KatreinBas 60 schotel

aukemuis
Berichten: 254
Lid geworden op: za 16 nov 2013 22:28

Re: KatreinBas 60 schotel

Bericht door aukemuis » za 3 aug 2019 22:50

Blijft gewoon een slechte schotel voor de Nederlandse kanalen.
Eriba Moving 540B of Adria Adora 563PK getrokken door een link en co 01

Gebruikersavatar
fjord390
Berichten: 256
Lid geworden op: di 1 jan 2013 11:37

Re: KatreinBas 60 schotel

Bericht door fjord390 » ma 5 aug 2019 20:13

Ik zou de Katrein vergeten en een triax 60 cm nemen of een andere vlakschotel als je dat liever hebt .
Burstner Averso 460tl , Mercedes Benz c180 Estate Avantgarde

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11144
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: KatreinBas 60 schotel

Bericht door dieseltijger » ma 5 aug 2019 20:21

...Dat moet TS zelf weten natuurlijk, en we weten niet welke eisen hij stelt. Maar als er achteraan de sleurhut een doorvoer is gemaakt voor de mast, en je wil die hergebruiken, dan kan er geen offset schotel geplaatst worden - maar wel een selfsat camp 58 - deze is gevoelig genoeg voor een astra 3 signaal - maar let op de massa.

Wil je een nòg gevoeliger antenne hebben - tsja..85 cm parabool is dan de optie. Maar die moet dan meer naar voren gemonteerd worden, en je zou het gat voor de mast van de Kathrein 60 als kabeldoorvoer kunnen gebruiken.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

theo1951
Berichten: 35
Lid geworden op: do 22 sep 2016 09:57

Re: KatreinBas 60 schotel

Bericht door theo1951 » zo 11 aug 2019 09:25

Hallo is het ook mogelijk om een andere schotel te plaatsen op de mast van een katrein zo ja welke
De mast van de katrein zit in het midden van de caravan in de kast boven het wiel betreft een hobby
Gr Theo

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11144
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: KatreinBas 60 schotel

Bericht door dieseltijger » zo 11 aug 2019 09:42

Ja, met gekloot, gemier en beperkingen. Mag ik arrogant zijn:

Welke zenders wil je ontvangen?
Tot waar in Europa wil je staan?
Wat wil je eraan uitgeven?

Het is nu een beetje de benadering: "Zijn er vrouwen op de wereld die bij mij passen? " Antwoord: Ongeveer de helft van de menselijke bevolking. (Flauw grapje).
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

theo1951
Berichten: 35
Lid geworden op: do 22 sep 2016 09:57

Re: KatreinBas 60 schotel

Bericht door theo1951 » zo 11 aug 2019 11:51

Hallo van Duitsland tot zuiden van frankrijk
Astra 1 en 3 voor Nl zenders

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11144
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: KatreinBas 60 schotel

Bericht door dieseltijger » zo 11 aug 2019 12:25

Dan moet je dus een minimaal een schotel hebben die minimaal 35 dB versterkt, want anders zal je zeker bij regen, veel uitval ervaren. Dat komt overeen met een 64 cm offset parabool schotel. Nu heeft Kathrein een Bas 65 vlakantenne, of die op jouw mast past weet ik niet. De specs van Kathrein zijn nietszeggend: zij claimen een gain van maar liefst 50 dB - maar het gaat om de gevoeligheid van de antenne zelf - niet van de versterker die erachter zit.

Dus de Kathrein Bas 65 is een twijfelgeval.

Mogelijkheid 2: De selfsat camp 58. Doet het goed in de tests - maar dan moet je ook de mast vervangen.

Mogelijkheid 3: De hufterproof oplossing is een 85 cm schotel monteren. Attentiepunten:
a) Montageplaats: de antenne mag in ingeklapte toestand niet links, rechts of achter het dak uitsteken, en de LNB arm moet vrij kunnen draaien (let dus op dakrails of sschoorstenen)
b) Bediening: Als je een mastbediening hebt, die middenin de leefruimte uitkomt, dan ben je geen happy bunny. Dan kan je beter een maxview twister nemen: je hebt een ronde bedieningsunit in het plafond
c) Doorvoer: Bij handbediening moet er dus een doorvoer recht onder de montageplak komen. De kabels kunnen eventueel via het gat van de Kathrein antenne naar binnen geleid worden. Koop je een automaat, dan heb je geen doorvoer onder de antenne zelf nodig en kan je de antenne vastplakken waar je wil.

Mogelijkheid 4: Je gaat TV via internet ontvangen. Laat ik het zo zeggen: het staat of valt met de netto throughput van de data en de bandbreedte op de camping. In oost duitsland was het *ruk* maar ik kan mij voorstellen dat jij op plekken komt waar de bandbreedte prima is.

