ACR versus iTBS

Over banden, velgen, reservewiel, neuswiel, levellers, waterpas zetten, krik, enz.
Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: ACR versus iTBS

Bericht door witjesm » za 23 jan 2016 23:20

RE.gif RE.gif zorg wel dat Pin 10 op je jaeger stekker is aangesloten. Zonder gaat het echt niet!!! Echt een top systeem maar dat is echt een onvermijdelijke randvoorwaarde,
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Abve

Re: ACR versus iTBS

Bericht door Abve » zo 24 jan 2016 00:07

@ Stef:
Komt voor elkaar.

@Witjesm:
Ik neem aan dat ze dit bij Triorep checken en/of regelen?
Of moet ik hiervoor naar m'n dealer?

Vrgr Abve

mennovdh
Berichten: 175
Lid geworden op: di 21 aug 2012 22:39
Contacteer:

Re: ACR versus iTBS

Bericht door mennovdh » zo 24 jan 2016 01:01

Als aanvulling: Ook ARC heeft inmiddels een automatische strekfunctie die in praktijk goed werkt (zelf getest). Beide systemen zijn op een grote caravan in de bergen (op de Trollstiegen) eigenlijk een must, en maakt niet uit welke van de twee.

Triorep kan niet de 10 aansluiten op jou auto, dat moet je via je dealer regelen. (Uiteraard wel checken)

Abve

Re: ACR versus iTBS

Bericht door Abve » zo 24 jan 2016 07:29

@MennovdH:

Thnx Menno. Ik ga dit checken.
Overigens complimenten voor de site Caravantrekker.nl, waar jullie een zeer duidelijke praktijk- en vergelijkingstest tussen de verschillende op de markt zijnde remhulpsystemen hebben geplaatst.
Vrgr Abve

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: ACR versus iTBS

Bericht door eurotrotter » za 26 mar 2016 16:29

Een heel mooi systeem dit ITBS,alleen hangt er een zeer flinke prijskaart aan.
Het zal dus niet lang duren voordat t systeem door de handige hobbyist gekopieerd gaat worden. whistle.gif
Een 12 volt compressor,een pneumatische cylinder,een paar magneetventielen en de juiste schakelrelais,voor een fractie wat t kost bij de dealer
En wat handigheid en een goede werkplaats. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: ACR versus iTBS

Bericht door Ab » za 26 mar 2016 16:55

Lijkt me ook niet zo moeilijk.
Ik heb het zelf niet echt nodig, maar als ik veel op secundaire wegen in de bergen zou rijden ging ik daar eens over nadenken.
(Pneumatiek en schakeltechniek hoort ook bij mijn vakgebied)

Of over waterkoeling op de remtrommels.
Dat idee heb ik ooit al eens geopperd geloof ik.
Simpel te doen, met gebruikmaking van de watertank en het bestaande, of desnoods een 2 e pompje.
Het nadeel is wel, dat je altijd met voldoende water in de tank moet rijden, en dat het water opraakt. knipoog.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: ACR versus iTBS

Bericht door Micky » za 26 mar 2016 17:05

eurotrotter schreef:Een heel mooi systeem dit ITBS,alleen hangt er een zeer flinke prijskaart aan.
Het zal dus niet lang duren voordat t systeem door de handige hobbyist gekopieerd gaat worden. whistle.gif
Een 12 volt compressor,een pneumatische cylinder,een paar magneetventielen en de juiste schakelrelais,voor een fractie wat t kost bij de dealer
En wat handigheid en een goede werkplaats. mrgreen.gif
Wat mij betreft erg kort door de bocht, als alles zo simpel was maakten we. Het allemaal zelf....


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: ACR versus iTBS

Bericht door Ab » za 26 mar 2016 17:15

Het idee krijgen en dat goed ontwikkelen is niet simpel.
Het nabouwen voor eigen gebruik is een stuk eenvoudiger.
Er zijn in China nog bijna geen caravans...anders was het inmiddels allang gekopieerd. :lol:
Dat is maar goed ook, dat daar geen caravans zijn. (niet noemenswaardig)
Anders gaat niemand meer veel ontwikkelingskosten maken voor een goed werkend systeem, wat vervolgens gekopieerd wordt en voor een habbekrats op de markt gezet.
Patenten zijn ook duur, en over het algemeen hebben ze daar in China meestal nog lak aan ook.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: ACR versus iTBS

Bericht door eurotrotter » za 26 mar 2016 18:46

Micky schreef:Wat mij betreft erg kort door de bocht, als alles zo simpel was maakten we. Het allemaal zelf....


