wifi ontvangst, en mogelijke verbeteringen

Plaats reactie
vso1
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 11 mei 2018 03:34
Locatie: zuid holland

wifi ontvangst, en mogelijke verbeteringen

Bericht door vso1 » zo 13 mei 2018 22:28

ik zie dat veel mensen issues hebben/vragen om wifi te verbeteren.

de volgende tips zijn denk ik redelijk handig /praktisch in toepassen
- het blikje fris of bier (na consumptie) omtoveren tot "versterker" https://www.pinterest.com/pin/154037249730017294/
- verleng de antenne kabel naar buiten de caravan, antenne's zijn vaak verwijderbaar soms met wat "schroeven en/of soldeer werk"
- vervang de antenne door een +9 of +11 db antenne of lees door naar een "alternatief"
Op chinese websites kan je ook voor paar euro een een USB variant kopen met losse antenne's die je kan gebruiken .. het onderstaand model heeft een richt en omnidirectionele + splitter die je kan koppelen met een bestaand model. handig :) je hoeft de USB variant niet te gebruiken.
https://www.joom.com/en/products/150760 ... 3668042922


wat kennis:
Repeaters zijn goed en slecht want hoewel ze versterken hebben ze eigenlijk alleen nut tussen punt A en C ( plek B) waarbij je op punt C de afnemer bent en plek A de bron is. Nadeel is dat hij dus 50% zend/ontvangt beide kanten op, wat vertraging oplevert.

Let op "lange kabels" .. je kwaliteit v.d kabel en connectors be-invloed wel de ontvangst kwaliteit, dus houd de lengte minimaal (dunnere kabel is meer verlies)


De oplossing is een unit die 2 verbindings mogelijkheden heeft:
Zoals hier vaak besproken "EZ Hotspot Extender " (v4) dit apparaat (er zijn meer dergelijke apparaten) is in principe een verbruiker (zoals telefoon/tablet enzv) en een wifi hotspot. netzoals je internet router thuis. alleen is dan beide kanten draadloos. voordeel ze geven wel de mogenlijkheid om bij betaald wifi 1"verbruiker" aan te schaffen. (of als je telefoon tethering c.q hotspot functionaliteit heeft kan je deze delen met meer apparaten)
voordeel is ook dat je onderling bestanden uit kan wisselen.
Camping: voor veel geld leven als een zwerver, en vluchten voor je verantwoordelijkheden

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: wifi ontvangst, en mogelijke verbeteringen

Bericht door Aviva » zo 13 mei 2018 22:50

vso1 schreef:
zo 13 mei 2018 22:28
Zoals hier vaak besproken "EZ Hotspot Extender " (v4).
Bij ins op de camping log ik in met een WiFi code.
Aanmelden via WiFi op bijvoorbeeld een IPad op een onbeveiligd WiFi netwerk en vervolgens plompt het scherm in de internet browser op waar het wachtwoord ingevuld kan worden.
Ik vraag me steeds af of zo'n apparaat ook iets voor mij is en of het lukt met de inlog.
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1200
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: wifi ontvangst, en mogelijke verbeteringen

Bericht door fortissimo » zo 13 mei 2018 23:08

RE.gif
Dat is mogelijk.

Je maakt eerst met 1 toestel een WiFi-verbinding met bijv. de EZ Hotspot Extender.
Je zoekt in het configuratiescherm van de EZ (via de browser) het netwerk op.
Je laat de EZ verbinding met het WiFi-netwerk van de camping maken en geeft de gevraagde gegevens op.
Je toestel krijgt nu de WiFi-verbinding van de camping via de EZ-WiFi aangeleverd.
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: wifi ontvangst, en mogelijke verbeteringen

Bericht door janoniem » zo 13 mei 2018 23:12

Op deze Tweakers pagina wordt een Sitecom extender en hotspot uitgebreid beproefd.
Voor nog geen 100 euro is deze momenteel bij zowel O. als de W. in de aanbieding.
Het apparaat is door PD zelfs permanent in de disselbak gemonteerd en voldoet goed.
Naast de veel betere antenne dan gebruikelijk in je devices als smartphone en tablet, kan deze ook als hotspot fungeren.
Je betaalt dan voor één device (de Sitecom) en deelt die aansluiting over je devices.
Een camping eigenaar zal daar niet blij mee zijn. Ik vraag me dan ook af hoe lang deze optie nog interessant blijft.
Er zijn al campings waar het opzetten van hotspots niet is toegestaan en er zijn ook technieken om ze te traceren waarna b.v. het Mac adres wordt geblokkeerd.
Hoe denkt TS daar over?
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

vso1
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 11 mei 2018 03:34
Locatie: zuid holland

Re: wifi ontvangst, en mogelijke verbeteringen

Bericht door vso1 » ma 14 mei 2018 00:05

wifi is 1 v.d dingen waarop grof geld word verdiend... tegen vaak belabberde service.
ik zit liever op mijn eigen databundel .. dan maar wat extra geld.

