Automatische satellietschotel op caravan

Gebruikersavatar
fjord390
Berichten: 256
Lid geworden op: di 1 jan 2013 11:37

Re: Automatische satellietschotel op caravan

Bericht door fjord390 » za 10 nov 2018 09:08

RE.gif
Dat laatste is nu juist het probleem .
Burstner Averso 460tl , Mercedes Benz c180 Estate Avantgarde

KdeVetten
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 30 jun 2013 13:53

Re: Automatische satellietschotel op caravan

Bericht door KdeVetten » ma 12 nov 2018 00:58

Henk3
wij hebben de nieuwe snipe 3, mooi schoteltje!

Ralf
Berichten: 1226
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 10:37
Locatie: Marum

Re: Automatische satellietschotel op caravan

Bericht door Ralf » ma 12 nov 2018 11:49

wij van boerenbond . echt oer lelijk mrgreen.gif
Toch maar een gebruiker geworden i.p.v Leverancier knipoog.gif

Jekihero

Re: Automatische satellietschotel op caravan

Bericht door Jekihero » ma 12 nov 2018 13:33

Wij kozen na wikken en wegen voor de R7 Flat van Travelvision.
Ik zie als voordelen:
*Geen dakdoorvoer
*Minder gewicht (plm. 15kG) op een onguntsige plek
*Flexibele plek bij obstakels
*Relatief kleine vierkante schotel van 51 cm
*Aantrekkelijke prijs.

leun
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 15 okt 2018 18:46

Re: Automatische satellietschotel op caravan

Bericht door leun » di 27 nov 2018 17:02

@ jekihero wat en waar is die aantrekkelijke prijs !? De goedkoopste ,die ik zie
is bijna € 1400. Hoor graag via pb of mag dit openlijk op het forum?
zodat anderen er ook iets aan hebben.
leun

Jekihero

Re: Automatische satellietschotel op caravan

Bericht door Jekihero » di 27 nov 2018 17:15

€ 1.400,= is inderdaad de prijs die ik ook betaald heb.
Kocht hem eerder dit jaar bij Cardwriter (en kreeg vorige week een software-update).
Aantrekkelijk is in dit verband t.o.v. vergelijkbare volautomatische schotels gemonteerd op het dak waarvoor toch ongeveer €300,= meer betaald moet worden.

Ralf
Berichten: 1226
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 10:37
Locatie: Marum

Re: Automatische satellietschotel op caravan

Bericht door Ralf » di 27 nov 2018 20:51

ken nog iemand met een flatje voor 1200 . heeft 1 x in italie als tester opgestaan.(garda meer zonder hagel )
als je een bp stuurt dan geef ik wel aan wie .

gr ralf
Toch maar een gebruiker geworden i.p.v Leverancier knipoog.gif

Gebruikersavatar
shanty1959
Berichten: 238
Lid geworden op: wo 4 apr 2018 11:03
Locatie: Gemeente Tynaarlo

Re: Automatische satellietschotel op caravan

Bericht door shanty1959 » wo 28 nov 2018 13:39

@ PaulD, al een poosje niets gehoord, je zou er mee aan de slag......hoe is het geworden?

kees1956
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 28 dec 2018 23:00

Re: Automatische satellietschotel op caravan

Bericht door kees1956 » za 29 dec 2018 15:33

Zelf heb ik ook een travel-vision flat 51 cm vlakschotel voordeel is dat je de schotel ook los van de caravan kunt gebruiken als ik met de caravan ben wil ik het risico niet lopen om hem 's-morgens kwijt te zijn dus de poot blijft staan en de schotel in de caravan klaar. Volgende dag binnen twee minuten opnieuw uitgericht super makkelijk. Bij verkoop van de caravan verkoop je hem gewoon op marktplaats. Voordeel geen geboor in je caravan en lekkage. Gebruik zelf canaldigitaal.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Automatische satellietschotel op caravan

Bericht door dieseltijger » vr 18 jan 2019 12:49

Het voordeel van een schotel op het dak is:
- Geen diefstal of omverloperij door honden;
- Je vergeet m niet mee te nemen;
- Het neemt geen bagageruimte in beslag

Ik denk dat TV via internet steeds meer opgang gaat vinden, echter: ik sta vaak op campings die afgelegen liggen. Zowel de Wifi als KPN 4G biedt te weinig bandbreedte voor goed beeld. Zeldzaamheid? Nou, nee: ik sta wel eens in Wateren (Drenthe) nauwelijks 4G signaal. Thuis (Zoetermeer zuid): prima internet over vast, zeer laag 4G signaal. Ik sta in Grandpré (noord Frankrijk, bij Sedan): zeer laag 4G signaal, en het vaste internet gaat via de kilometerslange bovengrondse leidingen op houten palen - crap.

