WiFi Hotspot ngenius ens202ext

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

WiFi Hotspot ngenius ens202ext

Bericht door Aviva » za 2 jun 2018 13:09

Onlangs heb ik mij een Ngenius wifi hotspot ens202ext aangeschaft voor op de camping. Leek mij een ideaal apparaat om met meerdere apparaten te kunnen het internetten op de camping.

Alleen wat me smerig tegenvalt is het in werking krijgen van het apparaat . Heb erinmiddels de nodige uurtjes inzetten maar echt lukken wil het niet. Er is ook geen handleiding bij het apparaat wat het er niet makkelijker op maakt.

Thuis lukt het me verbinding te maken met een WiFi punt en vervolgens met mijn IPad verbinding te maken met de Ngenius Hotspot. Alleen op de camping is het zo dat we moeten aanloggen op een onbeveiligd draadloos netwerk waar vervolgend als je het internet op gaat een scherm in de browser komt om de gekochte toegangscode van de camping in te vullen. Alleen hoe krijg ik dit scherm nu via de hotspot om de code in voeren?

Misschien dat er iemand op het forum hetzelfde apparaat heeft en hier ervaring mee heeft? Of zijn er soortgelijke apparaten iop de markt die net zo werken. Alvast dank voor het meedenken!
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: WiFi Hotspot ngenius ens202ext

Bericht door Micky » za 2 jun 2018 14:01

RE.gif

je hebt vast al geprobeerd om gewoon na verbinding maken met het camping-netwerk gewoon online te gaan met je laptop? bij de R36 krijg je dan het inlogscherm van de camping, of het bij de Ngenius ook zo werkt weet ik helaas niet.

normaal gezien zou je Ngenius dus gewoon verbinding moeten kunnen maken met het netwerk omdat het geen code heeft.
Wat je ook kunt doen is 1 keer rechtstreeks je laptop verbinden met het camping-netwerk en vervolgens het adres waar je naar gelinkt wordt om de code in te voeren, te kopiëren.
Na verbinden van de Ngenius plak je dit adres in je adresbalk en zou je de inlog pagina moeten kunnen krijgen.

ik hoop dat je hier wat aan hebt thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1200
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: WiFi Hotspot ngenius ens202ext

Bericht door fortissimo » za 2 jun 2018 16:03

Als je thuis verbonden bent geweest, kan het wel eens helpen om het apparaat te resetten.

Normaal stappenplan:
ens202ext aanzetten
Met laptop/smarphone/tablet/device WiFi-verbinding met 202 maken
Met device in de browser naar het configuratiescherm van de 202
De 202 laten zoeken naar de WiFi van de camping (openbaar/publiek)
Met device in de browser naar bijv. nu.nl gaan
Als het goed is wordt nu om de code van de camping gevraagd.
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: WiFi Hotspot ngenius ens202ext

Bericht door Aviva » zo 3 jun 2018 20:54

Heb jullie tips geprobeerd het is me gelukt via de Ngenius verbinding te krijgen met het netwerk van de camping.

Vervolgens moet ik de gekochte wificode invoeren en verschijnt een foutmelding dat ee code niet is uitgegeven. Code op een 'normaal' apparaat invoeren zoals een telefoon werkt wel.

Ip adressen, dns etc vergeleken is allemaal hetzelfde.
Mij een raadsel, lijkt wel een blokkade op te zitten.
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Wally
Berichten: 1251
Lid geworden op: ma 29 feb 2016 10:30

Re: WiFi Hotspot ngenius ens202ext

Bericht door Wally » zo 3 jun 2018 21:11

RE.gif
Ik ben bang dat je Engenius toch geen verbinding heeft met de camping.

Het lijkt me stug dat aan een IP adres een bepaalde ontvanger is te linken.
Dan zouden alle ontvangers zoals telefoon, laptop, wifi ontvangers etc, in een bepaalde groep moeten vallen.

Maar er zullen best meer deskundigen hier je daar het juiste antwoord op kunnen geven.

Ik heb ook vaak problemen met die verbinding.

Wat me ondertussen wel op gevallen is dat als ik de verbinding eerst met de IPad maak, dat het vrijwel altijd direct lukt.
De enigste reden die ik ervoor kan verzinnen is dat ik thuis bij de 1e keer verbinding maken het met de IPad heb gedaan.
Probeer ik op een camping eerst met de telefoon verbinding te maken dan lukt dat vaak ook niet.
Pak ik dan de IPad dan is het gelijk raak.
Frans

vso1
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 11 mei 2018 03:34
Locatie: zuid holland

Re: WiFi Hotspot ngenius ens202ext

Bericht door vso1 » zo 3 jun 2018 23:23

Caravanner12 schreef:
za 2 jun 2018 13:09
Onlangs heb ik mij een Ngenius wifi hotspot ens202ext aangeschaft voor op de camping. Leek mij een ideaal apparaat om met meerdere apparaten te kunnen het internetten op de camping.