Zo simpel is t wel,die man die t uitgedacht heeft is op t idee gekomen ,en gaat dit nu,met Triorep commercieel te gelde maken,niks mis mee.
Maar als je ziet hoe kinderlijk eenvoudig t systeem eigenlijk is ,kunje verwachten dat er hobbyisten zijn die dit systeem zelf ook willen bouwen.
Het is p.s.v.r.( per slot van rekening mrgreen.gif ) geen rakettechnologie( rocketscience)
Met wat technisch inzicht en de juiste materialen moet dit voor een fractie van de prijs te doen zijn.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: ACR versus iTBS

Bericht door eurotrotter » za 26 mar 2016 18:47

Ab schreef:Het idee krijgen en dat goed ontwikkelen is niet simpel.
Het nabouwen voor eigen gebruik is een stuk eenvoudiger. .
Beter goed gejat dan slecht verzonnen.toch? mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: ACR versus iTBS

Bericht door Ab » za 26 mar 2016 20:26

Ja.. soms wel.
Afgezien van de compressor, heb ik van de ventielen en alle onderdelen een grote assortimentsdoos vol van in de auto liggen voor service-doeleinden.
Ik gebruik zelf ook altijd Metalwork ventielen, gewoon omdat Metalwork vlakbij zit.
Niet zo vreemd dat Triorep dat ook doet, die zit 2 km van mij af.
Waarom er een bi stabiel ventiel gebruikt is, is me niet helemaal duidelijk. Voor open-dicht schakelen van het 5/2 ventiel heb je dan voor beide standen 12 volt op de spoelen nodig. Waarschijnlijk voor de functie van de slingerdetector.
De drukbewakingsschakelaar die er onder zit heb ik vorige week nog een aantal van gemonteerd. Is ook van Metalwork uit Ede.
Als de perslucht wegvalt gaat er waarschijnlijk een alarmlampje branden of zo kan ik me voorstellen.
Je kan die dingen op elke gewenste druk instellen, en laten schakelen als de druk onder de ingestelde waarde komt.
Zo te zien aan het ventiel wordt er een dubbelwerkende cylinder gebruikt.
Is ook logisch, de cylinder moet de rem aantrekken als er slingering optreedt. En tegenhouden als je van de berg afgaat, zonder de rem van de auto te gebruiken.
Van de auto naar de caravan zouden er dan ook 2 slangen moeten zitten met snelkoppelingen.
Het is net als met een paperclip...je moet het maar verzinnen. :lol:
Maar rocket science is het inderdaad niet als je enige kennis van pneumatiek hebt.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: ACR versus iTBS

Bericht door Micky » za 26 mar 2016 20:36

eurotrotter schreef:
Micky schreef:Wat mij betreft erg kort door de bocht, als alles zo simpel was maakten we. Het allemaal zelf....


Zo simpel is t wel,die man die t uitgedacht heeft is op t idee gekomen ,en gaat dit nu,met Triorep commercieel te gelde maken,niks mis mee.
Maar als je ziet hoe kinderlijk eenvoudig t systeem eigenlijk is ,kunje verwachten dat er hobbyisten zijn die dit systeem zelf ook willen bouwen.
Het is p.s.v.r.( per slot van rekening mrgreen.gif ) geen rakettechnologie( rocketscience)
Met wat technisch inzicht en de juiste materialen moet dit voor een fractie van de prijs te doen zijn.
Toch snap je mijn punt niet (misschien ook niet zo "simpel" :wink: ) er is maar 1 man die dit op deze manier op de markt heeft gebracht. dus het systeem op zich mag dan volgens jou geen rocketscience zijn, toch was/is het allemaal niet zo simpel whistle.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: ACR versus iTBS

Bericht door Ab » za 26 mar 2016 20:47

Nee dat klopt.
De man die de paperclip heeft uitgevonden heeft daar ook een hele tijd over na moeten denken.
En daarna het ook nog in de praktijk brengen en er een machine voor te maken was echt niet simpel.
Eigenlijk geldt dat voor alles in deze wereld.
De simpele gloeilamp was ook een wereldvinding.
Zonder er bij na te denken gebruiken we allemaal dagelijks heel simpele dingen.
Het wiel is daar ook een van.
Je moet er maar opkomen in een wereld waar het niet bestaat. knipoog.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: ACR versus iTBS

