Nemesis

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: Nemesis

Bericht door Pino » zo 2 apr 2017 11:01

JPGeetje schreef: heb je een mover die de functie aan boord heeft om automatisch de moverrollen terug te draaien als de stekker in de auto wordt gestoken, dan wordt dit middels een apart draadje via de autoaccu geactiveerd.
Klopt, ook met afgekoppelde mover accu worden de rollen ingetrokken op de 12V uit de auto stekker.
Zowel bij mijn (vorige) Simpark als P1 werkt dat zo.
Zit normaal op 9/13, maar dan gingen de rollen ook in als de accu als boardaccu is geschakeld. Dus heb ik naar 10/11 veranderd zodat ze ingaan wanneer de motor van de auto is gestart.
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 5 aug 2011 08:24
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Nemesis

Bericht door Kees_S » zo 2 apr 2017 11:14

Ik heb even gezocht en vind nu als goedkoopste leverancier: https://www.teun.nl/nl/231536/wielklem- ... ArS08P8HAQ.
En ik vraag mij af of ik deze ook op mijn camper kan gebruiken?
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 3850 kg)
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding

Gebruikersavatar
hendrik38
Berichten: 1299
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 17:25

Re: Nemesis

Bericht door hendrik38 » zo 2 apr 2017 21:20

Ik ben er ook heel wijs mee. Prima slot!
Skoda Kodiaq sportline 1.5 TSI DSG met een Fendt 515 skm 2014

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Nemesis

Bericht door JPGeetje » wo 5 apr 2017 11:35

Vannacht lag ik wakker en was me aan het bedenken hoe Nemesis de in mijn ogen knullige oplossing met die losse ringen heeft kunnen bedenken.
Mede door de zeer summiere handleiding in uitsluitend het Engels die bij het slot geleverd was, had ik me laten leiden door het instructiefilmpje van Obelink.
Als je dat volgt zie je dat de opvulringen aan de binnenkant van het slot over de slotcilinder worden geschoven.
Als je het slot tijdens het bevestigen dan een beetje scheef houdt, vallen de ringen er weer vanaf en bij mijn slot paste de ringen eigenlijk net niet door het gat waar ze doorheen moesten. Moet dat wel zo weenie.gif
Vannacht kreeg ik een helder moment knipoog.gif.
De constructie van het slot voor ogen houdende bedacht ik me dat die ringen wel eens op een ander plaats hun werk moesten doen.
Dat ben ik vanmorgen gaan proberen en wat denk je; het moet helemaal niet zo als op het filmpje van Obelink.
De ringen moeten aan de buitenkant in het oranje slothuis waardoor de erna ingebrachte slotcilinder niet meer zo diep in het slothuis gaat.
Als je de juiste hoeveelheid ringen hebt bepaald, proberen dus, draai je het inbusboutje dat opzij in de oranje buis zit, in de uitsparing die opzij in de slotcilinder zit.
Daardoor kan de cilinder niet meer uit het slothuis vallen en de ringen zitten dus opgesloten.
Zo heb ik het nu gedaan. Ik moest nu precies alle ringen hebben en het slot zit nu enkele millimeters vrij, muurvast op de velg. thumbup.gif
Uit reacties in dit draadje maak ik op dat ik niet de enige ben die deze fout heeft gemaakt.
Overigens weet ik niet of deze werkwijze voor allebei de types Nemesis Ultra op gaat. Ik heb het hier over het slot met het buisstuk waarin de slotcilinder helemaal verzonken zit en waar je overheen die afdichtingsdop kunt aanbrengen.
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

JaapB

Re: Nemesis

Bericht door JaapB » wo 5 apr 2017 13:25

Wel knullig om dan zo'n filmpje op te nemen.
Daar zal Nemesis ook niet blij mee zijn.

Ik vind het (voor de doorsnee crimineel) een indrukwekkend uitziend slot.
En daar gaat het om, dat het afschrikt. En de volgende caravan pakt.

Voor woningen weet ik hoe het SKG sloten, beslag, gevelelementen, enz, keurd.
Zelf diverse keren wezen kijken.
Maar hoe SCM zijn keurmerk geeft snap ik niet veel van.
Als de verzekeringen maar tevreden zijn.

