WIFI op de camping

Johnyboy

WIFI op de camping

Bericht door Johnyboy » za 16 jun 2007 17:57

Ik heb eens wat navraag gedaan bij diverse campings.
Haast nergens is er mogelijkheid tot draadloos internet.
Heeft iemand ervariing met een camping binnen Nederland
waar dit wel mogelijk is?

NovaMartin

Re: WIFI op de camping

Bericht door NovaMartin » za 16 jun 2007 21:45

johnyboy schreef:Ik heb eens wat navraag gedaan bij diverse campings.
Haast nergens is er mogelijkheid tot draadloos internet.
Heeft iemand ervariing met een camping binnen Nederland
waar dit wel mogelijk is?
Bij Cnossen Leekstermeer ging dat in de meimaand goed, hoewel de signaalsterkte vrij zwak was, dus de verbinding traag.

WilliamR

Bericht door WilliamR » za 16 jun 2007 22:06

Camping de Kuilart in Koudum Friesland, hotspots.

www.kuilart.nl

Gebruikersavatar
Diesel
Erelid
Berichten: 1996
Lid geworden op: do 9 jun 2005 21:01
Locatie: Nederland

Bericht door Diesel » za 16 jun 2007 23:32

Kijkt u eens een hele site vol

suc6

http://www.wificampings.nl/

P@TJE

Bericht door P@TJE » zo 17 jun 2007 06:51

Beringerzand in Panningen :wink:

MijnHobby

Bericht door MijnHobby » zo 17 jun 2007 09:30

Camping "de wije werelt" in ottelo
Perfect netwerk.

Ik verbaas me wel altijd over de kosten hiervan.
Ik heb dit jaar een umts kaart & gprs bij me.
Ik heb het voornamelijk nodig voor mail, dus zijn deze ook goed.

Gebruikersavatar
Stoekie
Erelid
Berichten: 4872
Lid geworden op: za 11 feb 2006 11:17
Locatie: Noord-Limburg

Bericht door Stoekie » zo 17 jun 2007 09:37

En hoe zit het met WiFi op de buitenlandse campings :roll:

Komende zomer gaan we naar Kroatie :D .......Weet iemand of er daar ook de mogelijkheid bestaat van WiFi op Camping Parc Umag
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Bericht door Trina » zo 17 jun 2007 11:14

Eigenlijk ben ik ook benieuwd of het handig is om een prepaid aan te schaffen.
Kosten: 240 euro voor datakaart + 40 euro te goed.
Een abonnement is veel te duur voor die paar keer camping.
Zelfs de goedkoopste is nog 9,50 per maand en dan moet je betalen voor het dataverkeer dat je gebruikt.
Dus een prepaid?

Wij staan altijd op boerencampings en daar is uiteraard geen Wifi.
Alleen voor de vakantie zou ik er niet over prakkizeren, maar aangezien we nu een vaste plek hebben waar we regelmatig naar toe gaan en ik op het internet een forum moet onderhouden, zou dit wel prettig zijn.
Nu moet ik het steeds voor een paar dagen aan anderen overlaten en maar hopen dat er geen calamiteiten zijn.
Laatst gewijzigd door Trina op ma 18 jun 2007 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Blieje

Bericht door Blieje » zo 17 jun 2007 20:55

Camping Schoonbron in Schin op Geul....

Op de hele camping zeer goede ontvangst...

Minpunt: In verhouding belachelijk duur :( 4,50 voor 1 uur (vrij opneembaar, lees opdeelbaar in meerdere sessies, tijdens verblijf)

We hebben voor een lang weekend gebruik gemaakt van deze service. Voor E-mail en nieuws-/weerberichten was 1 uur voor ons voldoende.

Gerhard N

Bericht door Gerhard N » zo 17 jun 2007 22:42

Trina schreef:Eigenlijk ben ik ook benieuwd of het handig is om een prepaid aan te schaffen.
Kosten: 240 euro voor datakaart + 40 euro te goed.
Een abonnement is veel te duur voor die paar keer camping.
Zelfs de goedkoopste is nog 9,50 per maand en dan moet je betalen voor het dataverkeer dat je gebruikt.
Dus een prepaid?

Wij staan altijd op boerencampings en daar is uiteraard geen Wifi.
Alleen voor de vakantie zou ik er niet over prakkizeren, maar aangezien we nu een vaste plek hebben waar we regelmatig naar toe gaan en ik op het internet een forum moet onderhouden, zou dit wel prettig zijn.
Nu moet ik het steeds voor een paar dagen aan anderen overlaten en maar hopen dat er geen calamiteiten zijn.
Moet je toch eens naar Zoutelande in Zeeland gaan, camping Boogaard is een prima boerencamping met gratis wifi :-)

zie: http://www.minicampingboogaard.nl/

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Bericht door Trina » ma 18 jun 2007 10:53

Dat is zeker een mooie camping, maar we staan nu al ergens anders voor 4 maanden.

Iemand ervaring met een prepaid abo?

