Mag ik met een disselslot rijden? of niet ?

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Mag ik met een disselslot rijden? of niet ?

Bericht door Kingpin1966 » wo 14 jan 2015 21:30

RE.gif
Ik heb in de handleiding van mijn auto gekeken, het is niet mogelijk om de sleutel van mijn auto zodanig te programmeren dat de deuren zich bij 15 Km/h vergrendelen.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36127
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Mag ik met een disselslot rijden? of niet ?

Bericht door Chris » wo 14 jan 2015 21:52

RE.gif RE.gif RE.gif RE.gif

Ja ja... ik ben de TS .. whistle.gif

Mijn vraag is eerder uit luiigheid geboren..
Bij tussenstops ( onbewaakt) wil ik zeker de zaak op slot aan de auto.
Dus voordeel duidelijk hoop ik... niet elke keer er op en er af...
En verder.... tja, misschien heb ik wel teveel kauwbooi verhalen gelezen of teveel James Bond films gezien... Leuk toch ??

Dus.. ik doe hem er lekker op... ben ik in een keer klaar.
Trouwens...
De verzekering eist dat hij thuis 2 goedgekeurde sloten heeft, anders kan ik fluiten naar mijn centen als ie gejat word.
Ik heb dus en de Robstop plus en een goedgekeurde wielklem.

Greetz
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Mag ik met een disselslot rijden? of niet ?

Bericht door Micky » wo 14 jan 2015 22:06

RE.gif thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

speurder

Re: Mag ik met een disselslot rijden? of niet ?

Bericht door speurder » do 15 jan 2015 11:49

Beste caravanners, Als oud politieman van een verkeersonderdeel, zou ik in eerste instantie niet weten, waarom je met een disselslot niet zou mogen rijden. Zeker als je je daar veiliger mee voelt.
Maar, omdat ik alweer een paar jaar met FLO ben, heb ik voor de zekerheid de "collega's nog gebeld, en ook daar krijg ik het zelfde antwoord. Wél met de opmerking, van "bel nog even met je verzekering.
Een verzekering kan andere eisen stellen. Nét als de leeftijd van caravan banden (dot code) Daar is wettelijk géén leeftijd voor geregeld, maar wél bij de verzekeringsmaatschappij.
En nog een opmerking; heeft er al eens iemand geprobeerd om een caravan los te krijgen als die geschaard is en/of op zijn kant ligt. Ik heb het in mijn loopbaan een keer meegemaakt, en zo'n koppeling krijg je
met geen mogelijkheid los.(Ook niet van een caravan waarvan de oploop rem nog ingedrukt staat.)
Dan komt de brandweer en die slijpt gewoon de trekhaak door. Meestal is die trekhaak toch niet meer te gebruiken.
Veel veilige kilometers gewenst, mét of zonder slot.

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1889
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Mag ik met een disselslot rijden? of niet ?

Bericht door RichTrip » do 15 jan 2015 12:57

Daphne schreef:RE.gif

Voor mij andersom. Ik heb nog geen redenen gezien waarom het slot er de hele tijd op moet. Als het zo los kan bij nood, dan kan het er ook zo op bij een onbewaakte stop whistle.gif
Ik heb het slot er altijd op en kan het dus nooit vergeten. Jij kunt het alleen maar vergeten whistle.gif
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Bary
Berichten: 133
Lid geworden op: wo 24 jul 2013 08:28
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Mag ik met een disselslot rijden? of niet ?

Bericht door Bary » do 15 jan 2015 17:16

Heeft iemand deze vraag ook al bij de ANWB neergelegd? Tenslotte claimd deze club de alwetendheid omtrend reizen (o.a. in het buitenland)
Knaus Sudwind 530 bj. 1994 - Seat Alhambra 2.8 V6 bj. 2004

Maak je dus geen zorgen voor de dag van morgen, want de dag van morgen zorgt wel voor zichzelf.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Mag ik met een disselslot rijden? of niet ?

Bericht door Micky » do 15 jan 2015 17:19

Ik denk dat we met zijn allen hier gewoon te ver op doorgaan, er is niets van te vinden, dus het mag, wordt je ooit aangehouden omdat het NIET mag, krijg je een waarschuwing en beslis je zelf wat je in de toekomst doet mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

eurotrotter
Berichten: 6223
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Mag ik met een disselslot rijden? of niet ?

Bericht door eurotrotter » do 15 jan 2015 20:04

Bary schreef:Heeft iemand deze vraag ook al bij de ANWB neergelegd? Tenslotte claimd deze club de alwetendheid omtrend reizen (o.a. in het buitenland)
Ik denk soms dat de bron van de alwetendheid van de ANWB dit forum is. mrgreen.gif mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6223
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Mag ik met een disselslot rijden? of niet ?

Bericht door eurotrotter » do 15 jan 2015 20:05

micky schreef:Ik denk dat we met zijn allen hier gewoon te ver op doorgaan, er is niets van te vinden, dus het mag, wordt je ooit aangehouden omdat het NIET mag, krijg je een waarschuwing en beslis je zelf wat je in de toekomst doet mrgreen.gif
thumbup.gif mee eens.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19763
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Mag ik met een disselslot rijden? of niet ?

