Welke wifi versterker..?

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Welke wifi versterker..?

Bericht door janoniem » wo 4 jul 2018 22:43

RE.gif
Zodra je die zaken hebt gewijzigd moet je naar (heb hem nu niet operationeel, dus weet ik niet precies hoe dat heet) iets van "save en reload".
In dat scherm zie je ook het script van de wijzigingen. Het apparaat gaat vervolgens met de nieuwe gegevens herstarten.
Heb je ook het vinkje bij "green modus" weggehaald?
Het biedt je de optie om het zendniveau op te voeren tot boven de EU norm van 100mW.
Ik dacht zo uit mijn hoofd dat bij mij de power op 18dB staat.
Laatst gewijzigd door janoniem op wo 4 jul 2018 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Welke wifi versterker..?

Bericht door Micky » wo 4 jul 2018 22:47

RE.gif

Ben er net achter, ondanks dat je onderaan "saved" moet je boven direct onder STATUS op "Save/Reload" klikken, het aantal wijzigingen staat er dan ook achter....

heb je nog een tip over hoe hem krachtiger te maken, ik zie de mogelijkheden in het menu, maar weet niet wat te gebruiken, regio is nu Nederland, maar er zijn Regio's waar je voor kunt kiezen dat hij krachtiger is en door "green" uit te vinken kun je "transmit power" aanpassen, waar waar zet je die het beste op scratch.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
TwanFendt
Berichten: 363
Lid geworden op: do 3 mar 2016 16:05
Locatie: Limburg

Re: Welke wifi versterker..?

Bericht door TwanFendt » do 5 jul 2018 13:46

Micky,

Bij mijn weten met een Netgear thuis router is VS het sterkste zendvermogen.
Suzuki Grand Vitara 2.4 Exclusief met Fendt Saphir 510 TG, Truma SER mover en Alko ATC + ATC Display.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Welke wifi versterker..?

Bericht door Micky » do 5 jul 2018 14:46

RE.gif

zal het eens proberen thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Welke wifi versterker..?

Bericht door PD » do 5 jul 2018 22:48

Sitecom rules thumbup.gif
Bijlagen
instaweather_20180705_224948.jpg
instaweather_20180705_224948.jpg (57.92 KiB) 2193 keer bekeken
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Welke wifi versterker..?

Bericht door Micky » do 5 jul 2018 23:17

RE.gif

Helemaal mee eens, ik draai even proef in de caravan op de oprit, samen met de chromecast en het loopt als een tierelier :)

Afbeelding



Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Welke wifi versterker..?

Bericht door Paul » do 5 jul 2018 23:29

Ik ben wel benieuwd maar de verschillen met de R36 los van meer gemak dooe het ontbreken van een externe antenne.
Is deze gebruiksvriendelijker, sneller, meer mogelijkheden etc. ?
Wat zou naast het antenne verhaal nog meer een reden zijn om over te stappen ?
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Welke wifi versterker..?

Bericht door PD » do 5 jul 2018 23:43

RE.gif
Performance blijkt in directe vergelijk identiek. Voor mij is de enige reden het achterwege blijven van de buitenantenne

Kastje mooi ingebouwd in de kledingkast en een gebruiksvriendelijke wuzard.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Welke wifi versterker..?

Bericht door Micky » do 5 jul 2018 23:47

RE.gif RE.gif

om eerlijk te zijn denk ik dat je met de R36 opstelling makkelijker over een grote afstand verbinding maakt (door die dikke bonenstaak), maar het is wel een dingetje om telkens op te zetten (bijv. ook onderweg), we gaan het meemaken, ik neem beide mee over 2 weken en zal het uit proberen, wat me nu al bevalt is dat hij in de kledingkast hangt met zuignappen, heb ik slecht ontvangst hang ik hem met deze zuignappen buiten aan de caravan (er zit 5 meter UTP Kabel bij).
blijkt dat ik hem liever permanent buiten wil, dan vervangt hij de digitenne shark-vin die op de uitschuif antenne zit, en zit hij permanent buiten, dan kan ik hem bijna 2 meter omhoog schuiven mrgreen.gif

RE.gif ik haal nu hier veel hogere snelheden dan met de R36, dus in de thuis opstelling is dat wel een voordeel zoals het nu lijkt.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Mariandel
Berichten: 435
Lid geworden op: wo 30 dec 2015 11:04
Locatie: Midden-Limburg

Re: Welke wifi versterker..?

Bericht door Mariandel » vr 6 jul 2018 00:57

We zitten er ook over te denken om de sitecom wlx-2100 aan te schaffen. Nu zijn we beide niet zo technisch onderlegt, is het makkelijk om die aan te sluiten?
Hyundai Tucson 2.0 | Burstner Belcanto 455TS 2007 | Hypercamp Prestige Mover 2015

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Welke wifi versterker..?