AmezorC

Bericht door AmezorC » do 21 jun 2007 12:37

In oostenrijk al wel eens een camping met WiFi bezocht,
je kon zelfs bij de receptie een (usb-)antennetje huren.
M'n interne (laptop) WiFi had niet genoeg ontvangst.

In deze moderne tijden moet dit toch een booming business worden ?
Er zijn er vast veel meer die WiFi zouden willen gebruiken ?

Gebruikersavatar
Diesel
Erelid
Berichten: 1996
Lid geworden op: do 9 jun 2005 21:01
Locatie: Nederland

Bericht door Diesel » do 21 jun 2007 13:33

Blieje schreef:Minpunt: In verhouding belachelijk duur :( 4,50 voor 1 uur (vrij opneembaar, lees opdeelbaar in meerdere sessies, tijdens verblijf)
Ik vind dit opzich wel meevallen en heb het er wel voor over. ik heb mijn laptop mee voor mijn werk maar even e-mail ophalen en verzenden kost misschien 1 á 2 minuten (met een beetje knappe verbinding natuurlijk) dus hier kan ik 2 weken mee voort.

Blieje

Bericht door Blieje » do 21 jun 2007 14:48

Ik vind dit opzich wel meevallen en heb het er wel voor over. ik heb mijn laptop mee voor mijn werk maar even e-mail ophalen en verzenden kost misschien 1 á 2 minuten (met een beetje knappe verbinding natuurlijk) dus hier kan ik 2 weken mee voort.
Tuurlijk, als je kijkt naar het totale budget van een gemiddelde vakantie dan is dit inderdaad niet veel. Maar in verhouding met wat ik thuis betaal voor internet/telefoon (pak 'm beet 35 Euri p.mnd) vind ik het toch behoorlijk prijzig. :?

Neemt niet weg dat ik gebruik maak van zo'n service als het beschikbaar is op de camping, en inderdaad met 1 uur toegang kan je een hele tijd vooruit. :wink:

Gebruikersavatar
Diesel
Erelid
Berichten: 1996
Lid geworden op: do 9 jun 2005 21:01
Locatie: Nederland

Bericht door Diesel » do 21 jun 2007 15:15

Ik zat net even te kijken de camping waar ik heen ga kost 25 euro voor de hele vakantie, en dan heb ik bij de caravan internet. :wink:

Blieje

Bericht door Blieje » ma 25 jun 2007 23:12

Ik zat net even te kijken de camping waar ik heen ga kost 25 euro voor de hele vakantie, en dan heb ik bij de caravan internet.
Dat is de moeite waard :wink: Zeker als je er voor een week of 2 tot 3 gebruik van kunt maken :D

Gebruikersavatar
Diesel
Erelid
Berichten: 1996
Lid geworden op: do 9 jun 2005 21:01
Locatie: Nederland

Bericht door Diesel » ma 25 jun 2007 23:27

Dat vond ik dus ook. Ook uitstapjes en het weer kan je er mooi op bekijken, nee dat komt helemaal goed :wink:

Kampeerbeer

Bericht door Kampeerbeer » za 28 jul 2007 13:33

Nog 2 mooie campins in Frankrijk en 1 in Nederland


Camping Ascou la Forge
http://www.mountain-sports.net

camping Chez Gendron
http://www.chezgendron.com


In Nederland www.debosrand.nl in Lieren
Deze camping heb ik ooit horeca apparatuur gelevert en tevens het Wifi aangepraat.
De eigenaar heeft in eens meer boekingen :)

CvanW

Bericht door CvanW » ma 30 jul 2007 20:35

Langzaamaan zie ik steeds meer campings tevoorschijn komen die op 1 of andere manier internet toegang bieden aan hun gasten. Soms is dat heel prettig, tenzij je echt vakantie wilt vieren en niet van je (ongewenste) mail af kunt blijven in die periode.

Toch wil daar 2 opmerkingen bij plaatsen:
1) UMTS en GPRS toegang: Let op de kosten. Recent hebben de ANWB en Consumentenbond nog gewaarschuwd dat mensen met een abonnement thuiskomen en rekeningen op de deurmat aantreffen van 1.000 euro of meer voor dataverkeer. Een prepaid kaart kan hier dus een oplossing zijn want overschrijding van je tegoed werkt niet. Je weet dus wat de kosten zijn.
Link: http://www.telegraaf.nl/binnenland/6834 ... html?p=9,1

2) Wifi toegang (draadloos netwerk): Bij aankomst op de camping krijgen gebruikers (over het algemeen) een "key" mee voor toegang tot het draadloze netwerk. Dat betekent dat er in ieder geval een vorm van beveiliging is. Krijg je geen key mee en kun je gewoon verbinding maken dan is het netwerk in ieder geval niet beveiligd. Gegevens gaan dan zonder enige vorm van encryptie "door de lucht" en zijn probleemloos te onderscheppen (naam/wachtwoord combinaties voor e-mail toegang etc.)Zorg er dan in ieder geval voor dat je computer of laptop van een vorm van beveiliging voorzien is en zeker geen gegevens m.b.t. creditcards en andere persoonlijke gegevens bevat. "Kwaadwillenden", ook wel bekend als Hackers, zoeken de laatste tijd steeds meer onbeveiligde campingnetwerken op om gegevens te achterhalen die van persoonlijke aard zijn. Iedereen kan binnen het bereik van het netwerk contact maken en dus ook de andere computersystemen die een verbinding hebben benaderen.