Mogelijkheid 5: Je stelt je ambities bij (dat doe ik) TV is maar TV en vakantie is meer dan TV kijken. Ik kijk met mijn UFO antenne naar duitse en engelse zenders op vakantie. Die gebruiken transponders met een signaalsterkte waar je 's nachts de krant onder kan lezen. Maar het is een kwestie van tijd totdat ook daar gevoeliger antennes voor nodig zijn.

Niet het antwoord wat je wou horen wellicht (I'm not here to please you) - maar heb je er wat aan?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

theo1951
Berichten: 35
Lid geworden op: do 22 sep 2016 09:57

Re: KatreinBas 60 schotel

Bericht door theo1951 » zo 11 aug 2019 16:26

Hallo tv op vacantie is geen noodzaak maar bij zaak het gaat ermij om in het voor en na jaar dat ik savonds naar het nieuws kan kijken
En dan sta ik meestal in Nl

iemand
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: KatreinBas 60 schotel

Bericht door iemand » zo 11 aug 2019 16:35

RE.gif
koop dan een dvb-t2 ontvanger die hevc compatible is.
Bij Digitenne kun je 1,2,3 en 2 regionale zenders vrij ontvangen. whistle.gif
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Den Adriaan
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 20 sep 2017 18:55
Locatie: Urk

Re: KatreinBas 60 schotel

Bericht door Den Adriaan » zo 11 aug 2019 17:19

Nee toch.
Volgens mij met een abonnement.

Volvodriver

Re: KatreinBas 60 schotel

Bericht door Volvodriver » zo 11 aug 2019 17:26

RE.gif
Ja dus. NED 1, 2 en 3 moeten verplicht vrij te ontvangen zijn. Hiervoor is het niet nodig (zelfs bij wet verboden) om een abonnement te moeten nemen.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11144
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: KatreinBas 60 schotel

Bericht door dieseltijger » zo 11 aug 2019 18:14

Inderdaad. HD tv voor nop met digitenne.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Den Adriaan
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 20 sep 2017 18:55
Locatie: Urk

Re: KatreinBas 60 schotel

Bericht door Den Adriaan » zo 11 aug 2019 20:30

Oké, ik was in de veronderstelling dat het gratis aanbieding uit den boze was.
Canal digitaal had deze gratis zenders er ook uit gegooid, vandaar.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11144
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: KatreinBas 60 schotel

Bericht door dieseltijger » zo 11 aug 2019 20:55

Nee. KPN heeft een concessie gekregen voor het gebruik van de frequentieband, deel van de concessie was de plicht van het gratis moeten aanbieden van de publieke zenders en 1 regionale zender. Bij de andere aanbieders die zich richten op Nederlandse aanbieders bevat de concessie de voorwaarde dat de publieke zenders en 1 regionale zender standaard deel moeten uitmaken van het aanbod (let wel: dit aanbod kan betaald zijn).

Het beroerde is dat NPO 1,2,3 nu geld vragen voor het aanbieden van content. Dus partijen die het signaal distribueren - zoals canaldigitaal - kijken wel uit om - zoals in het verleden - deze zenders ongecodeerd te verspreiden.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Volvodriver

Re: KatreinBas 60 schotel

Bericht door Volvodriver » zo 11 aug 2019 21:29

RE.gif
Let wel Ned1, 2 en 3 (en 1 regionale zender) moeten nog steeds via digitenne ongecodeerd en/of "gratis" ontvangen kunnen worden. Dus met elke geschikte ontvanger krijg je binnen Nederland alleen deze zenders ongecodeerd. Alle andere commerciële zenders mogen gecodeerd worden.
Met dezelfde ontvanger kan je in bijvoorbeeld Frankrijk ook een aantal "vrije" zenders ontvangen van de regio waar je op dat moment verblijft.
Via de Satelliet en een "provider" als canaldigitaal kost het idd geld.

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1672
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

KatreinBas 60 schotel

Bericht door thmeyer » zo 11 aug 2019 22:51

Niets is gratis.
Vroeger betaalde we met z'n allen, kijk- en luistergeld, dat is een groot aantal jaren afgeschaft.
Toen zijn we allemaal via de directe- en indirecte belasting ook belasting gaan betalen voor het beluisteren van de radio en bekijken van TV.
Daarom is KPN (via Digitenne) verplicht de publieke zenders radio en TV zogenaamd gratis door te geven. Maar in die tussen tijd is al veel bezuinigd de afgelopen jaren, maar is wel geld wat we met ze allen betalen, nu naar heel veel andere dingen gegaan. CanalDigitaal heeft te maken met uitzendrechten, omdat ze heel Europa bestrijken met hun satellieten. En bij Ziggo kan je ook de publieke zenders Digitaal en in HD TV gratis (dus zonder module) ontvangen. En dat geld ook voor internet.

Theo
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11144
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: KatreinBas 60 schotel

Bericht door dieseltijger » zo 11 aug 2019 23:20

Niets is gratis.
Klopt. "There ain't no such thing as a free lunch" zoals de Amerikanen het zo treffen zeggen Theo. Maar zonder de geldstromen in Nederland te willen analyseren (daar kan je op promoveren - geloof me): Je kan een antenne de lucht in steken, en zonder extra te betalen kan je gewoon de publieke zenders ontvangen. En bij ziggo moet je een aansluiting hebben waar je een vergoeding moet betalen, toch?