Overigens wifi is voor mij alleen interessant om uit te vinden wat er in de buurt is aan winkel/activiteiten etc.. en dan ga ik wel onder het genot van een bakkie pleur bij de kantine zitten of bij een gratis wifi punt ergens anders.
janoniem schreef:
zo 13 mei 2018 23:12
Een camping eigenaar zal daar niet blij mee zijn.
natuurlijk niet, je steelt zijn inkomsten .. je investeert als eigenaar weinig en kan maximum profijt trekken.
Ik vraag me dan ook af hoe lang deze optie nog interessant blijft.
wifi is alleen intressant als je het "nodig" hebt ..
- tv / radio via vpn vanuit huis bv (als je perse dat ene ding uit NL wilt volgen) ik zelf zie radio zender wel zitten.
- regenachtige dagen en "niks te doen"
- je eigen internet via mobiel het niet doet.
Er zijn al campings waar het opzetten van hotspots niet is toegestaan en er zijn ook technieken om ze te traceren waarna b.v. het Mac adres wordt geblokkeerd.
Hoe denkt TS daar over?
Als ICT nerd en tweaker van uur 1 lach ik me dood om dergelijke "hindernissen" ze zijn simpel te ontwijken, maar ik het antwoord is wel tweeledig.
omdat internet zo'n gemeen goed is .. zit het hele gezin liever streaming video te kijken (netflix youtube en andere troep) terwijl het mooi weer is enzo.
Daarmee trek je de aangeboden internet snel dicht en kan je geen website meer bereiken. stom.gif

Andere taktiek is alles blokkeren en/of voorrang situaties op het internet verkeer (kan) wat meer kost .. tja kost ook meer. en dan wil je dat ook "terug" verdienen + winst. maar dat kost steeds weer meer geld.. dus dan is het traceren van hotspots (automagisch) ook wel prettig.

Voor mij ..ik vind het alleen "ecologisch" verantwoord om geen folders en ander geneuzel te verzamelen .. als ik krantje kan lezen digitaal, of een activiteit in de omgeving ben ik al happy .. en campings die alle streaming meuk blokkeren haphop.gif haphop.gif haphop.gif haphop.gif zodat men zich moet vermaken haphop.gif haphop.gif haphop.gif love.gif love.gif love.gif

enige wat ik nog wel wil is via wifi mijn kids kunnen bereiken .. :) ipv "ETEN" te roepen of "WE GAAN WEG" knipoog.gif

ps .. voor tv ben ik aan het uitzoeken voor DVB-T (o.a DAB+ enzo ) via een usb-dvb-t ontvanger .. (kan je ook gewoon radio mee ontvangen enzv)
Camping: voor veel geld leven als een zwerver, en vluchten voor je verantwoordelijkheden

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: wifi ontvangst, en mogelijke verbeteringen

Bericht door Conradi » ma 14 mei 2018 00:31

vso1 schreef:wifi is 1 v.d dingen waarop grof geld word verdiend... tegen vaak belabberde service.
Als tweaker van ‘t eerste uur heb je vast ook een idee wat een camping WiFi infrastructuur voor investering vergt plus de bijbehorende breedband verbinding :wink:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: wifi ontvangst, en mogelijke verbeteringen

Bericht door PD » ma 14 mei 2018 05:55

vso1 schreef:
ma 14 mei 2018 00:05
wifi is 1 v.d dingen waarop grof geld word verdiend... tegen vaak belabberde service.

wifi is alleen intressant als je het "nodig" hebt ..
- tv / radio via vpn vanuit huis bv (als je perse dat ene ding uit NL wilt volgen)
2 uitgesproken stellimgen waar ik het niet mee eens ben:

Ad 1.
Ik heb de ervaring dat wifi op verreweg de meeste campings all-in wordt aangeboden bij het kampeertarief terwijl we desondanks vaak niet meer dan ca. € 20,- per nacht betalen (2 personen met caravan). Belabberd is de verbinding veelal niet; TV streamen en surfen voor lokale informatie blijkt in de praktijk vaak goed te werken en ook het contact via het caravan-forum verloopt soepeltjes. Vanzelfsprekend niet met de datasnelheid van thuis maar dat heb je op een camping ook helemaal niet nodig. Slechts in een enkel geval betaal ik separaat voor wifi en vaak is de performance dan ook significant beter (sneller). Ik ben dan ook een tevreden camping-wifi gebruiker en voel me niet uitgebuit.

