Ervaringen met Travel Vision R6 (flat)?

Velo
Berichten: 3
Lid geworden op: do 25 aug 2016 22:20

Re: Ervaringen met Travel Vision R6 (flat)?

Bericht door Velo » za 24 sep 2016 22:20

Tom72 schreef:Nou, alvast gefeliciteerd. Laat tzt maar weten hoe die bevalt.

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
Beste Ton,
We hebben hem en we zijn een paar dagen in Gasselte geweest op de camping en hij deed het na 5 min.
Daarna heb ik hem weer geprobeert echter zonder resultaat.
Ik heb de gebruiksaanwijzing doorgenomen maar het is nog niet gelukt.

Heeft het met de GPS ontvangst te maken? Dat heb ik niet gedaan ook de schotel heb ik niet verzet.
Heb jij misschien nog tips.

Groeten en alvast voor de moeite Cees van Hellemond

Gebruikersavatar
Tom72
Berichten: 394
Lid geworden op: di 25 aug 2015 13:59
Locatie: 020

Re: Ervaringen met Travel Vision R6 (flat)?

Bericht door Tom72 » za 24 sep 2016 22:32

GPS ontvangst is aan te bevelen tijdens het zoeken - eenmaal een satelliet gevonden en de GPS is overbodig. Ook is het van belang dat je decoder aanstaat tijdens het zoeken. Heeft de insteekunit wel power/licht het display op? Heb je een recreatie abbo van Canal Digitaal? Zo ja, dit abbo loopt tot en met 21/9. Daarna alleen de vrij te ontvangen kanalen.
Volvo XC60 T5 AWD 254pk/350nm (2018) | Knaus Südwind 580EU (2013/1700kg) | Alko Mammut | ATC | Unico Torino | Unico Genua 320 | TravelVision R6

fendtjeplatin
Berichten: 590
Lid geworden op: do 4 jul 2013 18:23

Re: Ervaringen met Travel Vision R6 (flat)?

Bericht door fendtjeplatin » zo 25 sep 2016 10:08

Als je dit bij de Triax-schotel wilt doen, dan moet je eerst de boutjes van de klem losdraaien en dan heb je handen te kort om het ding in de goede hoek weer vast te zetten.

De echte triax schotels gebruiken een vleugelmoer.
De canal nl een moer systeem.
Vandaar dat velen sukkelen.
Over de verkeerd gemonteerde beugels spreken we dan nog niet.
Tijdens laatste vakantie , weeral een paar goed gemonteerd.
Hyundai Santa Fe ( vigo) + old timer chateau 380 uit 1991.
Swift Burgundy mobilhome.

Jos134
Berichten: 114
Lid geworden op: za 13 aug 2016 12:02

Re: Ervaringen met Travel Vision R6 (flat)?

Bericht door Jos134 » wo 28 sep 2016 17:49

Wij zijn net terug van 3,5 week vakantie en hebben na onze complete aanschaf van TV, schotel etc geen TV kunnen kijken omdat we geeneens de juiste zenders geladen kregen...

Dus, nu we weten hoe onhandig we zijn, gaan we voor een volautomatische. Wat is daarin de eenvoudigste en kleinste? Zagen onderweg bij Engelsen n paar n Snipe; dat leek ons wel wat. Kan gewoon in de bank onder het rijden...
Saab 9-3 cabrio en Kip+Mover

Gebruikersavatar
JAJB
Berichten: 366
Lid geworden op: za 23 aug 2014 11:30
Locatie: Dorst

Re: Ervaringen met Travel Vision R6 (flat)?

Bericht door JAJB » wo 28 sep 2016 17:53

Hier op t forum zullen zeker mensen zijn die tevreden zijn met hun snipe!

Maar persoonlijk vind ik hem te beperkt! Tuurlijk z'n formaat is fijn maar dat is ook gelijk een beperkings factor.
Opel Vectra 2.2 Directt, KIP Greyline 53 TDB Special '07, Unico Genua 280 + Uitbouw
*Ultra Heat, Reich Mover, Satenne R2, Dometic B2200*
Afbeelding

fendtjeplatin
Berichten: 590
Lid geworden op: do 4 jul 2013 18:23

Re: Ervaringen met Travel Vision R6 (flat)?

