Travelsat UFO

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ton37
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 3 feb 2017 20:42

Travelsat UFO

Bericht door Ton37 » do 31 okt 2019 10:12

Hallo, ik heb een complete 60cm TravelSat UFO + uitschuifstang + eenvoudige SatFinder e.d. nog op zolder liggen. Hij kwam uit mijn Burstner Ventana. Ik gebruik hem nooit.
Mijn vraag is of deze UFO schotel cq. nog gebruikt kan worden of (digitaal) nog is te upgraden/aan te passen voor een caravanner/camperaar? M.a.w. heeft hij nog enige marktwaarde?
Zelf gebruik ik: of geen TV of Wifi voor evt. TV-ontvangst (Ziggo-Go).
Bij voorbaat dank voor uw reactie,
mvg. Ton

aukemuis
Berichten: 254
Lid geworden op: za 16 nov 2013 22:28

Re: Travelsat UFO

Bericht door aukemuis » do 31 okt 2019 11:41

De signaal opbrengst van een UFO is gewoon te laag voor goede HD ontvangst van de Nederlandse zenders
Eriba Moving 540B of Adria Adora 563PK getrokken door een link en co 01

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11135
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Travelsat UFO

Bericht door dieseltijger » do 31 okt 2019 14:14

Vergeet het maar. De versterking van de UFO is te laag voor de Nederlandse zenders: De Astra transponder voor die zenders heeft een lager vermogen dan de satellieten en transponders voor bijvoorbeeld de Duitse zenders. Verder is de gebruikte methode (8psk) om veel informatie te proppen in een draaggolf gevoeliger voor ruis. Beiden helpen niet mee.

Ik heb de UFO, en ik gebruik 'm gewoon, maar dan wel voor de Duitse zenders of de Engelse als ik in de UK ben. Dat gaat prima. Maar het zwakke signaal voor de Nederlandse zenders vereist domweg een antenne met meer versterking - dus een grotere schotel.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Ton37
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 3 feb 2017 20:42

Re: Travelsat UFO

Bericht door Ton37 » do 31 okt 2019 15:34

Dank jullie voor jullie reactie, kortom: rijp voor de milieustraat ;-)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11135
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Travelsat UFO

Bericht door dieseltijger » vr 1 nov 2019 21:41

Precies.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”