krik voor onderweg

Over banden, velgen, reservewiel, neuswiel, levellers, waterpas zetten, krik, enz.
Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18302
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: krik voor onderweg

Bericht door deusjevo » di 31 mar 2020 13:26

eurotrotter schreef:
di 31 mar 2020 13:14
deusjevo schreef:
di 31 mar 2020 11:38

Vervolgens zal je je band op moeten pompen met een compressor waarvan dat verrekte 12V draadje dan natuurlijk weer te kort is omdat dat compressortje wellicht bedoeld is voor de auto. knipoog.gif
Daar kun je je op voorbereiden door er thuis,voor vertrek , een kabeltje aan te zetten wat wel lang genoeg is.
Overigens is het een noodoplossing als je met een slappe band,door m even op te pompen ,naar een veilige plaats kunt komen.
Tuurlijk, voor elk probleem is er oploskoffie, altijd zorgen dat je dat bij je hebt. knipoog.gif

Vrij naar Sailor Wim trouwens.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Kipke98
Berichten: 554
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 22:59

Re: krik voor onderweg

Bericht door Kipke98 » di 31 mar 2020 13:47

willem schreef:Ook ik gebruik de schaarkrik van mijn auto met een losse aanpassing, potkik adaptor U-profiel voor alko en na testen werkt dat uitstekend. Heb voor beide voertuigen een reserveband en spullen om te wisselen haphop.gif
Willem wat is het merk en type van je auto?

RDDR
Berichten: 2790
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: krik voor onderweg

Bericht door RDDR » di 31 mar 2020 14:34

Ging iets mis en kan geen post deleten.
Laatst gewijzigd door RDDR op di 31 mar 2020 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

RDDR
Berichten: 2790
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: krik voor onderweg

Bericht door RDDR » di 31 mar 2020 14:35

Daphne schreef:
di 31 mar 2020 13:15
En dan is het nu maar hopen dat je niet net voor het weekend in het buitenland (bijvoorbeeld Frankrijk) staat, vlak voor een feestdag met een weekend erachteraan. Dan wordt je naar een verlaten industrieterrein afgesleept en dan is het au revoir monsieur :(
Dan laten we de caravan achter bij de bandenboer en gaan lekker in een luxe hotel ergens zitten. Zoals gezegd zijn de financien bepaald niet het probleem. Als ik zelf met een band van 20 kg in de weer ga, heb ik waarschijnlijk dagen lang last van. Laag bij de grond en hoog gewicht voor iemand met een onderrug probleem. Dus ik neem het risico en we zien wel als het zover is. We zijn zeer makkelijk in het vinden van oplossingen en liggen er ook niet wakker van als het geld kost dan.

Ik zal erover op houden, gezien ik anders dit draadje welllicht te veel vervuil.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18302
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: krik voor onderweg

Bericht door deusjevo » di 31 mar 2020 14:58

Op een verlaten industrieterrein in Frankrijk laat ik geen caravan achter, nog niet met 10 sloten knipoog.gif

Als het lichamelijk sowieso niet gaat zou ik er ook niet aan beginnen hoor maar een prof. pechhulp verlener legt een wiel dat je toevallig al jaren meesleept er in 10 minuten op.

En dan maar banuuuuh caravan.gif weer richting de C vacation.gif op de camping.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

eurotrotter
Berichten: 6221
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: krik voor onderweg

Bericht door eurotrotter » di 31 mar 2020 15:13

RE.gif
Inderdaad,repareren is wat anders,maar een wiel legt die professionele sleper er zo voor je op ( als je tenminste een wiel hebt),tegen een gepaste vergoeding uiteraard.
Daarom dus:nooit zonder reservewiel de rit aanvangen.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

RDDR
Berichten: 2790
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: krik voor onderweg

Bericht door RDDR » di 31 mar 2020 16:51

RE.gif en RE.gif RE.gif

Bedankt, maar ik hou het erbij mrgreen.gif
Kom nooit in Frankrijk, altijd Duitstland, Zwitserland, Oostenrijk, Noord Italie en we willen wellicht een keer naar Kroatie. In de landen tot nu toe nog nooit meegemaakt dat alles op zaterdag dicht is. Blijkbaar zijn we dare devils zonder het zelf te weten. Mocht het een keer zover zijn dan laat ik het weten hier.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1947
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: krik voor onderweg

Bericht door mrbullmastiff » di 31 mar 2020 17:56

Een nadeel van lek rijden op de snelweg heeft mijn vader een paar jaar geleden meegemaakt. Hij kreeg een lekke band op een plaats waar hij niet veilig kon stoppen. Met lage snelheid een kilometertje doorrijden zorgde er ook voor dat zijn velg zwaar beschadigd en onbruikbaar geworden was. Hij was blij dat hij op dat moment een reservewiel bij had. Hij kon daarna gewoon verder maar aangekomen op de bestemming heeft het toch enkele dagen geduurd voor een nieuwe band en velg beschikbaar was.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

Plaats reactie

Terug naar “Banden, Velgen, Levellers, Uitdraaisteunen”