Bericht door fendtjeplatin » wo 28 sep 2016 18:16

Jos134 schreef:Wij zijn net terug van 3,5 week vakantie en hebben na onze complete aanschaf van TV, schotel etc geen TV kunnen kijken omdat we geeneens de juiste zenders geladen kregen...

Dus, nu we weten hoe onhandig we zijn, gaan we voor een volautomatische. Wat is daarin de eenvoudigste en kleinste? Zagen onderweg bij Engelsen n paar n Snipe; dat leek ons wel wat. Kan gewoon in de bank onder het rijden...
Als ge nu denkt , dat een automaat die zenders gaat inladen.
Droom verder.
Dus begin maar al uit te zoeken hoe ge zenders in tv als dvbs2 of reciever kunt krijgen.
Eens dit onder de knie.
Zal een automaat al wat makkelijker beeld te voorschijn toveren.
Maar zonder kennis van die zenderlijst , gaat het niet lukken.
Of het nu echt moeilijk is om een tv of reciever aan iets werkend te koppelen van een buurman op de camping.

nu eventueel altijd welkom met uw spullen in Antwerpen.be


och ja velen zijn al tevreden als ze zelf kunnen kijken , buurman helpen ........
Hyundai Santa Fe ( vigo) + old timer chateau 380 uit 1991.
Swift Burgundy mobilhome.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Ervaringen met Travel Vision R6 (flat)?

Bericht door Jan van Vijven » wo 28 sep 2016 18:39

Ligt het aan mij of kom je nu echt ietwat ongezellig over?
Wellicht zou je op een vriendelijke manier iets leerzaams aan ons amateurs kunnen vertellen...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

fendtjeplatin
Berichten: 590
Lid geworden op: do 4 jul 2013 18:23

Re: Ervaringen met Travel Vision R6 (flat)?

Bericht door fendtjeplatin » do 29 sep 2016 09:15

Jan van Vijven schreef:Ligt het aan mij of kom je nu echt ietwat ongezellig over?
Wellicht zou je op een vriendelijke manier iets leerzaams aan ons amateurs kunnen vertellen...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Als ik aanbied om te helpen , is dat dan niet vriendelijk.
En ja het werkt niet , wat er niet werkt ?
Vraagsteller zou ook kunnen vermelden bvb welke reciever of welke tv of welke schotel.
En een verkeerd gemonteerde manuele schotel gegarandeerd dat zijn er velen.
Als verkeerd gemonteerd is de graden instelling een dikke flop.

Groetjes
Hyundai Santa Fe ( vigo) + old timer chateau 380 uit 1991.
Swift Burgundy mobilhome.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Ervaringen met Travel Vision R6 (flat)?

Bericht door Daphne » do 29 sep 2016 09:24

RE.gif

Oh was het een aanbod om te helpen? scratch.gif Dat kon ik niet uit het bericht halen. weenie.gif

Maar fijn dat TS nu weet dat je wil helpen knipoog.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

arnovariante

Re: Ervaringen met Travel Vision R6 (flat)?

Bericht door arnovariante » do 29 sep 2016 09:49

Ik moet de verhalen van Fendtjeplatin sowieso 2 X lezen voordat ik de strekking begrijp.
Maar dat ook aan mij liggen.

Gebruikersavatar
JAJB
Berichten: 366
Lid geworden op: za 23 aug 2014 11:30
Locatie: Dorst

Re: Ervaringen met Travel Vision R6 (flat)?

Bericht door JAJB » do 29 sep 2016 10:50

Mensen laten we hier nou niet te diep op ingaan met alle sarcastisch opmerkingen en knipoogjes etc.

Frendjeplatin geeft aan dat een vol auto. systeem t probleem betreft het niet kunnen inladen van de zenderlijst daarmee verholpen word.....en dat is gewoon zo!

Betreft hoe hij t formuleert.... Dat is zijn ding.

Back on topic, ervan uitgaand dat de schotel goed afgesteld staat?! Wat zijn de stappen geweest die je hebt doorlopen betreft de zenderlijst inladen?
Opel Vectra 2.2 Directt, KIP Greyline 53 TDB Special '07, Unico Genua 280 + Uitbouw
*Ultra Heat, Reich Mover, Satenne R2, Dometic B2200*
Afbeelding

fendtjeplatin
Berichten: 590
Lid geworden op: do 4 jul 2013 18:23

Re: Ervaringen met Travel Vision R6 (flat)?