Bericht door Micky » vr 6 jul 2018 01:02

RE.gif

Poeh, dat was echt plug and play, dus ja thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Mariandel
Berichten: 435
Lid geworden op: wo 30 dec 2015 11:04
Locatie: Midden-Limburg

Re: Welke wifi versterker..?

Bericht door Mariandel » za 7 jul 2018 21:54

Kan je de sitecom zo nieuw uit de doos direct op de camping gebruiken? We schaffen hem aan om alleen om op de camping te gebruiken en niet thuis als "client". Hoe is de volgorde bij het eerste gebruik?
Thuis installatie en dan pas mee naar de camping? weet wel dat ik dan de instelling moet omzetten naar "acces point". Hoe hebben jullie dit gedaan bij eerste gebruik mee naar camping?
Hyundai Tucson 2.0 | Burstner Belcanto 455TS 2007 | Hypercamp Prestige Mover 2015

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Welke wifi versterker..?

Bericht door Micky » za 7 jul 2018 22:04

RE.gif

wat is het verschil tussen thuis en de camping scratch.gif in beide gevallen wil je hem verbinden met een WiFi netwerk toch?

overigens heb ik hem thuis uitgeprobeerd, alleen al om een DOA op de camping te voorkomen, als het thuis werkt doet hij het lig thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Mariandel
Berichten: 435
Lid geworden op: wo 30 dec 2015 11:04
Locatie: Midden-Limburg

Re: Welke wifi versterker..?

Bericht door Mariandel » za 7 jul 2018 22:08

Maar als je hem eenmaal op "client" hebt geinstalleerd kan je dat dan nog omzetten naar "acces point als je op de camping bent?
Hyundai Tucson 2.0 | Burstner Belcanto 455TS 2007 | Hypercamp Prestige Mover 2015

Mariandel
Berichten: 435
Lid geworden op: wo 30 dec 2015 11:04
Locatie: Midden-Limburg

Re: Welke wifi versterker..?

Bericht door Mariandel » zo 8 jul 2018 00:05

Er zijn toch meerdere forum leden die een sitecom wlx-2100 gebruiken onderweg op vakantie en op de camping. Hoe hebben jullie dit dan geinstalleerd??
Hyundai Tucson 2.0 | Burstner Belcanto 455TS 2007 | Hypercamp Prestige Mover 2015

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Welke wifi versterker..?

Bericht door janoniem » zo 8 jul 2018 01:20

Je kunt thuis alles voorbereiden en er mee experimenteren.
Je eigen router thuis is dan als het ware het acces point van de camping en levert het wifi signaal.
Voer de wizard uit en het werkt.
Wijzig dan gebruikersnaam en wachtwoord voor de veiligheid straks "in het veld",
Af fabriek is Green modus aangevinkt, die zorgt er voor dat het vermogen niet boven de EU regel van 100 mW uitkomt. Gewoon uitvinken, dan komen ook meer instellingen beschikbaar.
Ik heb de transmit power op 18dB gezet. Mijn netwerk had daarmee op de camping een bereik van meer dan 100 meter, zelfs tot in het zwembad op 100 meter, lager gelegen en ommuurd.
Met de landeninstelling kun je m.i. weinig spelen, VS staat er ook niet bij.
Zet de transmit power ook niet te hoog, in "dichtbevolkte" gebieden maak je je er niet populair mee. Hoewel de Sitecom een schoner signaal levert dan de R36.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Welke wifi versterker..?

Bericht door janoniem » zo 8 jul 2018 09:45

Mariandel schreef:
za 7 jul 2018 22:08
Maar als je hem eenmaal op "client" hebt geinstalleerd kan je dat dan nog omzetten naar "acces point als je op de camping bent?
Dat is geen probleem, even via een device naar sitecom.ext en het betreffende aanpassen.
Daarna save en reload uitvoeren. Het apparaat gaat dan met de gemaakte wijziging herstarten en je aanpassing is blijvend.

Nog andere tips:
Campings hebben verschillende systemen om internet aan te bieden.
Zorg er in alle gevallen voor dat je niet met andere devices dan de Sitecom een acces point kiest.
Sommige systemen herkennen een apparaat op basis van Mac adres, dat is een uniek nummer voor alle apparaten die met het wereldwijde web verbonden kunnen worden. Heb je een toegang gekocht die werkt op basis van Mac herkenning dan zit je vast aan dat device om te "internetten" en krijgt de Sitecom geen toegang meer (tenzij je natuurlijk nog een voucher koopt).

