Hulp bij ci-i module CD naar sateliet

Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1130
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Re: Hulp bij ci-i module CD naar sateliet

Bericht door r.obbink » zo 26 mei 2019 18:51

Ik zou die kaart even links laten liggen

je moet eerst twee groene balken hebben, als dat gelukt is dan zou ik verder gaan met de kaart
Nu is de Astra 3 niet gevonden omdat die balken leeg zijn.

Als dat gelukt is, verder gaan met de kaart.

je kunt de kaart (her) activeren op de site van CD en dan heb je (meestal) binnen een kwartiertje beeld.

Wat je ook kunt proberen is de Astra 1 tm 3 afgaan, kijken of daar de balken wel komen.

Je zegt dat je een automatische schotel hebt dus dat zou dan moeten lukken.
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1644
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

Hulp bij ci-i module CD naar sateliet

Bericht door thmeyer » zo 26 mei 2019 18:59

RE.gif
Als praten over een satelliet, dan hebben we het over de Astra 3.
Wanneer we het over transponders hebben, dan hebben we over een satelliet die is uitgerust met een groot aantal transponders die elk weer bestaan uit een ontvanger, een converter en een zender.
Een TV satelliet beschikt gemiddeld over 20 tot 50 transponders. Via één transponder kunnen ongeveer 10 TV zenders van technisch goede kwaliteit worden doorgegeven.
Meer kan maar dat is dan wel afhankelijk van de vereiste bandbreedte (lees: uitzendkwaliteit). Hoe groter de bandbreedte, dus hoe meer kwaliteit, des te kleiner het aantal TV zenders.
Toevallig zit de RTV-Drente (ongecodeerd) en NPO 1 HD en nog vele andere zenders, wat ik al eerder heb geroepen op dezelfde transponder.

Jij vertelde al eerder in deze Topic dat je ontvangst had.
Nu is mijn vraag: Heb je bewegen beelden gezien en welk satelliet gaf je TV toen aan?

Opmerking: We moeten eerst signaal hebben (Geen signaal, geen TV).
De smardcard, dat is pas voor later.

@r.obbink
Je zou een automatische schotelantenne en geen Duo LNB kunnen hebben, maar als die op Astra 1 staat, dan heb je ook geen Astra 3.

Theo
Laatst gewijzigd door thmeyer op zo 26 mei 2019 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1130
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Re: Hulp bij ci-i module CD naar sateliet

Bericht door r.obbink » zo 26 mei 2019 19:29

RE.gif

Ik heb een vaste schotel met een drie kopper....

ik weet niet wat de TS voor LNB heeft

Misschien ook een idee om naar te kijken?
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1644
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

Hulp bij ci-i module CD naar sateliet

Bericht door thmeyer » zo 26 mei 2019 19:38

RE.gif
Met een vaste schotel heb je wat betreffend ontvangst (aantal zenders) meer mogelijkheden.
Maar een automatische schotel heeft meestal 1 Single LNB, omdat deze bij geen gebruik of rijdende neergeklapt wordt.
Sommige hebben wel een DUO LNB.

Theo
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Ed62
Berichten: 204
Lid geworden op: di 25 apr 2017 17:06

Re: Hulp bij ci-i module CD naar sateliet

Bericht door Ed62 » zo 26 mei 2019 20:01

Hallo allemaal,

Voorlopig allemaal bedankt.

We geven het tijdelijk op.
Gaan dinsdag op vakantie,
Hopen op medekampeerders die ons evt.verder kunnen helpen.

Fijne Avond.
Gr. Ed

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”