Bericht door eurotrotter » za 26 mar 2016 21:00

In een draadje,een jaar of wat geleden,ging over de vraag of de oplooprem nog wel paste op de moderne caravan,opperde ik dat de oplooprem soms buiten werking gesteld moest kunnen worden.( hoe wist ik op dat moment ook niet.
Omdat deze rem in werking treed door het gewicht van de caravan,en niet door n commando van de chauffeur.
Ik kreeg daar verschillende reacties op,waarvan de duidelijkste deze smiley was: scratch.gif

IK wist van het bestaan van ITBS niks af ,echt niet,had er nog nooit van gehoord.
Maar t blijkt wel dat er meerdere mensen hier hun gedachten over hadden,en dat de bedenker van ITBS al zo ver was dat zijn systeem in productie is genomen.
En ik weet zeker dat ik,als caravanner, niet de enige ben die zijn gedachten hierover hebben laten gaan.

Neem als voorbeeld de caravan leveler van Lotte;neem een 6 duims slang,sluit m af met een paar metalen strips ,plaats er en ventiel op en je hebt een perfect werkende leveller,die geen drol kost.
Je kunt m ook bestellen bij een bedrijf, op internet,kost iets van € 280,00 .
Hoe Lotte op zijn idee kwam? weet ik niet,misschien had hij ook wel een commerciele aanbieding gezien en dacht: dat kan ik goedkoper.
Zo is t met dit soort dingen,zoals ITBS ook.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: ACR versus iTBS

Bericht door Ab » za 26 mar 2016 21:18

Ik ben eigenlijk ook niet blij met het oploopremsysteem.
Het wordt echter algemeen toegepast in Europa. Je wordt er op den duur niet blij van. Het vergt nogal veel onderhoud als je dagelijks rijdt met aanhangers weet ik uit ervaring.
In Noord Amerika kom je oploopremmen bijna niet tegen.
Of je zou het systeem met een hydraulische pomp ook een oplooprem moeten noemen (wat het eigenlijk ook is )
Maar heel vaak worden er elektrische remmen gebruikt.
Hierbij remt de aanhanger alleen als je de rem intrapt.
Al deze systemen zijn om mij onduidelijke redenen niet toegestaan in NL.

Hoewel...dat is niet helemaal waar.
Veldhuizen Wagenbouw bijv. heeft een aanhanger ontwikkeld, met een max gewicht van ruim 5 ton.
Daar mag je achter een daarvoor geschikte auto (Bijv een pickup met aangepaste trekhaak) met BE mee rijden. (tot 7500 kg totaal)
Daar zit dus wel een typegoedkeuring op. Er zitten ook elektrisch gestuurde remmen op.
Maar het feit blijft wel, dat je met een dergelijk remsysteem geen ACR of ITBS nodig hebt.
Ook ben je van het toch vaak voelbare oplopen van de remmen af, het schokt vaak toch wel een klein beetje.

Het kan dus wel.
Waarom caravanfabrikanten dit niet toepassen is mij niet duidelijk.
Waarschijnlijk omdat het nu toegepaste oploopremsysteem door de grote aantallen goedkoper is.
En, laten we eerlijk zijn, voor het gros van de caravanners ook prima voldoet.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: ACR versus iTBS

Bericht door PD » za 26 mar 2016 21:21

RE.gif
Vooral dat laatste thumbup.gif ofwel Doelgeschikt mrgreen.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: ACR versus iTBS

Bericht door Micky » za 26 mar 2016 21:27

eurotrotter schreef:In een draadje,een jaar of wat geleden,ging over de vraag of de oplooprem nog wel paste op de moderne caravan,opperde ik dat de oplooprem soms buiten werking gesteld moest kunnen worden.( hoe wist ik op dat moment ook niet.
Omdat deze rem in werking treed door het gewicht van de caravan,en niet door n commando van de chauffeur.
Ik kreeg daar verschillende reacties op,waarvan de duidelijkste deze smiley was: scratch.gif

IK wist van het bestaan van ITBS niks af ,echt niet,had er nog nooit van gehoord.
Maar t blijkt wel dat er meerdere mensen hier hun gedachten over hadden,en dat de bedenker van ITBS al zo ver was dat zijn systeem in productie is genomen.
En ik weet zeker dat ik,als caravanner, niet de enige ben die zijn gedachten hierover hebben laten gaan.