Ik heb thuis een zgn hybride ontvanger ik vind - op de films na - het aanbod van de commerciele aanbieders niet echt de moeite waard. Ik ontvang daarom al meer dan 10 jaar zonder te hoeven betalen NPO1,2,3. En de BBC, ITV, Channel4,5 en de Duitse zenders en nog wat zenders.

Internet betrek ik tegen betaling via KPN, en ik tik voor mijn vaste telefonie via Voice over IP ongeveer 5,- op maandbasis af voor het telefoonnummer en 5,5 uur uitbellen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

theo1951
Berichten: 35
Lid geworden op: do 22 sep 2016 09:57

Re: KatreinBas 60 schotel

Bericht door theo1951 » wo 28 aug 2019 16:31

Hallo ik heb ook nog een digitale antenne en ontvanger ooit ib Duitsland gekocht kan ik dlaar ook in het buiten land nl zenders mee ontvangen
Of zou ik om het niet te moeilijk te maken gewoon een losse schotel op statief kopen en die gebruiken
Want heb meerde bedrijven gebeld maar raden katrein af omdat die niet geschikt zijn voir ontvangst van hd zenders alleen voor astra 1 en duitsezenders

Gebruikersavatar
fjord390
Berichten: 256
Lid geworden op: di 1 jan 2013 11:37

Re: KatreinBas 60 schotel

Bericht door fjord390 » do 29 aug 2019 19:24

Word wel een erg lang draadje zo , ooit een digitenne gekocht gaat niet meer werken .
In het buitenland kun je sowieso geen Nederlanders zenders ontvangen met digitenne .
Dus of iets anders op je dak of een losse schotel .
Aan jouw de keuze , het gemak op je dak of de vrijheid naast het dak blij.gif .
Verder kan ik niet in jouw portemonnaies kijken dus succes met het doorhakken van jouw keuze .
Burstner Averso 460tl , Mercedes Benz c180 Estate Avantgarde

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11144
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: KatreinBas 60 schotel

Bericht door dieseltijger » do 29 aug 2019 19:31

digitale antenne en ontvanger ooit ib Duitsland gekocht kan ik dlaar ook in het buiten land nl zenders mee ontvangen
. Als je digitenne bedoelt: dan zal dat alleen het geval zijn als je vlak over de grens staat opgesteld. Je kan alleen de lokale HVEC signalen ontvangen.

There aint such a thing as a free lunch als je in het buitenland NL tv wil kijken. Ofwel een grotere schotel en een abonnement, of bandbreedte via internet.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
fjord390
Berichten: 256
Lid geworden op: di 1 jan 2013 11:37

Re: KatreinBas 60 schotel

Bericht door fjord390 » vr 30 aug 2019 17:57

RE.gif

We betalen nog steeds omroepbijdrage al 20 jaar sinds de afschaffing alleen hebben ze de eerste belastingschaal 1.1procent verhoogd ter compensatie.(Wikipedia)
Dus hier in Nederland zeggen we ,voor niets gaat de zon op , maar kijk en luistergeld betaal ook jij scratch.gif
Burstner Averso 460tl , Mercedes Benz c180 Estate Avantgarde

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11144
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: KatreinBas 60 schotel

Bericht door dieseltijger » vr 30 aug 2019 18:22

jaja...en we waren zelfs tot 1990 in Oorlog met Duitsland geweest totdat we in september 1990 de wapenstilstand in Moskou hadden ondertekend.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

theo1951
Berichten: 35
Lid geworden op: do 22 sep 2016 09:57

Re: KatreinBas 60 schotel

Bericht door theo1951 » za 31 aug 2019 15:51

Hallo het is een losse schotel geworden werkt
Met sat 7 ontvanger perfect
Nog een vraag ik heb heb ook nog een reebok ontvanger liggen met een canaldigitaal module
Heb die geprobeerd uiteraart me tmijn canaldigitaal kaart maar krijg na 5 minuten kijken
Plaats kaart
Wat zou er mis mee kunnen zijn heb hem lang niet meer gebruikt
M.v.g

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18946
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: KatreinBas 60 schotel

Bericht door Hobby Linka » za 31 aug 2019 17:20

RE.gif

Even de kaart weer aanmelden.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

theo1951
Berichten: 35
Lid geworden op: do 22 sep 2016 09:57

Re: KatreinBas 60 schotel

Bericht door theo1951 » di 3 sep 2019 14:59

Hallo ik heb wel de de kaart alijd in gebruik
Maar heb deze ontvanger lang niet gebruikt
Thuis gebruik ik een m7 ontvanger
In caravan een reebok ontvanger
En in die reebok ontvanger geeft hij steeds na paar minuten melding gecodeerde zender plaats kaart

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”