Slapen in de caravan

Vliedje

Re: Slapen in de caravan

Bericht door Vliedje » wo 15 jul 2015 21:47

RE.gif thumbup.gif Precies hetzelfde hebben wij ook gedaan. Na 2 hernia operaties zijn wij bijzonder kritisch op een goede matras. Met die Duvalay slapen we allebei als het spreekwoordelijke roosje.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Slapen in de caravan

Bericht door Daphne » wo 29 jul 2015 10:25

Daphne schreef:Thuis slaap ik prima. Ik heb een speciaal hoofdkussen en gebruik een kniekussen. Maar daar voorkom ik geen rugpijn mee. Dat heb ik nou eenmaal. In de caravan hebben we een luxe matras en een opdekmatras. Hoofdkussen neem ik van thuis mee. Niet helemaal ideaal, maar ik kan slapen. Ik plan altijd de 2 maandelijkse consulten bij de osteopaat zo dat deze precies voor de vakantie vallen en een extra afspraak bij terugkomst van de vakantie.
We hebben een nieuw aangepast matras overwogen maar vinden de kosten erg hoog en het lost voor mij niets op. :(
Dit jaar toch maar een matras op maat laten maken en het "luxe" binnenvering matras eruit gehaald. Ook een paar hoofdkussens, die we thuis ook hebben, erbij gekocht zodat we daar ook niet maar aan hoeven te denken.

Volgens de matrassenzaak is een binnenvering voor een caravanmatras ongeschikt omdat het matras in een caravan nooit dik genoeg is om comfortabel te kunnen zijn.

Nu een aantal weken op het nieuwe koudschuim matras geslapen en kan wel zeggen dat het veel beter ligt dan het oude matras met een topper. Rugproblemen worden er niet mee opgelost, maar ik lig niet meer hele nachten wakker.


Verzonden via Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Slapen in de caravan

Bericht door Jan van Vijven » wo 29 jul 2015 13:48

Dus DD was niet de reden van die slapeloze nachten...
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

RiannePp
Berichten: 196
Lid geworden op: di 4 feb 2014 14:29

Re: Slapen in de caravan

Bericht door RiannePp » wo 29 jul 2015 15:03

@Jan Punne en Vliedje
Ik ben erg geïnteresseerd, heb de website al bekeken. Maar....indien de Duvalay werkelijk zo goed is als jullie zeggen, waarom zou je deze topper thuis dan ook niet gebruiken?

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Slapen in de caravan

Bericht door JanPunne » wo 29 jul 2015 15:36

RE.gif O, maar dat gebeurt soms ook wel.
Mijn dochter is een echte prinses op de erwt en die heeft er bij ons ook op geslapen als test.
En haar partner op de andere.
Dus het kan prima en dan vooral bij logées.
Wij zelf hebben een rubberen matras, loodzwaar moeilijk te hanteren maar o zo prettig.

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Slapen in de caravan

Bericht door Leentje » wo 29 jul 2015 22:35

knipoog.gif
Jan van Vijven schreef:Dus DD was niet de reden van die slapeloze nachten...
Uitgerust Daphne? blij.gif
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Slapen in de caravan

Bericht door Leentje » wo 29 jul 2015 22:35

Sinds de meivakantie een nieuw koudschuim matras. We slapen heerlijk!!
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
jalex_h
Berichten: 240
Lid geworden op: vr 16 jan 2015 22:36

Re: Slapen in de caravan

Bericht door jalex_h » wo 29 jul 2015 23:17

We hebben jaren lang een Ikea-topper van 5 cm op de caravankussens gehad met daarop nog een dikke schapenvacht. Maar echt lekker sliep het nooit, met name omdat de naden van de kussens toch voelbaar bleven. Nu hebben we topper en schapenvacht in de container gekieperd en er een Ikea koudschuimmatras met daaronder uitrol-lattenbodems (met name voor de ventilatie) in gegooid. ( de caravankussens zijn naar zolder verhuisd zodat bij de ooit eens komende inruil de boel weer compleet is). Het slaapt bijkans nog lekkerder dan thuis.


Gegroet,
Afbeelding
Volvo V70 D4 GT + HomeCar 48 KMU Racer
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt

RiannePp
Berichten: 196
Lid geworden op: di 4 feb 2014 14:29

Re: Slapen in de caravan

Bericht door RiannePp » do 30 jul 2015 14:56

RE.gif
Jalex, Dat is dan de "Morgedal" van Ikea?