Bericht door fendtjeplatin » do 29 sep 2016 16:53

Daphne schreef:RE.gif

Oh was het een aanbod om te helpen? scratch.gif Dat kon ik niet uit het bericht halen. weenie.gif

Maar fijn dat TS nu weet dat je wil helpen knipoog.gif
Anvers over gelezen ? ( Antwerpen)
Hyundai Santa Fe ( vigo) + old timer chateau 380 uit 1991.
Swift Burgundy mobilhome.

Jos134
Berichten: 114
Lid geworden op: za 13 aug 2016 12:02

Re: Ervaringen met Travel Vision R6 (flat)?

Bericht door Jos134 » za 1 okt 2016 14:33

Achja,

Iedereen heeft wel eens n slechte, humeurige dag zullen we maar zeggen, ook in België.....
Probleem was dat Astra 1 en 3 prima binnenkwamen en ik dus met >800 Engelse zenders zat te kijken.
Astra2 bleef onzichtbaar en daarom kon ik ook niet de juiste zenderlijsten laden. Zo duidelijk genoeg?

Ik ga er dus vanuit, maar misschien is dat fout, dat ik met een volautomatische Astra 2 wel vind......
Wil niet de halve vakantie met die schotel bezig zijn.

Welke reciever ik heb? Geen idee; heb een Nikkei TV gekocht met geïntegreerde reciever en DVD speler.
Hebben dus veel DVD gekeken op vakantie. scratch.gif
Saab 9-3 cabrio en Kip+Mover

Gebruikersavatar
Tom72
Berichten: 394
Lid geworden op: di 25 aug 2015 13:59
Locatie: 020

Re: Ervaringen met Travel Vision R6 (flat)?

Bericht door Tom72 » zo 2 okt 2016 12:47

Jos134 schreef: Ik ga er dus vanuit, maar misschien is dat fout, dat ik met een volautomatische Astra 2 wel vind......
Wil niet de halve vakantie met die schotel bezig zijn.
Met een R6 ga je Astra 2 zeker vinden, maar wat zit er op Astra 2 dat je zou willen zien?
Volvo XC60 T5 AWD 254pk/350nm (2018) | Knaus Südwind 580EU (2013/1700kg) | Alko Mammut | ATC | Unico Torino | Unico Genua 320 | TravelVision R6

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Ervaringen met Travel Vision R6 (flat)?

Bericht door Daphne » zo 2 okt 2016 13:02

Jos134 schreef: Probleem was dat Astra 1 en 3 prima binnenkwamen en ik dus met >800 Engelse zenders zat te kijken.
Astra2 bleef onzichtbaar en daarom kon ik ook niet de juiste zenderlijsten laden. Zo duidelijk genoeg?

Ik ga er dus vanuit, maar misschien is dat fout, dat ik met een volautomatische Astra 2 wel vind......
Volgens mij had je Astra 2 al gevonden als je de Engelse zenders had. De Nederlandse zenders zijn op Astra 3 te vinden.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
JAJB
Berichten: 366
Lid geworden op: za 23 aug 2014 11:30
Locatie: Dorst

Re: Ervaringen met Travel Vision R6 (flat)?

Bericht door JAJB » zo 2 okt 2016 17:26

Als je zoveel Engelse zenders had zat je 100% zkr op Astra 2!

Je moet op Astra 1 of 3 uitrichtte, dan de Canal Digitaal HD lijst inladen.

Heb je op 1 uitgericht en ingeladen, dan moet hem daarna op 3 uitrichtte voor beeld.

"Canal digital HD lijst word nog steeds aangeboden op Astra1"

Als je decoder t ondersteund is t dus t makkelijkst om gelijk op 3 te gaan.
Opel Vectra 2.2 Directt, KIP Greyline 53 TDB Special '07, Unico Genua 280 + Uitbouw
*Ultra Heat, Reich Mover, Satenne R2, Dometic B2200*
Afbeelding

fendtjeplatin
Berichten: 590
Lid geworden op: do 4 jul 2013 18:23

Re: Ervaringen met Travel Vision R6 (flat)?