Daarom kies ik voor satelliet, en de meerprijs van een 85 cm schotel tov een 65 cm schotel is marginaal. Kies voor de automatische schotel wel voor een merk waar de support voor gegarandeerd is (dus de grote jongens - denk ik).
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

kees1956
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 28 dec 2018 23:00

Re: Automatische satellietschotel op caravan

Bericht door kees1956 » za 23 mar 2019 22:57

Streamen en internet tv is steeds gebruikelijker kies je voor kwaliteit dan kies je voor de schotel aanmerkelijk duurder maar kwaliteit moet je betalen zelf heb ik een abbo van canaaldigitaal vakantie flex kost 75 euro per jaar voor drie maanden tv, gebruik hiervan maar 1 maand dus erg duur maar je het is vakantie.
Een CD kaart lenen of delen zou kunnen maar dat ligt aan de periode.

Rob66
Berichten: 57
Lid geworden op: do 19 jun 2014 14:37

Re: Automatische satellietschotel op caravan

Bericht door Rob66 » zo 24 mar 2019 23:31

Joyne heeft abonnementen van 1, 3, 6 of 12 maanden. Dat zou voor jou toch ideaal zijn?

Henri Berends
Berichten: 1110
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 19:22

Re: Automatische satellietschotel op caravan

Bericht door Henri Berends » ma 20 mei 2019 20:13

De afgelopen 10 dagen hebben we in Zuid Frankrijk en aan de Costa Brava gestaan. Nu merken we dat in de nacht de schotel zich zelf aan het inregelen/setten is. Dit heeft zich een aantal keren zich voorgedaan.
Let wel de TV staat uitgeschakeld. En de STB staat op stand-by.

Is dit een bekend verschijnsel?
Wat is de schotel aan het doen? Hoe wordt deze aangestuurd?
Volvo XC60 D4 AWD GT8, Eriba Nova GL 485 (2017) Truma mover, Dometic airco, Thule Omnistore 6200, PowerXtreme 75Ah.

kok36935
Berichten: 206
Lid geworden op: wo 17 jan 2018 20:23

Re: Automatische satellietschotel op caravan

Bericht door kok36935 » ma 20 mei 2019 21:59

RE.gif waarschijnlijk staat er ergens in de instellingen dat hij op een bepaald tijdstip (dagelijks) naar een update moet zoeken. Waarschijnlijk doet hij dit elke nacht op een vast tijdstip. Dit is uit te schakelen maar.......vraag me niet hoe. Gebruiksaanwijzing?
Mazda CX5, Fendt 515 SG Bianco en heel veel zin in vakantie caravan.gif

kees1956
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 28 dec 2018 23:00

Re: Automatische satellietschotel op caravan

Bericht door kees1956 » za 15 jun 2019 22:59

De spanning van de inverter eruit trekken dan staat er geen 24 volt spanning meer op kan die ook niet meer zoeken.
De laatste updat staat op travel-vision.com onder support.

kees1956
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 28 dec 2018 23:00

Re: Automatische satellietschotel op caravan

Bericht door kees1956 » za 15 jun 2019 23:04

Rob66 schreef:
zo 24 mar 2019 23:31
Joyne heeft abonnementen van 1, 3, 6 of 12 maanden. Dat zou voor jou toch ideaal zijn?
Canaal digitaal vind ik een beter pakket dan Joyne bovendien past de Joyne kaart niet in mijn ontvanger.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Automatische satellietschotel op caravan

Bericht door dieseltijger » zo 16 jun 2019 00:39

Ik zou zeker jouw vraag stellen op het sat4all forum. Punt is echter wel, dat er volgens mij geen site is waar men met de nodige diepgang een overzicht geeft van de pro's en con's van de verschillende systemen.