Gebruikersavatar
Jeroent83
Berichten: 688
Lid geworden op: di 6 jan 2015 08:14
Locatie: Venray

Re: Slapen in de caravan

Bericht door Jeroent83 » do 30 jul 2015 16:15

Heiden545 schreef:Bedankt voor de reacties.

Enkele hebben het reeds geopperd, de zg. matrasjes waren 60 euro p/st bij de Beddenreus. De topper van de Ikea, de Sultan Fafjord, kostte toch nog €229,00 (140x200). Oh ja, de lattenbodems komen ook van de Ikea. Ik dacht met deze combinatie een betere oplossing te creëren dan de vaste ondergrond met caravankussens en de topper.

Wanneer ik naar mijn bed thuis kijk, hier heb ik al van alles geprobeerd en geloof me, bij meerdere speciaalzaken geweest maar nog steeds niet een matras gevonden die goed ligt. Het is jammer dat je niet een week mag uitproberen ofzo. Alle matrassen waren toch zo'n € 1200,00. Momenteel slaap ik op een Auping spiraalbodem en een Auping matras, allemaal niet goedkoop maar helaas sta ik nog steeds met pijn in mijn rug op.

Alleen in de caravan is de pijn 's morgens vele malen erger, het is dan niet alleen de onderrug maar halverwege de rug komen ook pijnen.

Maar eerlijk is eerlijk, voor die vier weken in het jaar geef ik er liever niet veel aan uit. Maar ja, dat moet ik dan met pijn bekopen. Zoals iemand al in een reactie zei, een verpeste vakantie heeft ook zo zijn waarde.

Weet nog niet waar ik het zoeken moet. De topper gaat er in ieder geval uit!

Groet, Dennis
Een topper van 200+ moet toch voldoende comfort bieden, ik zou het eerder bij de matrasjes van 2 x 60 euro zoeken, dat kan niet veel zijn. Ondanks je een goede topper hebt kan deze niet 2 slechte onderliggende matrassen compenseren. Wat je zou kunnen proberen om te weten of de topper ok is. Deze op je bed thuis leggen en dan eens te testen. Daarnaast mocht je voor een nieuw matras gaan kun je beter een 1 x 140 pakken ivp 2x70.

Ik heb zelf geen rug klachten gelukkig, dus ik heb zelf voor de caravan ook een eenvoudig matras gekocht. Wel ben ik gegaan voor een dik matras met pocket vering dat ligt een stuk beter dan een schuim matras. Matras weegt wel 25KG dus wel wat extra gewicht op de dissel in ons geval.
BMW 340i Touring + Adria Adora 613 UT

linda
Berichten: 64
Lid geworden op: di 21 okt 2014 12:23

Re: Slapen in de caravan

Bericht door linda » ma 10 aug 2015 16:42

ik heb een hele slechte rug en heb na lang zoeken de volgende oplossing: op de (harde ) kussens van de caravan heb ik een laag nasa schuim en daarop een 'eierdoosmatrasje' ( zo'n heel goedkoop matje) dat ligt fantastisch. ik heb nu het hele opdekspul over de matras van ons nieuwe vaste bed gelegd. resultaat: super!

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 336
Lid geworden op: di 7 sep 2010 23:18
Locatie: IJmond

Re: Slapen in de caravan

Bericht door Storm » ma 10 aug 2015 18:00

In onze vorige caravan hadden we twee lengte bedden met een lattenbodem met daarop een matras en zo'n eierdoos profiel schuimrubberen matrasje, dat was net aan te doen.

Nu in de Sprite liggen we ook op lengte banken met lattenbodem met binnenvering kussens en daarop de eerder genoemde Duvalay.
Deze combi slaapt voor ons heerlijk.

Maar ik kan me ook voorstellen dat de kussens c.q. Matras van een ander merk caravan al van te dunne of mindere kwaliteit zijn dat er meer nodig is om het gewenste comfort te realiseren.

Als je het niet meer trekt, moet je duwen.