Bericht door fendtjeplatin » ma 3 okt 2016 09:17

Jos134 schreef:Achja

Welke reciever ik heb? Geen idee; heb een Nikkei TV gekocht met geïntegreerde reciever en DVD speler.
Hebben dus veel DVD gekeken op vakantie. scratch.gif
Gewoon de tv aansluiten bij iemand met een vaste schotel.
Dan de kanalenlijst inladen ( hoe staat in uw tv handleiding ) en mits een ci module + abbo kaart kunt u naar de zenders kijken.
Dan is alvast de kanalen lijst al opgelost.
Het uitrichten van uw eigen schotel zal dan gaan afhangen van de kwaliteit van de satelliet signaal meters via uwe tv of extern toestel zoals een paar weken terug
hier op het forum gepasseerd.
Dus het inladen zenders als u naar Anvers komt geen probleem.
Hyundai Santa Fe ( vigo) + old timer chateau 380 uit 1991.
Swift Burgundy mobilhome.

Gebruikersavatar
JAJB
Berichten: 366
Lid geworden op: za 23 aug 2014 11:30
Locatie: Dorst

Re: Ervaringen met Travel Vision R6 (flat)?

Bericht door JAJB » ma 3 okt 2016 10:32

T nadeel vind ik, is dat de lijst pas zichtbaar word bij X% signaal, maar voor beeld heb je minder nodig!
Opel Vectra 2.2 Directt, KIP Greyline 53 TDB Special '07, Unico Genua 280 + Uitbouw
*Ultra Heat, Reich Mover, Satenne R2, Dometic B2200*
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom72
Berichten: 394
Lid geworden op: di 25 aug 2015 13:59
Locatie: 020

Re: Ervaringen met Travel Vision R6 (flat)?

Bericht door Tom72 » zo 19 feb 2017 15:57

Nieuwe firmware voor de R6 schotels: http://www.travel-vision.com/travelvisi ... irmware-r6
Wijzigingen in firmware 1.0.28:
- Aanpassingen in diverse satellietfrequenties.
- Toevoeging hulp/support boodschappen tijdens foutmeldingen.
Volvo XC60 T5 AWD 254pk/350nm (2018) | Knaus Südwind 580EU (2013/1700kg) | Alko Mammut | ATC | Unico Torino | Unico Genua 320 | TravelVision R6

Gebruikersavatar
Tom72
Berichten: 394
Lid geworden op: di 25 aug 2015 13:59
Locatie: 020

Re: Ervaringen met Travel Vision R6 (flat)?

Bericht door Tom72 » wo 30 aug 2017 19:54

Nieuwe software voor de R6:
http://www.travel-vision.com/travelvisi ... irmware-r6
Wijzigingen in firmware 1.0.29: aanpassingen voor Joyne Eutelsat 9 satelliet
Ben benieuwd naar de eerste gebruikerservaringen van Joyne...
Volvo XC60 T5 AWD 254pk/350nm (2018) | Knaus Südwind 580EU (2013/1700kg) | Alko Mammut | ATC | Unico Torino | Unico Genua 320 | TravelVision R6

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Ervaringen met Travel Vision R6 (flat)?

Bericht door iemand » do 31 aug 2017 17:19

tip: Maak het thuis eerst werkend en wacht er niet mee op vakantie.
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
rene_kvts
Berichten: 18
Lid geworden op: do 2 nov 2017 13:37

Re: Ervaringen met Travel Vision R6 (flat)?

Bericht door rene_kvts » wo 13 dec 2017 22:08

In een eerder bericht staat vermeld dat de unit van de R6 zijn prik via de coax vanuit de powerinserter verkrijgt.
Heeft die powerinserter dan binnen de caravan een 220 volt contactdoos nodig?
Of krijgt die powerinserter zijn voeding ook vanuit de receiver? Een Rebox RE-4220 HD S.
Mazda CX 5 AWD met een Adria Adora 492 UL

Jan Teepe
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 6 okt 2017 09:54

Re: Ervaringen met Travel Vision R6 (flat)?