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2820
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: Nemesis

Bericht door AadB » wo 5 apr 2017 19:15

RE.gif RE.gif
Zo heb ik het ook gedaan Jan. Ik had geen filmpje gezien maar ik had geen andere mogelijkheid. thumbup.gif
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Nemesis

Bericht door karelV » wo 5 apr 2017 19:41

@Jan


Ik had dat filmpje ook nog ooit gezien maar heb het wel gelijk van begin af aan zo gedaan waar jij afgelopen nacht van droomde whistle.gif knipoog.gif awhoea.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: Nemesis

Bericht door Pino » wo 5 apr 2017 19:43

Mijne komt morgen binnen. Zal eens kijken wat ik droom vannacht knipoog.gif
Maar zal zeker niet naar het filmpje gaan kijken
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Nemesis

Bericht door JPGeetje » do 6 apr 2017 09:32

JaapB schreef:Maar hoe SCM zijn keurmerk geeft snap ik niet veel van.
Als de verzekeringen maar tevreden zijn.
Ik snap daar ook niet veel van.
Bij vorige sloten die ik gehad heb, (LockLoy en Steady) kreeg ik een losse sticker meegeleverd waarmee werd aangetoond dat het een goedgekeurd slot was.
Die stickers heb ik altijd bij mijn papieren bewaard om bij een evt. claim "aan te kunnen tonen" dat er een gekeurd slot was.
Aantonen tussen aanhalingstekens omdat zo'n constructie dus helemaal niets zegt over het al dan niet gebruikte slot.
Enkele jaren geleden heb ik eeen Alko disselslot gekocht en onlangs het Nemesis slot.
Bij deze beide sloten zit een SCM-sticker op het slot geplakt waaruit het keurmerk blijkt.
Het is dan maar te hopen dat een evt. dief, het geforceerde slot op de plaats delict achterlaat zodat je met de restanten daarvan evt. kunt aantonen dat het een gekeurd slot was, wat door de dief is geforceerd.
Hoe dan ook, ik vind het een discutabel systeem en hoop dan ook dat ik er nooit voor in discussie moet met mijn verzekering. scratch.gif
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38410
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Nemesis

Bericht door Micky » do 6 apr 2017 15:17

karelV schreef:RE.gif

Wielen worden toch niet uitgebalanceerd met de wielbouten erin........dus.......... weenie.gif Met de wielbouten zet je toch alleen maar de (uitgebalanceerde) wielen mee vast en heeft toch totaal geen invloed op de uitgebalanceerde wielen. whistle.gif whistle.gif scratch.gif
Echt wel, maar daar zul je in de auto zelf weinig van merken, ik heb sneeuwkettingen die met bussen op de bouten worden gemonteerd (spikes spider), ik had bij een nieuwe auto maar 4 gemonteerd omdat er 1 slotbout in zat, ik trilde de auto uit en heb snel de slotbouten verwisselt met 2 bouten achter, trillen weg, uiteraard rij je met de caravan doorgaans wat minder snel, maar het trilde bij mij al heel erg bij 110.
Kingpin1966 schreef:RE.gif
De soep zal idd. niet zo heet gegeten worden.
Als zo'n bout echt van grote invloed was op de balans van de wielen dan had dit vast wel in de handleiding gestaan.
Met een vriendelijk verzoek het desbetreffende wiel bij de bandenboer ter herbalancering aan te bieden.
Maar aangezien daar geen sprake van is is de impact van de bout op de wielbalans 0,0.
gelukkig heb jij meer verstand van....... het is zelfs onmogelijk dat de impact 0,0 is..... whistle.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Nemesis

Bericht door Chris » do 6 apr 2017 16:22

Ik ben al een tijdje met grote interesse aan het meelezen in dit topic.
Een maand geleden moesten er 2 nieuwe sloten klaarliggen voor mijn nieuwe caravan, de "oude" pasten niet meer.
Disselslot was geen vraag, maar het wielslot wel, en beide heb ik in december aangeschaft...beetje vroeg, goed op tijd.
Ik heb lopen dubben tussen de Milenco compact C en het onbekende Nemesis slot, en de Milenco gekocht.
Dat leek mij een flink stevige mop ijzer en een goed slot.
Helaas.... de caravan kwam en het Milenco slot past helemaal niet zo mooi als ik hoopte, het inhaken door een chassisgat is gewoon lastig.
Er zit trouwens geen goed geschikt chassisgat vlak bij zelfs.
Je moet dus op je knieen gaan liggen en goed achter het wiel om mikken om het chassisgat en een opening in de velg, en dat met die flink zware onhandige beugel.
Daarna moet de gele beugel/slot constructie tussen de openingen van de velg spaken gewurmd worden..en de zaak op slot draaien.
Kortom..wel heel stevig, maar lastig om "op slot" te zetten, risico op beschadigen.
Het was niet slim om zolang van tevoren een slot te kopen.
Nu kan ik er niet meer mee terug, en ... niet slim... de verpakking is ook al weg.

