Waarom nog een schotel?

de reiziger
Berichten: 589
Lid geworden op: wo 10 jun 2009 21:52

Re: Waarom nog een schotel?

Bericht door de reiziger » za 4 aug 2018 18:46

Het wordt heel hoge tijd dat bij reviews van campings er uitgebreid gesproken wordt over wat voor kwaliteit aan wifi zij aanbieden, en hoe het zit met de 4g dekking.

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: Waarom nog een schotel?

Bericht door Poldervrouwtje » za 4 aug 2018 19:54

Het is echt bijzonder hoe slecht WiFi is in buitenland. Wij stonden in kroatie op dure camping met bagger WiFi.

Ik vind het niet de belangrijkste reden om ergens te gaan staan maar als ik 80/90€ per nacht betaal verwacht ik ook goede WiFi
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

martijn v o

Re: Waarom nog een schotel?

Bericht door martijn v o » za 4 aug 2018 20:36

ik niet ik verwacht een goed zwembad.

Gebruikersavatar
Marko
Berichten: 14
Lid geworden op: di 31 jul 2018 15:05
Contacteer:

Re: Waarom nog een schotel?

Bericht door Marko » ma 6 aug 2018 00:21

Poldervrouwtje schreef:
za 4 aug 2018 19:54
Het is echt bijzonder hoe slecht WiFi is in buitenland. Wij stonden in kroatie op dure camping met bagger WiFi.

Ik vind het niet de belangrijkste reden om ergens te gaan staan maar als ik 80/90€ per nacht betaal verwacht ik ook goede WiFi
Wat je ook kan doen is een zogenaamd mifi modem kopen op bol.com of elders. Daar stop je een lokale sim kaart in van een provider uit Kroatië zelf en je hebt altijd wifi, onbeperkt internet 4G snelheid voor ca. 20 euro een maand lang.
Vroem Vroem blij.gif

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2820
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: Waarom nog een schotel?

Bericht door AadB » di 7 aug 2018 16:49

Beeld via de schotel is vele malen beter dan via WiFi. Zeker als de WiFi snelheid maar zozo is.
In Spanje en Frankrijk tot huidige camping prima beeld via de Snipe. Helaas op huidige plek veel te veel bomen en dus geen beeld, ook niet met losse schotel. Wedstrijd om de JC schaal via WiFi en CD-app gekeken maar matig beeld (en voor de grapjassen, dat had niets met het voetbal te maken).
Ik houdt het dus waarvhetbkan bij de schotel.
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18819
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Waarom nog een schotel?

Bericht door Hobby Linka » di 7 aug 2018 17:17

Gedeeltelijk mee eens. Met oud en nieuw stonden we in Luxemburg en met oudjaar avond heel veel regen. Dat vond de schotel niet leuk. Blokkerich beeld. Toen waren we blij met goede Wi-Fi van de camping.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23391
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Waarom nog een schotel?

Bericht door PD » di 7 aug 2018 17:49

In het voor- en naseizoen staan wij veelal op kleine (boeren-)campings en dan blijkt de aangeboden wifi voldoende om TV te kijken via de Ziggo-Go app en dit dan evt te streamen met de Chromecast naar de TV van de caravan. Hierbij is de in de caravan ingebouwde Sitecom wifi extender vanzelfsprekend een uitstekend hulpmiddel.

Wat me tijdens het TV kijken is opgevallen, is dat zelfs wanneer het gewoon surfen met de iPad moeizaam verloopt vanwege de beperkte wifi-snelheid, het kijken via de Ziggo-Go veelal wel gewoon werkt. Dit komt vanzelfsprekend enerzijds door de beperkte snelheid die je daadwerkelijk nodig hebt (minder dan 0,3 MB/s) en anderzijds door het feit dat de Chromecast tussentijds buffert zodat dipjes in het wifi-internet worden opgevangen.

In het hoogseizoen hebben we veel minder behoefte aan TV al hebben we tot nu toe nauwelijks problemen ondervonden om via de camping wifi TV te kijken. Een heel enkele keer gebruiken we dan onze databundels van de smartphones. Afgelopen zomervakantie ook weer ongestoord TV kunnen kijken; afwisselend via camping wifi en 4G.

Ofwel: voor ons géén schotel.