Ad 2.
VPN is sinds 1 april overbodig voor het bekijken van typisch Nederlandse TV. Vóór 1 april gebruikte ik een VPN om Ziggo-TV in het buitenland te kijken maar door het verdwijnen van de geoblocking heb ik mijn VPN abonnement inmiddels op kunnen zeggen.


Zelf gebruikte ik tot voor kort een R36 met Tube(U) buitenantenne om het wifi signaal van de camping op te vangen en te verdelen over de verschillende devices zoals smartphones, tablets en chromecast en sinds kort ben ik overgestapt naar de wat compactere Sitecom extender die, zoals hierboven al is omschreven, een plekje in de disselbak heeft gekregen.

In een enkel geval gebruik ik de smartphone als internetbron, zeker na het vervallen van de roamingkosten en de steeds grotere databundels. Om deze laatste ontwikkeling heb ik getwijfeld nog een extender in de nieuwe caravan in te bouwen, maar het is toch handig, zeker met meerdere devices en het netwerkje voor de chromecast.

Verder:
Gebruik de zoekfunktie van het forum eens inzake wifi en R36.... je wordt bedolven onder de praktisch toepasbare informatie thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1200
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: wifi ontvangst, en mogelijke verbeteringen

Bericht door fortissimo » ma 14 mei 2018 07:27

Gratis WiFi op de plek én 20 euro per nacht?
Beide ben ik nog niet tegengekomen.
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: wifi ontvangst, en mogelijke verbeteringen

Bericht door iemand » ma 14 mei 2018 07:33

boerderijcampings zijn nog voordeliger en veel hebben er wifi thumbup.gif
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: wifi ontvangst, en mogelijke verbeteringen

Bericht door Jan van Vijven » ma 14 mei 2018 09:13

Wij staan nu voor die prijs incl. WiFi op een redelijk grote camping....wij komen dit ook vaker tegen.

Maar ik vind het niet belangrijk, gebruik liever m’n eigen bundel.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: wifi ontvangst, en mogelijke verbeteringen

Bericht door janoniem » ma 14 mei 2018 09:55

Afgelopen jaar stonden wij tegen Acsi tarief op meerdere campings met een goed (soms betaald) WiFi signaal, vaak tot in de caravan. Inclusief WiFi kwamen de prijzen per nacht niet boven 20 euro.
Bedenk wel dat campings zich meestal in buitengebieden bevinden waar het signaal nog wordt aangeleverd via koper. Hoe wil je met een dergelijke infrastructuur, alle naar data snakkende kampeerders, voeden?
Hier in het buitengebied ken ik een camping waar een stevige mast is geplaatst met een straalverbinding om de gewenste bandbreedte te halen. Inmiddels is hier ook de aanleg van glasvezel in het buitengebied gestart. Maar zonder eigen bijdrage doe je daaraan niet mee.
Een camping eigenaar moet flink in de buidel tasten om zijn terrein van een goed signaal te voorzien.
Daarbij speelt dan ook nog eens dat de investering redelijk snel terugverdiend moet zijn door de ontwikkelingen op het gebied van mobiele data.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: wifi ontvangst, en mogelijke verbeteringen

Bericht door Hobby Linka » ma 14 mei 2018 16:14

Jan van Vijven schreef:
ma 14 mei 2018 09:13
Wij staan nu voor die prijs incl. WiFi op een redelijk grote camping....
Klopt, wij tot vanochtend ook. Maar dat komt omdat je (we) een Hemelvaartsaanbieding hadden. Normaal gesproken betaal je met een ACSI of Bestdeal kaart nog veel minder.