Subaru Forester 2.0i Comfort, Hobby de luxe 460 lu, Unico Torino en Bologna.
Reich EasyDriverPro 1.8 mover met Mobility Power Pack.

dckbtr
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 13 sep 2015 18:27

Re: Slapen in de caravan

Bericht door dckbtr » do 17 sep 2015 08:51

Wij hebben ook voor onze sprite 390 belangstelling voor een duvalay. Welke dikte hebben jullie? Is de dunne (2,5 cm) dik genoeg? De 4 cm zal opgerold wel behoorlijk meer ruimte innemen. We horen graag jullie ervaringen.
mvg Dick

Gebruikersavatar
Monster900
Berichten: 388
Lid geworden op: di 7 jun 2016 17:30

Re: Slapen in de caravan

Bericht door Monster900 » wo 2 nov 2016 23:42

Effe een topic van onder het stof halen. Aangezien we heel wat vaker willen gaan genieten met onze caravan, moet het slapen 's nachts natuurlijk ook rustgevend zijn. De afgelopen vakanties op de standaard kussens geslapen, maar aangezien ik nogal een wroeter ben en de rugleuningkussens van de rondzit niet vlak zijn, wrong ik me nogal eens tussen de kussens in.

De beste manier om dit op te lossen is natuurlijk de kussens er uit zwieren, 2 lattenbodems en echte matrassen er in, maar dan zijn we natuurlijk de rondzit kwijt. (niet dat we die ècht gebruikt hebben, maar op regenachtige dagen lijkt het me makkelijker om dat bed even op te ruimen, zonder plaats te moeten zoeken om die bodems en matrassen ergens weg te kunnen foefelen, en de originele kussens tevoorschijn te toveren. De treinzit is nu eenmaal een stuk krapper om met 3 kids aan te zitten)
Een topper lijkt me dus wel een mooie tussenoplossing.

Geen idee of het effectief zou helpen, dus wil ik er niet meteen de hoofdprijs voor betalen, maar tijdens de zoektocht kwam ik deze tegen:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... #/80298233

Heeft er iemand ervaring mee?
Chateau Cantara 460 achter een Dodge RAM 2001 8.0 V10 op LPG of een VW Caddy 1.4 TSI op LPG

Gebruikersavatar
nicolaas
Berichten: 530
Lid geworden op: za 7 nov 2015 18:40

Re: Slapen in de caravan

Bericht door nicolaas » do 3 nov 2016 09:30

we hebben vorig jaar een iets beter kwaliteit aangeschaft, en willen nooit meer zonder. dat ligt echt super en geen naad meer te voelen
bijkomend voordeel, je slaat het beddengoed met opdek half terug, en je hebt weer snel twee zitplaatsen.
helemaal top!
viewtopic.php?f=18&t=28468#p467684
microhome 370 luxe

Peter 1969
Berichten: 700
Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:22

Re: Slapen in de caravan

Bericht door Peter 1969 » vr 11 aug 2017 20:24

Toen ik de caravan kocht 5 jaar geleden sliep ik op de rondzit kussens die je dan op de inklap tafel legt. Dat was een korte vakantie.... scratch.gif

Daarop heb ik op die 6 persoons rondzit maar een permanent bed gebouwd van houten balken en dwarslatten die niet zullen doorbuigen. Gewicht 20 kg maar de inklaptafel van 12 kg kon daar weg. Daarbovenop een vrij standaard dik koudschuim matras van 1.60x 2.00 m. Dus niet zo duur. Was een hele verbetering - geen rugpijn meer - maar nog niet helemaal goed want nu onvergeefelijk hard wat ook niet lekker slaapt.

Laatste 2 jaar was ik op het idee gekomen die rondzit kussens onder het matras te leggen. Dat was de gouden ingeving, nu slaap ik heerlijk. Wellicht had ik dat ook kunnen bereiken met verende latten of een duurder geavanceerder matras of topper maar het werkt nu exact goed : de matras is voldoende hard om rugpijn te voorkomen maar kan toch minimaal iets indrukken door de zachtere rondzit kussens eronder wat de balken en latten daaronder niet kunnen. Maar drukt ook niet teveel in.

Toch ga ik nog iets veranderen : door het gemis aan de 6 persoons rondzit hadden we alleen de 4 persoons treinzit nog over om in de caravan te eten. ( op reis of bij onweer enz ) Maar we hebben tegenwoordig een TV en plek daarvoor is gericht op de rondzit. Op bed tv kijken ( met de kinderen ) werkt niet zo lekker : we zitten de hele tijd tegen de ruiten en schuifweringen aan. Ook is de voortent soms oncomfortabel om s'avonds in te zitten vind ik. ( te koud, insecten enz )