Neem als voorbeeld de caravan leveler van Lotte;neem een 6 duims slang,sluit m af met een paar metalen strips ,plaats er en ventiel op en je hebt een perfect werkende leveller,die geen drol kost.
Je kunt m ook bestellen bij een bedrijf, op internet,kost iets van € 280,00 .
Hoe Lotte op zijn idee kwam? weet ik niet,misschien had hij ook wel een commerciele aanbieding gezien en dacht: dat kan ik goedkoper.
Zo is t met dit soort dingen,zoals ITBS ook.
Ik heb dit systeem ongeveer 1 jaar geleden voor het eerst in het echt gezien op de caravan van een forumlid (Witjesm), ik vind je verhaal leuk hoor en ben zelf best wel technisch aangelegd denk ik, maar nogmaals, dit is wel degelijk een hele echte uitvinding die op de markt is gebracht, met een paar dromerige praatjes komt zoiets er niet, dus ZO simpel is het gewoon niet..
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: ACR versus iTBS

Bericht door Micky » za 26 mar 2016 21:30

Ab schreef:Ik ben eigenlijk ook niet blij met het oploopremsysteem.
Het wordt echter algemeen toegepast in Europa. Je wordt er op den duur niet blij van. Het vergt nogal veel onderhoud als je dagelijks rijdt met aanhangers weet ik uit ervaring.
In Noord Amerika kom je oploopremmen bijna niet tegen.
Of je zou het systeem met een hydraulische pomp ook een oplooprem moeten noemen (wat het eigenlijk ook is )
Maar heel vaak worden er elektrische remmen gebruikt.
Hierbij remt de aanhanger alleen als je de rem intrapt.
Al deze systemen zijn om mij onduidelijke redenen niet toegestaan in NL.

Hoewel...dat is niet helemaal waar.
Veldhuizen Wagenbouw bijv. heeft een aanhanger ontwikkeld, met een max gewicht van ruim 5 ton.
Daar mag je achter een daarvoor geschikte auto (Bijv een pickup met aangepaste trekhaak) met BE mee rijden. (tot 7500 kg totaal)
Daar zit dus wel een typegoedkeuring op. Er zitten ook elektrisch gestuurde remmen op.
Maar het feit blijft wel, dat je met een dergelijk remsysteem geen ACR of ITBS nodig hebt.
Ook ben je van het toch vaak voelbare oplopen van de remmen af, het schokt vaak toch wel een klein beetje.

Het kan dus wel.
Waarom caravanfabrikanten dit niet toepassen is mij niet duidelijk.
Waarschijnlijk omdat het nu toegepaste oploopremsysteem door de grote aantallen goedkoper is.
En, laten we eerlijk zijn, voor het gros van de caravanners ook prima voldoet.

Het leuke is, mijn DS uit 1974 mag 1300kg trekken, maar met aangesloten rem op het hydropneumatische vering- en remsysteem 1800kg, de auto weegt maar een 1400kg gok ik (kenteken niet bij de hand).
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: ACR versus iTBS

Bericht door Ab » za 26 mar 2016 21:39

Ik ben het volledig met je eens, dat het een heel mooie uitvinding is. Er is veel denkwerk en experimenteerwerk aan vooraf gegaan kan ik me voorstellen.
Het vergt ook veel moed om het door te ontwikkelen en op de markt te brengen, zo groot is die markt niet.

Maar ben het ook eens met eurotrotter, dat het idee eigenlijk vrij simpel is.
Is dat met veel uitvindingen eigenlijk niet zo ? Je moet er maar opkomen..
En ook de behoefte hebben aan een systeem als dit. Anders begin je daar ook niet eens aan.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: ACR versus iTBS

Bericht door Micky » za 26 mar 2016 22:09

RE.gif

Dan komt ie Ab: "ja maar".... en dat is het altijd, dus terug naar de basis, het is niet simpel om dit uit te voeren, de beste stuurlui staan aan wal is het dan denk ik, we (ik zeker) willen allemaal de mooie systemen, en velen vinden de systemen simpel, maar waar zijn ze... mrgreen.gif

Ik vind het persoonlijk nogal zwak om te zeggen dat een bepaalde uitvinding simpel is, als je er zelf niet mee gekomen bent, of met een goede doorontwikkeling komt, de hele wereld zit vol met mensen die allemaal na introductie van een product weten hoe het beter had gekund, of sterker nog: zeggen dat het weinig voorstelt.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: ACR versus iTBS

