Tuurlijk hoeft een verzekeraar (in Duitsland) dat niet aan te tonen!eurotrotter schreef: ↑vr 30 nov 2018 17:21
Heb je dit al eens meegemaakt?
Volgens mij dient een verzekeraar dan ook aan te tonen dat de oorzaak van de schade ligt in de veranderde bandenmaat,dus aantonen dat de veranderde bandenmaat (of antislingerkoppeling of wat dan ook) onherroepelijk leidt tot t gevolg van deze schade.
t feit dat alleen de maat veranderd is geen reden om de schade af te wijzen, vaek buj'je te bange.
Die verzekeraar zorgt echt wel dat er in zijn voorwaarden staat dat het voertuig aan alle eisen moet blijven voldoen.
Voldoet je voertuig niet aan die eisen is dat toch gewoon een gerechtigde reden om een claim af te wijzen?
Daarom zijn ze daar in D ook zo fel op dat alles "eingetragen" moet zijn en blijven.
En zelfs dat de after market velgen die je eventueel wilt gebruiken ook "eingetragen" zijn.
Je hebt best kans dat die eisen omtrent dat "eintragen" voor de bedrijf busjes strenger zijn dan voor de personenauto's, dat weet ik niet.
Op de Duitse fora over de VW busjes hebben ze het er altijd over in ieder geval.