Bij het zien en lezen van dit topic ben ik er eigenlijk wel van overtuigd geraakt dat ik wellicht dit slot beter had kunnen kopen.
Duidelijk iets van onbekend maakt onbemind, de andere keuze was een bekende.
Maar alle positieve verhalen, het filmpje hoe kinderlijk eenvoudig er op slot gezet kan worden, de geringe kans op beschadiging van mijn velg, en niet op je knieen onder de hut kruipen....pffff.

Zal ik maar gewoon dit slot ook kopen en trachten mijn Milenco compact C ( ook goedgekeurd slot dus) te verkopen...
En dan.. help..
Ik lees dat er 2 uitvoeringen zijn dus...
Waar moet ik op letten... op maakt het niet uit??
En!!!
Ik heb 15 " inch velgen maar een heel grote remtrommel daarachter.... niet veel ruimte tussen velg en trommel dus.
Of... Is er een lid die een gelijke caravan/Nemesis heeft en zijn ervaring wil delen??

Mannen... geef mij eens advies...

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: Nemesis

Bericht door Pino » do 6 apr 2017 19:55

En we kunnen weer een ervaring toevoegen!
Op mijn 13 inch wieltjes is meer dan ruimte genoeg voor het Nemesis slot.
Montage was een minuut of 10. Meeste werk is uitvinden hoeveel vulringen nodig zijn. Met alle opvulringen zit hij er superstevig op.
Het monteren van het slot is letterlijk opklikken, sleutel er uit en klaar. Voor mijn disselslot heb ik zeker 3 keer zoveel tijd nodig. Kun je nagaan knipoog.gif
Tja, 2 typen.... ga eens teruglezen welke ik dan heb. In elk geval ben ik tevreden. Succes met stelen tuig!
2017-04-06 19.39.33 (1).jpg
2017-04-06 19.38.29 (1).jpg
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Nemesis

Bericht door Chris » do 6 apr 2017 20:07

RE.gif
Hee Pino..
Hoe lang is die "piemel" aan het slot ongeveer" ??
Eigenlijk; Komt dat deel voorbij het chassis of loopt ie tegen de schokbreker vast...

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Nemesis

Bericht door JPGeetje » do 6 apr 2017 20:12

RE.gif
Ik weet niet hoe zwaar de as onder jouw Knaus is Chris, maar onder mijn LMC met ook een Alko chassis ligt een 1800kg. as.
Daaromheen 14" wielen. Als jouw as niet zwaarder is dan de mijne, dan moet het kunnen want bij mij kan het ook met die maat kleinere velgen.
Pino haalde dezer dagen het voorbeeld aan van een bezemsteel.
Wellicht dat je daarmee eens kunt proberen.
Een steel van 28mm. doorsnee kan ik bij mijn velg alleen maar schuin er doorheen steken en kan hem erin gestoken niet zodanig houden dat hij paralel loopt met de wielas.
Als dat bij jou wel lukt, dan moet het met het slot ook lukken want bij mij gaat het ook.
Dan de twee modellen.
Ik heb vanmorgen verteld over die opvulringen die bij de uitvoering die ik heb, opgesloten komen te zitten in het slot.
Het is mij nog niet duidelijk of dit bij het andere type, dat gebruikt wordt in het filmpje van Obelink, ook zo moet.
In het filmpje zie je immers dat de ringen vrij blijven liggen.
Als dat zo zou zijn, zou ik gaan voor de versie zoals ik heb, met dus die langere buis waar het cilinderslot helemaal in verdwijnt.
Enfin, meet eerst maar eens op of het bij jou mogelijk is.
Als je nog iets moet weten roep je maar knipoog.gif
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: Nemesis

Bericht door Pino » do 6 apr 2017 20:15

Die 'piemel' is ruim 30 cm. Ik klaag ook niet awhoea.gif awhoea.gif
Hij komt enkele centimeters voorbij het chassis.
2017-04-06 20.12.34.jpg
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Nemesis

Bericht door JPGeetje » do 6 apr 2017 20:22

RE.gif
Dat zal dan waarschijnlijk ook van de vorm van de velg afhangen want bij mij haalt die "piemel" het net niet.
Ik heb weliswaar niet gemeten maar ga er op voorhand vanuit dat ik niet hoef onder te doen voor jou awhoea.gif
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: Nemesis

Bericht door Pino » do 6 apr 2017 20:29

RE.gif Jouw wielkasten zullen ook wel iets breder zijn. Maar je Nemesis blijft wel achter de schokbreker hangen dan.
Ben wel benieuwd of die piemel niet gewoon losbreekt wanneer er gereden wordt, maar daar hebben ze vast over nagedacht.
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23390
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Nemesis