Ik zie dat het apparaat bij Obelink nog wel voor 99 euro wordt aangeboden maar niet meer via de webshop.

Ik had eerder een probleem met het losschroeven van een antenne; er draaide iets mee.
Mijn vrouw tipte "druk en draai", en jawel, hij was weer afschroefbaar.
Lijkt me wel een kwetsbare constructie en niet bedoeld voor regelmatig vast- en losschroeven.
Ik ga, net als PD, maar eens experimenteren met een vaste opstelling of gebruiksklaar (dus met antenne, netwerkkabel, power injector en adapter aangesloten) opbergen in een speciale doos.

Zie ook een uitgebreide review op tweakers:

https://tweakers.net/productreview/1175 ... ender.html
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Mariandel
Berichten: 435
Lid geworden op: wo 30 dec 2015 11:04
Locatie: Midden-Limburg

Re: Welke wifi versterker..?

Bericht door Mariandel » zo 8 jul 2018 11:05

Ik heb er eentje kunnen bestellen online bij De W
Bedankt voor de uitleg!
Hyundai Tucson 2.0 | Burstner Belcanto 455TS 2007 | Hypercamp Prestige Mover 2015

Mariandel
Berichten: 435
Lid geworden op: wo 30 dec 2015 11:04
Locatie: Midden-Limburg

Re: Welke wifi versterker..?

Bericht door Mariandel » zo 8 jul 2018 12:27

@janoniem
Had jij problemen om op de sitecom.ext site komen?
schijnt een algemeen probleem te zijn....
Hyundai Tucson 2.0 | Burstner Belcanto 455TS 2007 | Hypercamp Prestige Mover 2015

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Welke wifi versterker..?

Bericht door janoniem » zo 8 jul 2018 15:59

RE.gif
Dat gebeurt wel eens, maar in de meeste gevallen had ik dan op het betreffende device niet het juiste Wifi netwerk geselecteerd.

Nog wat opmerkingen:
Wifi op campings is niet altijd zo stabiel als thuis. Soms dacht ik dat de Sitecom de oorzaak was, trok dan even de adapter stekker uit het stopcontact en gaf het apparaat na een paar minuten weer stroom. Wanneer het daarna weer werkt zou je de oorzaak bij de Sitecom kunnen leggen.
Maar later deed ik niks in zo'n geval en was het probleem na een tijdje vanzelf opgelost.

Volgens een medewerker van Sitecom staat er geen software update gepland. Ik denk dat het apparaat zijn "end of life" heeft bereikt.

Naast het wijzigen van de login gegevens (admin) heb ik ook netwerknaam en bijbehorend wachtwoord aangepast. Kies iets wat ook voor de andere gebruikers van je netwerk wat makkelijker is te onthouden.

Op veel campings wordt toegang tot het internet verkocht per device of per maximaal aantal devices.
Met het opzetten van een eigen netwerk omzeil je deze beperking en kom je aan het "verdienmodel" van de camping.
Technisch is het mogelijk het delen met een eigen netwerk te blokkeren.
Soms staat ook in de voorwaarden dat het niet is toegestaan.
Heeft iemand al ervaring met het technisch blokkeren of problemen met overtreden van de voorwaarden?
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
fjord390
Berichten: 256
Lid geworden op: di 1 jan 2013 11:37

Re: Welke wifi versterker..?

Bericht door fjord390 » zo 8 jul 2018 22:28

Sommige systemen herkennen een apparaat op basis van Mac adres, dat is een uniek nummer voor alle apparaten die met het wereldwijde web verbonden kunnen worden. Heb je een toegang gekocht die werkt op basis van Mac herkenning dan zit je vast aan dat device om te "internetten" en krijgt de Sitecom geen toegang meer (tenzij je natuurlijk nog een voucher koopt).
Zelf heb ik een tp-link tl-wa 5210g heel oud waarvan ik het mac adres zelf kan instellen , dus met tablet , telefoon of wat ook op camping accespoint inloggen dan mac adres in het gekoppelde apparaat opzoeken deze in mijn tp link plaatsen en voila automatisch verbonden middels mac adres herkenning.Dit is al een aantal malen gelukt.
Burstner Averso 460tl , Mercedes Benz c180 Estate Avantgarde

Mariandel
Berichten: 435
Lid geworden op: wo 30 dec 2015 11:04
Locatie: Midden-Limburg

Re: Welke wifi versterker..?

Bericht door Mariandel » ma 9 jul 2018 10:19

janoniem schreef:
zo 8 jul 2018 15:59
RE.gif
Dat gebeurt wel eens, maar in de meeste gevallen had ik dan op het betreffende device niet het juiste Wifi netwerk geselecteerd.

