SkyDSL sateliet internet voor onderweg

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

SkyDSL sateliet internet voor onderweg

Bericht door Morgoth » do 6 jun 2019 17:12

Ik heb Sky DSL voor thuis. Het zou mooi zijn als er ook transportabele systemen zijn voor satellietinternet. Die zou ik dan in de caravan kunnen gebruiken. Dan heb ik internet en tv in één. Geen gedoe meer met wrakke WiFi en geen gedoe met TV ontvangst want dat kan dan digitaal.
Maar ik kan nergens een set vinden voor onderweg. Weet iemand of dit überhaupt te koop is?
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1644
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

SkyDSL satelliet internet voor onderweg

Bericht door thmeyer » do 6 jun 2019 17:28

RE.gif

Dit lees ik : SkyDSL satelliet voor onderweg en nu andere Forum-leden.

Theo
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

SkyDSL sateliet internet voor onderweg

Bericht door Jan van Vijven » do 6 jun 2019 17:30

Ja hoor, wij gebruiken al jaren op het werk zelfzoekende schotels voor dit, Google maar eens op Vsat.

Mijn buurman:

http://www.flexiblevsat.com/

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1644
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

SkyDSL sateliet internet voor onderweg

Bericht door thmeyer » do 6 jun 2019 17:51

RE.gif
Jan je heb gelijk, maar jij hebt het over een commercieel bedrijf, dat is anders “Geld is geen probleem”

De meeste mensen hebben caravans van een paar oud en die ga niet voor heel veel geld via een satelliet verbinding naar hun favorieten TV-programma kijken. mrgreen.gif

Gr. Theo
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

SkyDSL sateliet internet voor onderweg

Bericht door Jan van Vijven » do 6 jun 2019 18:03

RE.gif
De vraag was of dit te koop is toch? Ja dus, en Vsat is het meest gebruikte en voordeligste.

Dat er verschillende prijskaartjes aanhangen is idd wel duidelijk.
Dat bedrijven geld geen probleem vinden is ook niet waar, meestal als we in buurt van land werken gaan de werknemers over op een lokale simkaart.
De meeste scheepvaartbedrijven die niet of niet ver uit de kust komen gebruiken vsat al helemaal niet vanwege de kosten.
“Ouderwets” internet blijft toch voor de meeste de eerste optie.

Wij betalen ruim een miljoen per jaar voor het gebruik, de installaties niet meegerekend, is toch een leuke privé auto voor de baas, hij rijd nogal exclusief :-)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: SkyDSL sateliet internet voor onderweg

Bericht door Morgoth » vr 7 jun 2019 20:01

Misschien was ik wat onduidelijk. Ik HEB al een satelliet internet abonnement met vaste schotel thuis. Ik ben dus ook niet op zoek naar ervaringen. Ik weet de pro's en contra's. Ik ben op zoek naar een kleine schotel met LNB die ik gebruiken kan met mijn huidige satelliet router. Ik kan alleen maar vaste schotels vinden. Omdat de uitrichting nogal precies komt ben ik op zoek naar een portable ding zoals bijvoorbeeld een Megasat Campingman ofzo. Maar dan met een sky DSL kop.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”