Ons betaalde abonnement op Digitenne hebben we ook al opgezegd vanwege de positieve resultaten met TV kijken via de camping wifi. De Digitenne antenne zit nog wel in de caravan gemonteerd, dus in voorkomende gevallen kunnen we daarmee ook nog steeds FTA kijken, zowel in binnen- als buitenland.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Re di Coppi
Berichten: 1440
Lid geworden op: do 19 sep 2013 09:47

Re: Waarom nog een schotel?

Bericht door Re di Coppi » di 7 aug 2018 19:13

RE.gif
Hier hetzelfde, maar dan de FTA zenders met de blikjesantenne.
Zeker in juli, met de Ronde van Frankrijk
V60, Fendt Saphir 510 TFK

spiderhenk
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 15 okt 2010 21:27

Re: Waarom nog een schotel?

Bericht door spiderhenk » di 7 aug 2018 19:28

Bij mij lukt streamen met de chromecast en de ziggo go app niet , op tv staat dat het niet mogelijk is om te kijken.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Waarom nog een schotel?

Bericht door Daphne » do 16 aug 2018 16:15

AadB schreef:
di 7 aug 2018 16:49
Beeld via de schotel is vele malen beter dan via WiFi. Zeker als de WiFi snelheid maar zozo is.
In Spanje en Frankrijk tot huidige camping prima beeld via de Snipe. Helaas op huidige plek veel te veel bomen en dus geen beeld, ook niet met losse schotel. Wedstrijd om de JC schaal via WiFi en CD-app gekeken maar matig beeld (en voor de grapjassen, dat had niets met het voetbal te maken).
Ik houdt het dus waarvhetbkan bij de schotel.
.

Hier dezelfde ervaring. Na een paar keer via Chromecast TV kijken weet ik waarom nog een schotel. Ik krijg de neiging om een bril op te zetten omdat het beeld gewoon niet scherp is. Misschien teveel verwend door het haarscherpe beeld via satelliet. cool.gif Via CD-, Ziggo- of KPN-app op een tablet kijken gaat prima via internet als er een goede verbinding beschikbaar is Maar op TV is het voor ons nog geen alternatief.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Citrorob

Re: Waarom nog een schotel?

Bericht door Citrorob » do 16 aug 2018 16:45

spiderhenk schreef:
di 7 aug 2018 19:28
Bij mij lukt streamen met de chromecast en de ziggo go app niet , op tv staat dat het niet mogelijk is om te kijken.
Ik heb dat soms met bepaald programma's gehad als ik wilde terugkijken. Meestal kijk ik series en films niet live omdat ik geen reclame wil zien en deze doorklikken. Met een live programma heb ik dit nog niet gehad. Bij andere programma's ging het wel goed. Wellicht is het iets met casting rechten bij ziggo als je programma's terug kijkt. Ik heb ook al bij bepaalde series gehad dat ik deze alleen live mag kijken en niet als herhaling.... scratch.gif

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Waarom nog een schotel?

Bericht door Jan Br » do 16 aug 2018 16:51

RE.gif

zie mijn opmerkingen onder "we zijn er bijna" nav een opmerking van Daphne
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Waarom nog een schotel?

Bericht door Daphne » do 16 aug 2018 16:56

Via Ziggo app is terugkijken via Chromecast inderdaad niet mogelijk. Via NPO app wel. Maar dan heb je alleen de keuze uit een paar zenders.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23391
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Waarom nog een schotel?

Bericht door PD » do 16 aug 2018 16:58

Daphne schreef:
do 16 aug 2018 16:15
Hier dezelfde ervaring. Na een paar keer via Chromecast TV kijken weet ik waarom nog een schotel. Ik krijg de neiging om een bril op te zetten omdat het beeld gewoon niet scherp is. Misschien teveel verwend door het haarscherpe beeld via satelliet. cool.gif Via CD-, Ziggo- of KPN-app op een tablet kijken gaat prima via internet als er een goede verbinding beschikbaar is Maar op TV is het voor ons nog geen alternatief.
Voor een traveller ligt het vanzelfsprekend anders dan voor een kampeerder knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Waarom nog een schotel?

Bericht door Daphne » do 16 aug 2018 17:09

RE.gif

Niet vanzelfsprekend :wink:
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”