Bericht door Daphne » vr 16 jan 2015 11:47

RichTrip schreef:
Daphne schreef:RE.gif

Voor mij andersom. Ik heb nog geen redenen gezien waarom het slot er de hele tijd op moet. Als het zo los kan bij nood, dan kan het er ook zo op bij een onbewaakte stop whistle.gif
Ik heb het slot er altijd op en kan het dus nooit vergeten. Jij kunt het alleen maar vergeten whistle.gif
Dat klopt, maar daar lig ik niet wakker van. Het is geen zekerheid dat de caravan wordt weggehaald wanneer het slot er niet op zit, net zo min dat het geen zekerheid is dat je caravan niet wordt gestolen als het slot er wel op zit. Maar ieder die zich er beter bij voelt moet het zeker doen.

Het is zeker niet zo dat ik graag wil dat onze caravan wordt gestolen. Integendeel. Maar ik wil me niet druk maken over dit soort dingen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Bary
Berichten: 133
Lid geworden op: wo 24 jul 2013 08:28
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Mag ik met een disselslot rijden? of niet ?

Bericht door Bary » vr 16 jan 2015 16:42

Ik gebruik trouwens zo'n pen slot dat door de koppeling heen wordt gestoken, die heb ik er onder het rijden ook opzitten. Niet dat het heel veel uitmaakt, volgens mij krijg je 'm met een theelepeltje nog open, maar er moet in ieder geval moeite voor worden gedaan.
Knaus Sudwind 530 bj. 1994 - Seat Alhambra 2.8 V6 bj. 2004

Maak je dus geen zorgen voor de dag van morgen, want de dag van morgen zorgt wel voor zichzelf.

Kasper

Re: Mag ik met een disselslot rijden? of niet ?

Bericht door Kasper » vr 16 jan 2015 22:57

RE.gif Dat is maar heel weinig moeite, met een theelepeltje, dan zou ik er helemaal geen slot op doen. weenie.gif mrgreen.gif

pd0bao40

Re: Mag ik met een disselslot rijden? of niet ?

Bericht door pd0bao40 » za 17 jan 2015 10:53

TS' vraag van 21-7-14 20.09u werd reeds na 8 minuten, kort maar krachtig, en juist beantwoord. Merkwaardig dat na een halfjaar (op 4 dgn na) het "probleem" nog
steeds leeft.

Kasper

Re: Mag ik met een disselslot rijden? of niet ?

Bericht door Kasper » za 17 jan 2015 12:05

RE.gif Je hebt gelijk, maar het is toch wel toegestaan om daarna ook je eigen mening te ventileren over dit item? Daarvoor is dit forum toch? scratch.gif

Gebruikersavatar
jackt
Berichten: 922
Lid geworden op: di 27 jul 2010 16:38
Locatie: Ommen, in het mooie Vechtdal

Re: Mag ik met een disselslot rijden? of niet ?

Bericht door jackt » za 17 jan 2015 13:19

Misschien maar een disselslot op dit draadje? scratch.gif
Renault Koleos 2.5 Privilege 4wd '09 (MTM 2150kg, MTTM 4150kg en TEC Travelking 470TE Energy 2010 (MTM1500kg) met Alko Mammut mover op M-chassis en PowerXtreme X30 accu. Als voortent een Unico Bologna 280 met petluifel.

pd0bao40

Re: Mag ik met een disselslot rijden? of niet ?

Bericht door pd0bao40 » za 17 jan 2015 13:26

RE.gif Natuurlijk maar voel je svp niet aangesproken ik bedoelde niemand persoonlijk
maar verbaasde me dat op een eenvoudige vraag waarop slechts 1 antwoord mogelijk
is te weten: ja of nee, zoveel ongevraagde(!) meningen van voor -dan wel tegenstanders
verschenen.Groeten, Jaap.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18952
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Mag ik met een disselslot rijden? of niet ?

Bericht door Hobby Linka » za 17 jan 2015 13:36

jackt schreef:Misschien maar een disselslot op dit draadje? scratch.gif
Alleen op verzoek van TS of door ingrijpen van het team.

Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
jackt
Berichten: 922
Lid geworden op: di 27 jul 2010 16:38
Locatie: Ommen, in het mooie Vechtdal

Re: Mag ik met een disselslot rijden? of niet ?

Bericht door jackt » za 17 jan 2015 14:01

RE.gif RE.gif

Jaap ik voelde me in het geheel niet aangesproken maar vond het wel passend om gelet op de looptijd en herhaling van meningen en standpunten onderhand maar een disselslotje op dit draadje te zetten. knipoog.gif
Renault Koleos 2.5 Privilege 4wd '09 (MTM 2150kg, MTTM 4150kg en TEC Travelking 470TE Energy 2010 (MTM1500kg) met Alko Mammut mover op M-chassis en PowerXtreme X30 accu. Als voortent een Unico Bologna 280 met petluifel.

Plaats reactie

Terug naar “Beveiliging, Disselslot, Wielklem”