Alleen wat me smerig tegenvalt is het in werking krijgen van het apparaat . Heb erinmiddels de nodige uurtjes inzetten maar echt lukken wil het niet. Er is ook geen handleiding bij het apparaat wat het er niet makkelijker op maakt.

Thuis lukt het me verbinding te maken met een WiFi punt en vervolgens met mijn IPad verbinding te maken met de Ngenius Hotspot. Alleen op de camping is het zo dat we moeten aanloggen op een onbeveiligd draadloos netwerk waar vervolgend als je het internet op gaat een scherm in de browser komt om de gekochte toegangscode van de camping in te vullen. Alleen hoe krijg ik dit scherm nu via de hotspot om de code in voeren?

Misschien dat er iemand op het forum hetzelfde apparaat heeft en hier ervaring mee heeft? Of zijn er soortgelijke apparaten iop de markt die net zo werken. Alvast dank voor het meedenken!
De weg eromheen is eigenlijk heel simpel (als je het weet) maar voor jou hebben ze een extra alternatief --> mobiel internet te koop bij "providers"
Maar serieus je gaat het dus voor anderen verstieren ? omdat je met je gezin liever achter een scherm zit dan van de natuur te genieten ?
doordat je met zijn allen op de wifi gaat is er minder beschikbaar voor overige camping gasten .. als je teveel in een trechter mikt loopt hij vanzelf over ..

Als het aan mij ligt zouden de camping beheerders bij hun internet na een x verbruik gewoon mensen een tijdje moeten weren van hun wifi,
krantje/weer, en activiteiten in de omgeving thumbup.gif .. .. maar netflix en andere troep bah boos.gif

en dat zegt een ICT-er hahahahaha, overgens dit is niks persoonlijks maar als iedereen zo denkt...
voor een hoogbedrag internet zou ik wel meer begrip hebben om te delen met meerdere, maar dan nog er zit een gedachte achter .. en dat is de trechter
https://data.kommago.nl/files/pdf/handl ... erd-v3.pdf
Camping: voor veel geld leven als een zwerver, en vluchten voor je verantwoordelijkheden

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: WiFi Hotspot ngenius ens202ext

Bericht door Aviva » ma 4 jun 2018 11:39

RE.gif

Er loopt een ander topic op het forum over de Alfa R36, als ik op dat topic afga ben ik niet de enige die online wil blijven tijdens de vakantie scratch.gif
En daarnaast ik hoef niet met alles online, maar wil voor mij betaalde € 65,- euro per seizoen graag fatsoenlijk me krantje kunnen downloaden en het nieuws kunnen checken. Dit lukt me nu niet door de slechte ontvangst.
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: WiFi Hotspot ngenius ens202ext

Bericht door iemand » ma 4 jun 2018 12:04

Mooie instructie....
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1200
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: WiFi Hotspot ngenius ens202ext

Bericht door fortissimo » do 7 jun 2018 07:00

Meestal is een code na 1x invoegen gekoppeld aan je MAC-adres. Dus kan je deze niet meer met een ander apparaat gebruiken.
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

FWalraven
Berichten: 1354
Lid geworden op: vr 19 mei 2006 23:02

Re: WiFi Hotspot ngenius ens202ext

Bericht door FWalraven » do 7 jun 2018 11:01

RE.gif
Nog nooit meegemaakt.

Wel dat je, als er maar 1 apparaat gebruikt mag worden, dat je eerst moet uitloggen en dan weer met een ander apparaat kunt inloggen.


Frans

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: WiFi Hotspot ngenius ens202ext

Bericht door Micky » do 7 jun 2018 16:54

RE.gif

ik heb dat ook al vaker gehad.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
dennisb
Berichten: 493
Lid geworden op: wo 3 aug 2016 17:23
Locatie: KWK

Re: WiFi Hotspot ngenius ens202ext

Bericht door dennisb » do 7 jun 2018 20:23

Bij rcn Zeewolde kon je ook een WiFi kaart koppelen aan 1 apparaat voor je vakantie. Anders moest je bijkopen of zo laten.
Volkswagen Passat Variant 2.0FSI | Hobby 490 KMF | Truma SX | Victron PPP 20Ah | Truma Saphir Comfort rc

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”