Nut van een leveler

Over banden, velgen, reservewiel, neuswiel, levellers, waterpas zetten, krik, enz.
Ab
Moderator
Berichten: 26728
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Bericht door Ab » zo 23 sep 2007 22:15

Ja, maar niet veel minder dan de standaard spindel. Ik weet 't niet uit het hoofd, maar een potkrik doet iets van 20 cm ?
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

BDoets

Bericht door BDoets » zo 23 sep 2007 23:25

Ab schreef:Ja, maar niet veel minder dan de standaard spindel. Ik weet 't niet uit het hoofd, maar een potkrik doet iets van 20 cm ?
Nou... ik denk hooguit 15, misschien wel minder.
Als je wil kan ik het morgen wel even voor je nakijken, dat potkrikje ligt in de schuur...
Bart

Ab
Moderator
Berichten: 26728
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Bericht door Ab » ma 24 sep 2007 00:00

Niet nodig Bart, ook hier moet er nog eentje liggen.
Zoek ik morgen of zo wel op. Op mijn werk zijn er meerdere te vinden, misschien ook wel met wat langere slag.

Groeten,
Ab.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Createurdupain

Bericht door Createurdupain » za 29 sep 2007 14:43

Wij hebben dit jaar voor het eerste een caravan dus voor ons was het heel wat af te leren en te lezen op dit forum. We hadden ook van die gele levelers gekocht. Je ziet wat en "denkt" het nodig te hebben. Je leest hier dat je NOOIT je caravan moet levelen met de pootjes. Dus van die mooie gele blokken gekocht. Staan we ergens dat we ze nodig hebben en ga ik aan het klooien met die (toen nog) rotdingen. Ik wist eerlijk gezegd niet hoe ik de caravan erop zou moeten krijgen. Achterwaarts erop duwen? Forget it. Achterwaarts erop rijden? Forget it. Voor je het weet rij je er overheen. En dan is er op een camping altijd wel iemand die je wil helpen. Nu ook. Ik had niet alleen van die grote keggen maar ook kleine. Stel ....De kant van de deur moet omhoog. Je legt voor het andere wiel (achterkant caravan) een kleine keg. Een blok zodat dat wiel staan blijft. ACHTER het andere wiel (deurkant) leg je een grote keg. Je trekt aan de dissel en de caravan "trekt zichzelf" op de leveler. Daarna trek je de handrem aan het het spul staat voor 14 dagen keurig gelevelt op plek. Voor mij dus geen krikjes en of die draai levelers. Per slot van rekening ben je op vakantie en ga je je niet het apelazerus werken met die ondingen. Voor mij werkt dit. Misschien voor een ander niet. Voor alles is wat te zeggen.

BDoets

Bericht door BDoets » za 29 sep 2007 14:53

Prachtig uitgelegd, en ik ben blij voor je dat je het zo mooi voor mekaar gekregen hebt... maar als je ooit nog eens één kant van je caravan een centimeter of 10 of 15 moet ophogen (of verlagen) dan wil ik graag van je horen hoe je dat hebt gedaan met die keggen... :)
En als je eenmaal een of ander hulpstuk hebt dat helpt voor 15 centimeter, tja dan gebruik je het natuurlijk ook als het om 3 centimeter gaat!

Bart

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Bericht door JPGeetje » za 29 sep 2007 16:41

bdoets schreef:Prachtig uitgelegd, en ik ben blij voor je dat je het zo mooi voor mekaar gekregen hebt... maar als je ooit nog eens één kant van je caravan een centimeter of 10 of 15 moet ophogen (of verlagen) dan wil ik graag van je horen hoe je dat hebt gedaan met die keggen... :)
En als je eenmaal een of ander hulpstuk hebt dat helpt voor 15 centimeter, tja dan gebruik je het natuurlijk ook als het om 3 centimeter gaat!

Bart
Ga jij dan op zo'n "slechte" plek staan Bart? Mij niet gezien, als ze geen betere plek hebben, ben ik weg.
Ik doe het al jaren zoals de CreateurDuPain het doet en dat is redelijk goed te doen. Alleen zet ik hem dan niet alleen op de handrem, maar ondersteun het wiel ook met die speciale stopper die je bij die gele keggen als optie kunt kopen.

Groetjes,
Jan
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

BDoets

Bericht door BDoets » za 29 sep 2007 17:15

JPGeetje schreef:Ga jij dan op zo'n "slechte" plek staan Bart? Mij niet gezien, als ze geen betere plek hebben, ben ik weg.
Tja, wat heet een slechte plek... als de mooiste plek van de camping 15 cm verval in de breedte blijkt te hebben, dan moet jij dus een andere plek gaan zoeken en ík zet 'm daar gewoon neer... :D
Bart

Nick

Bericht door Nick » za 29 sep 2007 21:11

bdoets schreef:
JPGeetje schreef:Ga jij dan op zo'n "slechte" plek staan Bart? Mij niet gezien, als ze geen betere plek hebben, ben ik weg.
Tja, wat heet een slechte plek... als de mooiste plek van de camping 15 cm verval in de breedte blijkt te hebben, dan moet jij dus een andere plek gaan zoeken en ík zet 'm daar gewoon neer... :D
Bart
Mee eens. De mooiste plekken staan dikwijls daar waar het terrein een beetje op- of afloopt. Dan moet je wel wat doen om hem mooi in balans te krijgen.
In oostenrijk krijg je daar dikwijls hulp van de campingbeheerder bij, die met een grote speciale (banden) krik en wat balken je caravan in een mum van tijd waterpas voor je zet.

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Bericht door JPGeetje » zo 30 sep 2007 09:33

bdoets schreef:Tja, wat heet een slechte plek... als de mooiste plek van de camping 15 cm verval in de breedte blijkt te hebben, dan moet jij dus een andere plek gaan zoeken en ík zet 'm daar gewoon neer... :D
Bart
Inderdaad, en je neemt dan maar voor lief dat je 2 weken in een scheef staande klapstoel zit en dat de slikranden van de voortent de grond niet meer raken.
Prettige vakantie! :? :wink:
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

BDoets

Bericht door BDoets » zo 30 sep 2007 11:34

JPGeetje schreef:Inderdaad, en je neemt dan maar voor lief dat je 2 weken in een scheef staande klapstoel zit en dat de slikranden van de voortent de grond niet meer raken.
Prettige vakantie! :? :wink:
Bij ons staan de klapstoelen zelden tussen de wielen van de caravan, maar ervóór. Dat er verval is tussen de caravanwielen wil niks zeggen over de vloer in de voortent hoor... 012.gif
Bart

Plaats reactie

Terug naar “Banden, Velgen, Levellers, Uitdraaisteunen”