Bericht door eurotrotter » za 26 mar 2016 22:09

Micky schreef: Ik heb dit systeem ongeveer 1 jaar geleden voor het eerst in het echt gezien op de caravan van een forumlid (Witjesm), ik vind je verhaal leuk hoor en ben zelf best wel technisch aangelegd denk ik, maar nogmaals, dit is wel degelijk een hele echte uitvinding die op de markt is gebracht, met een paar dromerige praatjes komt zoiets er niet, dus ZO simpel is het gewoon niet..
IK vind t een geweldig idee hoor,en zou t best graag willen hebben, mrgreen.gif
Een uitvinding zou ik t niet willen noemen,het is een van bestaande componenten slim opgebouwd systeem
Alleen hik ik tegen de kostprijs aan,vooral als ik zie waaruit t bestaat en wat de componenten kosten kom ik tot de conclusie dat er voor "het idee"een flinke bonus word gevraagd.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: ACR versus iTBS

Bericht door Micky » za 26 mar 2016 22:12

RE.gif

Tja, ik ben van opleiding "autotechnicus" en als ik kijk waar een auto uit bestaat vraag ik me ook af waarom het ZO veel moet kosten whistle.gif

snap je mijn punt knipoog.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: ACR versus iTBS

Bericht door eurotrotter » za 26 mar 2016 22:15

Micky schreef:RE.gif
Ik vind het persoonlijk nogal zwak om te zeggen dat een bepaalde uitvinding simpel is, als je er zelf niet mee gekomen bent, of met een goede doorontwikkeling komt, de hele wereld zit vol met mensen die allemaal na introductie van een product weten hoe het beter had gekund, of sterker nog: zeggen dat het weinig voorstelt.
MIcky nogmaals,ik vind t idee niet simpel,dat is geweldig.
IK vind t een geweldig idee om met simpele ,bestaande dingen ,die erg goedkoop op de markt te koop zijn een constructie van dit kaliber uit te denken.
En je hoort mij niet zeggen dat t weinig voorstelt,dan heb je mijn postings niet goed gelezen,
IK stel dat t geniaal door eenvoud is,en dus gemakkelijk te kopieëren.( misschien zelfs wel door mij,wie weet mrgreen.gif mrgreen.gif )
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: ACR versus iTBS

Bericht door Micky » za 26 mar 2016 22:26

RE.gif

Je hebt helemaal gelijk, ik heb je post verkeerd begrepen :oops: thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: ACR versus iTBS

Bericht door witjesm » zo 27 mar 2016 08:31

eurotrotter schreef:
Micky schreef:RE.gif
Ik vind het persoonlijk nogal zwak om te zeggen dat een bepaalde uitvinding simpel is, als je er zelf niet mee gekomen bent, of met een goede doorontwikkeling komt, de hele wereld zit vol met mensen die allemaal na introductie van een product weten hoe het beter had gekund, of sterker nog: zeggen dat het weinig voorstelt.
MIcky nogmaals,ik vind t idee niet simpel,dat is geweldig.
IK vind t een geweldig idee om met simpele ,bestaande dingen ,die erg goedkoop op de markt te koop zijn een constructie van dit kaliber uit te denken.
En je hoort mij niet zeggen dat t weinig voorstelt,dan heb je mijn postings niet goed gelezen,
IK stel dat t geniaal door eenvoud is,en dus gemakkelijk te kopieëren.( misschien zelfs wel door mij,wie weet mrgreen.gif mrgreen.gif )
Ik ben zelf een zeer tevreden gebruiker van het systeem. Aan onderdelen denk ik dat je inderdaad niet al het geld kwijt bent al moet je wel een hele beste cilinder installeren en die ik niet helemaal gratis. Als je het zelf maakt reken je de constructie en installatie tijd niet mee maar als je het koopt moet je dat wel betalen. Buiten het mechanische werk moet je ook nog het eea aan elektrische zaken regelen 12V/20A voor de compressor en een aansluiting op de remlichten. Ze zijn met de installatie in mijn geval 1.5 dagen bezig geweest. Buiten de primaire functie heeft het systeem ook nog een anti slinger inrichting inclusief detectie sensor en een status controle in de auto op afstandsbediening. Al met al vindt ik het daardoor waar voor mijn geld maar dat moet iedereen zelf beoordelen.
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Plaats reactie

Terug naar “Banden, Velgen, Levellers, Uitdraaisteunen”