Bij nameten heb ik bepaald dat het bed ook bovenop de treinzit ( en het looppad ) kan waardoor de 6 persoons rondzit weer vrij komt. Enige nadeel is dat het stapelbed dan benaderd moet worden vanuit ons bed. Geen echte privacy meer ( de hele voorzijde was afsluitbaar als "kinderkamer" ) al maak ik denk ik wel een schotje tussen de bedden. Over een paar jaar willen ze toch in een tentje slapen ( of moeten dat hehe )

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Slapen in de caravan

Bericht door PMT » za 12 aug 2017 13:40

Als geopperd idee van JaapB hebben wij ook nog gekeken naar die Duvelays toen we vorige week onze Sprite kochten bij de dealer. Hij had allebei de uitvoeringen liggen en diverse hoezen. Zowel de Duvelay zelf als de eventuele aan te schaffen reserve hoes vonden wij erg prijzig. Een groter nadeel leek ons beiden dat een kant van de hoes geheel vast zit en je het dekbed dus niet als het ware van je af kunt trappen.
We hebben nu onze oude AirComfort matras van 5cm dik en 140 breed uit de huidige caravan gehaald en in de lengte doormidden geknipt. Mijn vrouw heeft daar 2 nieuwe hoezen voor gemaakt in de bijpassende kleur van de bestaande caravanmatrassen. Tevens nieuwe dekbedhoezen in dezelfde kleur voor de dekbedden die we ook al als vast item in de caravan hadden liggen. Kosten €75 , uitgespaard €341.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

rien10
Berichten: 192
Lid geworden op: di 26 aug 2014 21:10
Locatie: Bergschenhoek

Re: Slapen in de caravan

Bericht door rien10 » za 12 aug 2017 14:14

Heiden545 schreef:Bedankt voor de reacties.

Enkele hebben het reeds geopperd, de zg. matrasjes waren 60 euro p/st bij de Beddenreus. De topper van de Ikea, de Sultan Fafjord, kostte toch nog €229,00 (140x200). Oh ja, de lattenbodems komen ook van de Ikea. Ik dacht met deze combinatie een betere oplossing te creëren dan de vaste ondergrond met caravankussens en de topper.

Wanneer ik naar mijn bed thuis kijk, hier heb ik al van alles geprobeerd en geloof me, bij meerdere speciaalzaken geweest maar nog steeds niet een matras gevonden die goed ligt. Het is jammer dat je niet een week mag uitproberen ofzo. Alle matrassen waren toch zo'n € 1200,00. Momenteel slaap ik op een Auping spiraalbodem en een Auping matras, allemaal niet goedkoop maar helaas sta ik nog steeds met pijn in mijn rug op.

Alleen in de caravan is de pijn 's morgens vele malen erger, het is dan niet alleen de onderrug maar halverwege de rug komen ook pijnen.

Maar eerlijk is eerlijk, voor die vier weken in het jaar geef ik er liever niet veel aan uit. Maar ja, dat moet ik dan met pijn bekopen. Zoals iemand al in een reactie zei, een verpeste vakantie heeft ook zo zijn waarde.

Weet nog niet waar ik het zoeken moet. De topper gaat er in ieder geval uit!

Groet, Dennis
Rug ellende, is echte doffe ellende.
Ga eens kijken bij www.healthfoam.com (voor thuis). En ja, daar mag je 30 dagen proef slapen. Bevalt het niet? Geld terug. Iedereen in ons gezin heeft een matras en kussen van hen. Goedkoop? nee zeker niet, maar niemand staat meer met rugpijn op.
In de grote daravan hebben wij een vast bed met daarop een traagschuim topmatras van Ikea (en inderdaad, dat is geen goedkoop lor). In de T@B, waar geen vast bed in zit hebben wij dezelfde kwaliteit topmatrassen gekocht, twee aparte, zodat je ze makkelijk kan oprollen en wegleggen. Het slaapt veel beter dan op het snoei harde T@B bed, maar nog niet helemaal 100%. Voor twee a drie weken vakantie voor ons in ieder geval voldoende.
Echt, ik raad je aan met bovenstaande mensen contact op te nemen. De man is gewoonweg vakidioot. Je bent rustig een paar uur in de zaak aan het proefliggen.... dan krijg je intussen college van hem, echt lachten. En dan maar uitproberen wat het beste bij je rug past. Een aarader!!
Succes, laat je eens weten hoe het gegaan is?
Zeg maar "nee" dan krijg je er twee! Een Knaus Südwind 1996 en een T@B-je

Plaats reactie

Terug naar “Bedden”