TV op de camping in Spanje, maar welke mogelijkheden

Gebruikersavatar
fjord390
Berichten: 256
Lid geworden op: di 1 jan 2013 11:37

Re: TV op de camping in Spanje, maar welke mogelijkheden

Bericht door fjord390 » vr 7 feb 2020 20:21

Ik betaal bij CD nu 7 euro per maand , dit komt doordat ik een glasvezel abonnement heb van online .
Nu hoor ik iedereen denken online niet aan beginnen , maar ik heb het 2 jaar en ben niet ontevreden heb nog nooit zonder internet gezeten .
Heb 50mb glasvezel abonnement alles in 1 , daarbij krijg je korting op je satelliet abonnement .
Betaal dus 84 euro per jaar voor het rijk abonnement van CD .
Kijk nu dus schotel beneden en interactive tv boven .
Burstner Averso 460tl , Mercedes Benz c180 Estate Avantgarde

Gebruikersavatar
jackt
Berichten: 921
Lid geworden op: di 27 jul 2010 16:38
Locatie: Ommen, in het mooie Vechtdal

Re: TV op de camping in Spanje, maar welke mogelijkheden

Bericht door jackt » za 8 feb 2020 13:27

@deusjevo
Nergens te vinden in de voorwaarden geloof ik maar als je teveel verbruikt en een berichtje stuurt dat je verbinding op z’n gat ligt krijg je dit dus te horen.

dit staat zo wel beschreven in de tekst van de fair use policy...
Renault Koleos 2.5 Privilege 4wd '09 (MTM 2150kg, MTTM 4150kg en TEC Travelking 470TE Energy 2010 (MTM1500kg) met Alko Mammut mover op M-chassis en PowerXtreme X30 accu. Als voortent een Unico Bologna 280 met petluifel.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: TV op de camping in Spanje, maar welke mogelijkheden

Bericht door deusjevo » za 8 feb 2020 13:30

Niet dat je na 4 dagen met een verbruik van 1Gig per dag naar 3G netwerk teruggezet wordt.
Tenminste, wij hebben het niet kunnen vinden bij Robin Mobile.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
jackt
Berichten: 921
Lid geworden op: di 27 jul 2010 16:38
Locatie: Ommen, in het mooie Vechtdal

Re: TV op de camping in Spanje, maar welke mogelijkheden

Bericht door jackt » zo 9 feb 2020 09:33

RE.gif

https://www.budgetthuis.nl/mobiel/fair-use-policy
Op dit moment zien wij een verbruik van 40 GB in een maand als excessief en/of extreem. Als wij merken dat je in een bepaalde maand snel dit verbruik nadert, dan attenderen wij jou hierop via meerdere e-mails en/of pushberichten in de Budget Mobiel app. Bij overschrijding van deze 40 GB, passen wij je internetsnelheid aan naar 0,8 Mbps voor de rest van de maand. Het blijft dus goed mogelijk om te internetten met je abonnement en onbeperkt MB’s te verbruiken. Blijft er echter ook daarna sprake van excessief en/of extreem gebruik, dan passen wij de internetsnelheid bij overschrijding van 55 GB verder aan naar 0,5 Mbps voor de rest van de maand.
er staat duidelijk in dat ze de snelheid verlagen...
Renault Koleos 2.5 Privilege 4wd '09 (MTM 2150kg, MTTM 4150kg en TEC Travelking 470TE Energy 2010 (MTM1500kg) met Alko Mammut mover op M-chassis en PowerXtreme X30 accu. Als voortent een Unico Bologna 280 met petluifel.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: TV op de camping in Spanje, maar welke mogelijkheden

Bericht door deusjevo » zo 9 feb 2020 10:03

Bij overschrijding van 40 GB per maand staat er.
Niet dat je na 4 dagen met een verbruik van 1 GB per dag voor straf naar 3G teruggezet wordt toch?

Maar, afgelopen zomer is het volgens mij beter gegaan dan de zomer van 2018 trouwens.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: TV op de camping in Spanje, maar welke mogelijkheden

Bericht door dieseltijger » zo 9 feb 2020 10:14

Ongetwijfeld loop ik ver achter qua zicht op de (on)mogelijkheden: Maar kan je met een mobiele abbo en 4G techniek in de praktijk op een volle camping gewoon 2 uurtjes per dag ongestoord TV kijken? En wat voor een bundel heb je dan nodig in de praktijk?