Net zoals bij elk forum moet je de info filteren, bewandelt mijn zijpaadjes in de antwoorden enz, enz. Wel krijg je redelijk eerlijke antwoorden - en dat is wat waard. Een paar vragen die ik zou stellen:
  • Welke systemen men heeft laten monteren - en waarom is de keuze op dat systeem gevallen?
    Hoelang heeft men het systeem - en hoe staat het met de betrouwbaarheid, het geven van updates, en nalevering van onderdelen
    Wat is de mechanische kwaliteit (de mechanische overbrenging, de rest van de constructie, en qua veroudering)
    Hoe is de bediening (laat de schotel zich met Disecq aansturen, of moet er op de bedieningsunit naar de juiste satelliet gezocht worden bij het wisselen van zender, wordt de skew automatisch ingesteld of is dat handmatig, klapt de schotel automatisch neer bij het wegrijden, of...)
    Hoeveel kostte de inbouw?
    Wat had beter gekund, waar heb je spijt van?
Met name support is een aandachtspunt. Je had het merk Camos, bij mijn weten is hult de Chinese fabrikant zich in stilte en geeft geen updates meer. Leuk...anderhalf duizend Euri of meer gespendeerd, en je hebt een probleem met het ontvangen van Joyne..... Dat is de reden dat ik mijn volgende antenne ter vervanging van mijn UFO opnieuw handmatig wil hebben, bij goede montage (waterpas bij een waterpas staande caravan) vind ik het uitrichten een fluitje van een cent.

Wat ik het meest zie op de campings is Oystervision, Maxview, (ovale) Alden schotels en Kathrein vlakantennes.

Enfin, verzin het maar!
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Automatische satellietschotel op caravan

Bericht door PMT » ma 17 jun 2019 11:02

Bij mijn weten is er geen stuurkast, de kast die de schotel opent en laat zoeken, die zelf naar een update zoekt. Overal lees je dat je dat handmatig moet doen zoals bij onze Alden, om parameters van de satelliet te wijzigen of via een USB stick als je van fabriekswege een softwareupdate voor de stuurkast krijgt.
Wij hebben 2 jaar geleden in de Camarque gestaan en daar deed onze schotel dat ook telkens heel even. Bleek uiteindelijk steeds en spanningsdip te zijn waarop de schotel reageerde.

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Automatische satellietschotel op caravan

Bericht door graaf » di 18 jun 2019 23:40

Dit staat hier naast mij op de camping
3910C23C-F41A-4FFA-B6B6-2F126844097D.jpeg
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Automatische satellietschotel op caravan

Bericht door Ab » wo 19 jun 2019 00:13

Een nieuw soort Portipotta?
Of een ANWB paddestoel.
Dat was het eerste dat bij me opkwam.
Maar werkt daar een tv op ?
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Automatische satellietschotel op caravan

Bericht door graaf » wo 19 jun 2019 01:03

RE.gif Ja. Is een volautomatische maxvieuw van m’n buren hier in Oostenrijk
Hem afknippen en stelen levert niks op zei hij. Zonder de binnen-decoder kan hij niet gebruikt worden. Inmiddels is er een nieuwer type vertelde hij. Kost officieel €1400, maar via internet goedkoper te krijgen.
Het is weer een heel volume om mee te zeulen natuurlijk. Maar je hoeft geen tripot o.i.d. Op te zetten. Gewoon neerzetten en inpluggen. Verder helemaal geprogrammeerd.
Ik dacht ook gelijk aan een ANWB paddenstoel🤗
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Automatische satellietschotel op caravan

Bericht door dieseltijger » wo 19 jun 2019 07:46

Aandachtspunten van deze automaten in een koepel: kleine schotel diameter - dus beperkte intvangstgevoeligheid, en je moet - net zoals bij andere automaten - echt verzekerd blijven van updates.

Pluspunt: door de koepel is er geen windbelasting, en kan de aandrijving lichter qua constructie zijn.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Automatische satellietschotel op caravan

Bericht door Ab » wo 19 jun 2019 08:24

Ik zag al prijzen onder de € 800.
Groot verschil met € 1400. Is dat de adviesprijs Graaf?
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”