel van dit bedrijf is dat ze het op lokatie (voor ons dus
op de oprit) komen plaatsen.
Ik zou zeggen : Ok, als je een brug op de oprit hebt staan.
Indien niet zou ik het in een werkplaats laten doen.
Ik heb het systeem zelf gemonteerd, op mijn oprit.
Het is eerst en vooral en heel gedoe/geklooi om op een deftige manier te kunnen werken.
Ik had de caravan met de mover op blokken gereden (14 cm hoog) om op een ietwat deftige manier onder de caravan te kunnen.
Die 14 cm geven wel wat meer ruimte maar zijn te weinig om comfortabel te kunnen werken, je moet dan ook constant wisselen om de kont of de neus van de caravan hoger te zetten.
En dan lig je heel de tijd op een koude ondergrond.
Eenmaal dat alles gemonteerd en aangesloten is, moet je het zaakje ontluchten. Daarvoor moeten twee maal alle steunen volledig naar beneden zonder dat ze de grond raken. En dan blijkt dat 14 cm net niet voldoende is. Een systeem dat niet deftig ontlucht is, vraag om problemen.
Er is maar één goede manier om het zaakje te monteren, en dat is op een (schaar-)brug. Al is het maar om de leidingen netjes te bevestigen.
Toyota LandCruiser 150 met Hymer/Eriba Nova SL 545 aan de haak
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
RE.gif
Wanneer het prijsverschil niet significant is, gaat de hut gewoon naar Linberg (waarschijnlijk toch wel)
Zelf begin ik er echt niet aan
Wanneer het prijsverschil niet significant is, gaat de hut gewoon naar Linberg (waarschijnlijk toch wel)
Zelf begin ik er echt niet aan
Laatst gewijzigd door PD op do 26 okt 2017 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
RE.gif
That's the way the cookie crumbles
That's the way the cookie crumbles
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
Heb er hier 1 gevonden die volgens mij tussen de 2 assen gemonteerd zit nl. deze http://www.caravanwaterpas.nl Sorry is niet het filmpje wat ik net op YouTube heb gezien maar weet niet hoe ik dit moet bijvoegen.
Caravan die getrokken wordt door een auto
-
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
- Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
- Contacteer:
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
RE.gif
Het filmpje karelV
Op 1.19 zie je duidelijk dat de cilinder niet aan een as is gemonteerd.
Het filmpje karelV
Op 1.19 zie je duidelijk dat de cilinder niet aan een as is gemonteerd.
Re: Ervaringen met E&P hydraulics levelsysteem ?
RE.gif
Klopt, maar dit systeem is niet meer leverbaar Nu ook gewoon E&P...
Klopt, maar dit systeem is niet meer leverbaar Nu ook gewoon E&P...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)