De escape "stap over op wifi" gaat vaak niet op, omdat de bandbreedte vaak beperkt is in de praktijk.

Ook omdat ik onafhankelijkheid sterk koester blijf ik daarom vertrouwen op satelliet schotels, en voor het eerst in 20 jaar heb ik een abbo genomen op een provider - de flexi variant van Joyne, zodat we ook af en toe Nederlandse zenders kunnen ontvangen in de uithoeken van Europa.

Of gaat het in de praktijk gewoon goed met een simpel mobieltje?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
fjord390
Berichten: 256
Lid geworden op: di 1 jan 2013 11:37

Re: TV op de camping in Spanje, maar welke mogelijkheden

Bericht door fjord390 » zo 9 feb 2020 11:12

Of gaat het in de praktijk gewoon goed met een simpel mobieltje?
In de praktijk is zelf ondervinden , vaak op campings is de wifi slecht/langzaam of je moet er flink voor betalen .
Zelfs het telefoon verkeer is soms drama , heb eens op een behoorlijke grote camping gezeten waar de wifi plat lag en met pijn en moeite 2 g af en toe binnenkwam .
Maar zoals ik al zei je moet het zelf ondervinden de ene camping is de andere niet , maar ik ga niet op basis van telefoon netwerk of wifi op een camping staan en met satelliet heb je altijd beeld .
Burstner Averso 460tl , Mercedes Benz c180 Estate Avantgarde

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: TV op de camping in Spanje, maar welke mogelijkheden

Bericht door dieseltijger » zo 9 feb 2020 11:47

Ok, just checking. Ik sta vaak in uithoeken - en zeker in de toekomst zal je daar niet om de zoveel kilometer een 4G of 5G transmitter vinden. Ik hou het dus op satelliet, en met mijn B&R schotel kan ik relatief zwakke transponders nog ontvangen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: TV op de camping in Spanje, maar welke mogelijkheden

Bericht door dieseltijger » zo 9 feb 2020 13:23

Sukkel die ik ben - ik kan de bundelomvang zelf berekenen. Een HD uitzending met een matige beeldkwaliteit van een uur neemt tussen de 1,5 en 2 GB in beslag. Stel, je kijkt 1 uur per dag - dan verbruik je 10..14 GB per week.

Rest de vraag of op een volle camping van enige omvang de capaciteit van de GSM cel voldoende is om jou en de andere mobiele gebruikers te bedienen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

myalexx
Berichten: 1190
Lid geworden op: di 19 mar 2019 21:45
Locatie: 020

Re: TV op de camping in Spanje, maar welke mogelijkheden

Bericht door myalexx » di 11 feb 2020 21:35

RE.gif

Even inhaken op het mobiele netwerk gedeelte.
Mijn ervaring is dat je in het buitenland vaak zeer slechte/zwakke mobiele internet verbinding hebt (vooral op de campings) , dus tv kijken word helemaal een uitdaging denk ik weenie.gif

WiFi op campings geen ervaring mee, moet je vaak voor bij betalen en dat vind ik zonde van het geld mrgreen.gif
Volvo V60 2.0 D4 '15 + Hobby 455UF Excellent '09

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: TV op de camping in Spanje, maar welke mogelijkheden

Bericht door Micky » di 11 feb 2020 22:41

RE.gif

nergens last van om eerlijk te zijn, maar betalen doen we wel als het nodig is, je kunt geen kwaliteit verwachten als je er niet voor betaald
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: TV op de camping in Spanje, maar welke mogelijkheden

Bericht door Jaap van Duijn » wo 12 feb 2020 06:38

Ervaring op de camping?