Bericht door PD » do 6 apr 2017 20:33

RE.gif
Ik vraag me af of een dergelijk slot afdoende is voor een tandemasser; zelf zou ik een ketting door beide wielen prefereren.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Nemesis

Bericht door Chris » do 6 apr 2017 20:33

RE.gif en RE.gif
Ik heb een 1700 kg as en 15" velgen.
Als het bij Arno past met 13" velgen en bij jou met 14" en ook grote remtrommels, dan moet het bij mij ook passen.
Wel grote remtrommels, maar ook flinke velgen... daar zit ruimte tussen want de stang van de Milenco CC kon er ook tussendoor.
Helaas staat de hut in de stalling, meten is er dus even niet bij.
Maar.... ik ben er niet meer bang voor.
De goedkoopste, die voorraad heeft en in de buurt is bij mij is Teun....€ 109,95
Morgen maar even eentje in de handen nemen en aan een vorsende blik onderwerpen....en meenemen.
De eenvoud met gebruik is mij ook heel wat waard.
Gaat mijn Milenco compact C in de verkoop...helaas.... klanten ??

Bedankt mannen...
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Nemesis

Bericht door JPGeetje » do 6 apr 2017 20:36

Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om het te proberen, maar ik sluit niet uit dat dat ding ook de opbouw kan raken en daarmee wellicht schade kan veroorzaken aan de wielkast weenie.gif
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: Nemesis

Bericht door Pino » do 6 apr 2017 20:42

PremiumDiscovery schreef: Ik vraag me af of een dergelijk slot afdoende is voor een tandemasser; zelf zou ik een ketting door beide wielen prefereren.
Ze kunnen het wiel er niet afhalen en zelfs met de dissel op de grond komt het (achter)wiel niet los. Ze zullen toch echt de Nemesis er af moeten halen. Wilde zowiezo geen slot dat ik zelf achter die wielen uit moet halen. Dit is klik-klaar
En als ze hem dan toch meenemen dan heb ik als verzekeringsnemer met zowel een wielslot als een disselslot vast wel recht op uitkering.
Chris schreef: De goedkoopste, die voorraad heeft en in de buurt is bij mij is Teun....€ 109,95
Chris
Heb ik hem ook vandaan. Dan heb je de versie met verdiept slot en ringen die er niet uitvallen.
JPGeetje schreef:Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om het te proberen, maar ik sluit niet uit dat dat ding ook de opbouw kan raken en daarmee wellicht schade kan veroorzaken aan de wielkast weenie.gif
Dat denk ik ook. En als die 'piemel' los is van het slot heb je een ongecontroleerd stuk staal van 3 kilo dat al draaiende zijn weg gaat vinden. Dus een schadevrije caravan gaan de dieven niet krijgen
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23390
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Nemesis

Bericht door PD » do 6 apr 2017 20:44

Pino schreef:Dus een schadevrije caravan gaan de dieven niet krijgen
Als ze de caravan dan maar niet achterlaten :( Een beschadigde caravan zou ik (de eerste 5 jaar) niet terug willen...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Nemesis

Bericht door Chris » do 6 apr 2017 20:48

.......
De bedoeling van het ding wordt door de kleur wel duidelijk.
Een snoodaard zal eerst gaan denken of dit zin heeft.
Een gillend oranje ding op het wiel spreekt boekdelen, ze zullen er sneller voorbij gaan en een andere kiezen.
Dat is met alle sloten het geval.
En hoe langer een dief zich bedenkt of event. zelfs bezig is om het slot te omzeilen hoe beter het slot is.
Zo is het met inbraakpreventie van woningen ook, 1 sterretje is: Kom kinnen, 2 sterretjes is: Eerst bellen, en 3 sterretjes is: Wacht even, er staat iemand voor de deur die we niet snel opendoen.
Een dief die echt wil krijgt wat ie wil...de afschrikking of de tijd om iets te slopen/mollen is de beveiliging uiteindelijk.

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38410
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Nemesis

Bericht door Micky » do 6 apr 2017 20:59

ik denk dat je er zo mee wegrijdt als ik dit bekijk, is een dissel slot niet voldoende voor jullie verzekering?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: Nemesis

Bericht door Pino » do 6 apr 2017 21:04

RE.gif Jawel, disselslot is voldoende. Echter zet ik de hut wel eens aan de overkant in een zijstraat waar veel ruimte is en erg gemakkelijk een auto voor de dissel gereden kan worden. Met slot en al op de haak, spanbandje er omheen en ze zijn weg.
Dus reden voor mij voor die oranje Nemesis is vooral afschrikken en het iets minder makkelijk maken.
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

Plaats reactie

Terug naar “Beveiliging, Disselslot, Wielklem”