2 aparte bedden met tussenstukken

Plaats reactie
San007

2 aparte bedden met tussenstukken

Bericht door San007 » do 15 okt 2015 10:02

Hallo medekampeerders,

Wij hebben net een nieuwe caravan gekocht Dethleffs 470ER, Die heeft 2 aparte bedden met zo'n tussenstuk wat je uit kan schuiven zodat je een lekker groot bed krijgt.

Ik wil graag die tussenstukken, het zijn er 3 apart houden zodat je bij vertrek en aankomst makkelijk onder de 2 aparte bedden kan. Dus die 2 aparte bedden kan ik gewoon opmaken MAAR als ik nu de tussenstukken ertussen wil doen heb ik daar eigenlijk geen beddengoed voor, nu kan ik het een en ander zelf gaan maken maar misschien heeft iemand van jullie een lumineus idee om dit te "regelen".

Een collega had de tip om een soort van dekmatras eroverheen te leggen, maar 1. wordt het met de afmeting 200x210 wel een duur ding en 2. dan heb ik niet het comfort van de matrassen die ik zo fijn vind liggen.

Kortom ik hoor graag jullie ideeën.

Groetjes Sandra

karinjanette

Re: 2 aparte bedden met tussenstukken

Bericht door karinjanette » do 15 okt 2015 12:46

Voor het snel opmaken van het bed op de rondzit gebruik ik altijd een grote woonplaid. Een soort dunne gestikte deken. Die gooi ik over de kussens ipv gepruts met een hoeslaken. Die dingen zijn vaak in de aanbieding bij ikea blokker en kruidvat. Overdag vouw ik hem op en ligt hij decoratief op de bank. Ze zijn zo dun dat het slaapcomfort van je matras niet verstoord wordt. Ding is makkelijk te wassen. Ik bedoel dus niet een fleece plaid of van geweven stof.

de Muilwijkjes
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 24 aug 2014 22:35

Re: 2 aparte bedden met tussenstukken

Bericht door de Muilwijkjes » zo 20 dec 2015 05:19

Wij hebben op ons bed van 200 x 210 een standaard dekmatras van 200 x 200 kosten E150,- we slapen perfect en die 5 cm vrij ruimte aan de zijkanten is wel zo makkelijk met het opmaken, we merken niets van die gleuven tenzij je strak tegen je caravanwand aanligt natuurlijk.

Groet Rinke

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: 2 aparte bedden met tussenstukken

Bericht door Diny » zo 20 dec 2015 11:52

Als ik het goed begrijp zit er geen apart smal kussen/matras vulling bij voor het middenstuk?
Meestal hoort dat er wel bij dacht ik.
Voor die 2 tussenstukken had ik van molton een zak gemaakt waar ze beide in konden met daar overheen een katoenen hoes.
Wij hadden een groot dekbed. Dat even over het grote bed leggen kost weinig moeite.
(Deze constructie pasten we toe bij een Feeling 470).

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

2 aparte bedden met tussenstukken

Bericht door Jan van Vijven » zo 20 dec 2015 12:19

Dat heb je (denk ik) niet goed begrepen, ze spreekt over het linnengoed.

Alhoewel een tussenstuk er wel bij hoort natuurlijk, kan het toch zijn dat dit er niet is....er is een Knaus 500 FU van 2010 in Nederland die het middenstuk van de rondzit mist, dit is om er een twee persoons bed van te maken.


Waarom mist dit? Omdat ik deze van de week op zolder tegenkwam en het nu bij het groot vuil ligt....;-)


Tipje:
Laat altijd even uitleggen hoe iets werkt, komen ze er gelijk achter dat er nog iets op zolder ligt...
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Lianne68

Re: 2 aparte bedden met tussenstukken

Bericht door Lianne68 » do 22 jul 2021 18:23

Wij hebben een Tabbert met 2 aparte bedden, nu vraag ik me af waar ik zo’n tussenstuk kan kopen/ bestellen voor onze bedden.
Heeft iemand een tip?

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7067
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: 2 aparte bedden met tussenstukken

Bericht door karelV » do 22 jul 2021 19:14

[re.gif]

Als ik je goed begrijp ga je het geraamte/frame zelf maken.... weenie.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Plaats reactie

Terug naar “Bedden”