TP-Link wifi acces point gebruiken in caravan

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5740
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

TP-Link wifi acces point gebruiken in caravan

Bericht door Morgoth » di 10 mar 2020 17:03

Ik heb nog een TP-Link WDR3600 acces point liggen. Deze gebruikte ik om van mijn bedrade Sky-DSL wifi te maken. Is nu echter overbodig geworden omdat ik nu een wifi-router voor mijn Sky-DSL heb aangeschaft.

Heeft iemand een idee hoe ik met dit ding een wifi netwerk kan opbouwen en hiermee van de telefoon, via de chrome box, naar de TV kan streamen? Het probleem is dat ik via 4G geen TV kan ontvangen en dit gelijktijdig via wifi weer naar de chrome box kan streamen. Of wel? Of is er een mogelijkheid dat ik een oude telefoon kan gebruiken als 4G ontvanger en deze aansluiten op de TP-Link? Ik heb namelijk een duo sim.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
sander_knaus
Berichten: 282
Lid geworden op: di 7 feb 2017 08:11

Re: TP-Link wifi acces point gebruiken in caravan

Bericht door sander_knaus » di 10 mar 2020 19:36

Dit kan niet wat jij wilt, de tplink kan alleen internet krijgen via de draad. Wat jij wilt is een mifi router. Daar stom je een simkaart in en kan je een draadloos netwerk creëren voor je telefoon en chromecast
Opel Grandland X 1.2 (2020) met een Knaus Sport 450 FU (2017)

ParaDoXke
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 9 feb 2020 11:22

Re: TP-Link wifi acces point gebruiken in caravan

Bericht door ParaDoXke » di 10 mar 2020 21:59

In het verleden heb ik wel eens openwrt op een tp-link router gezet, en deze als wifi repeater gebruikt zodat deze verbond met het publieke netwerk, en ikzelf men Chromecast en andere toestellen op een eigen netwerkje op de router had zodat deze onderling konden communiceren, en ook allemaal op het internet konden verbinden. Misschien kan je wat vinden als je zoekt naar wifi as wan en dan het type van je router.

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: TP-Link wifi acces point gebruiken in caravan

Bericht door DanielW » di 10 mar 2020 23:17

Morgoth schreef:
di 10 mar 2020 17:03
Of is er een mogelijkheid dat ik een oude telefoon kan gebruiken als 4G ontvanger en deze aansluiten op de TP-Link? Ik heb namelijk een duo sim.
Dit kan wel, 1 apparaat als hotspot, chromecast oid en 4G apparaat verbinden met hotspot en streamen maar.
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5740
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: TP-Link wifi acces point gebruiken in caravan

Bericht door Morgoth » wo 11 mar 2020 07:57

Ja, sorry, chronecast inderdaad.
Volgens mij wil mijn telefoon, zodra ik verbinding maak met een WiFi netwerk daar de data vandaan halen. Gaat 4G pas op het moment dat ik de WiFi uitzet.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”