Nog wat opmerkingen:
Wifi op campings is niet altijd zo stabiel als thuis. Soms dacht ik dat de Sitecom de oorzaak was, trok dan even de adapter stekker uit het stopcontact en gaf het apparaat na een paar minuten weer stroom. Wanneer het daarna weer werkt zou je de oorzaak bij de Sitecom kunnen leggen.
Maar later deed ik niks in zo'n geval en was het probleem na een tijdje vanzelf opgelost.

Volgens een medewerker van Sitecom staat er geen software update gepland. Ik denk dat het apparaat zijn "end of life" heeft bereikt.

Naast het wijzigen van de login gegevens (admin) heb ik ook netwerknaam en bijbehorend wachtwoord aangepast. Kies iets wat ook voor de andere gebruikers van je netwerk wat makkelijker is te onthouden.

Op veel campings wordt toegang tot het internet verkocht per device of per maximaal aantal devices.
Met het opzetten van een eigen netwerk omzeil je deze beperking en kom je aan het "verdienmodel" van de camping.
Technisch is het mogelijk het delen met een eigen netwerk te blokkeren.
Soms staat ook in de voorwaarden dat het niet is toegestaan.
Heeft iemand al ervaring met het technisch blokkeren of problemen met overtreden van de voorwaarden?
Bedoel je dat je verbinding moet hebben met je eigen sitecom netwerk als je naar de site van sitecom.ext gaat om je wachtwoord etc. te kunnen wijzigen?
Hyundai Tucson 2.0 | Burstner Belcanto 455TS 2007 | Hypercamp Prestige Mover 2015

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Welke wifi versterker..?

Bericht door Micky » ma 9 jul 2018 10:51

RE.gif

Dat moet idd ja
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Welke wifi versterker..?

Bericht door Micky » ma 9 jul 2018 10:54

janoniem schreef:
zo 8 jul 2018 15:59
RE.gif
Dat gebeurt wel eens, maar in de meeste gevallen had ik dan op het betreffende device niet het juiste Wifi netwerk geselecteerd.

Nog wat opmerkingen:
Wifi op campings is niet altijd zo stabiel als thuis. Soms dacht ik dat de Sitecom de oorzaak was, trok dan even de adapter stekker uit het stopcontact en gaf het apparaat na een paar minuten weer stroom. Wanneer het daarna weer werkt zou je de oorzaak bij de Sitecom kunnen leggen.
Maar later deed ik niks in zo'n geval en was het probleem na een tijdje vanzelf opgelost.

Volgens een medewerker van Sitecom staat er geen software update gepland. Ik denk dat het apparaat zijn "end of life" heeft bereikt.

Naast het wijzigen van de login gegevens (admin) heb ik ook netwerknaam en bijbehorend wachtwoord aangepast. Kies iets wat ook voor de andere gebruikers van je netwerk wat makkelijker is te onthouden.

Op veel campings wordt toegang tot het internet verkocht per device of per maximaal aantal devices.
Met het opzetten van een eigen netwerk omzeil je deze beperking en kom je aan het "verdienmodel" van de camping.
Technisch is het mogelijk het delen met een eigen netwerk te blokkeren.
Soms staat ook in de voorwaarden dat het niet is toegestaan.
Heeft iemand al ervaring met het technisch blokkeren of problemen met overtreden van de voorwaarden?
Volgens mij overtreed je de voorwaarden niet, je hebt toegang op hun netwerk gekocht voor 1 device en je komt er ook maar met 1 device op, namelijk je sitecom. dat je daarna deze toegang opsplitst in meerdere, is wat anders, of het zou expliciet vermeld moeten zijn dat je geen router mag verbinden.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Welke wifi versterker..?

Bericht door janoniem » di 10 jul 2018 03:13

Mariandel schreef:
ma 9 jul 2018 10:19
Bedoel je dat je verbinding moet hebben met je eigen sitecom netwerk als je naar de site van sitecom.ext gaat om je wachtwoord etc. te kunnen wijzigen?
Klopt, zoals Micky al zei.
Wanneer jij een domeinnaam intypt zal jouw computer het bijbehorende IP-adres uit de tabel van een "nameserver" opvragen om het juiste adres te bereiken. De domeinnaam sitecom.ext zal niet in die tabel staan, jouw computer reageert dan met "niet gevonden" of iets dergelijks.
En stel dat sitecom.ext wél in de tabel zou staan, hoe weet de nameserver dan welke Sitecom bedoeld wordt, die van jou is niet de enige?
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”