Alphatronics TV up-graden naar Smart-TV

Plaats reactie
Gebruikersavatar
OTTY
Berichten: 61
Lid geworden op: di 8 mei 2018 23:45

Alphatronics TV up-graden naar Smart-TV

Bericht door OTTY » vr 17 mei 2019 15:38

Hallo,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik aktief was op het forum, maar ik had ook nog geen vragen...., caravan is na de wintervakantie ook niet meer gebruikt.

Het gaat om de Alphatronics TV, type SL-Linie DSB+, in de Tabbert is dit het standaard type welke zij leveren, het toestel is verder perfect en testwinnaar in een onafhankelijk test van campingtoestellen.

Nu is er een mogelijkheid om deze TV te up-graden naar en smart-TV, de fabrikant te Nürnberg heb ik reeds gecontacteerd en deze bevestigde de mogelijke aanpassing naar smart-TV optie, hard disk recorder is ook nog een extra optie.
De kosten voor de up-grade bedragen zo om en nabij de Euro 200,00, toestel moet wel naar de fabrikant gezonden worden waarna dit toestel dan ongeveer na 2 weken weer terug komt.

Navolgend een filmpje omtrent de smart functie, filmpje is wel in het Duits......

https://youtu.be/r2gRN22dr5E

Mijn vraag is dan ook of er al een forumlid is welke dit type TV heeft laten up-graden naar een smart-TV, en zo ja de tevredenheid hieromtrent.
De vraag is dus niet of men dit nu wel of niet nodig heeft, dit kan en moet een ieder voor zich bepalen, beroepsmatig gezien zou dit voor mij een meerwaarde zijn.

Hartelijke groeten,

Eric-Norbert
Ik heb liever spijt van de dingen die ik heb gedaan, dan spijt van de dingen die ik niet heb gedaan.

2648

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Alphatronics TV up-graden naar Smart-TV

Bericht door Gerardo » vr 17 mei 2019 19:12

Het is geen antwoord op jouw vraag maar.... heb je jezelf al afgevraagd of er voor het bedrag van 200 Euro geen mooiere opties zijn om je TV smart functionaliteit aan te meten? Die zijn er namelijk wel. Tenzij je geen extra kastje bij de TV wilt natuurlijk. Google bijvoorbeeld eens op Minix thumbup.gif
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
Jeroent83
Berichten: 688
Lid geworden op: di 6 jan 2015 08:14
Locatie: Venray

Re: Alphatronics TV up-graden naar Smart-TV

Bericht door Jeroent83 » za 18 mei 2019 00:40

RE.gif
Inderdaad helemaal mee eens, de smart tv optie in een tv is meestal niet echt toekomst bestendig.
Een losse stick of andere device die je in de HDMI stop is vaak een betere en goedkopere optie.
Voorbeelden:
- Android TV Stick
- roku hdmi stick
- Of de Amazon Fire TV Stick (mijn voorkeur gezien ik ook Alexa gebruik)

- De Google chrome cast kun je hier ook onder plaatsen maar is weer afhankelijk van een telefoon, laptop of pc en heeft geen eigen remote.

Belangrijk is om te weten wat je er mee wilt gaan doen, en dan te kijken wat het beste bij je past.
BMW 340i Touring + Adria Adora 613 UT

Gebruikersavatar
Pedro17
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 22:50

Re: Alphatronics TV up-graden naar Smart-TV

Bericht door Pedro17 » za 18 mei 2019 06:06

Interessant dit. Hoe werkt dit in de praktijk? Ik bedoel, jullie kijken dan tv via je mobiel?

Je zult wel een goede internet verbinding moeten hebben op de camping lijkt me?




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Alphatronics TV up-graden naar Smart-TV

Bericht door Gerardo » wo 29 mei 2019 07:59

RE.gif
Ik gebruik een Minix Neo X7 (Android) in de caravan. Deze is gekoppeld aan de Wifi repeater. Zelfde functionaliteiten als de smart tv thuis en meer. Werkt prima. thumbup.gif
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1130
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Re: Alphatronics TV up-graden naar Smart-TV

Bericht door r.obbink » wo 29 mei 2019 09:22

Wat ik doe is mijn laptop aansluiten via HDMI op de Televisie. Dan heb je legio mogelijkheden.



Afgelopen meivakantie in Parijs bijvoorbeeld via Ziggo GO app gewoon netjes de F-1 kunnen kijken.

Vereiste is wel een goede internetverbinding van de camping maar die was in orde.

Komende zomer gaan we voor het eerst naar het Lago Maggiore. Op de camping daar hebben ze WiFi maar ik weet niet hoe de kwaliteit is...afwachten dus

Overigens gaat de schotel ook gewoon mee knipoog.gif

De upgrade waar jij het over hebt van € 200 vind ik persoonlijk een hoop centen
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”