Bericht door Jan Teepe » vr 15 dec 2017 14:28

Ik heb de Travelvision R6 flat met een Joyne abonnement. Jarenlang heb ik een Satenne Snipe gehad en tot volle tevredenheid gebruikt. In februari 2016 heeft Canal Digitaal e.e.a. aangepast in uitzendsterkte op Astra3 met als gevolg, dat ik de Satenne niet meer verder dan Noord Spanje kon gebruiken om de Astra3 zenders te ontvangen. Heb toen een Maxview 75 cm schotel genomen, maar daar was ik totaal niet enthousiast over. Terugkomend uit Nederland, ik woon in Spanje, overnachte ik in Capmany waar op dat moment een forse wind waaide. Mijn buurman met zijn Travelvision R6 85 kon het spul van de grond rapen en de grote vaste schotels op de campers werden haast allemaal ingeklapt. Er bleef er eentje over met een Caro vlakschotel. Dit deed mij beslissen om weer een vlakschotel aan te gaan schaffen voor de caravan. De Travelvision R6 flat heeft in wezen een selfsat 50 hd vlakschotel, weliswaar is dit de vlakschotel met de hoogste Antenne Gain, 36.1 dBi, maar is nog niet sterk genoeg om Astra3 in zuid Spanje/Portugal te ontvangen. De mannen van sat4all vergelijken deze selfsat 50 hd met een 60 cm parabool schotel, Travelvision met een 70 cm parabool en de Franse sites doen er nog een schepje bovenop met de vergelijking met een 80 cm parabool. Maar met een Joyne abonnement lukt de ontvangst van de NL zenders, op Eutelsat 9, wel in heel Spanje en zuid Portugal.
Ik woon ± 100 km. noordelijker dan Valencia aan de kust en daar heb ik 90% ontvangststerkte en 65% kwaliteit van ontvangst, met gebruikmaking van een Bente BW7 ontvanger, gekregen op de Travelvision R6 flat. Op basis van deze cijfers en de backup van de mannen van sat4all durf ik dus best te stellen dat ontvangst van de NL zenders op Joyne gegarandeerd is in heel Spanje en zuid Portugal. Ik vind de R6 flat /Joyne een prima combinatie. De R6 flat past prima in de bankkast van een 1 persoonsbed en is veel minder kwetsbaar tijdens het transport dan een paraboolschotel met een arm en lnb. Handelbaarder in het opzetten en veel minder gevoelig voor wind dan grote paraboolschotels. Hoewel ik bij dat laatste wat gas moet terugnemen, want met een B&R 68 schotel zou je zelfs in Noord Afrika Joyne kunnen ontvangen, heeft men mij verteld.

Jan Teepe
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 6 okt 2017 09:54

Re: Ervaringen met Travel Vision R6 (flat)?

Bericht door Jan Teepe » vr 15 dec 2017 14:46

Sorry rene. Niet gekeken naar jouw vraag, was zo bezig met mijn enthousiaste reactie. Die power inserter heeft standaard 220 Volt nodig. De inserter geeft 24 volt af naar het systeem(aandrijving/software). Je kunt een 12V naar 24 V voeding kopen, met een 12 V autoaansteker stekker aansluiting, om de inserter te laten voeden door het 12 Volt systeem van de caravan of bijv. de accu van de mover. Die inserter komt tussen de antennekabel aansluiting van de ontvanger en de coaxkabel naar de antenne te zitten. De werking ervan heeft helemaal niets te maken met welke satellietontvanger dan ook. De aansturing van de antenne is autonoom en vindt volledig plaats door de module aan de antenne. Daar zit de hardware in (aandrijving) en de software. Op deze module zit een schermpje waarop je de voortgang van het gebeuren kan volgen en waar je in eerste instantie zelf de gewenste satelliet aangeeft. Nadat de gewenste satelliet gevonden is, en je evt. de skew handmatige aangepast hebt, kan je de module eruit halen.

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Ervaringen met Travel Vision R6 (flat)?

Bericht door iemand » do 10 mei 2018 13:10

ter info... nieuwe firmware op bovengenoemde link
Firmware versie Februari 2018: 2.0.0 wijziging toevoeging/introductie R7 systeem
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”