Al jaren in Fieberbrunn op Tirol Camp in de winter, meestal 2x per seizoen.
Voorheen moest je 10 Euro p/7dagen betalen en was de wifi redelijk maar niet om films te gaan streamen, net genoeg voor krantje en email.
Nu dit seizoen is het gratis, en helemaal niets meer te ontvangen van hun Wifi.
Dan maar op on KPN abb, maar dan blijken de MB's te vliegen lijkt wel of teller per dag de GB opzoekt.
Dus ook geen oplossing, dan de sateliet misschien - schepen van de firma hebben over de hele wereld contact en als ze niet om kosten te besparen afgeknepen worden zeer veel data doorsturen alleen zijn dat abb van 2000 en meer € p/maand.
Ik zoek nog een provider die ook internet doorgeeft, betalen moet je toch, maar dan evenredig links of rechts om als je dan maar wat goeds krijgt.
Wie weet iets?

grtn Jaap van Duijn

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: TV op de camping in Spanje, maar welke mogelijkheden

Bericht door dieseltijger » wo 12 feb 2020 20:33

Jaap van Duijn schreef:
wo 12 feb 2020 06:38
Ervaring op de camping?


Dan maar op on KPN abb, maar dan blijken de MB's te vliegen lijkt wel of teller per dag de GB opzoekt.


grtn Jaap van Duijn
Nu had ik al berekend dat een uurtje HD tv kijken via DVB-T2 zo'n 2GB opsoupeert. Nou ja, het kan dus kloppen dat je door jouw bundel heen brandt. Euhh met google translate even naar lebara.es gebladerd: https://mobile.lebara.com/es/es/talk-an ... bla-navega. Voor 28 dagen kost een 40 GB bundel 30,-.

Weet niets over dekking, bandbreedte, enzovoorts. Maar het is te doen qua kosten. Valt niet tegen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: TV op de camping in Spanje, maar welke mogelijkheden

Bericht door Morgoth » di 18 feb 2020 12:21

Wij kijken TV op de laptop. Via Wifi van de camping of hotspot op de telefoon. We gebruiken daarvoor de App van NLziet die we thuis ook gebruiken. Ik wil nog een grote monitor aanschaffen zodat we een groter beeld hebben. Life TV kijken we (vrijwel) nooit.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: TV op de camping in Spanje, maar welke mogelijkheden

Bericht door Ab » di 18 feb 2020 13:00

Als je 30 euro betaald voor 40 GB per maand is een abo CD goedkoper.
Wij gebruiken nog steeds met tevredenheid een schotel.
Overal in Europa beeld en geluid.
Daarnaast een goedkoop telefoon abonnement.
20 Gb per maand.. De helft was ook zat eigenlijk.
Maar het werd gratis verdubbeld door Vodafone omdat we thuis Ziggo hebben.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: TV op de camping in Spanje, maar welke mogelijkheden

Bericht door Micky » di 18 feb 2020 19:36

RE.gif

maar met CD heb je geen netflix enzo toch? (ik weet het niet want ik heb het niet) gewoon TV kijken hebben wij niet nodig, wel alles op het moment dat we het zelf willen.

Heb je trouwens Ziggo sport op CD?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Henkjan67
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 8 mei 2019 16:01

Re: TV op de camping in Spanje, maar welke mogelijkheden

Bericht door Henkjan67 » ma 25 mei 2020 15:56

Ik heb onlangs via obelink een Satenne tv gekocht, keek begin dit jaar via canaal digitaal in Spanje. Prima te doen, antenne ontvangt canaal digitaal beter dan joyne toen thumbup.gif

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18814
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: TV op de camping in Spanje, maar welke mogelijkheden

Bericht door Hobby Linka » ma 25 mei 2020 16:18

Micky schreef:
di 18 feb 2020 19:36

Heb je trouwens Ziggo sport op CD?
Ja, maar daar moet je apart een abonnement op nemen.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1199
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: TV op de camping in Spanje, maar welke mogelijkheden

Bericht door fortissimo » ma 25 mei 2020 20:29

Mijn schoonvader staat 'vast' op een camping in Barcelona en die heeft best wel een paar keuzes.
1 camping tv met de meeste no netten gratis.
2 een canal digitaal schotel met een kastje.
3 internet tv met glasvezel 20euro pm
En zijn 4G.

Hij gebruikt zelf nummer 1 voor normale TV en 4G voor Netflix ;)
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”