En gisteren hebben we gewoon de F1 via de wifi kunnen bekijken. (de schotel stond standby)
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

vso1
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 11 mei 2018 03:34
Locatie: zuid holland

Re: wifi ontvangst, en mogelijke verbeteringen

Bericht door vso1 » ma 14 mei 2018 20:01

Conradi schreef:
ma 14 mei 2018 00:31
vso1 schreef:wifi is 1 v.d dingen waarop grof geld word verdiend... tegen vaak belabberde service.
Als tweaker van ‘t eerste uur heb je vast ook een idee wat een camping WiFi infrastructuur voor investering vergt plus de bijbehorende breedband verbinding :wink:
hahahaha ja (ook doe ik dit professioneel als ICT-er)
Het duurste is kabels in de grond stampen.. maar voor de rest kan je van enkele euro's tot duizenden euro's aan de rest kwijt zijn. en dat zegt niks over de kwaliteit. want die hoeft niet slecht te zijn. Het grootste probleem met wifi is bereik (line of sight) en storing(s)bronnen .. met een fixed fee consumenten abbonement. verdien je het rap terug.
PremiumDiscovery schreef:
ma 14 mei 2018 05:55
2 uitgesproken stellimgen waar ik het niet mee eens ben:
Dat mag maar het is handig als je je reaguurt .. dat je in de beeldvorming v.d schrijver erbij neemt .. ik heb me net voorgesteld ..over zoeken op forum gesproken
Ad 1.
Ik heb de ervaring dat wifi op verreweg de meeste campings all-in wordt aangeboden bij het kampeertarief terwijl we desondanks vaak niet meer dan ca. € 20,- per nacht betalen (2 personen met caravan). Belabberd is de verbinding veelal niet; TV streamen en surfen voor lokale informatie blijkt in de praktijk vaak goed te werken en ook het contact via het caravan-forum verloopt soepeltjes. Vanzelfsprekend niet met de datasnelheid van thuis maar dat heb je op een camping ook helemaal niet nodig. Slechts in een enkel geval betaal ik separaat voor wifi en vaak is de performance dan ook significant beter (sneller). Ik ben dan ook een tevreden camping-wifi gebruiker en voel me niet uitgebuit.
ik heb andere ervaringen, buiten het seizoen / rustige camping met goeie "internet' verbinding via 4g beschikbaar is dit niet onwaarschijnlijk. immers tijden veranderen. Anderzijds met 2 jonge kinderen in hoogseizoen .. durf ik rustig het tegenover gestelde te stellen. (hoewel 4g ook wel wat op zal vangen)
Ik zal nooit voor wifi betalen .. (elk KPN hotspot is overgens voor mij gratis onbeperkt internet) en met 500mb gratis wifi van xs4all red ik het met gemak 2 weken.
Nu met roaming weg en 2.5gb kom ik zelf niks tekort .. echter mijn kids + tablet en men blaast alles zo weg. boos.gif daarom gaan die krengen achter slot en grendel bij aankomst.
Ad 2.
VPN is sinds 1 april overbodig voor het bekijken van typisch Nederlandse TV. Vóór 1 april gebruikte ik een VPN om Ziggo-TV in het buitenland te kijken maar door het verdwijnen van de geoblocking heb ik mijn VPN abonnement inmiddels op kunnen zeggen.
hangt een beetje van je tv provider af he, maar vpn hoef je geen geld voor te betalen .. meeste routers / NAS hebben dergelijke dienst gratis aan boord.
Zelf gebruikte ik tot voor kort een R36 met Tube(U) buitenantenne om het wifi signaal van de camping op te vangen en te verdelen over de verschillende devices zoals smartphones, tablets en chromecast en sinds kort ben ik overgestapt naar de wat compactere Sitecom extender die, zoals hierboven al is omschreven, een plekje in de disselbak heeft gekregen.

In een enkel geval gebruik ik de smartphone als internetbron, zeker na het vervallen van de roamingkosten en de steeds grotere databundels. Om deze laatste ontwikkeling heb ik getwijfeld nog een extender in de nieuwe caravan in te bouwen, maar het is toch handig, zeker met meerdere devices en het netwerkje voor de chromecast.

