babybed/ ledikant

Plaats reactie
Ralf83d
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 15 jun 2015 18:07
Locatie: Terneuzen

babybed/ ledikant

Bericht door Ralf83d » wo 19 aug 2015 14:13

Ik heb thuyis nog 2 ikea ledikantjes staan die ik voor de kinderen wil gaan inbouwen in onze wilk.
Nu was mijn idee om de korte pootjes er af te zagen en deze op de klep van de banken te zetten.
Voor het vast zetten zou ik dan iets van een hoekprofiel rondom zetten zodat de bedden niet kunnen verschuiven.
Voor andere suggesties sta ik open en ben heel erg benieuwd hoe jullie het hebben opgelosd voor de kinderen onder de 3 a 4 jaar met de bedden.
En graag ook iets van een eventuele foto om beeld te kunnen scheppen zijn uiteraard ook altijd welkom
Mazda 5 2.0 CiTD 110pk en 310nm, wilk 500 100 de luxe 1994

vincent
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 10 aug 2015 14:01

Re: babybed/ ledikant

Bericht door vincent » wo 19 aug 2015 14:42

waarom een ledikantje inbouwen? kun je er geen campingbedje in kwijt op die manier? je hebt hem maar 2/3 jaar nodig, daarna slapen ze in een gewoon bedje toch?

Ralf83d
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 15 jun 2015 18:07
Locatie: Terneuzen

Re: babybed/ ledikant

Bericht door Ralf83d » wo 19 aug 2015 14:48

Camping bed heb ik niet liggen en die Ikea ledikantjes wel.
Onze dochter slaapt thuis al in het grote bed maar in de caravan vinden wij het zelf prettiger als ze gewoon net als bij onze ouders en gast ouder nog in ledikantje slaapt.
Voor ons zoontje hadden we een speciaal tentje gekocht maar dat is totaal geen succes gebleken bij hem helaas.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mazda 5 2.0 CiTD 110pk en 310nm, wilk 500 100 de luxe 1994

Ralf83d
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 15 jun 2015 18:07
Locatie: Terneuzen

Re: babybed/ ledikant

Bericht door Ralf83d » za 19 sep 2015 20:32

Nou we hebben een weekje gekampeerd helaas met veel regen.
Gelukkig hebben beide kinderen goed geslapen in de ledikantjes en de manier waarop ik ze heb in gebouwd was het ook stevig en makkelijk om er weer uit te halen vanwege de opberg ruimte.

Ik heb 4 plaatjes van 70 x 60 gezaagd om daarop de bed pootjes op vast te zetten. ( deze maat bewust gepakt vanwege het snel eruit halen maar ook handzaam)
Vervolgens heb ik het uit gelijnd zodat de bedjes en plaatjes precies goed lagen op de bank planken.
De plaatjes heb ik met bouten en vleugel moeren aan elkaar gemaakt zodat het snel los te maken is.
Daarna in de bed poten en de plaatjes 4 gaatjes gemaakt en er stiften in gedraaid (hout draad en draad voor moeren).
Deze zijn ook vast gezet met vleugel moeren.
Mocht het nodig zijn is het binnen 5 minuten aan beide kanten uit te bouwen.

Hierbij even een eind resultaat foto's
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mazda 5 2.0 CiTD 110pk en 310nm, wilk 500 100 de luxe 1994

rvv
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 23 aug 2015 20:12
Locatie: Aal'n

Re: babybed/ ledikant

Bericht door rvv » za 19 sep 2015 20:47

Wij hadden indertijd een bedje gemaakt dat boven het voeteneind van ons eigen bed zat. Toen de tweede kwam ging de jongste in dit bedje en de oudste in het bed van de omgebouwde dinette. Nog later een simpel hangbed boven het dinettebed totdat onze dochter (toen 7 jaar) voor altijd een eigen tentje wou hebben en vanaf dat moment altijd buiten de caravan sliep.
Citroen Berlingo Multispace 1.6-16V - Kip kompakt 37EK

Plaats reactie

Terug naar “Bedden”