Natuurlijk betekent dit niet dat je geen gebruik kunt maken van een voorziening op een camping. Let echter wel op en wees kritisch. Het zou jammer zijn als de Internet toegang op de camping de oorzaak is van een verpeste vakantie.
Laatst gewijzigd door CvanW op wo 1 aug 2007 12:35, 2 keer totaal gewijzigd.

gerrit wijers

Re: WIFI op de camping

Bericht door gerrit wijers » di 31 jul 2007 00:17

johnyboy schreef:Ik heb eens wat navraag gedaan bij diverse campings.
Haast nergens is er mogelijkheid tot draadloos internet.
Heeft iemand ervariing met een camping binnen Nederland
waar dit wel mogelijk is?
ik sta nu 3 weken op camping de Pekelinge in Zeeland Oostkapelle. Werkt goed tot zeer goed. Is echter wel een onbeveiligde WiFi.
roeten,

gerrit

Volvodriver

Bericht door Volvodriver » wo 1 aug 2007 08:07

Nou ben ik het met iedereen eens dat Wi fi of andersoortig draadloos internet natuurlijk heel mooi en makkelijk is.

Maar waarom is dat nu nodig vraag ik mij af. Ja leuke evenementen opzoeken. 8) Maar daar heeft de balie bij de camping genoeg folders van 8)

Ik zag het gisteren ook op de camping waar ik toevallig te gast was. Ik kan er maar niet aan wennen. Je hebt toch vakantie. Dan heb je / maak je toch tijd om andere dingen te gaan doen. En ga je niet i-netten?

Vanaf vrijdag ben ik ook niet meer bereikbaar voor een kleine 3,5 week. Ik heb per slot vakantie 8)

Maar goed, ieder zijn meug 8).
Maar wel een aanbeveling. Probeer het zo veilig mogelijk te doen dus idd via een beveiligde verbinding want je wilt al die rotzooi die er mogelijk op je computer komt niet hebben. Zeker niet als er ook nog zakelijke gegevens op staan!

DVDGuy

Bericht door DVDGuy » wo 8 aug 2007 16:48

Vorig jaar in de Belgische Ardennen geweest en daar voor € 20,- 16 dagen onbeperkt gebruik kunnen maken van internet via WiFi, terwijl gebruik voor één dag € 7,- kostte.

Gebruikersavatar
Stoekie
Erelid
Berichten: 4872
Lid geworden op: za 11 feb 2006 11:17
Locatie: Noord-Limburg

Bericht door Stoekie » wo 8 aug 2007 20:35

Wij zijn net een paar dagen terug van camping Parc Umag in Kroatie en daar kun je enkel nabij het (internet-)cafe naast de receptie en dus ook vlakbij het zwembad draadloos internetten (WIFI) tegen betaling van 20 kuna (Zo'n 3 euro) voor 30 min. en 35 kuna (zo'n 5 euro) voor 1 uur
Je koopt gewoon bij de receptie een inlogcode (die trouwens iets van een maand geldig is) en op het moment dat je inlogt mag/moet je de tijd ook opgebruiken want die gaat op dat moment in.
Je kunt dus niet vandaag een kwartier en morgen een kwartier met dezelfde inlogcode :?
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke

MijnHobby

Bericht door MijnHobby » zo 12 aug 2007 20:47

Wat betreft hetvolgende: Ik betaal 15 euro per week voor een wifi toegang. Ik vind dit schandalig duur. Het is een Ardoer camping op de veluwe. De eigenaar is vast en zeker jaloers op Bill Gates en wil hem zo snel mogelijk evenaren qua vermogen. 15 euro voor een weekje!
dat is ongeveer 60 euro per maand. We hebben inmiddels op een aantal andere campings gestaan waar je gratis gebruik kan maken van WIFI.
Ik ben over het algemeen niet zuinig aangelegd, maar bij sommige dingen vraag ik me af "of de bek niet verder op kan".
Mail check ik nu met mijn mobieltje (Qtek) en krijg daar ook de weersvoorspelling op. Internetten hoeft voor de rest niet op vakantie

Gebruikersavatar
Diesel
Erelid
Berichten: 1996
Lid geworden op: do 9 jun 2005 21:01
Locatie: Nederland

Bericht door Diesel » zo 12 aug 2007 22:26

het is gewoon een extra inkomsten bron van de camping eigenaar, tja... of hij gelijk heeft kan je over discuseren, ik zou denk ik het zelde, doen, maarja vraag nou 5 euro per week, verdeeld over zoveel plaatsen die er gebruik van maken, dat is toch meer dan een extratje.. :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”