Verder:
Gebruik de zoekfunktie van het forum eens inzake wifi en R36.... je wordt bedolven onder de praktisch toepasbare informatie thumbup.gif
ik heb er zelf in gebouwd voor minder dan 50,- met behulp van de antenne uit de eerste post. allemaal op basis van rasberry pi
als ik wil koppel ik ook aan:
- een dvb-t (FM-radio, DAB+ en digitale tv)
- harde schijf (opslag muziek, film en vakantie foto's ..)
- camera (beveiliging / rearview camera)
- geluidskaart (afspelen muziek)
- usb joystick (spelletjes voor de regenachtige dagen..) met een simple losse portable dvd schermpje ofzo .. voor incar entertainment.
Tegenwoordig kan je er ook nog "open android auto" op plaatsen zodat je android telefoon ook nog "bediend" kan worden (navigatie bv)
maar dat is allemaal ander topic :)
Camping: voor veel geld leven als een zwerver, en vluchten voor je verantwoordelijkheden

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: wifi ontvangst, en mogelijke verbeteringen

Bericht door janoniem » zo 3 jun 2018 15:47

We staan inmiddels met vrienden op een camping in Z-Frankrijk met in totaal 8 devices die perfect werken via het netwerk van de Sitecom WLX-2100.
De dicht bijzijnde Wifi mast van de camping levert volgens de Sitecom 100% signaal en zit continue in kanaal 11.
Ook de Sitecom zie ik steeds op kanaal 11!
Dus ik dacht, die beïnvloeden elkaar en ik pas mijn Sitecom aan en specificeer kanaal 6 want dat is hier bijna niet in gebruik.
Maar kan dat wel, want ik vind de betreffende instelling niet?
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

vso1
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 11 mei 2018 03:34
Locatie: zuid holland

Re: wifi ontvangst, en mogelijke verbeteringen

Bericht door vso1 » zo 3 jun 2018 17:09

RE.gif

ik heb de handleiding voor je doorgespit van dat ding, de mogelijkheid om de channel te wijzigen zit er helaas niet op zo ik kan zien.
Maar als het niet stuk is waarom "verbeteren" scratch.gif ...


Overgens als je wilt verbeteren en dat lukt niet pak een bier/frisdrank blikje en doe (zelf gedaan en het is erg effectief zeker prijs + prestatie gezien)
Afbeelding
Camping: voor veel geld leven als een zwerver, en vluchten voor je verantwoordelijkheden

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: wifi ontvangst, en mogelijke verbeteringen

Bericht door janoniem » zo 3 jun 2018 17:44

RE.gif
Er is niets stuk; het werkt prima.
Maar als ik naar het kanaal gebruik kijk (zie screenshot) zou mijn WLX-2100 in kanaal 6 mooie vrije ruimte hebben.
2018-06-03 17.30.09.png
Kanaalgebruik
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1200
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: wifi ontvangst, en mogelijke verbeteringen

Bericht door fortissimo » zo 3 jun 2018 19:38

RE.gif
Een versterker versterkt op hetzelfde kanaal als het origineel.
Dus je zal waarschijnlijk niet naar een ander kanaal kunnen.
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: wifi ontvangst, en mogelijke verbeteringen

Bericht door janoniem » zo 3 jun 2018 20:53

RE.gif
Als ik het goed heb begrepen is mijn Sitecom WLX-2100 eigenlijk een repeater die door Sitecom van aangepaste software is voorzien om als hotspot te functioneren. Daarom dacht ik dat er een kanaalkeuze mogelijk zou zijn.
Ik ga eens een herstart uitvoeren om te checken of het kanaal gehandhaafd blijft.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: wifi ontvangst, en mogelijke verbeteringen

Bericht door janoniem » ma 4 jun 2018 06:57

RE.gif
Herstart nu uitgevoerd maar dit heeft geen effect op kanaalkeuze. Het blijft 11.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
dennisb
Berichten: 493
Lid geworden op: wo 3 aug 2016 17:23
Locatie: KWK

Re: wifi ontvangst, en mogelijke verbeteringen

Bericht door dennisb » ma 4 jun 2018 10:26

Het blijft hetzelfde kanaal wat je oppakt. Ook dd-wrt werkt zo. Zal wel met (de)modulatie te maken hebben van het signaal. Wil helemaal niet zeggen dat een ander kanaal dat rustiger is ook sneller is. Het is wel zo dat WiFi zo zn voorkeur kanalen heeft ondanks de hoeveelheid aan vrije kanalen.
Volkswagen Passat Variant 2.0FSI | Hobby 490 KMF | Truma SX | Victron PPP 20Ah | Truma Saphir Comfort rc

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: wifi ontvangst, en mogelijke verbeteringen

Bericht door RichTrip » ma 4 jun 2018 12:38

Bij de EZ V4 hotspot extender gebruikt hij ook het kanaal van de donor. Hier kun je echter een optionele USB+antenne plaatsen waarbij je zelf een geschikt kanaal kan pakken.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”